Hore
Fórum » Digitálne zrkadlovky
 

Nikon D3100 a k tomu objektiv sigma 28-70 EX D Aspherical

kili
2013-06-05 20:58:28+02
Som amatér, ktorý chce lepší foťák len na fotenie rodiny, detí, výletov... čiže nič náročné, ale chcem lepší objektív ako setový. Mám Nikon D3100 a k tomu chcem objektív, financie mám omedzené, tak pozerám bazár a mám možnosť kúpiť objektiv sigma 28-70 EX D Aspherical.
Potrebujem hlavne vedieť, či je objektív s motorčekom, majiteľ mi nevie odpovedať, keďže to na svoje telo nepotreboval, ale ja na tú D3100 áno.
Som si tu už prečítala rozpoluplné názory na tento objektív. Chápem, že pre nejakého profi je to asi brak, ale aký je váš názor na používanie pre amatéra cena vs. výkon?
 
arpgdval
2013-06-05 21:44:12+02
Nemam ziadnu Sigmu, ale podla mna ked nema v nazve HSM tak asi motorcek zaostrovania nebude mat. Neviem za kolko mas moznost kupit, ale podla mna by bola lepsou volbou Nikkor 18-105 alebo nejaký Tamron 17-50 bez VC kludne aj bazarovy kus.
 
arpgdval
2013-06-05 21:50:06+02
Aj siroký koniec Ti bude mozno chýbat.
 
kili
2013-06-05 22:04:01+02
našla som tieto vysvetlivky:
HSM - Hyper-Sonic Motor
Objektív používa na autofokus vlastný motor poháňaný ultrazvukovými vlnami, čo poskytuje tiché a veľmi rýchle ostrenie.

táto sigma by mala mať IF:
IF - Inner Focus
Ostrenie objektívu pomocou pohybu vnútorných členov. Objektív pri tomto druhe ostrenia nemení svoju dĺžku.

Len ja moc nerozumiem, či to znamená že to má vlastný motorček alebo je to úplne o niečom inom.
 
kili
2013-06-05 22:06:18+02
Ten nikkor má nízku svetelnosť a Tamron som mala pol roka, lenže nás vykradli, tak zháňam nové. no a nový je dosť veľká pálka, na inzerát som našla len tú sigmu
 
arpgdval
2013-06-05 22:14:40+02
IF-Internal Focus ale s tými vnútornými clenmi nieco musí pohýbat. Bud motor v objektíve alebo motor na tele, co D3100 nemá.
 
WoodyBA
2013-06-05 22:22:12+02
príspevok od: kili
našla som tieto vysvetlivky:
HSM - Hyper-Sonic Motor