Hore
Fórum » Servis fototechniky
 

Problém komunikácie telo-objektív?

Akelan
2013-06-03 08:42:40+02
Zdravím,
pri fotení sa mi prihodila nepríjemná vec, ktorá mi nejde celkom do hlavy, možno tu má niekto podobnú skúsenosť a stále dúfam, že to bude len problém komunikácie medzi telom a objektívom, resp. mojej neznalosti. Po fotení som vypol foťák, prešiel nejakých 20m keď som zbadal nový objekt a znovu zapol - v hľadáčiku úplná tma (pre vtipálkov - krytku objektívu som nemal založenú )... Pozerám, čo sa deje, šťava vo foťáku je, displeje fungujú stavový aj na zadnej stene, v hľadáčiku v tme vidím dokonca ostriaci bod, ako po namáčknutí bliká, takisto dolu v hľadáčiku vidím expozičné hodnoty... Odišiel objektív? Po príchode domov som nasadil druhý objektív a výsledok ten istý - tma v hľadáčiku. A kua... Beriem do ruky príručku Nikon a študujem riešenie možných problémov, ale nikde tam obdobný problém nevidím. Idem sem na fórum, takisto nič podobné, ale niekde na nete som našiel obdobný problém, ktorého príčinou bolo blokované zrkadlo a "liečenie" bolo namáčknutie tlačidla AE-L/AF-L spolu s namáčknutím spúšte. Toto som urobil pri nasadenej Nikorr 35mm 1,8 a zrazu v hľadáčiku svetlo a ja môžem fotiť! Tak som si vydýchol, reku bude dobre. Ale večer nasadzujem Nikkor 17-55mm 2,8, v hľadáčiku svetlo, ale po namáčknutí spúšte nedochádza k zaostreniu, objektív je prakticky mŕtvy... Znova prehadzujem 35 1,8 a foťák fotí, aj keď tie expozície sú nejaké divné, akoby to zrkadlo bolo v inom režime, zvuk závierky je iný, než na aký som zvyknutý... Mám Nikon D300. Nestretol sa niekto s podobným problémom? Stále dúfam, že to bude len nejaká moja neznalosť techniky, s fotoaparátom ani objektívom sa nič neobvyklé nestalo, len som to vypol a po 20 sekundách zapol a nič, nejde mi to do hlavy, čo tam mohlo vo vypnutom stave "odísť"... Dík za prípadné postrehy.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-06-03 08:46:38+02
Naco o tom diskutovat? Musi to ist do servisu.
 
POKY