Hore
Fórum » Spracovanie fotografie
 

pridanie silnej vinetácie do obrazu

transporti686
transporti686 2012-03-11 16:21:54+01
Ahojte, potreboval by som poradiť ohľadom spracovania fotografie. Na fotografii, ktorú sem pridám som vložil do obrazu po všetkých úpravách silnú vinetáciu. Na monitore bolo všetku vcelku ok, ale po vytlačení fotky na 30x40cm sa mi objavila medzi bledou a tmavou časťou čiže fotkou a vinetou taká aura okolo tej bielej časti, ako keby prechod medzi bielou časťou a tou vinetáciou bol skokový a nie úplne hladký.

Dá sa s tým niečo robiť alebo tú vinetáciu musím urobiť slabšiu pre tlač?

Použil som nasledovné hodnoty v Lightroome:

Post-Crop Vigneting

highlight priority (color priority a paint overlay sú iné možnosti-neviem či by zmena pomohla)
amount -70
midpoint 6
roundness 0
feather 80
highlights 0

ďakujem za radu, ak má s tým niekto skúsenosť, vinetu by som tam chcel mať

fotka je robená z farebného filmu a prevedená do BW, ale tá "aura resp. skokový prechod" sa objavil až po tej vinete, v obraze nie je normál.......

tlačilo sa to v labe z jpg, lebo z tiffu nem.......neviem, či aj farebný profil by mohol mať vplyv ale asi nie....
 
transporti686
2012-03-11 21:46:53+01
príspevok od: Kaiman81
Odporúčam Ti www.rida.sk dávam tlačit len jemu a posielam mu všetko v 16bit TIFF
diky, ale najprv doriešim z Kekom, čo s tým, lebo keď to je na výtlačku, tak sa to tam nejako dostalo a má to nejaký dôvod a ja ten dôvod chcem poznať, ak ten náznak je aj na zdroji tak bude asi aj pri 16bit, možno menej ale asi bude
 
transporti686
2012-03-11 21:49:04+01
príspevok od: keko