Hore
Fórum » Spracovanie fotografie
 

Lightroom classic - blending mode

volodaaaa
2021-12-01 15:39:33+01
Ahojte,

chcel by som sa iba opýtať, či v programe Adobe Lightroom classic existuje niečo ako blending mode. Chcel by som RAW fotky (CR3) naložiť na seba a použiť režim "lighten". Ide o to, aby to boli raw fotky.

Prípadne, ak nie je, neviete mi poradiť ako spraviť takto poskladanú fotku a stále s ňou pracovať ako s raw?

O čo mi ide. Fotil som nočnú ulicu, kde mi autá pekne vykreslili stopy, ale kedže bola slabšia premávka, aby fotka bola pekná, potreboval by som viac takýchto záberov naložiť na seba. Ale zároveň by som s výslednou fotografiou chcel pracovať ako s raw (chcel by som z toho robiť singleHDR).

Mohol by som ísť do ulíc, keď bude väčšia premávka, ale túto technológiu by som rád vyskúšal na blesky aj na Silvestra na ohňostroj.

Na čas náročnejší workaround je takýto:
1. nahrám 6 fotografií ulice,
2. z každej spravím 2 virtuálne kópie, pričom jednu dám +1EV a druhú -1EV
3. z každej trojice dám spraviť HDR fotografiu, ktorú upravím v development
4. cez Edit in otvorím vo Photoshope, kde ich naložím na seba a prvých 5 dám lighten.

Tento postup je ok, ale je časovo náročný (ale nie z hľadiska precíznosti, ale z hľadiska toho, že sedím za PC a čakám). Neexistuje nejaká alternatíva?
 
jozef84
2021-12-01 16:13:05+01
príspevok od: volodaaaa
Ahojte,

chcel by som sa iba opýtať, či v programe Adobe Lightroom classic existuje niečo ako blending mode. Chcel by som RAW fotky (CR3) naložiť na seba a použiť režim "lighten". Ide o to, aby to boli raw fotky.

Prípadne, ak nie je, neviete mi poradiť ako spraviť takto poskladanú fotku a stále s ňou pracovať ako s raw?

O čo mi ide. Fotil som nočnú ulicu, kde mi autá pekne vykreslili stopy, ale kedže bola slabšia premávka, aby fotka bola pekná, potreboval by som viac takýchto záberov naložiť na seba. Ale zároveň by som s výslednou fotografiou chcel pracovať ako s raw (chcel by som z toho robiť singleHDR).