Hore
Fórum » Spracovanie fotografie
 

pridanie silnej vinetácie do obrazu

transporti686
2012-03-11 16:21:54+01
Ahojte, potreboval by som poradiť ohľadom spracovania fotografie. Na fotografii, ktorú sem pridám som vložil do obrazu po všetkých úpravách silnú vinetáciu. Na monitore bolo všetku vcelku ok, ale po vytlačení fotky na 30x40cm sa mi objavila medzi bledou a tmavou časťou čiže fotkou a vinetou taká aura okolo tej bielej časti, ako keby prechod medzi bielou časťou a tou vinetáciou bol skokový a nie úplne hladký.

Dá sa s tým niečo robiť alebo tú vinetáciu musím urobiť slabšiu pre tlač?

Použil som nasledovné hodnoty v Lightroome:

Post-Crop Vigneting

highlight priority (color priority a paint overlay sú iné možnosti-neviem či by zmena pomohla)
amount -70
midpoint 6
roundness 0
feather 80
highlights 0

ďakujem za radu, ak má s tým niekto skúsenosť, vinetu by som tam chcel mať

fotka je robená z farebného filmu a prevedená do BW, ale tá "aura resp. skokový prechod" sa objavil až po tej vinete, v obraze nie je normál.......

tlačilo sa to v labe z jpg, lebo z tiffu nem.......neviem, či aj farebný profil by mohol mať vplyv ale asi nie....
 
transporti686
2012-03-11 16:34:14+01
pri tejto príležitosti sa chem ešte opýtať či je rozdiel, keď sa fotka na tlač exportne do TIFF nekompresovaný 8bitový alebo JPG 8bitové max. kvalita????

v 16bit laby nerobia čo viem....
 
fatality
2012-03-11 16:36:46+01
podla mna to moze byt tym,ze jpg je 8bit a tympadom je moznych iba 256 prechodov medzi ciernou a bielou,takze skus tiff..ale taky frajer abych za to dal ruku do ohna niesom.. ..taze pockaj aj na vyjadrenia ostatnych..
 
fatality
2012-03-11 16:44:02+01
príspevok od: transporti686
pri tejto príležitosti sa chem ešte opýtať či je rozdiel, keď sa fotka na tlač exportne do TIFF nekompresovaný 8bitový alebo JPG 8bitové max. kvalita????

v 16bit laby nerobia čo viem....
aha..zhruba naraz sme pisali prispevky..
 
transporti686
2012-03-11 16:45:45+01
príspevok od: fatality