Hore
Fórum » Počítačové vybavenie
 

novy monitot + Adobe RGB / sRGB

j3richo
2012-09-17 12:04:54+02
Zdavim,
Mam takú prosbu. Rad fotím a ešte račej upravujem fotky v PC ale po dlhšej dobe by som chcel kúpiť novy monitor. Mam jednen vyhliadnutý ale pred tým ako ho sem dám mam jednu otázku. Som amatérsky rodinný fotograf (znamená že fotím zrkadlovkou Canon 450 D + neake tie ďalšie objektívy – fotím do RAW formátu) a neplánujem tento status meniť. Ide mi o to že fotografie ktoré upravujem plánujem prezerať na monitore (prezentácie) a hlavne na 51“ Full HD televízore. A teda my tým napadá otázka (som čítal vesemozne články , reakcie a odporúčania ale k jasnému záveru som neprišiel).
Ide o to že ak ako výstupy chcem používať monitor a TV + rodina a ostatný známy majú rovnaké zariadenia. Tým chcem naznačiť TN panel na monitoroch (sem tam IPS) pripadne na TV ale vo vecne 99.5% všetci žijú v sRGB priestore. Mi nastáva otázka čí ma zmysel fotiť do RAW v nastaveniach adobeRGB potom dane fotky upravovať v Lightrome s Adobe RGB profilom a následné ich exportovať do sRGB ako JPG pripadne TIF. Ak to ma zmysel čo tým získam o koľko lepšiu kvalitu fotiek na výstupe myslím TV + monitor, keď budem používať Adobe RGB a následné ho konvertovať do sRGB ako keby som fotil rovno do sRGB , upravoval v sRGB a prezentoval v sRGB.
Koncom vsetkych mojich uvach nastáva otázka čí potrebujem monitor ktorý zvláda Adobe RGB za cca 600euro alebo sa prepnúť do života vecsiny na sRGB a kúpiť klasickú 24“s „dobrým“ obrazom za cca 200euro.

Ďakujem za odpovede. Veľmi mi pomôžete v dlhodobej dileme .)
 
ummagama
2012-09-17 12:13:38+02
Tak najprv vyvratenie niektorych omylov. Pokial fotite do RAWu nefotite do ziadneho farebneho priestoru, preto je uplne jedno ci mate vo fotoaparate nastavene AdobeRGB alebosRGB. Lightroom pouziva priestor ProPhotoRGB.

Myslim ze fotit do RAWu ma vyznam z inych dovodov ako je farebny priestor.