zdravim. sprava farieb je dost zlozity proces a viem, ze v tom mam medzery, takze by som tych skusenejsich poprosil o radu. hlasenie v PS, po otvoreni fotky http://www.image-share.com/upload/1306/281.jpg na starom win som mal nastaveny pracovny profil v PS sRGB, lenze po preinstalovani na win7 a naslednom preinstalovani PS sa mi nastavil pracovny profil na DELL UH2311H ...a v LR mam vystup do sRGB. otazka na vas, ze ci je lepsie to takto nechat a pouzit jednu s ponuk ktoru si to pyta napr. "previest farby dokumetu do pracovneho priestoru" alebo co je najlepsie? popripade dat si aj v PS ako pracovny priestor SRGB?
Nic neprevadzaj! Fotku maj v Adobe RGB, sRGB alebo ProPhoto RGB, podla toho, do coho bola nafotena alebo vyvolana z RAW. Nikdy ju neprevadzaj do ineho priestoru. Jedine: 1. do sRGB, ak ju davas na internet a chces aby sa korektne zobrazili farby vo vsetkych prehliadacoch. ALebo ked to nesies do labu o ktorom nevies, ci dokaze korektne vytlacit AdobeRGB 2. Fotka sa prevadza do ineho profilu aj v pripade CMYK tlace (casopisy, noviny). To ale nechaj na grafika, ktory dane medium pripravuje.
Nic neprevadzaj! Fotku maj v Adobe RGB, sRGB alebo ProPhoto RGB, podla toho, do coho bola nafotena alebo vyvolana z RAW. Nikdy ju neprevadzaj do ineho priestoru. Jedine: 1. do sRGB, ak ju davas na internet a chces aby sa korektne zobrazili farby vo vsetkych prehliadacoch. ALebo ked to nesies do labu o ktorom nevies, ci dokaze korektne vytlacit AdobeRGB 2. Fotka sa prevadza do ineho profilu aj v pripade CMYK tlace (casopisy, noviny). To ale nechaj na grafika, ktory dane medium pripravuje.
cize "najidealnejsie" ta prva moznost pouzit vlozeny profil? a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
cize "najidealnejsie" ta prva moznost pouzit vlozeny profil? a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
To znamena len to, ze na svojom monitore nevidis vsetky farby ktore su na fotke. Sprava farieb sa ale stara o to, aby vjem z tej fotky bol co najvernejsi. Ked mas na fotke vela farieb, zahodis ich len preto, ze zrovna tvoj monitor ich nedokaze vsetky zobrazit? Co ak si kupis neskor lepsi monitor alebo budes fotky tlacit na Adobe RGB tlaciarni?
cize "najidealnejsie" ta prva moznost pouzit vlozeny profil? a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
Sprava farieb sa opiera o to, cim sa zaoberas. Takze neexistuje unizverzalne nastavenie. Preto okrem tych styroch policok, kde nastavujes jednotlive profily existuju aj zasady s nakladanim profilov. Niekto (ako ja ked robim velke fotografie) ponechava v PS prilozeny profil, pretoze vacsinou upravuje iba rozmer, alebo gamu. Preto si v politike okolo spravy profilov nastavi "neprevadzat- teda ponechat" prilozeny profil. Este mozno za zmienku stoji, ze ked uz ja nieco prevadzam, pouzivam vyhradne Adobe Engine a temer vylucne Perceptualny model prevodu. Ale to je preto, ze dalej sa snimky spracovavaju RIP-om, kazdy stroj ma svoj RIP a nastavuju sa na nom mnohe parametre. Az toto zariadenie si prevedie snimok sparvidle AdobeRGB do svojho vlastneho CMYK profilu (a to vlastne ani nie je CMYK, pretoze sa pouziva ovela vacsi pocet atramentov ako 4). Mame ale jedno zariadenie, ktore ocakava, ze sa na nom budu spracovavt vylucne fotografie s sRGB profilom. Preto PS na pocitaci, na ktorom niektore fotografie upravujeme mame nastavene tak, ze fotografie prevadza do pracovneho profilu, tym je sRGB a upozornenia su samozrejme vypnute, pretoze kazdy klik naviac otravuje. Opat Adobe Engine a Perceptualny model. Standartom je, ze svoje obrazky spracovavas a odovzdavas v AdobeRGB, hoci nemozno jednoznacne povedat, ze je to jediny spravny sposob. Ale ak ti niekdo odovzdava svoju pracu a ty s nou musis nieco urobit, je to na dohode, pripadne sa riad podla technickych poziadaviek prevadzkovatela vystupneho zariadenia. Myslim, ze nemusim prizvukovat, ze konverzia do CMYK-u je absolutny nezmysel, pokial nesedis v budove s velkou ofsetovou tlaciarnou. Ale i tam je lepsie, ked vytazky robi niekto, kto to naozaj robi ... Ocakavam ale, ze sa tu niekto objavi a povie svoj postup, ktory dava zmysel.
Pracovny profil v PS
hlasenie v PS, po otvoreni fotky
http://www.image-share.com/upload/1306/281.jpg
na starom win som mal nastaveny pracovny profil v PS sRGB, lenze po preinstalovani na win7 a naslednom preinstalovani PS sa mi nastavil pracovny profil na DELL UH2311H ...a v LR mam vystup do sRGB.
otazka na vas, ze ci je lepsie to takto nechat a pouzit jednu s ponuk ktoru si to pyta napr. "previest farby dokumetu do pracovneho priestoru" alebo co je najlepsie?
popripade dat si aj v PS ako pracovny priestor SRGB?
1. do sRGB, ak ju davas na internet a chces aby sa korektne zobrazili farby vo vsetkych prehliadacoch. ALebo ked to nesies do labu o ktorom nevies, ci dokaze korektne vytlacit AdobeRGB
2. Fotka sa prevadza do ineho profilu aj v pripade CMYK tlace (casopisy, noviny). To ale nechaj na grafika, ktory dane medium pripravuje.
koniec debaty
1. do sRGB, ak ju davas na internet a chces aby sa korektne zobrazili farby vo vsetkych prehliadacoch. ALebo ked to nesies do labu o ktorom nevies, ci dokaze korektne vytlacit AdobeRGB
2. Fotka sa prevadza do ineho profilu aj v pripade CMYK tlace (casopisy, noviny). To ale nechaj na grafika, ktory dane medium pripravuje.
a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
a inac ma pre mna zmysel upravovat fotky v AdobeRGB ked ten monitor ma pokrytie 99% sRGB, ale tusim iba 89% pokrytie AdobeRGB?
Mame ale jedno zariadenie, ktore ocakava, ze sa na nom budu spracovavt vylucne fotografie s sRGB profilom. Preto PS na pocitaci, na ktorom niektore fotografie upravujeme mame nastavene tak, ze fotografie prevadza do pracovneho profilu, tym je sRGB a upozornenia su samozrejme vypnute, pretoze kazdy klik naviac otravuje. Opat Adobe Engine a Perceptualny model.
Standartom je, ze svoje obrazky spracovavas a odovzdavas v AdobeRGB, hoci nemozno jednoznacne povedat, ze je to jediny spravny sposob. Ale ak ti niekdo odovzdava svoju pracu a ty s nou musis nieco urobit, je to na dohode, pripadne sa riad podla technickych poziadaviek prevadzkovatela vystupneho zariadenia.
Myslim, ze nemusim prizvukovat, ze konverzia do CMYK-u je absolutny nezmysel, pokial nesedis v budove s velkou ofsetovou tlaciarnou. Ale i tam je lepsie, ked vytazky robi niekto, kto to naozaj robi ... Ocakavam ale, ze sa tu niekto objavi a povie svoj postup, ktory dava zmysel.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom