Hore
Fórum » Pokec
 

Tlač fotografií

fotoMK
2023-05-16 09:04:42+02
Ahoj. Vcsera som bol tlacit fotografie upravene Adobe LR . Schvalne som niektore foto preexponoval aby som videl rozdiely po tlaci ci su identicke.
Pouzivam farebny priestor sRGB monitora LG IPS aj vo PS a pracujem z Raw Nikon.
Teraz neviem kde ej chyba kedze tie fotografie su ako som pisal prexponovane po tlaci maju nadych znizenia tienov a expeozice resp svetlost.
Uvedomujem si ze nie kazda fotosluzba ma ine tlaciarne s inym anstavenim farebneho priestora.
Ci pred exportom s LR res PS nedat nastavenie na tlac prislusnej tlaciarne. Alebo je moj monitor nepresny.

Dakujem za pomoc.
 
Rofo
2023-05-16 11:31:12+02
príspevok od: fotoMK
Ahoj. Vcsera som bol tlacit fotografie upravene Adobe LR . Schvalne som niektore foto preexponoval aby som videl rozdiely po tlaci ci su identicke.
Pouzivam farebny priestor sRGB monitora LG IPS aj vo PS a pracujem z Raw Nikon.
Teraz neviem kde ej chyba kedze tie fotografie su ako som pisal prexponovane po tlaci maju nadych znizenia tienov a expeozice resp svetlost.
Uvedomujem si ze nie kazda fotosluzba ma ine tlaciarne s inym anstavenim farebneho priestora.
Ci pred exportom s LR res PS nedat nastavenie na tlac prislusnej tlaciarne. Alebo je moj monitor nepresny.

Dakujem za pomoc.
Monitor a tlacena fotografia nikdy nesedia na 100% pokial sa pozeras v rovnakom osvetleni na fotku aj monitor zaroven. Papier odraza svetlo a monitor svieti. Jas monitora by si mal mat vzdy upraveny podla osvetlenia prostredia v ktorom pracujes. Casto byva problem ze fotky ktore sa javia na monitore akurat jasne su na papieri tmave.

Fotky co si poslal na tlacenie mali priradeny profil sRGB ?
Monitor mas skalibrovany ?
 
fotoMK
2023-05-17 06:52:28+02
pekny den. resne tak vacsinou si zatiahnem zaluzie pre lepsiu viditelnost.
Ano vzdy som tak daval aj fotim od zaciatku do sRGB a snazim sa davat aj profil na monitore aj v PS.