Dobrý deň, chcela by som sa poradiť, v tom kde robím chybu pri tlači fotografií. Upravené boli vo Photoshope, tlačené na (myslím že laserovej, ale nie som si istá) Konica Minolte. Farby po vytlačení však vôbec nesedia s farbami na monitore. Majú akýsi ružovejší nádych. Kde robím chybu prosím? Dá sa to korigovať v nastaveniach tlačiarne, alebo pri úprave vo Photoshope? Keď zadám objednávku súčasných fotografii na tlač napr. do Happyfota, bude tam ten istý problém? Ďakujem.
Dobrý deň, chcela by som sa poradiť, v tom kde robím chybu pri tlači fotografií. Upravené boli vo Photoshope, tlačené na (myslím že laserovej, ale nie som si istá) Konica Minolte. Farby po vytlačení však vôbec nesedia s farbami na monitore. Majú akýsi ružovejší nádych. Kde robím chybu prosím? Dá sa to korigovať v nastaveniach tlačiarne, alebo pri úprave vo Photoshope? Keď zadám objednávku súčasných fotografii na tlač napr. do Happyfota, bude tam ten istý problém? Ďakujem.
Kalibracia pomoze. Hladaj vo fore, je tu toho o tom popisaneho dost.
Ci to v happyfoto bude rovnake zistis ked si nakalibrujes aspon monitor, takto ti to nepovie nikto.
Bude to tou KonicaMinoltou. Laserovky spravidla nemaju farebny management. Ale problemov "na ceste" moze byt ovela viac. Napr, ze ty mas zle nastaveny monitor, oni maju zle neastvenu/nenastavenu tlac a napriek tomu z toho vyjde pozeratelny vysledok, teda trosku do ruzova. Aj ked sa farebny management uplatni od zaciatku do konca, nebudu vsetky farby take, ake ich vydis na monitore. Dovetok, vysledok mojho pozorovania: Je zarazujece, ake extremne naroky na presnost ludia pozaduju. Ukazem dve vzorky jedneho obrazku, kazdy vytlaceny inou technologiou. Clovek sa zohne pozoruje detailne a potom si najde nejaky ale naozaj nepodstatny detail (napr konceky ihlicia na strome v pozadi) a na tom sa snazi demonstrovat "brutalne" rozdiely. To, ze ten obrazok doma sam jemene upravoval na monitore, ktory je vedla o dve nastupistia mu pred tym uniklo.
v kalibracii to nie je, uz som to videla na viacerych pocitacoch. a vyzera to rovnako, bez ruzoveho nadychu :/
Ani prevazujuci pocet zle nastavenych monitorov nedava pravo mysliet si, ze takto to je ... Skus si otvorit PS. Je tam taky panel INFO, otvorisúskryjes ho klavesou [F8]. Lubovolnym nastrojom prejdes ponad biele plochy, v panely sa objavi zlozenie jednotlivych farieb, ponad ktore prechadzas. Ak prechadzas ponad bielu, mala by si mat zlozky RGB zhruba na jednej urovni. Ak R prevazuje, ruzova je v obrazku, aj ked ju monitor zobrazuje na modro.
Este jedna poznamka. Vacsina vystupov je produktom farebnej tlace/vyroby fotografii. Z toho vyplyvaju problemy. - CB nikdy nebude vyzerat uplne CB, pokial sa nbude tlacit iba jednou farbou - teda farbou reprezentujucou pismenkom K - ciernou. K takemuto postupu je potrebne tlaciaren prinutit. Obsluha len velmi tazko rozlisi, ci si naozaj chcela CB, alebo je tam nejaky zamer farby posunut. - CB robene fotochemicky sa exponuju na svetlocitlivy papier. Neexistuje postup, ako dosiahnut "tlac" jednou farbou. A preto si v minilaboch davaju extremny pozor na dennu kalibraciu. I tak je vysledok povedzme 99%-tny. Dost dobry na medzinarodne sutaze, slaby pre fotografov, ktory kladu vacsi doraz na formu, ako na obsah. - Ak bola CB talcena sutlacou vsetkych farieb, resp. ide o fotografiu robenu fotochemickou cestou, aj najlepsie vyhotovena fotografia bude pod roznymi druhmi osvetlenia davat rozne vysledky. Zvlast sa to prejavuje u svetla s nespojitym vyzarovanym spektrom, teda ziarivky, vybojky, LED a halogenidove zdroje svetla.
Ani prevazujuci pocet zle nastavenych monitorov nedava pravo mysliet si, ze takto to je ... Skus si otvorit PS. Je tam taky panel INFO, otvorisúskryjes ho klavesou [F8]. Lubovolnym nastrojom prejdes ponad biele plochy, v panely sa objavi zlozenie jednotlivych farieb, ponad ktore prechadzas. Ak prechadzas ponad bielu, mala by si mat zlozky RGB zhruba na jednej urovni. Ak R prevazuje, ruzova je v obrazku, aj ked ju monitor zobrazuje na modro.
alebo nech si pozrie / vytlaci v ciernom rame vyliatu bielu (cierny ram aby si vedel kde si to tlacil) ak na monitore vidis bielu ako bielu, bez nadychu ok. ak to vytlacis a bude to ruzove, je to tlaciarnou.
v kalibracii to nie je, uz som to videla na viacerych pocitacoch. a vyzera to rovnako, bez ruzoveho nadychu :/
Mam okolo seba asi 50 monitorov, 7 v dosahu 1m, pripojene k trom roznym kompom, a ani na jednom nevyzera ten isty obrazok rovnako ako na ktoromkolvek z tych zvysnych 6tich. takze "rovnako" u teba beriem vo velkych uvodzovkach.
Ale ono ked ani nevies na com to tlacis, je to pase. ked mas pocit ze na monitore je to ok, posli to do happyfoto, myslim ze to bude ok.
Plno ludi si tam posiela fotky a maju ich viacmenej ok. Myslim ze monitor mas nastaveny lepsie ako tlaciaren.
Ďakujem! Tá Konica myslím už predtým tlačila tak zvláštne do ružova (najmä tiene nápisu, ktoré mali byť šedé, boli šedo-ružové), nápis mal ináč biele pozadie a modré písmo a fakt bol modrý, určite nebola chyba v kalibrácii. Druhý problém sa mi vyskytol teraz, keď som len tak skusmo kvôli farbám dala tlačiť fotku na domácom multifunkčnom HP Deskjete. Tam to pre zmenu nebolo do ružova ale do žlta. Teraz neviem, že kde môže byť chyba. Skúsim to kalibrovanie, ale neviem či je to v tom keď raz doružova, raz dožlta.
Ďakujem! Tá Konica myslím už predtým tlačila tak zvláštne do ružova (najmä tiene nápisu, ktoré mali byť šedé, boli šedo-ružové), nápis mal ináč biele pozadie a modré písmo a fakt bol modrý, určite nebola chyba v kalibrácii. Druhý problém sa mi vyskytol teraz, keď som len tak skusmo kvôli farbám dala tlačiť fotku na domácom multifunkčnom HP Deskjete. Tam to pre zmenu nebolo do ružova ale do žlta. Teraz neviem, že kde môže byť chyba. Skúsim to kalibrovanie, ale neviem či je to v tom keď raz doružova, raz dožlta.
Odpoved je stale (viac-menej) ta ista. Pre uspokojenie narokov na tlac je potrebna korektna sprava farieb tlace, ako aj jej pravidelna kalibracia. Podla ocakavania teda dve rozne neskalibrovane tlaciarne podaju sedu dvoma roznymi sposobmi. Napr raz do zlta, raz do ruzova.
a nebolo by jednoduchsie zbehnut do mesta do fotolabu, na ktory su dobre odporucania a dat si to spravit u nich? ak ti bude lab vyhovovat, budes si v nom davat robit foto, daju ti mozno lepsiu cenu a svoje fotky uz budes vediet ako spravit tak, aby tam u nich vysli dobre.. pripadne ti aj poradia
inac to ze ti to vyslo do zlta je typicke ak je v colormanagmente mišmaš.. bud rada, ze to mas aspon ruzove alebo zlte, horsie by bolo, keby je to do zelena alebo do modra
inac to ze ti to vyslo do zlta je typicke ak je v colormanagmente mišmaš.. bud rada, ze to mas aspon ruzove alebo zlte, horsie by bolo, keby je to do zelena alebo do modra
Ružový nádych
Hladaj vo fore, je tu toho o tom popisaneho dost.
Ci to v happyfoto bude rovnake zistis ked si nakalibrujes aspon monitor, takto ti to nepovie nikto.
Ale problemov "na ceste" moze byt ovela viac. Napr, ze ty mas zle nastaveny monitor, oni maju zle neastvenu/nenastavenu tlac a napriek tomu z toho vyjde pozeratelny vysledok, teda trosku do ruzova.
Aj ked sa farebny management uplatni od zaciatku do konca, nebudu vsetky farby take, ake ich vydis na monitore.
Dovetok, vysledok mojho pozorovania:
Je zarazujece, ake extremne naroky na presnost ludia pozaduju. Ukazem dve vzorky jedneho obrazku, kazdy vytlaceny inou technologiou. Clovek sa zohne pozoruje detailne a potom si najde nejaky ale naozaj nepodstatny detail (napr konceky ihlicia na strome v pozadi) a na tom sa snazi demonstrovat "brutalne" rozdiely. To, ze ten obrazok doma sam jemene upravoval na monitore, ktory je vedla o dve nastupistia mu pred tym uniklo.
Skus si otvorit PS. Je tam taky panel INFO, otvorisúskryjes ho klavesou [F8]. Lubovolnym nastrojom prejdes ponad biele plochy, v panely sa objavi zlozenie jednotlivych farieb, ponad ktore prechadzas. Ak prechadzas ponad bielu, mala by si mat zlozky RGB zhruba na jednej urovni. Ak R prevazuje, ruzova je v obrazku, aj ked ju monitor zobrazuje na modro.
- CB nikdy nebude vyzerat uplne CB, pokial sa nbude tlacit iba jednou farbou - teda farbou reprezentujucou pismenkom K - ciernou. K takemuto postupu je potrebne tlaciaren prinutit. Obsluha len velmi tazko rozlisi, ci si naozaj chcela CB, alebo je tam nejaky zamer farby posunut.
- CB robene fotochemicky sa exponuju na svetlocitlivy papier. Neexistuje postup, ako dosiahnut "tlac" jednou farbou. A preto si v minilaboch davaju extremny pozor na dennu kalibraciu. I tak je vysledok povedzme 99%-tny. Dost dobry na medzinarodne sutaze, slaby pre fotografov, ktory kladu vacsi doraz na formu, ako na obsah.
- Ak bola CB talcena sutlacou vsetkych farieb, resp. ide o fotografiu robenu fotochemickou cestou, aj najlepsie vyhotovena fotografia bude pod roznymi druhmi osvetlenia davat rozne vysledky. Zvlast sa to prejavuje u svetla s nespojitym vyzarovanym spektrom, teda ziarivky, vybojky, LED a halogenidove zdroje svetla.
Skus si otvorit PS. Je tam taky panel INFO, otvorisúskryjes ho klavesou [F8]. Lubovolnym nastrojom prejdes ponad biele plochy, v panely sa objavi zlozenie jednotlivych farieb, ponad ktore prechadzas. Ak prechadzas ponad bielu, mala by si mat zlozky RGB zhruba na jednej urovni. Ak R prevazuje, ruzova je v obrazku, aj ked ju monitor zobrazuje na modro.
ak na monitore vidis bielu ako bielu, bez nadychu ok.
ak to vytlacis a bude to ruzove, je to tlaciarnou.
takze "rovnako" u teba beriem vo velkych uvodzovkach.
Ale ono ked ani nevies na com to tlacis, je to pase. ked mas pocit ze na monitore je to ok, posli to do happyfoto, myslim ze to bude ok.
Plno ludi si tam posiela fotky a maju ich viacmenej ok. Myslim ze monitor mas nastaveny lepsie ako tlaciaren.
Just do it. Nike.
Pre uspokojenie narokov na tlac je potrebna korektna sprava farieb tlace, ako aj jej pravidelna kalibracia.
Podla ocakavania teda dve rozne neskalibrovane tlaciarne podaju sedu dvoma roznymi sposobmi. Napr raz do zlta, raz do ruzova.
To je potom vsetko take colorful
To je potom vsetko take colorful
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom