skúsenosti mám len s objektívom z filmovej zrkadlovky na DSLR Olympus, ale viem, že stredoformátové sa s redukciou dajú použiť všade (okrem Nikonu, tam je musí mať redukcia optický člen aby sa dalo zaostriť na nekonečno), navyše pri tých stredoformátových máš výhodu, že keďže využívaš len stred obrazu, ktorý produkujú (keďže štandardne musia vykresliť omnoho väčšiu plochu), zbavíš sa problémov ako vinetácia a rohová neostrosť. Otázne je či sa oplatí používať objektívy z filmových prístrojov na digitále.
skúsenosti mám len s objektívom z filmovej zrkadlovky na DSLR Olympus, ale viem, že stredoformátové sa s redukciou dajú použiť všade (okrem Nikonu, tam je musí mať redukcia optický člen aby sa dalo zaostriť na nekonečno), navyše pri tých stredoformátových máš výhodu, že keďže využívaš len stred obrazu, ktorý produkujú (keďže štandardne musia vykresliť omnoho väčšiu plochu), zbavíš sa problémov ako vinetácia a rohová neostrosť. Otázne je či sa oplatí používať objektívy z filmových prístrojov na digitále.
pouzivam redukciu Bronica to Nikon (ebay) bez optickeho clenu, zaostrovanie na nekonecno v pohode...
taketo nieco pre Mamiyu 645... http://www.ebay.com/itm/Mamiya-645-M645-Lens-to-Nikon-DSLR-Adapter-D600-D4-D700-D7100-D7000-/121108054200?pt=US_Lens_Adapters_Mounts_Tubes&hash=item1c329a40b8
film sa standardne robi na stredny format? 6x6 cm? vie nekto poradit dobry vstupny model ? dik keep focusing
Tvoj zamer je najsny. Chces si kupit nejake sklo urcene povodne pre film a pouzit ho na blizsie neurcenu DSLR o velkosti cipu taka asi APS-C? Alebo ti ide o film? Alebo o Mamiyu? Filmy su roznych velkosti a aj ked bolo nasadenie (vdaka amaterskej fotografii) kinofilmu najsilnejsie, v sucasnosti sa pri spracovani stretavam s vekym mnozstvom svitkacov - teda spominanych 6x4,5 az 6x18 cm. Najviac samozrejme 6x6. I Mamia vyrabala 6x6 aparamm, rad C3,33 aC330 a skorsi rad C2,22,220. Kedze ide o dvooke zrkadlovky je ich pouzitie na kinofilmovych aparatoch skoro nepouzitelne. Objektivy pre aparaty na stredny format (6x4,5 az 6x18 cm) su krasne a velke konstrukcie, ktore ale nebudu vyhovovat pre DSLR. Je to dane tym, ze rozlisenie okolo 70 ciar na mm v strede pri idealnom pripade, ale najcastejsie priblizne 50 ciar na mm skoro po celej ploche pri optimalnom cloneni je pri clone 11 az 16. A to je pre maly cip o velkosti nechta na ruke (skor damskej ako panskej) velmi malo. Teda aby bolo jasno - objektiv ako taky pravdepodobne pri vyuziti celkovej plochy prenesie viac informacii, ako lubovolny moderny objektiv, problemom je, ze digitalna zrkadlovka z toho svojou malou plochou vyuzije len velmi malo. Netvrdim, ze neexistuje nejaky dovod nepouzit dostupny objektiv na svojej DSLR. Problemy ale celkom urcite prevazia akekolvek vyhody, nehovoriac, ze zakaldak na Mamiyu RB76 vazi (kolko?) odhadujem trstvrte kila. Dobry vstupny model na stredny format je Mamiya C645, alebo M645 - ako z nazvu vyplyva rozmer policka je 6x4,5 cm. To je priblizne 3x tolko, co kinofilmove policko. Rozlisenie nie je az tak o vela vacsie ako u kinofilmu, ale zrnitost a celkovy dojem je neprehliadnutelne lepsi. Iny model je Zenza Bronica ETR (a vyssie modely) s rovnakou velkostou policka, sialenou vyhodou centralnej zavierky (v atelieri funguje zablesk pri akomkolvek case), krajsie urobena, ovela viac poruchova. Inym modelom s nemoznostou vymeny objektivu su dvojoke zrkadlovky Rollei, alebo Yashica. No a potom spusta harampadia z oblasti byvaleho vychodneho bloku, ked na to, aby aparat vobec fungoval treba dlho hladat dobry kus, dlho hladat niekoho, co to premaze a i tak to nie je ono ... Petacon Six, Flexaret, Kiev 6C, Kiev 80 - skratka sama hroza. Flexaret mi pride naozaj mily aparat, mam ich niekolko, vsetky zdobia policku ...
Tvoj zamer je najsny. Chces si kupit nejake sklo urcene povodne pre film a pouzit ho na blizsie neurcenu DSLR o velkosti cipu taka asi APS-C? Alebo ti ide o film? Alebo o Mamiyu? Filmy su roznych velkosti a aj ked bolo nasadenie (vdaka amaterskej fotografii) kinofilmu najsilnejsie, v sucasnosti sa pri spracovani stretavam s vekym mnozstvom svitkacov - teda spominanych 6x4,5 az 6x18 cm. Najviac samozrejme 6x6. I Mamia vyrabala 6x6 aparamm, rad C3,33 aC330 a skorsi rad C2,22,220. Kedze ide o dvooke zrkadlovky je ich pouzitie na kinofilmovych aparatoch skoro nepouzitelne. Objektivy pre aparaty na stredny format (6x4,5 az 6x18 cm) su krasne a velke konstrukcie, ktore ale nebudu vyhovovat pre DSLR. Je to dane tym, ze rozlisenie okolo 70 ciar na mm v strede pri idealnom pripade, ale najcastejsie priblizne 50 ciar na mm skoro po celej ploche pri optimalnom cloneni je pri clone 11 az 16. A to je pre maly cip o velkosti nechta na ruke (skor damskej ako panskej) velmi malo. Teda aby bolo jasno - objektiv ako taky pravdepodobne pri vyuziti celkovej plochy prenesie viac informacii, ako lubovolny moderny objektiv, problemom je, ze digitalna zrkadlovka z toho svojou malou plochou vyuzije len velmi malo. Netvrdim, ze neexistuje nejaky dovod nepouzit dostupny objektiv na svojej DSLR. Problemy ale celkom urcite prevazia akekolvek vyhody, nehovoriac, ze zakaldak na Mamiyu RB76 vazi (kolko?) odhadujem trstvrte kila. Dobry vstupny model na stredny format je Mamiya C645, alebo M645 - ako z nazvu vyplyva rozmer policka je 6x4,5 cm. To je priblizne 3x tolko, co kinofilmove policko. Rozlisenie nie je az tak o vela vacsie ako u kinofilmu, ale zrnitost a celkovy dojem je neprehliadnutelne lepsi. Iny model je Zenza Bronica ETR (a vyssie modely) s rovnakou velkostou policka, sialenou vyhodou centralnej zavierky (v atelieri funguje zablesk pri akomkolvek case), krajsie urobena, ovela viac poruchova. Inym modelom s nemoznostou vymeny objektivu su dvojoke zrkadlovky Rollei, alebo Yashica. No a potom spusta harampadia z oblasti byvaleho vychodneho bloku, ked na to, aby aparat vobec fungoval treba dlho hladat dobry kus, dlho hladat niekoho, co to premaze a i tak to nie je ono ... Petacon Six, Flexaret, Kiev 6C, Kiev 80 - skratka sama hroza. Flexaret mi pride naozaj mily aparat, mam ich niekolko, vsetky zdobia policku ...
dik za obsirne info,ide mi o mamyiu,hladam si vacsi fotak ))
dik za obsirne info,ide mi o mamyiu,hladam si vacsi fotak ))
V tom pripade ides spravnym smerom. Ak ti smiem odporucit a mas silne ruky, potom RB67 je dobra volba. Bez stativu je sice fotogtrafovanie tazke, ale vysledky su perfektne a fotak je mimoriadne spolahlivy.
film sa standardne robi na stredny format? 6x6 cm? vie nekto poradit dobry vstupny model ? dik keep focusing
Film na stredoformát sa standardne robí ako zvitkový (navinutý na cievke, bez púzdra) typ 120, kde je medzi filmom navinutý ešte papier a typ 220, kde papier chýba - rolka filmu je tak pri rovnakom priemere - dhšia - v podstate dvojnásobne. Najčastejšie "hovorové" veľkosti políčok na stredný formát sú 6x4,5. 6x6. 6x7. 6x8 a 6x9 - občas 6x12 (Fujica GW) Dobrý vstupný model na stredoformát je podľa mňa toto (pri 6x4,5) http://www.ebay.com/itm/Fuji-GA-645-Zi-professional-camera-/140882696244?pt=Film_Cameras&hash=item20cd435834 6x6 by som vynechal, konečne prestala byť móda za umelecký snímok vydávať niečo len pre štvorcový formát. Takže najbližšie je 6x7 s takmer dovjnásobnou plochou snímku a tam by som bral neojazdený PENTAX 6x7 II s kompletnou sadou skiel sa to dosť predraží - zamrzí nízka svetelnosť objektívov - čím sa dostávame k môjmu názoru, že aby dnes mal stredoformát zmysel a mohol konkurovať FF D4, D3x, D800, (som Nikon), mal by to byť aspoň formát 6x9 (Fujica GW 690/680 s 150mm objektívom, ktorý hoci nie je žiadna pecka čo do svetlenosti aspoň je rezavo ostrý a je to fakt mašina, skala.) A stále narazíš na obmedzenosť vo voľbách a možnostiach ISO, cene pri spracovaní, rovnako kvalitne vyvolať zvitkový film nie je jednoduché, dostupnosť materiálov... je to iba pre freakov.
Alebo potom špecialitu FUJI GX 680. To má svoje opodstatnenie. Ale do ateliéru, ak máš šas a chceš sa hrať. http://www.ebay.co.uk/itm/FUJI-FUJIFILM-GX680-II-GX-680-II-6X8-FILM-CAMERA-GXM-135mm-FILM-HOLDER-/140985129050?pt=Film_Cameras&hash=item20d35e585a
Film na stredoformát sa standardne robí ako zvitkový (navinutý na cievke, bez púzdra) typ 120, kde je medzi filmom navinutý ešte papier a typ 220, kde papier chýba - rolka filmu je tak pri rovnakom priemere - dhšia - v podstate dvojnásobne. Najčastejšie "hovorové" veľkosti políčok na stredný formát sú 6x4,5. 6x6. 6x7. 6x8 a 6x9 - občas 6x12 (Fujica GW) Dobrý vstupný model na stredoformát je podľa mňa toto (pri 6x4,5) http://www.ebay.com/itm/Fuji-GA-645-Zi-professional-camera-/140882696244?pt=Film_Cameras&hash=item20cd435834 6x6 by som vynechal, konečne prestala byť móda za umelecký snímok vydávať niečo len pre štvorcový formát. Takže najbližšie je 6x7 s takmer dovjnásobnou plochou snímku a tam by som bral neojazdený PENTAX 6x7 II s kompletnou sadou skiel sa to dosť predraží - zamrzí nízka svetelnosť objektívov - čím sa dostávame k môjmu názoru, že aby dnes mal stredoformát zmysel a mohol konkurovať FF D4, D3x, D800, (som Nikon), mal by to byť aspoň formát 6x9 (Fujica GW 690/680 s 150mm objektívom, ktorý hoci nie je žiadna pecka čo do svetlenosti aspoň je rezavo ostrý a je to fakt mašina, skala.) A stále narazíš na obmedzenosť vo voľbách a možnostiach ISO, cene pri spracovaní, rovnako kvalitne vyvolať zvitkový film nie je jednoduché, dostupnosť materiálov... je to iba pre freakov.
GA645 foti na vysku a je tudiz nepouzitelny. Inak spickovy objektiv a tiez by sa mi pacil. Myslim ze ten model 6x7 a oba 6x9 su asi to najlepsie, co si clovek moze zelat za rozumnu cenu v "reportaznom" meritku.
GA645 foti na vysku a je tudiz nepouzitelny. Inak spickovy objektiv a tiez by sa mi pacil. Myslim ze ten model 6x7 a oba 6x9 su asi to najlepsie, co si clovek moze zelat za rozumnu cenu v "reportaznom" meritku.
GA645 je pre mňa ako portrétistu ideálny ohľadom orientácie snímku, preto so ho uviedol. ďalšia výhoda je "úsporný" kompromis - v malom tele výhody "stredoformátu" (645) - na typ 120 vojde do 24 snímkov. GA645 má zoomovací autofokus s automatickým prevíjaním filmu. Kompakt? S kvalitou obrazu profistroja - má to v názve. Ak sa nemýlim, Pentax 645 a ďalšie podobné 645ky majú "rollkazety" takisto v základe orientované na výšku - takže "nepoužiteľné"? Ak sa nemýlim, jedine Bronica má na 6x8 prevracací rám na kazetu pre rýchlu voľbu formátu snímku..?
GA645 je pre mňa ako portrétistu ideálny ohľadom orientácie snímku, preto so ho uviedol. ďalšia výhoda je "úsporný" kompromis - v malom tele výhody "stredoformátu" (645) - na typ 120 vojde do 24 snímkov. GA645 má zoomovací autofokus s automatickým prevíjaním filmu. Kompakt? S kvalitou obrazu profistroja - má to v názve. Ak sa nemýlim, Pentax 645 a ďalšie podobné 645ky majú "rollkazety" takisto v základe orientované na výšku - takže "nepoužiteľné"? Ak sa nemýlim, jedine Bronica má na 6x8 prevracací rám na kazetu pre rýchlu voľbu formátu snímku..?
MAMIYA
taketo nieco pre Mamiyu 645...
http://www.ebay.com/itm/Mamiya-645-M645-Lens-to-Nikon-DSLR-Adapter-D600-D4-D700-D7100-D7000-/121108054200?pt=US_Lens_Adapters_Mounts_Tubes&hash=item1c329a40b8
vie nekto poradit dobry vstupny model ?
dik keep focusing
vie nekto poradit dobry vstupny model ?
dik keep focusing
Alebo ti ide o film?
Alebo o Mamiyu?
Filmy su roznych velkosti a aj ked bolo nasadenie (vdaka amaterskej fotografii) kinofilmu najsilnejsie, v sucasnosti sa pri spracovani stretavam s vekym mnozstvom svitkacov - teda spominanych 6x4,5 az 6x18 cm. Najviac samozrejme 6x6. I Mamia vyrabala 6x6 aparamm, rad C3,33 aC330 a skorsi rad C2,22,220. Kedze ide o dvooke zrkadlovky je ich pouzitie na kinofilmovych aparatoch skoro nepouzitelne.
Objektivy pre aparaty na stredny format (6x4,5 az 6x18 cm) su krasne a velke konstrukcie, ktore ale nebudu vyhovovat pre DSLR. Je to dane tym, ze rozlisenie okolo 70 ciar na mm v strede pri idealnom pripade, ale najcastejsie priblizne 50 ciar na mm skoro po celej ploche pri optimalnom cloneni je pri clone 11 az 16. A to je pre maly cip o velkosti nechta na ruke (skor damskej ako panskej) velmi malo. Teda aby bolo jasno - objektiv ako taky pravdepodobne pri vyuziti celkovej plochy prenesie viac informacii, ako lubovolny moderny objektiv, problemom je, ze digitalna zrkadlovka z toho svojou malou plochou vyuzije len velmi malo.
Netvrdim, ze neexistuje nejaky dovod nepouzit dostupny objektiv na svojej DSLR. Problemy ale celkom urcite prevazia akekolvek vyhody, nehovoriac, ze zakaldak na Mamiyu RB76 vazi (kolko?) odhadujem trstvrte kila.
Dobry vstupny model na stredny format je Mamiya C645, alebo M645 - ako z nazvu vyplyva rozmer policka je 6x4,5 cm. To je priblizne 3x tolko, co kinofilmove policko. Rozlisenie nie je az tak o vela vacsie ako u kinofilmu, ale zrnitost a celkovy dojem je neprehliadnutelne lepsi.
Iny model je Zenza Bronica ETR (a vyssie modely) s rovnakou velkostou policka, sialenou vyhodou centralnej zavierky (v atelieri funguje zablesk pri akomkolvek case), krajsie urobena, ovela viac poruchova.
Inym modelom s nemoznostou vymeny objektivu su dvojoke zrkadlovky Rollei, alebo Yashica.
No a potom spusta harampadia z oblasti byvaleho vychodneho bloku, ked na to, aby aparat vobec fungoval treba dlho hladat dobry kus, dlho hladat niekoho, co to premaze a i tak to nie je ono ... Petacon Six, Flexaret, Kiev 6C, Kiev 80 - skratka sama hroza. Flexaret mi pride naozaj mily aparat, mam ich niekolko, vsetky zdobia policku ...
Alebo ti ide o film?
Alebo o Mamiyu?
Filmy su roznych velkosti a aj ked bolo nasadenie (vdaka amaterskej fotografii) kinofilmu najsilnejsie, v sucasnosti sa pri spracovani stretavam s vekym mnozstvom svitkacov - teda spominanych 6x4,5 az 6x18 cm. Najviac samozrejme 6x6. I Mamia vyrabala 6x6 aparamm, rad C3,33 aC330 a skorsi rad C2,22,220. Kedze ide o dvooke zrkadlovky je ich pouzitie na kinofilmovych aparatoch skoro nepouzitelne.
Objektivy pre aparaty na stredny format (6x4,5 az 6x18 cm) su krasne a velke konstrukcie, ktore ale nebudu vyhovovat pre DSLR. Je to dane tym, ze rozlisenie okolo 70 ciar na mm v strede pri idealnom pripade, ale najcastejsie priblizne 50 ciar na mm skoro po celej ploche pri optimalnom cloneni je pri clone 11 az 16. A to je pre maly cip o velkosti nechta na ruke (skor damskej ako panskej) velmi malo. Teda aby bolo jasno - objektiv ako taky pravdepodobne pri vyuziti celkovej plochy prenesie viac informacii, ako lubovolny moderny objektiv, problemom je, ze digitalna zrkadlovka z toho svojou malou plochou vyuzije len velmi malo.
Netvrdim, ze neexistuje nejaky dovod nepouzit dostupny objektiv na svojej DSLR. Problemy ale celkom urcite prevazia akekolvek vyhody, nehovoriac, ze zakaldak na Mamiyu RB76 vazi (kolko?) odhadujem trstvrte kila.
Dobry vstupny model na stredny format je Mamiya C645, alebo M645 - ako z nazvu vyplyva rozmer policka je 6x4,5 cm. To je priblizne 3x tolko, co kinofilmove policko. Rozlisenie nie je az tak o vela vacsie ako u kinofilmu, ale zrnitost a celkovy dojem je neprehliadnutelne lepsi.
Iny model je Zenza Bronica ETR (a vyssie modely) s rovnakou velkostou policka, sialenou vyhodou centralnej zavierky (v atelieri funguje zablesk pri akomkolvek case), krajsie urobena, ovela viac poruchova.
Inym modelom s nemoznostou vymeny objektivu su dvojoke zrkadlovky Rollei, alebo Yashica.
No a potom spusta harampadia z oblasti byvaleho vychodneho bloku, ked na to, aby aparat vobec fungoval treba dlho hladat dobry kus, dlho hladat niekoho, co to premaze a i tak to nie je ono ... Petacon Six, Flexaret, Kiev 6C, Kiev 80 - skratka sama hroza. Flexaret mi pride naozaj mily aparat, mam ich niekolko, vsetky zdobia policku ...
vie nekto poradit dobry vstupny model ?
dik keep focusing
Najčastejšie "hovorové" veľkosti políčok na stredný formát sú 6x4,5. 6x6. 6x7. 6x8 a 6x9 - občas 6x12 (Fujica GW)
Dobrý vstupný model na stredoformát je podľa mňa toto (pri 6x4,5)
http://www.ebay.com/itm/Fuji-GA-645-Zi-professional-camera-/140882696244?pt=Film_Cameras&hash=item20cd435834
6x6 by som vynechal, konečne prestala byť móda za umelecký snímok vydávať niečo len pre štvorcový formát. Takže najbližšie je 6x7 s takmer dovjnásobnou plochou snímku a tam by som bral neojazdený PENTAX 6x7 II s kompletnou sadou skiel sa to dosť predraží - zamrzí nízka svetelnosť objektívov - čím sa dostávame k môjmu názoru, že aby dnes mal stredoformát zmysel a mohol konkurovať FF D4, D3x, D800, (som Nikon), mal by to byť aspoň formát 6x9 (Fujica GW 690/680 s 150mm objektívom, ktorý hoci nie je žiadna pecka čo do svetlenosti aspoň je rezavo ostrý a je to fakt mašina, skala.) A stále narazíš na obmedzenosť vo voľbách a možnostiach ISO, cene pri spracovaní, rovnako kvalitne vyvolať zvitkový film nie je jednoduché, dostupnosť materiálov... je to iba pre freakov.
http://www.ebay.co.uk/itm/FUJI-FUJIFILM-GX680-II-GX-680-II-6X8-FILM-CAMERA-GXM-135mm-FILM-HOLDER-/140985129050?pt=Film_Cameras&hash=item20d35e585a
Najčastejšie "hovorové" veľkosti políčok na stredný formát sú 6x4,5. 6x6. 6x7. 6x8 a 6x9 - občas 6x12 (Fujica GW)
Dobrý vstupný model na stredoformát je podľa mňa toto (pri 6x4,5)
http://www.ebay.com/itm/Fuji-GA-645-Zi-professional-camera-/140882696244?pt=Film_Cameras&hash=item20cd435834
6x6 by som vynechal, konečne prestala byť móda za umelecký snímok vydávať niečo len pre štvorcový formát. Takže najbližšie je 6x7 s takmer dovjnásobnou plochou snímku a tam by som bral neojazdený PENTAX 6x7 II s kompletnou sadou skiel sa to dosť predraží - zamrzí nízka svetelnosť objektívov - čím sa dostávame k môjmu názoru, že aby dnes mal stredoformát zmysel a mohol konkurovať FF D4, D3x, D800, (som Nikon), mal by to byť aspoň formát 6x9 (Fujica GW 690/680 s 150mm objektívom, ktorý hoci nie je žiadna pecka čo do svetlenosti aspoň je rezavo ostrý a je to fakt mašina, skala.) A stále narazíš na obmedzenosť vo voľbách a možnostiach ISO, cene pri spracovaní, rovnako kvalitne vyvolať zvitkový film nie je jednoduché, dostupnosť materiálov... je to iba pre freakov.
Ak sa nemýlim, jedine Bronica má na 6x8 prevracací rám na kazetu pre rýchlu voľbu formátu snímku..?
Ak sa nemýlim, jedine Bronica má na 6x8 prevracací rám na kazetu pre rýchlu voľbu formátu snímku..?
idealne AFD alebo AFD II. novsie uz su desne drahe. jedina nevyhoda, nedaju sa pouzit objektivy s centralnou uzavierkou, takze sync cas 1/125 max.
M645ky (ci uz klasika alebo Super/Pro) sice nemozu pouzivat digi steny, ale zase maju k dispozicii objektivy s centralnou uzavierkou.
momentalne mam RZ67 Pro II. este doplnim o spominanu AFD II a mam vystarane
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom