Hore
Fórum » Spracovanie fotografie
 

Filmový skener

Kuala
2013-01-15 15:34:04+01
Ahoj ! Doma mám pomerne veľké množstvo negatívov ( z čias keď som o digitálnej fotografii ešte ani nechyroval ) a otec zas veľa starých fotiek ( niektoré aj 80 ročné - svojich rodičov z detských čias ). Tieto negatívy a staré fotky by som chcel zdigitalizovať a preto by som vás chcel poprosiť o radu ohľadom slušného filmového skenera za prijateľnú cenu max 300 €. Nepotrebujem poradiť ohľadom firiem, ktoré túto službu ponúkajú (mám to slušne zmapované a ceny sú pomerne vysoké na to množstvo aké mám ja aj otec - predpokladám že si sem dajú aj tak reklamu ). Ďakujem všetkým za ochotu a radu.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2013-01-15 16:19:12+01
Za 300€ kupiš slušný skener len na papierové fotografie, nie však na negatívy a už vôbec nie na diapozitívy. SKenery v tejto cenovej relácii sú vhone pre nenáročnú archiváciu a publikovanie na internete. Ak máš stovky až tisíce políčok na negatívoch priprav sa na mesiace skenovania. Dene hodiny manipulácie s negatívmi, šistenie, retušovanie a to s podpriemerným výsledkom.
Rovnakú službu ti urobia v minilabe. Digitálne laby majú skenovaciu jednotku, ktorá je rýchla (mnohonásobne rýchlejšia ako domáci skener). ANi cena nie je zlá. Vyššie sumy si firmy účtujú pri skenovaní na profesionálnych skeneroch.
Skutočne dobrý domáci sken vyžaduje kvalitný filmový skener s dobrou densitou. Máme taký v práci (Minolta). Keď ale zapnem odstraňovanie prachu a škrabancov a viacnásobný sken, trvá odskenovanie pásiku 5-6 políčok vyše hodiny. A to bez retušovania, či individuálneho nastavenia parametrov skenovania. A tak mám filmy naskenované digitálnym minilabom len ako náhľady. Až budem niektorú fotografiu potrebovať, naskenujem ju individuálne.
 
dalay-lamma
2013-01-15 16:34:50+01
príspevok od: Kuala