Zdravím všetkých. Najčastejšími témami vo fóre sú technické veci, ceny príslušenstva a obligátne narážky na ne/kvalitu tej ktorej značky. Z pohľadu výslednej fotografie vcelku nedôležité veci.
Preto sa pýtam, ako cibríte svoje estetické vnímanie ? Čítate knihy ? Chodíte na výstavy fotografii ? Je mesiac fotografie, boli ste niekto na nejakej výstave ? Páčilo sa Vám ? Inšpiruje Vás to ? Obohatí Vás internetová fotogaléria ? Máte svoj fotografický sen ? Na zhruba tieto otázky by ma Váš názor zaujímal :-)
Pekná téma. Ja osobne mám svoj fotografický sen a to precestovať celú Zem s foťákom na krku a pofotiť tie najkrajšie veci, ktoré naša Zem ponúka. A čo sa týka toho, či ma obohacuje internetová fotografia, tak samozrejme, že áno, dokážem si z nej často zviať inšpiráciu.
nuž na cibrenie by mal fotograf naozaj napozerať veľké množstvo umeleckých diel a určite nie len fotografií ale aj maľbu, kresbu a grafiku. Myslím, že každý fotograf, ktorý sa chce zlepšovať nutne po istom čase narazí na hranicu keď už nemusí dumať na veľkosťou clony a nad tým aký objektív založiť. No a mnohý sa nutne dostanú do situácie keď začne byť dôležité otázky ´ČO ? ´ teda presnejšie čo idem divákovi povedať, ako to budem vyjadrovať.
V tomto štádiu iste nezaškodí pozerať ako sa tvorilo vo výtvarnom umení v minulosti. Ako umelci pracovali zo svetlom, kompozíciou či s farbou. Je úplne legitímne cvičiť pomocou opakovania už vytvoreného, kopírovať a napodobňovať. Samozrejme by si takýto autor mal byť tejto situácie vedomí a nepodliehať nezriadenému nadšeniu keď mu takéto práce menej znalí diváci a spolufotografi vychvália do neba, ale ani naopak :)
Podobný postup je v dejinách zrejme bežný a je to jedna z možností ako sa stať fotografom.
No rozkecal som sa trochu mimo tému :)
Knihy čítam, na výstave som bol a páčilo sa mi. Neviem či ma inšpirovalo, ale minimálne povzbudilo. Internetová fotogaléria ma obohatila, ale nebudem ju menovať :) Sen mám, chcem urobiť aspoň raz v živote FOTOGRAFIU :) .. áno viem som neskromný :)
Pre mňa osobne je inšpiráciou každá fotka, ktorá ma zaujme a zastavím sa pri nej a vôbec mi nezáleží na autorovi a akou technikou je vyhotovená.
Zároveň ma inšpiruje každá moja nepodarená fotka, ktorá ma núti zamyslieť sa, prečo som to pokafral a ako by sa to dalo urobiť ešte raz a lepšie.
Na výstavy je to u nás biedne (PB), skôr nejaká literatúra, aj keď v dobe internetu, internetových foto portálov a galérií stráca klasická kniha na atraktivite, aj keď ju mám radšej ako čumenie do obrazovky, ale niekedy tá cena ma nepresvedčí...
Zaujimava vystava teraz je Juraj Bartos v SNG a Vladimir Birgus v dome umenia na SNP. Obidve v ramci mesiaca fotografie. A ked si niekto kupi permanentku za 10 euro moze chodit na tie vystavy cely mesiac kolko krat chce.
-mne sa osvedcila komplexnost: navstevovat net a kamenne vystavy, zive stretnutie vo fotoklube ;), ucast v sutaziach, na kolektivnych a solo vystavach. Ako pisal Kveto, tiez knihy dokumentujuce vytvarne diela su bohatym zdrojom inspiracie. Doporucujem o.i. knihu ´Tajomstva obrazov´ z vydavatelstva Slovart..
