Hore
Fórum » Vybavenie ateliéru
 

Softboxy pre

dilong77
dilong77 2013-02-03 22:04:40+01
Zakladam tuto temu s prosbou o radu. Pomaly si davam dokopy svetla (trvale lampy) k difuznym daznikom by som rad doplnil zopar softboxov (s vostinou, klasicky 60x60 a nejaky kominok).

Nevyznam sa v tom este velmi a neviem ake, resp. ci sa mi nejake softboxy daju nasadit na klasicke trvale svetla - mam tieto 3 dtrziaky so stativmi a difuznymi daznikmi: http://www.elementrix.sk/www-elementrix-sk/eshop/1-1-Studiova-svetla/0/5/21-Drziak-ziarovky-a-dazdnika
a na nich 27cm svietidla.

Rad by som sa venoval produktovej fotografii (preto vyber trvalych svetiel) ale urcite by som popri tom vyskusal aj portrety.
Softboxy chcem hlavne preto, ze tieto svetla su viac menej "neovladatelne" a chyba im upriamenie (vostina).

Dakujem za kazdu radu.
 
upir13
- moderator
2013-02-04 00:21:19+01
príspevok od: dilong77
vedel by si mi poradit nieco s cim mas konkretne skusenostis?
Este k realnym skusenostiam:
Mas velky rozdiel ci fotis matne predmety, leskle predmety alebo jedlo. Ku kazdemu typu fotenia treba pristupovat uplne inac. Na jedno potrebujes fotostan, na druhe fotostol, pripadne iba leskly povrch, cierny matny. Treba si ovedomit ze aj farba okolia kde to fotis na to vplyva, nehovoriac uz o odraze v pripade leskleho predmetu.
Poviem ti to asi tak. Pred rokom aj nieco som fotil pre Red Bull dva produkty na billboardy. Fotili sme to niekolko hodin u nich. Ale presne z dovodu mixovania svetelnych zdrojov sa to nedalo. Nakoniec som si nechal produkty poslat ku mne do studia a tu som zabil asi 3 hodiny na kus kym som dosial vysledok, ktory vedel grafik pouzit a este ho doladit za dialsich zopar hodin v kompe.