Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Chcem sa naučiť fotiť na Nikon D3100

adam1256
2015-12-10 21:05:57+01
Ahojte,
prednedávnom som si kúpil zrkadlovku pre amatérov Nikon D3100. Som naozaj amatér a zrkadlovku držím prvý krát v živote. Niečo som sa už naučil aj sám, ale fotky sú stále rozmazané a neviem si nastavovať v danej situácií nastavenia expozície. Pomôžete a poradíte mi prosím, čo robím zle a v čom by som sa mal zlepšiť? Ďakujem.
 
adam1256
2015-12-10 21:10:43+01
Fotky sú rozmazané,neviem používať blesk a toto je jedna z tých lepších. A videá sú tiež mimoriadne nekvalitné. Tá zrkadlovka fotí horšie ako smartfón, viem, že je to moja chyba, ale chcem sa to naučiť...
 
Daniel Leitman
2015-12-10 21:40:40+01
nechcem aby to vyznelo nejak nabadacsky ale za par evri mas plateny ucet na ephoto a ich fotoskola mi dala do zaciatku prakticky vsetko potrebne dalej uz postupis len ak praxou a ucastou na workshopoch. moze pomoct aj web ceskeho fotografa fotoroman(.)cz kde rozobera aj pokrocilejsie techniky a problematiky. od navodov a vysvetliviek vsak necakaj dobre vysledky ... tie musia vzist hlavne z vojich napadov a kreativity clanky ta naucia ako sa k tomu co ta napadne dostat
 
seifi
2015-12-10 21:40:58+01
nastav si to do automatiky, portrét, šport, krajina, ... a niečo by malo vypadnúť; doporučujem zájsť do kníhkupectva ( tam je kníh a kníh) alebo si zaplať tu classic za 14,- na rok, čo je lacnejšie a cez články nájdeš fotoškolu, tam je určite čítania na pol roka ak nie rok; alebo aj tu
http://www.fotoroman.cz/offer2.htm
 
flico.sk
2015-12-10 23:09:21+01
Zdravím.
Podobnú situáciu som riešil cca pred dvomi rokmi, keď som prešiel z kompaktu FZ-28 na D5100 a tiež mi nejaký čas trvalo, kým z D5100 liezli nejaké "použiteľné" fotografie, che to čas a skúšať, skúšať, skúšat ...

Je jedna kniha http://www.amazon.com/Nikon-D3100-Snapshots-Great-Shots/dp/0321754549 ale mala by sa dať zohnať aj v češtine napr. niekde na ulozto.cz ale sú to len nejaké základy.