Este jeden, pre mna podstatny zdroj inspiracie, to su umelecky, atmosferou, vytvarne a vizualne hodnotne filmy. Podla mna niektore filmy su vlastne dalsim levelom v oboru fotografie. Do kina vsak nechodim, kupujem original DVD, filmovy prieskum si robim v klude v domacich podmienkach na 50´full HD plazme a na DVD s HD upscalingom. Naposledy to bola Kytice od autora F.A.Brabec. Velmi zaujimavy bol bonus na tomto DVD ako sa film nakrucal. O.i bolo vidiet ako pomocny reziser bol na scenach stale pritomny Juraj Jakubisko, ake kamery a objektivy pouzivali, pri akych scenach, ako tocili pod vodu Vodnika, ako vyuzivali vysokorychlostne kamery.. Vsetko pritom analog, ktory bol potom ripnuty na digital a zpostprocesovany, ale bez digitalnych trikov, len efekty v podobe pouzitia filtrov..
Co sa tyka filmov, este jedna lahodka, ´Vtedy na zapade´. To vsetci doverne pozname, ale ja som sa isiel posrat pri sledovani tohoto DVD ake perfektne ostre zabery s nadhernym rozostrenim pozadia produkovali uz v 60tych rokoch..
tieto vsetky veci robim, a som rad ze si spomenul filmy.
Ti najlepsi robia kameru.
Naposledy som sa nabazil na novom filme od Jima Jarmuscha Hranice ovladania. Ten film robili 3 kameramani. Tak skvelu kameru aka je tam to je poprdeli. Jeden skvele zaber sa strieda druhy. Poprdeli, som sedel jak prikovany a cumel na tie krasne obrazy. Samotny film ma bud nizke hodnotenia alebo vysoke. Kto ma rad Jarmuscha nech urcite zajde do kina, je to poprdeli dobre.
Pre mna boli dolezite knihy o technike teraz viac samotne knihy fotografii, potom internet, zajdem na vystavy (teraz aktulne v ramci mesiaca fotografie som bol v dome umenia na SNP, je tam toho viac a planujem dalsie) a fajn su aj fotoworkshopy, pokial su ucastnici pokrocili a maju skusenosti. To mam takmer bezmedznu radost :-) Cize tiez viac komplexnost, ako zamer na jeden zdroj.
Slavmiro spomenul film - ano, suhlasim. Mam rozcitanu knihu ´Jak cist film´ od Jamesa Monaco - on sa v teme piple v teoretickej aj praktickej rovine a hoci ma na mysli predovsetkym film v zmysle kino, je tam mnoho uzitocneho aj pre film v zmysle fotografia (napriklad pasaze o filmovom materiali Kodak je vynikajuca). A Lama spomina skvele zabery filmu. Jim Jarmusch vo filme Dead Man (s Johnny Deppom) je nezabudnutelny.(Hranice ovladania som nevidel). Vie to aj David Lynch a mnohi ini (z nasich Jakubisko). Ale za majstra obrazu (okrem Hitchcocka) povazujem S. Kubricka (aj v nie velmi znamom filme Barry London pouzival vysoko svetelne objektivy len aby vyuzil prirodzene svetlo a rozmazal pozadie).
od zajtra do nedele budu pre verejnost pristupne priestory VSVU kde budu vystavene semestralne/rocnikove/magisterske a doktorantske prace studentov VSVU vratane katedry fotografie. Nech sa paci..
Výstavy, knihy, galéria.
V tomto štádiu iste nezaškodí pozerať ako sa tvorilo vo výtvarnom umení v minulosti. Ako umelci pracovali zo svetlom, kompozíciou či s farbou. Je úplne legitímne cvičiť pomocou opakovania už vytvoreného, kopírovať a napodobňovať. Samozrejme by si takýto autor mal byť tejto situácie vedomí a nepodliehať nezriadenému nadšeniu keď mu takéto práce menej znalí diváci a spolufotografi vychvália do neba, ale ani naopak :)
Podobný postup je v dejinách zrejme bežný a je to jedna z možností ako sa stať fotografom.
No rozkecal som sa trochu mimo tému :)
Knihy čítam, na výstave som bol a páčilo sa mi. Neviem či ma inšpirovalo, ale minimálne povzbudilo. Internetová fotogaléria ma obohatila, ale nebudem ju menovať :) Sen mám, chcem urobiť aspoň raz v živote FOTOGRAFIU :) .. áno viem som neskromný :)
nikto sa tu nedozvie kde lacno kúpiť a kde sú schované exify :)
Zároveň ma inšpiruje každá moja nepodarená fotka, ktorá ma núti zamyslieť sa, prečo som to pokafral a ako by sa to dalo urobiť ešte raz a lepšie.
Na výstavy je to u nás biedne (PB), skôr nejaká literatúra, aj keď v dobe internetu, internetových foto portálov a galérií stráca klasická kniha na atraktivite, aj keď ju mám radšej ako čumenie do obrazovky, ale niekedy tá cena ma nepresvedčí...
Este jeden, pre mna podstatny zdroj inspiracie, to su umelecky, atmosferou, vytvarne a vizualne hodnotne filmy. Podla mna niektore filmy su vlastne dalsim levelom v oboru fotografie. Do kina vsak nechodim, kupujem original DVD, filmovy prieskum si robim v klude v domacich podmienkach na 50´full HD plazme a na DVD s HD upscalingom. Naposledy to bola Kytice od autora F.A.Brabec. Velmi zaujimavy bol bonus na tomto DVD ako sa film nakrucal. O.i bolo vidiet ako pomocny reziser bol na scenach stale pritomny Juraj Jakubisko, ake kamery a objektivy pouzivali, pri akych scenach, ako tocili pod vodu Vodnika, ako vyuzivali vysokorychlostne kamery.. Vsetko pritom analog, ktory bol potom ripnuty na digital a zpostprocesovany, ale bez digitalnych trikov, len efekty v podobe pouzitia filtrov..
Co sa tyka filmov, este jedna lahodka, ´Vtedy na zapade´. To vsetci doverne pozname, ale ja som sa isiel posrat pri sledovani tohoto DVD ake perfektne ostre zabery s nadhernym rozostrenim pozadia produkovali uz v 60tych rokoch..
Ti najlepsi robia kameru.
Naposledy som sa nabazil na novom filme od Jima Jarmuscha Hranice ovladania. Ten film robili 3 kameramani. Tak skvelu kameru aka je tam to je poprdeli. Jeden skvele zaber sa strieda druhy. Poprdeli, som sedel jak prikovany a cumel na tie krasne obrazy. Samotny film ma bud nizke hodnotenia alebo vysoke. Kto ma rad Jarmuscha nech urcite zajde do kina, je to poprdeli dobre.
Slavmiro spomenul film - ano, suhlasim. Mam rozcitanu knihu ´Jak cist film´ od Jamesa Monaco - on sa v teme piple v teoretickej aj praktickej rovine a hoci ma na mysli predovsetkym film v zmysle kino, je tam mnoho uzitocneho aj pre film v zmysle fotografia (napriklad pasaze o filmovom materiali Kodak je vynikajuca). A Lama spomina skvele zabery filmu. Jim Jarmusch vo filme Dead Man (s Johnny Deppom) je nezabudnutelny.(Hranice ovladania som nevidel). Vie to aj David Lynch a mnohi ini (z nasich Jakubisko). Ale za majstra obrazu (okrem Hitchcocka) povazujem S. Kubricka (aj v nie velmi znamom filme Barry London pouzival vysoko svetelne objektivy len aby vyuzil prirodzene svetlo a rozmazal pozadie).
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom