Hore
Fórum » Právna poradňa
 

autorské práva

misopd15
2015-02-03 14:10:19+01
Dobrý deň,
Poprosil by som Vás o radu. Fotil som sériu ateliérových fotografií jedla pre rýchle občerstvenie. Fotenie bolo na zákazku a iba pre tento jeden podnik. Podnik tieto foto odovzdával nemenovanej firme s bieločerveným logom, ktorá mu riešila pitný režim a tlač produktov. Majiteľ podniku nepodpisoval žiadne súhlasy aby mohli použiť foto aj inde. Svoje foto som objavil na konkurenčnej predajni v inom meste. Ako mám tento problém riešiť a aké sú predpoklady vyrovnania môjho ušlého zisku prípadne porušenia autorských práv?
Ďakujem
 
bonifacko
2015-02-03 15:02:18+01
príspevok od: misopd15
Dobrý deň,
Poprosil by som Vás o radu. Fotil som sériu ateliérových fotografií jedla pre rýchle občerstvenie. Fotenie bolo na zákazku a iba pre tento jeden podnik. Podnik tieto foto odovzdával nemenovanej firme s bieločerveným logom, ktorá mu riešila pitný režim a tlač produktov. Majiteľ podniku nepodpisoval žiadne súhlasy aby mohli použiť foto aj inde. Svoje foto som objavil na konkurenčnej predajni v inom meste. Ako mám tento problém riešiť a aké sú predpoklady vyrovnania môjho ušlého zisku prípadne porušenia autorských práv?
Ďakujem
 
leniva opica
2015-02-11 18:59:28+01
Ak som to správne pochopila tak foto vlastne ukradla firma, ktorá ich tlačila? V prvom rade akú máš uzavretú licenčnú zmluvu? Pretože v prípade výhradnej licencie sa majetkových práv môže domáhať potom len táto osoba. Od toho sa odvíja všetko ostatné.
Inak máš teoreticky nárok podať návrh na súd na zničenie neoprávnene vyhotovenej rozmnoženiny diela podľa § 56 myslím, že písm e. autorského zákona a tiež môžeš žiadať o vydanie bezdôvodného obohatenia od tej firmy, ktorá tieto fotky tlačila.
V prípade, že sa tie fotky rozširovali so súhlasom toho, pre koho si ich robil, tiež sa môžeš domáhať toho istého lebo na ich použitie je nutný tvoj súhlas (ak už nie je v licenčnej ako nejaký dodatok - volá sa to sublicencia).