Caute, chcem ist fotit motorky na Slovakia Ring a potreboval by som poradit ako si mam nastavit fotoaparat (Canon eos 450d), rezim myslim zvolim TV rychlost uzavierky, ale neviem ci si mam AF nastavit na ONE SHOT, alebo skor na AI SERVO. Ak by ste boli ochotni skuste mi poradit, prijmem aj radu kompletneho nastavenia fotoaparatu (este som nic take rychle nefotil) Dakujem.
veru hej a postav sa niekde do zakruty a nie na rovinu.
Dovolim si reagovat na:
>> na rychlo pohybujuce sa objekty ptorebujes jednoznacne AL servo, aby ti fotak neustale preostroval
pri konzumnej triede 450D v spolupraci s objektivmi 18-135 pripadne 70-300 je to velmi nevhodna kombinacia. V takomto pripade nemas velku sancu ze AI-SERVO bude stihat robit to co od neho ocakavas, na taketo sporty je trosku ina trieda fotakov. Skor by som ti doporucoval ten ONE SHOT focus aby AF system nebehal hore-dole a nesnazil sa riesit nieco na co rozhodne nema - co chytis ostre to je skor vysledok nahody ako systematickeho riesenia na tomto tele. V ONE SHOT by som si vybral centralny bod a tomu prisposobil kompoziciu snimok, rozlisenia mas relativne dost takze v post-procesingu mozes potom nieco orezat a vyrezat a este furt z toho vytlacis extremne schopnu A3ku.
Uplne idealne ti doporucujem nahodit manual focus a objektiv RUCNE zaostrit na vzdialenost v ktorej ocakavas fotit autiaky. V takomto pripade uplne odpada kopec veci, avsak vyvstava novy problem a to predovsetkym to ze nikdy si takymto sposobom nefotil. Ked ides v sobotu naostro, este mas jeden a pol dna aby si sa natrenoval, to by mohlo stacit na to aby si dosiahol velmi slusne vysledky.
Uvazuj ci fotis auto rutice sa na teba rychlostou 200km/h na cielovej rovinke cize skoro 70 metrov za sekundu pripadne ci fotis auto v zakrutach kde bude mat plusminus dva metre rovnaku poziciu kazde jedno. To je obrovsky rozdiel nielen pre teba, ale aj pre hlbku pola a moznosti techniky ktoru mas.
veru hej a postav sa niekde do zakruty a nie na rovinu.
Dovolim si reagovat na:
>> na rychlo pohybujuce sa objekty ptorebujes jednoznacne AL servo, aby ti fotak neustale preostroval
pri konzumnej triede 450D v spolupraci s objektivmi 18-135 pripadne 70-300 je to velmi nevhodna kombinacia. V takomto pripade nemas velku sancu ze AI-SERVO bude stihat robit to co od neho ocakavas, na taketo sporty je trosku ina trieda fotakov. Skor by som ti doporucoval ten ONE SHOT focus aby AF system nebehal hore-dole a nesnazil sa riesit nieco na co rozhodne nema - co chytis ostre to je skor vysledok nahody ako systematickeho riesenia na tomto tele. V ONE SHOT by som si vybral centralny bod a tomu prisposobil kompoziciu snimok, rozlisenia mas relativne dost takze v post-procesingu mozes potom nieco orezat a vyrezat a este furt z toho vytlacis extremne schopnu A3ku.
Uplne idealne ti doporucujem nahodit manual focus a objektiv RUCNE zaostrit na vzdialenost v ktorej ocakavas fotit autiaky. V takomto pripade uplne odpada kopec veci, avsak vyvstava novy problem a to predovsetkym to ze nikdy si takymto sposobom nefotil. Ked ides v sobotu naostro, este mas jeden a pol dna aby si sa natrenoval, to by mohlo stacit na to aby si dosiahol velmi slusne vysledky.
Uvazuj ci fotis auto rutice sa na teba rychlostou 200km/h na cielovej rovinke cize skoro 70 metrov za sekundu pripadne ci fotis auto v zakrutach kde bude mat plusminus dva metre rovnaku poziciu kazde jedno. To je obrovsky rozdiel nielen pre teba, ale aj pre hlbku pola a moznosti techniky ktoru mas.
Dakujem za radu, napriek tomu ze fotim len sam pre seba nebudem so svojou fototechnikou nic robit a budem skusat mozno sa nieco podari, ak nie mozno nabuduce.
Dakujem za radu, napriek tomu ze fotim len sam pre seba nebudem so svojou fototechnikou nic robit a budem skusat mozno sa nieco podari, ak nie mozno nabuduce.
ja som nenapisal ze mas nieco robit s tvojou fototechnikou - nic take tam nie je. Nemusis investovat ani jednu jedinu korunu, k nicomu takemu som ta netlacil.
Manualnym zaostrenim na pozadovanu vzdialenost usetris peknych 0.2 az 0.5 sekundy co v pripade 450D znamena mat fotku alebo nemat nic.
Budes fotit v slnecnom dni takze so svetlom a naviazane na to aperturou problem mat nebudes. No ale ved aj tak urobis nieco uplne ine, uz to vidim, takze drzim palec.
ja som nenapisal ze mas nieco robit s tvojou fototechnikou - nic take tam nie je. Nemusis investovat ani jednu jedinu korunu, k nicomu takemu som ta netlacil.
Manualnym zaostrenim na pozadovanu vzdialenost usetris peknych 0.2 az 0.5 sekundy co v pripade 450D znamena mat fotku alebo nemat nic.
Budes fotit v slnecnom dni takze so svetlom a naviazane na to aperturou problem mat nebudes. No ale ved aj tak urobis nieco uplne ine, uz to vidim, takze drzim palec.
Mozno to vyzeralo ze ta z niecoho obvinujem, ale urcite nie. Urcite dakujem pekne za radu nieco z toho urcite pomoze. Dakujem.
Caute, chcem ist fotit motorky na Slovakia Ring a potreboval by som poradit ako si mam nastavit fotoaparat (Canon eos 450d), rezim myslim zvolim TV rychlost uzavierky, ale neviem ci si mam AF nastavit na ONE SHOT, alebo skor na AI SERVO. Ak by ste boli ochotni skuste mi poradit, prijmem aj radu kompletneho nastavenia fotoaparatu (este som nic take rychle nefotil) Dakujem.
Garantujem ti že prvé fotenie rýchlych strojov si veľmi neužiješ, kým do toho prídeš. Keď som fotil prvýkrát len šprinty áut čo je odosť menšia rýchlosť ako motorky a zabával sa s časom, doma som zistil že min. 95% fotiek mi nevyšlo. Tak ako odporúčali iní predo mnou, snaž sa fotiť v zákrutách, na panning sa na poprvé vykašli a snaž sa držať čo najkratšie časy, aby si si v prvom rade vyskúšal ostrenie za jazdy a mal ostré fotky. Radšej nezoomouj objektív na maximum, čím dlhšie ohnisko tým pomalšie ostrí objektív a máš menší uhol záberu. Predostri si predtým na miesto, skadiaľ pôjdu motorky a prekomponuj záber na ne keď pôjdu.
Garantujem ti že prvé fotenie rýchlych strojov si veľmi neužiješ, kým do toho prídeš. Keď som fotil prvýkrát len šprinty áut čo je odosť menšia rýchlosť ako motorky a zabával sa s časom, doma som zistil že min. 95% fotiek mi nevyšlo. Tak ako odporúčali iní predo mnou, snaž sa fotiť v zákrutách, na panning sa na poprvé vykašli a snaž sa držať čo najkratšie časy, aby si si v prvom rade vyskúšal ostrenie za jazdy a mal ostré fotky. Radšej nezoomouj objektív na maximum, čím dlhšie ohnisko tým pomalšie ostrí objektív a máš menší uhol záberu. Predostri si predtým na miesto, skadiaľ pôjdu motorky a prekomponuj záber na ne keď pôjdu.
Dakujem, musim pozriet neake vhodne miesto na fotenie a skusim sa s tym pohrat, ved mam cas nejde o nic a hovori sa ze kazdy raz zacinal takze si od toho ani moc neslubujem. Dakujem.
Slovakia Ring
nieco dlhsie (okolo 200mm) uz treba pouzit kontinualne ostrenie (AI Servo ? neviem v Canon pojmoch sa navyznam).
nieco dlhsie (okolo 200mm) uz treba pouzit kontinualne ostrenie (AI Servo ? neviem v Canon pojmoch sa navyznam).
Dovolim si reagovat na:
>> na rychlo pohybujuce sa objekty ptorebujes jednoznacne AL servo, aby ti fotak neustale preostroval
pri konzumnej triede 450D v spolupraci s objektivmi 18-135 pripadne 70-300 je to velmi nevhodna kombinacia. V takomto pripade nemas velku sancu ze AI-SERVO bude stihat robit to co od neho ocakavas, na taketo sporty je trosku ina trieda fotakov. Skor by som ti doporucoval ten ONE SHOT focus aby AF system nebehal hore-dole a nesnazil sa riesit nieco na co rozhodne nema - co chytis ostre to je skor vysledok nahody ako systematickeho riesenia na tomto tele. V ONE SHOT by som si vybral centralny bod a tomu prisposobil kompoziciu snimok, rozlisenia mas relativne dost takze v post-procesingu mozes potom nieco orezat a vyrezat a este furt z toho vytlacis extremne schopnu A3ku.
Uplne idealne ti doporucujem nahodit manual focus a objektiv RUCNE zaostrit na vzdialenost v ktorej ocakavas fotit autiaky. V takomto pripade uplne odpada kopec veci, avsak vyvstava novy problem a to predovsetkym to ze nikdy si takymto sposobom nefotil. Ked ides v sobotu naostro, este mas jeden a pol dna aby si sa natrenoval, to by mohlo stacit na to aby si dosiahol velmi slusne vysledky.
Uvazuj ci fotis auto rutice sa na teba rychlostou 200km/h na cielovej rovinke cize skoro 70 metrov za sekundu pripadne ci fotis auto v zakrutach kde bude mat plusminus dva metre rovnaku poziciu kazde jedno. To je obrovsky rozdiel nielen pre teba, ale aj pre hlbku pola a moznosti techniky ktoru mas.
Dovolim si reagovat na:
>> na rychlo pohybujuce sa objekty ptorebujes jednoznacne AL servo, aby ti fotak neustale preostroval
pri konzumnej triede 450D v spolupraci s objektivmi 18-135 pripadne 70-300 je to velmi nevhodna kombinacia. V takomto pripade nemas velku sancu ze AI-SERVO bude stihat robit to co od neho ocakavas, na taketo sporty je trosku ina trieda fotakov. Skor by som ti doporucoval ten ONE SHOT focus aby AF system nebehal hore-dole a nesnazil sa riesit nieco na co rozhodne nema - co chytis ostre to je skor vysledok nahody ako systematickeho riesenia na tomto tele. V ONE SHOT by som si vybral centralny bod a tomu prisposobil kompoziciu snimok, rozlisenia mas relativne dost takze v post-procesingu mozes potom nieco orezat a vyrezat a este furt z toho vytlacis extremne schopnu A3ku.
Uplne idealne ti doporucujem nahodit manual focus a objektiv RUCNE zaostrit na vzdialenost v ktorej ocakavas fotit autiaky. V takomto pripade uplne odpada kopec veci, avsak vyvstava novy problem a to predovsetkym to ze nikdy si takymto sposobom nefotil. Ked ides v sobotu naostro, este mas jeden a pol dna aby si sa natrenoval, to by mohlo stacit na to aby si dosiahol velmi slusne vysledky.
Uvazuj ci fotis auto rutice sa na teba rychlostou 200km/h na cielovej rovinke cize skoro 70 metrov za sekundu pripadne ci fotis auto v zakrutach kde bude mat plusminus dva metre rovnaku poziciu kazde jedno. To je obrovsky rozdiel nielen pre teba, ale aj pre hlbku pola a moznosti techniky ktoru mas.
Manualnym zaostrenim na pozadovanu vzdialenost usetris peknych 0.2 az 0.5 sekundy co v pripade 450D znamena mat fotku alebo nemat nic.
Budes fotit v slnecnom dni takze so svetlom a naviazane na to aperturou problem mat nebudes. No ale ved aj tak urobis nieco uplne ine, uz to vidim, takze drzim palec.
Manualnym zaostrenim na pozadovanu vzdialenost usetris peknych 0.2 az 0.5 sekundy co v pripade 450D znamena mat fotku alebo nemat nic.
Budes fotit v slnecnom dni takze so svetlom a naviazane na to aperturou problem mat nebudes. No ale ved aj tak urobis nieco uplne ine, uz to vidim, takze drzim palec.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom