Pouzivam 18%. Ale iba na WB. O 12% som ani nepocul.
12ku má i Lastolite: http://www.lastolite.com/ezybalance12.php Ako je tam písane, mnoho fotografov teraz už využíva ako východiskový bod práve 12%, v rámci digitálu a dynamického rozsahu snímačov a správania sa "nedokonalého snímača k obom ramenám tónov" asi došli na to že tak zachytia viac stredných tónov, názorov je teda veľa, osobne ju teda nepoužívam a na danú situáciu je naozaj najvhodnejší starý dobrý a drahý expozimeter.
btw: 18% alebo aj spomenutá 12ka je dobrá na farebné vyváženie, hlavne teda portétov. I keď tiene a odlišné svetelné zdroje to aj tak nezachráni, proste farebná teplota zdroja musí byť vyrovnaná.... viac menej i tak v RAWe sa to dá spraviť, ale tak uľahčí to prácu a hlavne zľahčí dávkový proces podľa predlohy. Práve na to to je´, ako inak.
Mna to tiez trosku zaskocilo. Kupoval som objektiv v US, takze co tak prihodit do zasielky. Tak som si pozrel gray karty a hla v zrazu v popise z 10tich ponuk bolo v nadpise 12%. Tak som trosku patral co to. Som si objendal obe 12%i 18% tak som zvedavy. Mate nejaky tip, ako to otestovat? Ci len porovnat histogram po vyvazeni, aky bude rozdiel?
1.Celé mi to nedáva zmysel: "someone had shot a picture of a gray card, and then remarked that his meter must be off, since the histogram that the camera generated showed the peak of values to the left of center"
To znamená, že keď meral na 18% tabuľku a mal histogram posunutý doľava, aby dostal výsledný histogram tak akurát, mal skúsiť merať na tmavšej tabuľke a nie na 12%, čiže svetlejšej.
2.je úplne zbytočné sa niečim takým zapodievať, pretože ak viem, že môj fotoaparát pri snímaní z 18% tabuľky sníma napr.-2/3EV, tak to jednoducho vykompenzujem do plusu a hotovo. Dôležitý je výsledok a ak je fotka pod alebo preexponovaná, darmo budem diváka presviedčať, že to bolo robené podľa nejakej tabuľky (iba ak by to bol zámer)
Vyváženie bielej by som nespájal s expozíciou ani expozimetrom. Jedna sa predsa o vyváženie spektra farieb, keď niektorá z rôznych príčin prevláda, resp. ide o potlačenie prevládajúcej zložky, resp. vidieť bielu ako bielu. 18% šeda tabuľka nemení alebo najmenej mení farbu a tak fotoaparát vidí skutočnú farbu svetla.
Neviem či sa to niekde riešilo, ale nenašla som to a nechcem vytvára´t novú tému zbytočne tak sa spýtam tu.. Neutrálna šedá - čiže tá čo odráža 18% svetla má označenie #C0C0C0? Alebo to je hlúposť?
Neviem či sa to niekde riešilo, ale nenašla som to a nechcem vytvára´t novú tému zbytočne tak sa spýtam tu.. Neutrálna šedá - čiže tá čo odráža 18% svetla má označenie #C0C0C0? Alebo to je hlúposť?
18% seda sa nazyva tiez stredne seda, co znamena, ze lezi v strede spektra, cize jej RGB hodnoty su 127, 127, 127... Ked si zafarbis vo Photoshope canvas na tieto RGB hodnoty, tak hexove oznacenie farby je #7f7f7f. #C0C0C0 je v RGB 192, 192, 192 co uz ani zdaleka nie je stredne seda.
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
18% seda sa nazyva tiez stredne seda, co znamena, ze lezi v strede spektra, cize jej RGB hodnoty su 127, 127, 127... Ked si zafarbis vo Photoshope canvas na tieto RGB hodnoty, tak hexove oznacenie farby je #7f7f7f. #C0C0C0 je v RGB 192, 192, 192 co uz ani zdaleka nie je stredne seda.
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
vďaka za upresnienie A vytlačiť ju som nemala v pláne len som chcela vedieť kde sa v RGB modely nachádza
18% seda sa nazyva tiez stredne seda, co znamena, ze lezi v strede spektra, cize jej RGB hodnoty su 127, 127, 127... Ked si zafarbis vo Photoshope canvas na tieto RGB hodnoty, tak hexove oznacenie farby je #7f7f7f. #C0C0C0 je v RGB 192, 192, 192 co uz ani zdaleka nie je stredne seda.
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
Na vytlacenie by teoreticky mala stacit cerstvo skalibrovana CMYKova tlaciaren a tlacit hodnoty CMYK 0,0,0,50. Samozrejme nebavime sa o kancelarskych tlaciarnach za 100EUR.
Tu ale pravdepodobne prichadza problem toho aky papier pouzit, myslim ze na roznych druhoch papiera to bude vyzerat trosku inac
Tlačenie 18% tabuľky by som naozaj neriešil. Na ebay sa dá kúpiť za pár centov až dolárov s tým, že je tam biela, šedá a čierna farba a plus ako bonus aj CMY farby. A to všetko 3x - teda aspoň v mojom prípade. Ale používam to len na vyváženie bielej. V určitých situáciach je tento kúsok papiera nenahraditeľný.
Tlacenie by som urcite neriesil, nakolko farby sa budu odchylovat este aj pouzitym icc profilom a domace tlaciarne lietaju od buka do buka, preto ziadna nema ani certifikat ISO 12647-2.. ono maju s tytm problemi aj niektori akoze tlaciari aby vypluli poriadne farby...
18% gray card
http://www.bythom.com/graycards.htm
Pouzivate v praxi 18% alebo 12% a ci vobec pouziva niekto gray card?
O 12% som ani nepocul.
O 12% som ani nepocul.
btw: 18% alebo aj spomenutá 12ka je dobrá na farebné vyváženie, hlavne teda portétov. I keď tiene a odlišné svetelné zdroje to aj tak nezachráni, proste farebná teplota zdroja musí byť vyrovnaná.... viac menej i tak v RAWe sa to dá spraviť, ale tak uľahčí to prácu a hlavne zľahčí dávkový proces podľa predlohy. Práve na to to je´, ako inak.
http://www.bythom.com/graycards.htm
Pouzivate v praxi 18% alebo 12% a ci vobec pouziva niekto gray card?
Som si objendal obe 12%i 18% tak som zvedavy.
Mate nejaky tip, ako to otestovat? Ci len porovnat histogram po vyvazeni, aky bude rozdiel?
"someone had shot a picture of a gray card, and then remarked that his meter must be off, since the histogram that the camera generated showed the peak of values to the left of center"
To znamená, že keď meral na 18% tabuľku a mal histogram posunutý doľava, aby dostal výsledný histogram tak akurát, mal skúsiť merať na tmavšej tabuľke a nie na 12%, čiže svetlejšej.
2.je úplne zbytočné sa niečim takým zapodievať, pretože ak viem, že môj fotoaparát pri snímaní z 18% tabuľky sníma napr.-2/3EV, tak to jednoducho vykompenzujem do plusu a hotovo. Dôležitý je výsledok a ak je fotka pod alebo preexponovaná, darmo budem diváka presviedčať, že to bolo robené podľa nejakej tabuľky (iba ak by to bol zámer)
Neutrálna šedá - čiže tá čo odráža 18% svetla má označenie #C0C0C0? Alebo to je hlúposť?
Neutrálna šedá - čiže tá čo odráža 18% svetla má označenie #C0C0C0? Alebo to je hlúposť?
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
To je teoria, prax je uplne niekde inde. Realne zobrazena stredne seda sa moze na tvojom monitore zobrazit kludne niekde v hodnotach RGB od 100 do 150, zalezi od farebnej kalibracie monitora, RGB spektre v ktorom pracujes a nastavenia gamma.
Navyse, zabudni na to, ze si takymto sposobom vytlacis stredne sedu kartu na white balance. Na to by si musela mat dokonale skalibrovany nielen monitor, ale hlavne tlaciaren. A vobec, zmysel o tom sa ma bavit pri CMYkovych farbach na tlac, RGB/Hex su hodnoty pre digital a nie hodnoty toho, co realne odraza 18% dopadajuceho svetla na vytlacenej karte, ktoru drzis v rukach.
Tu ale pravdepodobne prichadza problem toho aky papier pouzit, myslim ze na roznych druhoch papiera to bude vyzerat trosku inac
Jednoduchsie je asi tu tabulku asi kupit
Ale používam to len na vyváženie bielej. V určitých situáciach je tento kúsok papiera nenahraditeľný.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom