Ahojte, potreboval by som poradiť ohľadom spracovania fotografie. Na fotografii, ktorú sem pridám som vložil do obrazu po všetkých úpravách silnú vinetáciu. Na monitore bolo všetku vcelku ok, ale po vytlačení fotky na 30x40cm sa mi objavila medzi bledou a tmavou časťou čiže fotkou a vinetou taká aura okolo tej bielej časti, ako keby prechod medzi bielou časťou a tou vinetáciou bol skokový a nie úplne hladký.
Dá sa s tým niečo robiť alebo tú vinetáciu musím urobiť slabšiu pre tlač?
Použil som nasledovné hodnoty v Lightroome:
Post-Crop Vigneting
highlight priority (color priority a paint overlay sú iné možnosti-neviem či by zmena pomohla) amount -70 midpoint 6 roundness 0 feather 80 highlights 0
ďakujem za radu, ak má s tým niekto skúsenosť, vinetu by som tam chcel mať
fotka je robená z farebného filmu a prevedená do BW, ale tá "aura resp. skokový prechod" sa objavil až po tej vinete, v obraze nie je normál.......
tlačilo sa to v labe z jpg, lebo z tiffu nem.......neviem, či aj farebný profil by mohol mať vplyv ale asi nie....
Odporúčam Ti www.rida.sk dávam tlačit len jemu a posielam mu všetko v 16bit TIFF
diky, ale najprv doriešim z Kekom, čo s tým, lebo keď to je na výtlačku, tak sa to tam nejako dostalo a má to nejaký dôvod a ja ten dôvod chcem poznať, ak ten náznak je aj na zdroji tak bude asi aj pri 16bit, možno menej ale asi bude
V principe je to jedno. AK dobre pripravis podklady, je uplne jedno, aky donesies format. Vzdy sa ale hladala forma, ako sa zmensuje rozsah prenasanych dat. PDF sa pripravuje napr tak, ze text je len v kode a sada fontov sa dokonca ani neprikalda. Bitmapy su bitmapami, ale voli sa sposob a stupne kompresie. A ostatne, napr pozadia a ine plochy ako napr prechody, alebo vektorove obrazky sa prikladaju ako vektory. PDF pre A0 moze mat 250 kBytov. V tom to nie je.
ok, skusim to pozrieť spraviť ako si napísal a donesiem ti to potom vytlačiť
Nevyhovaraj sa, lebo ja som to videl az ked som si tie okuliare nesadil
asi máš lepšie oči alebo okuliare alebo oboje nič s tvojou pomocou to dotiahnem k tomu, aby to bolo dobré, umelinu som vytvoril, ale sa mi tam páči.........
ok, skusim to pozrieť spraviť ako si napísal a donesiem ti to potom vytlačiť
Vies co, nechaj to na mna, lebo miera vsetkych uprav by mala zavisiet od nejakej tej skusky ... Ja tam tento obrazok budem mat kdesy aj v povodnej velkosti, takze na tej to napred vyskusam a na zaklade toho ti skusim potom navrhnut, co a ako ...
Vies co, nechaj to na mna, lebo miera vsetkych uprav by mala zavisiet od nejakej tej skusky ... Ja tam tento obrazok budem mat kdesy aj v povodnej velkosti, takze na tej to napred vyskusam a na zaklade toho ti skusim potom navrhnut, co a ako ...
však sa pohraj, ale mňa zaujíma tá vinetácia, lebo ostatné na tej fotke je v poriadku........však ja sa zastavím v ajpárku
Skus svoju fotku otvorit vo photosope. V menu v tretom stlpci a druhom riadku skus rozbalit polozku Adjustments a vyber polozku Posterize. Vyber hodnotu aspon 20 pre Levels. A teraz pozoruj. Vsetko co je skenom, vyzera celkom O.K. Ale tu umelu hmotu, co si vyrobil pomocou Post:Crop vignetingu sa sprava ako obrazec na vnutornej strane lastury. Ale skus vratit obrazok do povodneho stavu a urob nasledovne: Filter/Noise/Ad Noise a v okne pre tento filter vyber hodnotu 3%, Uniform a zaskrtni volbu Monochromatic. S obrazkom sa stne taka zvlastna vec. Nic nie je totalne biel a ani totalne cierne. A nenapadny sum vsade. Po tlaceni takehoto suboru na primeranu velkost nevidis rozdiel. Ale ak znova zposterizujes takyto obrazok ako v prvom pokuse - lastury zmiznu. Uz som to tu pisal niekolko krat a nik mi neveri: TO? CO VYZERA NA MONITORE DOBRE, NEMUSI DOBRE VYZERAT NA PAPIERI A OPACNE, TO CO VYZERA DOBRE NA PAPIERI? NEMUSELO DOBRE VYZERAT NA MONITORE. Myslel som si, ze fotis na film z tohto dovodu. Ci?
tak, exportol som dva rovnaké obrázky TIFF 16bit v lightroome aj s vinetáciou a otvoril som ich vo fotošope
na prvý som použil adjstment, posterize 20 na druhý som použil add noise, uniform, monochromatic 3% a až potom som naň dal adjustment, posterize 20
ten obrazok po add noise a až následne rovnakom posterize vyzerá v prechodoch hladšie ako ten prvý bez add noise, to bolo cieľom Keko?
To je len jedna z technik. Velmi ucinna, co myslis? Preto napr skeny filmov (az na nejake vynimky) nerobia nikdy ziadne problemy pri tzv continuos-printing. Ak tlacis na pehatej tlaciarni (in-jet napr.) tam sa do velkej mieri o sum postara prave existencia pehov a a prepocitavanie poltonov ako nevyhnutnost na ceste pre dosiahnutie ako-tak oku comfortnemu pozorovaniu. Aj pri filme je vlasten taka ta pointilizacia vlastne istou vyhodou a v naprostej vacsine je prijimana pozitivne. Z metrovej vzdialenosti a bez okuliuarov mi nevadi zrno velke ako stolverky. Sam uznas, ze "vrstevnice" v tomto pripade nemaju sancu .
To je len jedna z technik. Velmi ucinna, co myslis? Preto napr skeny filmov (az na nejake vynimky) nerobia nikdy ziadne problemy pri tzv continuos-printing. Ak tlacis na pehatej tlaciarni (in-jet napr.) tam sa do velkej mieri o sum postara prave existencia pehov a a prepocitavanie poltonov ako nevyhnutnost na ceste pre dosiahnutie ako-tak oku comfortnemu pozorovaniu. Aj pri filme je vlasten taka ta pointilizacia vlastne istou vyhodou a v naprostej vacsine je prijimana pozitivne. Z metrovej vzdialenosti a bez okuliuarov mi nevadi zrno velke ako stolverky. Sam uznas, ze "vrstevnice" v tomto pripade nemaju sancu .
ok, takže tam šupnem 3% a donesiem ti to na vytlačenie....
ten obrazok po add noise a až následne rovnakom posterize vyzerá v prechodoch hladšie ako ten prvý bez add noise, to bolo cieľom Keko?
.. a zabudol som na jednu velku myslienku. Vsimol si si, ze ti nevadi obmedzenie na 20 stupnov sedej? Vies si predstavit, co vsetko ide potom s 256-timi stupnami?
.. a zabudol som na jednu velku myslienku. Vsimol si si, ze ti nevadi obmedzenie na 20 stupnov sedej? Vies si predstavit, co vsetko ide potom s 256-timi stupnami?
čo ti poviem, ty to berieš na úplne inej úrovni, ja sa iba snažím dostať dobrý výsledok, ale aj tak veľká vďaka, lebo zas som sa niečo nové naučil a viem približne aj prečo
pridanie silnej vinetácie do obrazu
Dá sa s tým niečo robiť alebo tú vinetáciu musím urobiť slabšiu pre tlač?
Použil som nasledovné hodnoty v Lightroome:
Post-Crop Vigneting
highlight priority (color priority a paint overlay sú iné možnosti-neviem či by zmena pomohla)
amount -70
midpoint 6
roundness 0
feather 80
highlights 0
ďakujem za radu, ak má s tým niekto skúsenosť, vinetu by som tam chcel mať
fotka je robená z farebného filmu a prevedená do BW, ale tá "aura resp. skokový prechod" sa objavil až po tej vinete, v obraze nie je normál.......
tlačilo sa to v labe z jpg, lebo z tiffu nem.......neviem, či aj farebný profil by mohol mať vplyv ale asi nie....
Ale skus vratit obrazok do povodneho stavu a urob nasledovne: Filter/Noise/Ad Noise a v okne pre tento filter vyber hodnotu 3%, Uniform a zaskrtni volbu Monochromatic. S obrazkom sa stne taka zvlastna vec. Nic nie je totalne biel a ani totalne cierne. A nenapadny sum vsade. Po tlaceni takehoto suboru na primeranu velkost nevidis rozdiel. Ale ak znova zposterizujes takyto obrazok ako v prvom pokuse - lastury zmiznu.
Uz som to tu pisal niekolko krat a nik mi neveri:
TO? CO VYZERA NA MONITORE DOBRE, NEMUSI DOBRE VYZERAT NA PAPIERI A OPACNE, TO CO VYZERA DOBRE NA PAPIERI? NEMUSELO DOBRE VYZERAT NA MONITORE.
Myslel som si, ze fotis na film z tohto dovodu. Ci?
na prvý som použil adjstment, posterize 20
na druhý som použil add noise, uniform, monochromatic 3% a až potom som naň dal adjustment, posterize 20
výsledok je tu, zmenšení do jpeg
na prvý som použil adjstment, posterize 20
na druhý som použil add noise, uniform, monochromatic 3% a až potom som naň dal adjustment, posterize 20
výsledok je tu, zmenšení do jpeg
Aj pri filme je vlasten taka ta pointilizacia vlastne istou vyhodou a v naprostej vacsine je prijimana pozitivne. Z metrovej vzdialenosti a bez okuliuarov mi nevadi zrno velke ako stolverky. Sam uznas, ze "vrstevnice" v tomto pripade nemaju sancu .
Aj pri filme je vlasten taka ta pointilizacia vlastne istou vyhodou a v naprostej vacsine je prijimana pozitivne. Z metrovej vzdialenosti a bez okuliuarov mi nevadi zrno velke ako stolverky. Sam uznas, ze "vrstevnice" v tomto pripade nemaju sancu .
vyzerá to dobre
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom