Hore
Fórum » Ako fotografovať?
 

Raw, Jpeg, Raw+Jpeg ?

Lukáš Podracký
2011-01-11 21:43:04+01
Cafko, som začiatočník a chcel by som vysvetliť tieto jednotlive koncovky kvality snímiek
Raw, Jpeg, Raw+Jpeg ?

vopred dakujem
 
Lukáš Podracký
2011-01-11 22:03:09+01
dakujem prečítam a vyskušam...
 
mipro
2011-01-12 01:28:37+01
Jo linky co ti pastol micuro ti urcite pomozu.. pripadne kukni toto

http://www.lmgtfy.com/?q=raw+jpg+porovnanie
 
madoler
2011-01-12 08:43:36+01
Ak sa bude malit mozes pokracovat napr. tu:

http://www.fotografovani.cz/art/fo_upravy/rom_proces2.html
 
kralik_j
2011-01-12 09:31:11+01
jpg - interpolovane data, komprimovane, aplikovane urcite sofwarove upravy priamo v aparate
- na druhej strane minimalne uzivatelske zasahy, ci narocnost na uprav (o to vyssia pozornost pri exponovani, zvoleni nastavenia v tele aparatu)

raw - opak jpg(nemusis tak bazirovat na nastaveniach v tele WB, kontrastu, a ine) avsak viac vyhod oproti 8bit verzii jpg na farebny kanal. tu si mozes nastavit, resp. je minimalne 12bit/farebn. kanal pri jemnejsich prechodoch 14 dokonca i 16bit/kanal. Vyssi DR. Kvalitnejsie moznosti post procesu (WB, kontrastu, ostrosti, redukcii sumu..) tebou preferovanym softom, resp. idealnym softom. Na druhej strane si vyzaduje vyssi datovy priestor na karte, ci disku a pomalost spracovania rawu v aparate a obmedzenia v rychlosti v seriovom snimani.


Dobre nastaveny jpg, dobre xponovany za urcitych podmienok znevyhodnuje RAW

To je len tak zhruba co by ti mohlo pomoct.
 
boras
2011-01-12 18:54:49+01
Ahojte. Nafotil som fotky Nikonom D7000 do NEF 14 bit. Adobe Bridge mi ich ukaze vo foldri, ale nezobrazi mi obraz, v Camera Raw (ver. 5.6) ich tiez neotvorim a ani v PS CS4. Otvorim ich jedine vo View NX 2. Vie mi niekto poradit, co s tym?
 
rbr69
2011-01-12 18:58:45+01
príspevok od: boras