Hore
Fórum » Tlač
 

Ťahanie tieňov do zelena

martin-f
2024-01-14 21:11:12+01
Prečo sa mi toto deje? Chcem si vytlačiť fotku. Mám tlačiareň Epson L805 a papiere používam Epson Premium Photo Glossy. Atrament taktiež origo Epson. Kúpil som si sondu ColorMunki Photo a skalibroval som si s ňou aj monitor, aj tlačiereň. Všade čítam, ako treba vypnúť správu farieb a tlačiť vo Photoshope a správu farieb nechať na Adobe. Keď toto všetko urobím, tak čiernu, a teda aj všetky tiene ťahá do tmavozelena. Atramentová hlava je ok. Keď som kalibroval tlačiareň a program na kalibráciu si vytlačil testovací obraz, po ktorom sa následne prebehne kalibračnou sondou, tak tam bola čierna naozaj čiernou. Reálnu fotku viem docieliť iba keď nechám správu farieb na tlačiarni a šúpatkami si nastavím jas 0, kontrast 0 a saturácia -15. Prikladám aj fotky. Jedná sa o ten sneh v pozadí. Prvá je výrez z fotky, tak ako bola odfotená zrkadlovkou, druhá je fotka s mojim vlastným nastavením a tretia je po tlači v Adobe s nastavením tak ako sa odporúča - tj. správu farieb nechať na programe, nie na tlačiarni. Odfotené papierové fotky berte trochu s nadhľadom. Tá vetrovka nie je na papierovej fotke tak prepálená. Je to fotené mobilom a očividne si mobil neporadí s bielou vetrovkou proti tmavému pozadiu, hoci zrkadlovka to dala v pohode. Jedná sa ale o ten sneh.
 
jozef84
2024-01-16 12:20:26+01
príspevok od: martin-f
Prečo sa mi toto deje? Chcem si vytlačiť fotku. Mám tlačiareň Epson L805 a papiere používam Epson Premium Photo Glossy. Atrament taktiež origo Epson. Kúpil som si sondu ColorMunki Photo a skalibroval som si s ňou aj monitor, aj tlačiereň. Všade čítam, ako treba vypnúť správu farieb a tlačiť vo Photoshope a správu farieb nechať na Adobe. Keď toto všetko urobím, tak čiernu, a teda aj všetky tiene ťahá do tmavozelena. Atramentová hlava je ok. Keď som kalibroval tlačiareň a program na kalibráciu si vytlačil testovací obraz, po ktorom sa následne prebehne kalibračnou sondou, tak tam bola čierna naozaj čiernou. Reálnu fotku viem docieliť iba keď nechám správu farieb na tlačiarni a šúpatkami si nastavím jas 0, kontrast 0 a saturácia -15. Prikladám aj fotky. Jedná sa o ten sneh v pozadí. Prvá je výrez z fotky, tak ako bola odfotená zrkadlovkou, druhá je fotka s mojim vlastným nastavením a tretia je po tlači v Adobe s nastavením tak ako sa odporúča - tj. správu farieb nechať na programe, nie na tlačiarni. Odfotené papierové fotky berte trochu s nadhľadom. Tá vetrovka nie je na papierovej fotke tak prepálená. Je to fotené mobilom a očividne si mobil neporadí s bielou vetrovkou proti tmavému pozadiu, hoci zrkadlovka to dala v pohode. Jedná sa ale o ten sneh.
Podľa mňa si "rozhasil" nastavenia. Aj mne sa niečo podobné dávnejšie "podarilo". Odvtedy radšej nechávam nastavenia tlačiarne default, alebo si odfotím, ako to bolo pôvodne nastavené, aby bol možný návrat späť. U teba ešte môže byť okrem "rozhasenia" nastavení tlačiarne a softu na tlač aj atrament, poprípade niektoré trysky na hlavičke(dávajú viac pigmentu) U Epsonu sú dolievacie atramenty a tam to je dosť možné mať farebný posun. Ja mám Epson L3210 na sublimáciu a tieto farebné posuny riešim najradšej posunom farby v softe na tlač. A upravujem podľa média na ktoré idem tlačiť.Do nastavenia tlačiarne už radšej neleziem.
 
Fuser
2024-01-16 19:14:52+01
príspevok od: martin-f
Prečo sa mi toto deje? Chcem si vytlačiť fotku. Mám tlačiareň Epson L805 a papiere používam Epson Premium Photo Glossy. Atrament taktiež origo Epson. Kúpil som si sondu ColorMunki Photo a skalibroval som si s ňou aj monitor, aj tlačiereň. Všade čítam, ako treba vypnúť správu farieb a tlačiť vo Photoshope a správu farieb nechať na Adobe. Keď toto všetko urobím, tak čiernu, a teda aj všetky tiene ťahá do tmavozelena. Atramentová hlava je ok. Keď som kalibroval tlačiareň a program na kalibráciu si vytlačil testovací obraz, po ktorom sa následne prebehne kalibračnou sondou, tak tam bola čierna naozaj čiernou. Reálnu fotku viem docieliť iba keď nechám správu farieb na tlačiarni a šúpatkami si nastavím jas 0, kontrast 0 a saturácia -15. Prikladám aj fotky. Jedná sa o ten sneh v pozadí. Prvá je výrez z fotky, tak ako bola odfotená zrkadlovkou, druhá je fotka s mojim vlastným nastavením a tretia je po tlači v Adobe s nastavením tak ako sa odporúča - tj. správu farieb nechať na programe, nie na tlačiarni. Odfotené papierové fotky berte trochu s nadhľadom. Tá vetrovka nie je na papierovej fotke tak prepálená. Je to fotené mobilom a očividne si mobil neporadí s bielou vetrovkou proti tmavému pozadiu, hoci zrkadlovka to dala v pohode. Jedná sa ale o ten sneh.
A) Ovladac si pouzil: PCL alebo PS?
B) Atrament je original?
C) ICC profil ti nieco hovori?
 
MaxGamut
2024-01-23 23:26:07+01
PCL alebo PS ? Ma to nejaky vplyv na spravu farieb pri tlaci obrazkov?

Original atramenty su zaklad, inak galiba. Samozrejme, da sa tlacit aj s nahradnymi, ale potom kalibracia ani nahodou nestaci.

A co presne si robil, ked si "sklaibroval" tlaciaren? Za tym je brutal alchymia a ked nerozumies ani 5%, tak neodporucam vobec do toho zasahovat. Na amaterskych tlaciarnach je obvykle najlepsi postup najst si nastavenia, ktore funguju a pouzivat tie. Pripadne odchylky v tonalite riesit iba "tiahlami" v driveroch,
 
Fuser
2024-01-24 15:52:52+01
príspevok od: MaxGamut
PCL alebo PS ? Ma to nejaky vplyv na spravu farieb pri tlaci obrazkov?

Original atramenty su zaklad, inak galiba. Samozrejme, da sa tlacit aj s nahradnymi, ale potom kalibracia ani nahodou nestaci.

A co presne si robil, ked si "sklaibroval" tlaciaren? Za tym je brutal alchymia a ked nerozumies ani 5%, tak neodporucam vobec do toho zasahovat. Na amaterskych tlaciarnach je obvykle najlepsi postup najst si nastavenia, ktore funguju a pouzivat tie. Pripadne odchylky v tonalite riesit iba "tiahlami" v driveroch,
K PS vs PCL:

info napr:
https://novatech.net/blog/a-full-guide-to-postscript-and-pcl-print-languages/
 
MaxGamut
2024-01-25 14:43:37+01
V tom clanku neni vobec nic konretne, iba same vseobecne bla bla.

Tlac obrazkov (som hlboko presvedceny - 17 rokov praxe) nie je nic, co by dnes malo problem niekde medzi PCL/PS. PCL vzniklo, lebo bezne tlaciarne ani kompy kedysi narocnost vypoctov Postscriptu nezvladali (ani pamat ani vykon). A kedysi PCL drivery boli dost velka tragedia. Tie casy su uz ale prec. PS drivery su bezne a PCL drivery uz nemaju tolko chyb a nekompatibiliy.

Tlac obrazkov je uz dobre zmaknuta. Problem je, ze tie prevody na pozadi su mnohostupnove a staci rozladit jedno nastavenie, a vsetko sa rozpadne.
Plus vyrobcovia pre "zjednodusenie" pre bezneho uzivatela do ICC retazca zaraduju "spinave" triky.
V profi prostredi je prepocet vzdy RGB -> CMYK alebo CMYK -> CMYK. Na kalibraciu by ale potom bolo treba plnohodnotny fotospektrometer .Na amaterskych tlaciarnach do retazca zaradili: RGB->RGB-> CMYK. Linearizuje (nie plnohodnodne kalibruje) sa potom "nieco", co sa da aj pomocou sondy ako ColorMunki - v podstate sa vytlaci skala RGB prevedena na CMYK a tam sa meraju tmavosti. Cize linearizuje sa "medzistupen - RGB / skala" a nasledne driver prepocita nejakymi algoritmami (napr. nejaky Contone) to nove, linearizovane RGB na finalny CMYK.

Logicky je to skrabanie sa pravou rukou za lavym uchom, ale "nejako"to funguje.
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()