Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Chyba pri odosielaní

dynnamic
2012-06-24 18:12:00+02
Takže začnem stručne , objednal som si nový fotoaparát avšak keď mi prišla domov zásielka , balík obsahoval už na prvý pohľad niečo iné , balenie "zlého" fotoaparátu som radšej ani neotváral aby som si zbytočne nenarobil viac problémov ako už mám takže nálepku od výrobcu som nepoškodil ...
Skontaktoval som okamžite firmu ktorá mi mala zabezpečiť tento fotoaparát a oni mi do telefónu povedali že ten kus čo som chcel ani na sklade nemajú takže tam nastal omyl ...

Moja otázka však znie : "Ako mohol prebehnúť obchod na niečo čo ani nie je skladom a ako je možné že mi bolo poslané niečo iné?" ...

Dokonca táto firma odomňa ešte žiadala že mi zajtra pošlú domov kuriéra aby som mu foťák dal a keď príde balík spať na ich centrálu budú mi vrátené peniaze , no s týmto som však nesúhlasil pretože rozdiel v cene týchto zariadení je až 400€ ...

Chcem sa spýtať ako môžem ďalej postupovať a čo všetko môžem podniknúť aby som svoje peniaze dostal v čo najkratšej dobe späť ... Koľko dní môžu riešiť kvázi moju "reklamáciu" ??

Vďaka za rady
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2012-06-24 19:30:12+02
Obrať sa na ŠOI (Štátna obchodná inšpekcia), pretože my tu možeme len teoretizovať, ale nebude to mať na tvoju reklamáciu absolútne žiaden vplyv.
 
dynnamic
2012-06-24 19:35:22+02
príspevok od: Karol Srnec
Obrať sa na ŠOI (Štátna obchodná inšpekcia), pretože my tu možeme len teoretizovať, ale nebude to mať na tvoju reklamáciu absolútne žiaden vplyv.
Ako poznám slovenské úrady tak najskôr sa to chcem pokúsiť vyriešiť bez nich
 
Juraj-BN
2012-06-24 19:50:03+02
príspevok od: dynnamic
Ako poznám slovenské úrady tak najskôr sa to chcem pokúsiť vyriešiť bez nich
Skus to vsetko s nimi odkomunikovat pisomne, spomen aj ten cenovy rozdiel aby nedoslo k omylu (ak si posielal prachy prevodom tak to je + pre teba) a jasne si dohodnite podmienky vratenia penazi, nastuduj si ich reklamacny poriadok a pripadne sa odvalaj na nejaku jeho cast.
Pokial by bol problem, slusne sa spytaj pisomne ci je nutne to riesit prosrednictvom uradov (SOI).
Ak ani to nezaberie, chod cestou oznamenia celej zalezitosti uradom.
 
dynnamic
2012-06-24 20:00:34+02
ŠOI má len kontaktný mail pre všetky kraje na slovensku , myslíte že mi pomôže keď im tam napíšem moje otázky?
 
JanTchi
2012-06-24 20:18:54+02
príspevok od: dynnamic
ŠOI má len kontaktný mail pre všetky kraje na slovensku , myslíte že mi pomôže keď im tam napíšem moje otázky?
SOIka ti určite pomôže. Najprv však postraš predajcu, aby navrhol normálne riešenie (alebo ty navrhni) a keď sa ti to nebude zdať, kontaktuj SOIku.

Všetku komunikáciu si zálohuj. Aj telefonát nahraj ak môžeš.
 
RoboK
2012-06-24 21:01:14+02
príspevok od: dynnamic
ŠOI má len kontaktný mail pre všetky kraje na slovensku , myslíte že mi pomôže keď im tam napíšem moje otázky?
V ktorom bulvárnom médiu si získal tento údaj.

http://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
http://www.soi.sk/sk/Kontakt/Osobitna-informacna-linka.soi
 
dynnamic
2012-07-29 10:33:10+02
príspevok od: dynnamic
Takže začnem stručne , objednal som si nový fotoaparát avšak keď mi prišla domov zásielka , balík obsahoval už na prvý pohľad niečo iné , balenie "zlého" fotoaparátu som radšej ani neotváral aby som si zbytočne nenarobil viac problémov ako už mám takže nálepku od výrobcu som nepoškodil ...
Skontaktoval som okamžite firmu ktorá mi mala zabezpečiť tento fotoaparát a oni mi do telefónu povedali že ten kus čo som chcel ani na sklade nemajú takže tam nastal omyl ...

Moja otázka však znie : "Ako mohol prebehnúť obchod na niečo čo ani nie je skladom a ako je možné že mi bolo poslané niečo iné?" ...

Dokonca táto firma odomňa ešte žiadala že mi zajtra pošlú domov kuriéra aby som mu foťák dal a keď príde balík spať na ich centrálu budú mi vrátené peniaze , no s týmto som však nesúhlasil pretože rozdiel v cene týchto zariadení je až 400€ ...

Chcem sa spýtať ako môžem ďalej postupovať a čo všetko môžem podniknúť aby som svoje peniaze dostal v čo najkratšej dobe späť ... Koľko dní môžu riešiť kvázi moju "reklamáciu" ??

Vďaka za rady
Pokračovalo tak tak že tovar bol vrátený s tým že mi mali byť do 30 dní (reklamačná doba) vrátené peniaze , avšak ani po tomto termíne nemám ani tovar ani peniaze ...

Riešiť sa to bude určite cez úrad ale chcem sa spýtať či mám právo žiadať nejaké odškodné ??
 
tomis.ales
2012-07-29 11:39:22+02
príspevok od: dynnamic
Pokračovalo tak tak že tovar bol vrátený s tým že mi mali byť do 30 dní (reklamačná doba) vrátené peniaze , avšak ani po tomto termíne nemám ani tovar ani peniaze ...

Riešiť sa to bude určite cez úrad ale chcem sa spýtať či mám právo žiadať nejaké odškodné ??
Pochybujem, ze mas narok na nejake odskodne, kedze si k ziadnej skode neprisiel
Mohol by si ale sem napisat o jaky obchod ide, aby sme si my ostatni, dali na neho pozor.
 
Paulie
2012-07-29 11:40:53+02
príspevok od: dynnamic
Pokračovalo tak tak že tovar bol vrátený s tým že mi mali byť do 30 dní (reklamačná doba) vrátené peniaze , avšak ani po tomto termíne nemám ani tovar ani peniaze ...

Riešiť sa to bude určite cez úrad ale chcem sa spýtať či mám právo žiadať nejaké odškodné ??
Aké odškodné, za spôsobenú psychickú traumu, či...? Buď rád ak dostaneš späť peniaze za tovar.
 
pufko
2012-07-29 12:09:32+02
Vždy pri reklamácii tovaru - v tvojom prípade tovar ktorý sa nezhodoval s tým čo si objednal, musíš postupovať podla zákona inak SOI nekoná !!! Ty musíš tovar vrátiť odo dňa prijatia tuším do 7 pracovných dní - víkend sa nepočíta. Tovar musí byť zaslaný na spätnú adresu iba ako bežný balík, nikdy nie na dobierku. A odo dňa prijatia ti je predávajúci povinný vrátiť peniaze. Myslím že toto si splnil, ak to nesplní predajca môžeš sa obrátiť na SOI, osobne som tiež riešil problém s telefonom a peniaze dosšli obratom, pani na SOI mi vtedy povedala že tam už je vždy za to pokuta a už si nepamätám do akej výšky ale bola to pálka, neviem či nie až do 5000€
 
Filip Bucher
2012-07-29 12:23:41+02
do buducna SOI nie je len taky klasicky slovensky urad.... Velmi radi riesia porusenia zo strany predajcov... Aby mohli ukazat vysledky svojej prace. Mne zatial vzdy poradili dobre a na pockanie...
 
dynnamic
2012-07-29 12:53:18+02
príspevok od: pufko
Vždy pri reklamácii tovaru - v tvojom prípade tovar ktorý sa nezhodoval s tým čo si objednal, musíš postupovať podla zákona inak SOI nekoná !!! Ty musíš tovar vrátiť odo dňa prijatia tuším do 7 pracovných dní - víkend sa nepočíta. Tovar musí byť zaslaný na spätnú adresu iba ako bežný balík, nikdy nie na dobierku. A odo dňa prijatia ti je predávajúci povinný vrátiť peniaze. Myslím že toto si splnil, ak to nesplní predajca môžeš sa obrátiť na SOI, osobne som tiež riešil problém s telefonom a peniaze dosšli obratom, pani na SOI mi vtedy povedala že tam už je vždy za to pokuta a už si nepamätám do akej výšky ale bola to pálka, neviem či nie až do 5000€
tak potom 30 dnova lehota sa pocita od nahlasenia reklamacie alebo az od vratenia zleho tovaru ?
 
Paulie
2012-07-29 13:15:24+02
príspevok od: dynnamic
tak potom 30 dnova lehota sa pocita od nahlasenia reklamacie alebo az od vratenia zleho tovaru ?
Keď niečo kupuješ, v prvom rade si aspoň prečítaj obchodné podmienky. Evidentne v tom máš riadny guláš.
 
pufko
2012-07-29 16:02:45+02
Predajca má 30dní na vrátenie penazí po prevzatí tovaru späť, ale ved si si splnil svoju povinnosť, už ho len nahlás SOI, tak ako tu bolo spomenuté, oni sú tak trochu hladný po takejto práci ako udelovanie pokút
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()