Prosím vás, chcel by som sa spýtať viem že všetci fotia na manuál ale ktorý fotoaparát/zrkadlovka má podla vás najlepšie zvládnutý automatický režim ? Napríklad na Nikon D3200 je automatický režim podla mna dosť slabý. Je pri novších Nikonoch napr D5500 automatický režim omoc lepší ?
automatický režim je tak pre začiatočnikov čo nevedia fotiť,,tí lepší využívajú režim clony a času,, neviem v akej miere máš zmáknuté ovládanie fotoaparátu,,čím si doteraz fotil..no ak chceš kúpiť foťák poštuduj recenzie a i knihy o fotení,,,Aj dobrá ,,gazdinka,,ma knižky o varení,,,nech sa darí..
Ano to je síce pravda, ale niekedy sa vyskytujú situácie keď na nastavovanie nieje čas napríklad poprosím niekoho na dovolenke ( kdo sa vôbec nevyzná vo fotákoch) aby ma odfotil, alebo požičám foták rodičom ktorý to nastavovat nevedia a ani ich to nejako nezaujíma. Tak preto sa pýtam.
Automatický režim je hračka, to kľudne stačí kompakt a netreba kupovať zrkadlo. Niečo ako s Ferrari jazdiť najviac 70... Poloautomaticky režim napr prioritu clony si nadstavis aj s iso, hodíš očkom ako vychádza čas, napr aby bol pri 50mm objektíve 1/100s a môžeš smelo dať rodičom do ruky. Nieje treba stále fotiť na manuál.
Ano to je síce pravda, ale niekedy sa vyskytujú situácie keď na nastavovanie nieje čas napríklad poprosím niekoho na dovolenke ( kdo sa vôbec nevyzná vo fotákoch) aby ma odfotil, alebo požičám foták rodičom ktorý to nastavovat nevedia a ani ich to nejako nezaujíma. Tak preto sa pýtam.
na mojom Olympuse M10 a Fuji X-E1 mam vzdy nastaveny automaticky rezim, konkretne zvacsa oznaceny na volici ako rezim ''P'' ... s moznostou +/- korekcie expozicie
automatika je dost inteligentna, ze to vacsinou zvladne ... a ak nie, pouzijem korekciu expozicie, alebo prioritu clony, alebo casu alebo manual ... podla okolnosti alebo zameru
pretoze ako povedal jeden znamy fotograf, radsej zachytit rozhodujuci moment, ako hrat sa s nastavovanim fotaku a o ten moment prist
Nenavážajte sa do používania automatiky. Pokiaľ to robíte, tak o fotení viete veľké nič. Automatika často exponuje vhodnejšie ako nejaký wannabe fotograf. Režimy priority času alebo clony sú tiež len automatika a používajú ich profesionáli možno v 95 % prípadov.
A k pôvodnej otázke. Čo ti na automatike v D3200 vadí? Nepoužívam ju ale nemyslím si, že bude vyslovene zlá. Máš príliš svetlé alebo príliš tmavé fotky? Nemáš omylom zapnutú kompenzáciu expozície? Daj viacej informácií, dostaneš lepšiu odpoveď. A možno zistíme, že ti nejde o automatický režim ale napríklad o autofocus.
BTW automatika v D5500 bude podľa mňa veľmi podobná ako v D3200.
BTW2 ako som písal nie je pravda, že všetci fotia na manuál. Práveže na manuál nefotí skoro nikto. Používa sa len v špecifických situáciách (štúdio...).
Nenavážajte sa do používania automatiky. Pokiaľ to robíte, tak o fotení viete veľké nič. Automatika často exponuje vhodnejšie ako nejaký wannabe fotograf. Režimy priority času alebo clony sú tiež len automatika a používajú ich profesionáli možno v 95 % prípadov.
A k pôvodnej otázke. Čo ti na automatike v D3200 vadí? Nepoužívam ju ale nemyslím si, že bude vyslovene zlá. Máš príliš svetlé alebo príliš tmavé fotky? Nemáš omylom zapnutú kompenzáciu expozície? Daj viacej informácií, dostaneš lepšiu odpoveď. A možno zistíme, že ti nejde o automatický režim ale napríklad o autofocus.
BTW automatika v D5500 bude podľa mňa veľmi podobná ako v D3200.
BTW2 ako som písal nie je pravda, že všetci fotia na manuál. Práveže na manuál nefotí skoro nikto. Používa sa len v špecifických situáciách (štúdio...).
Automatika je pre lenivých. S poloautomatickými režimami máš aspoň akú takú kontrolu nad expozíciou ale skutočná zábava príde až s foťákom bez autofocusu alebo možnosti zmeny citlivosti. Ten kto to zvládne vyhral nad technikou a nemusí riešiť veci typu GAS a spol.
Tak potom sa rád radím medzi tých lenivých, lebo asi 90 percent fotiek na RX 100-ke fotim na superauto / a áno,mám tam možnosť ovplyvniť expozíciu/ . Je to rýchlejšie a a lepšie ako na A. Podotýkam, že som len zaznamenávač obrázkov...A ty sa čičri s nastavením koľko chceš, pracovitý ..
Prosím vás, chcel by som sa spýtať viem že všetci fotia na manuál ale ktorý fotoaparát/zrkadlovka má podla vás najlepšie zvládnutý automatický režim ? Napríklad na Nikon D3200 je automatický režim podla mna dosť slabý. Je pri novších Nikonoch napr D5500 automatický režim omoc lepší ?
Automatika je pre lenivých. S poloautomatickými režimami máš aspoň akú takú kontrolu nad expozíciou ale skutočná zábava príde až s foťákom bez autofocusu alebo možnosti zmeny citlivosti. Ten kto to zvládne vyhral nad technikou a nemusí riešiť veci typu GAS a spol.
... fotaky su len pre lenivych ... zabava zacne az vtedy, ked vidim zaujimavu situaciu na ulici ... vytiahnem ceruzku, papier a zacnem kreslit streetobrazok
Tak potom sa rád radím medzi tých lenivých, lebo asi 90 percent fotiek na RX 100-ke fotim na superauto / a áno,mám tam možnosť ovplyvniť expozíciu/ . Je to rýchlejšie a a lepšie ako na A. Podotýkam, že som len zaznamenávač obrázkov...A ty sa čičri s nastavením koľko chceš, pracovitý ..
To isté robím aj ja, ale len preto, že RX-100 nemá vhodnú ergonómiu na rýchle ovládanie rozličných parametrov (ani nemôže mať, kvôli svojej veľkosti).
Na zrkadlovke som si privykol fotiť v M. Predným otočným gombíkom si mením clonu, zadným čas. Dva otočné gombíky sú pre mňa kritické, ťažko by som si zvykal na aparát bez nich. ISO nechávam kolísať automaticky, mám ho obmedzené v rozsahu 100-6400 (maximálna hodnota, ktorá je pre mňa u D750 prijateľná).
Myslím si, že keď používaš auto režim, prichádzaš o veľa možností. Už nehovoriac o tom, že pri fotení starými objektívmi to ani nie je možné.
Automatika je pre lenivých. S poloautomatickými režimami máš aspoň akú takú kontrolu nad expozíciou ale skutočná zábava príde až s foťákom bez autofocusu alebo možnosti zmeny citlivosti. Ten kto to zvládne vyhral nad technikou a nemusí riešiť veci typu GAS a spol.
A v čom spočíva tá zábava ? V metóde pokus omyl ? Nechceš mi tvrdiť, že výslednú expozíciu (bez akéhokoľvek merania, lebo to je plný manuál) máš v oku Ešte aj za čias plne manuálnych filmových fotoaparátov, bol ťaháčik na určenie expozície pribalený v krabičke od filmu...
A v čom spočíva tá zábava ? V metóde pokus omyl ? Nechceš mi tvrdiť, že výslednú expozíciu (bez akéhokoľvek merania, lebo to je plný manuál) máš v oku Ešte aj za čias plne manuálnych filmových fotoaparátov, bol ťaháčik na určenie expozície pribalený v krabičke od filmu...
Zábava pre mňa spočíva v učení sa a práve v tých omyloch. Automatika ma nikam neposunie. Využívam sunny 16 naučil som sa už rozoznávať expozíciu plus mínus jedno EV čo v komore nieje absolútne žiaden problém keďže film je dostatočne pružný a odpustí veľa (kľudne aj 3 EV rozdiel oproti "optimálu" - samozrejme narastie zrno). A odpoveď na tvoju otázku či zvládam expozíciu od oka znie áno. Piloval som to dlho a už s tým nemám žiaden problém takmer v každej situácii. Na svojom foťáku mám TTL bodové meranie no stalo sa mi že mi odišla baterka alebo som použil foťák bez expozimetru a no problem. Vždy spoko výsledok. Ak mám v ruke digitál (stáva sa to málokedy) tak sa vybláznim s poloautomatickými režimami priznávam najradšej mám však plnú kontrolu nad expozíciou.
Tak potom sa rád radím medzi tých lenivých, lebo asi 90 percent fotiek na RX 100-ke fotim na superauto / a áno,mám tam možnosť ovplyvniť expozíciu/ . Je to rýchlejšie a a lepšie ako na A. Podotýkam, že som len zaznamenávač obrázkov...A ty sa čičri s nastavením koľko chceš, pracovitý ..
Ako proti gustu žiaden dišputát. Ja to robím inak. Vybral som si asi ťažšiu cestu ale o to som radšej keď sa to podarí
Keď musíš riešiť 3EV rozdiel, tak si sa netrafil do expozície. Musíš robiť to isté čo s RAWom v digitále. A jeden film s x rôzne exponovanými snímkami bude potom celkom nesúrodý . A pri zväčšovaní to budem zachraňovať všetkým možným. (od vývojky až po lokálne stmievanie a gradáciu papiera)Tak že nepoužiť expozimeter ak sa to dá, je len hipsterský masochizmus, a ja sa tak nerád bičujem ... Aj dnes sa ešte na profi úrovni používa lokálne meranie expozície. Nerozumiem celkom, čo to je plná kontrola nad expozíciou, v konečnom dôsledku sa musíš trafiť do jedinej správnej expozície. A u filmu to máš jednoduchšie, ISO nepustí, o starosť menej , už musíš zlepiť dohromady len clonu a exp.čas
Keď musíš riešiť 3EV rozdiel, tak si sa netrafil do expozície. Musíš robiť to isté čo s RAWom v digitále. A jeden film s x rôzne exponovanými snímkami bude potom celkom nesúrodý . A pri zväčšovaní to budem zachraňovať všetkým možným. (od vývojky až po lokálne stmievanie a gradáciu papiera)Tak že nepoužiť expozimeter ak sa to dá, je len hipsterský masochizmus, a ja sa tak nerád bičujem ... Aj dnes sa ešte na profi úrovni používa lokálne meranie expozície. Nerozumiem celkom, čo to je plná kontrola nad expozíciou, v konečnom dôsledku sa musíš trafiť do jedinej správnej expozície. A u filmu to máš jednoduchšie, ISO nepustí, o starosť menej , už musíš zlepiť dohromady len clonu a exp.čas
Nie že by som ho nerád používal ale nie vždy to ide (záleží čím momentálne fotím). Mám rád svoj expozimeter a rozumiem si s ním (sme kamaráti). Ako vravím stane sa že sa netrafím. Samozrejme že so zlou expozíciou sa zle pracuje, až taký problém to ale nieje. Ak chcem aby som mal viac zrna na jednej fotke z 36 tak ju proste podexponujem, kľudne aj o 3 EV. A ak sa mi to stane náhodou moja chyba. Bodové meranie je na nezaplatenie. Hlavne v ateliéri ale aj vonku krásne si scénu dokážem sám spriemerovať tak ako chcem. Vivat spot metering!
Odpadu je na ephoto viac než dosť btw. A dokonca väčšina toho odpadu je správne exponovaná aj ostrá. Každá moja fotka je exponovaná podľa momentálnej nálady a presne. Táto nieje výnimkou. Nevidím dôvod prečo nezachovať atmosféru vhodne zvolenou expozíciou a pohybovou neostrosťou.
Odpadu je na ephoto viac než dosť btw. A dokonca väčšina toho odpadu je správne exponovaná aj ostrá. Každá moja fotka je exponovaná podľa momentálnej nálady a presne. Táto nieje výnimkou. Nevidím dôvod prečo nezachovať atmosféru vhodne zvolenou expozíciou a pohybovou neostrosťou.
OK. Tak potom je už chýba len pozornosť a ocenenie divákov
Automatický režim
automatika je dost inteligentna, ze to vacsinou zvladne ... a ak nie, pouzijem korekciu expozicie, alebo prioritu clony, alebo casu alebo manual ... podla okolnosti alebo zameru
pretoze ako povedal jeden znamy fotograf, radsej zachytit rozhodujuci moment, ako hrat sa s nastavovanim fotaku a o ten moment prist
A k pôvodnej otázke. Čo ti na automatike v D3200 vadí? Nepoužívam ju ale nemyslím si, že bude vyslovene zlá. Máš príliš svetlé alebo príliš tmavé fotky? Nemáš omylom zapnutú kompenzáciu expozície? Daj viacej informácií, dostaneš lepšiu odpoveď. A možno zistíme, že ti nejde o automatický režim ale napríklad o autofocus.
BTW automatika v D5500 bude podľa mňa veľmi podobná ako v D3200.
BTW2 ako som písal nie je pravda, že všetci fotia na manuál. Práveže na manuál nefotí skoro nikto. Používa sa len v špecifických situáciách (štúdio...).
A k pôvodnej otázke. Čo ti na automatike v D3200 vadí? Nepoužívam ju ale nemyslím si, že bude vyslovene zlá. Máš príliš svetlé alebo príliš tmavé fotky? Nemáš omylom zapnutú kompenzáciu expozície? Daj viacej informácií, dostaneš lepšiu odpoveď. A možno zistíme, že ti nejde o automatický režim ale napríklad o autofocus.
BTW automatika v D5500 bude podľa mňa veľmi podobná ako v D3200.
BTW2 ako som písal nie je pravda, že všetci fotia na manuál. Práveže na manuál nefotí skoro nikto. Používa sa len v špecifických situáciách (štúdio...).
Na zrkadlovke som si privykol fotiť v M. Predným otočným gombíkom si mením clonu, zadným čas. Dva otočné gombíky sú pre mňa kritické, ťažko by som si zvykal na aparát bez nich.
ISO nechávam kolísať automaticky, mám ho obmedzené v rozsahu 100-6400 (maximálna hodnota, ktorá je pre mňa u D750 prijateľná).
Myslím si, že keď používaš auto režim, prichádzaš o veľa možností. Už nehovoriac o tom, že pri fotení starými objektívmi to ani nie je možné.
Nerozumiem celkom, čo to je plná kontrola nad expozíciou, v konečnom dôsledku sa musíš trafiť do jedinej správnej expozície. A u filmu to máš jednoduchšie, ISO nepustí, o starosť menej , už musíš zlepiť dohromady len clonu a exp.čas
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/609474//?a=
Nerozumiem celkom, čo to je plná kontrola nad expozíciou, v konečnom dôsledku sa musíš trafiť do jedinej správnej expozície. A u filmu to máš jednoduchšie, ISO nepustí, o starosť menej , už musíš zlepiť dohromady len clonu a exp.čas
www.ephoto.sk/fotogaleria/hodnotit-fotografiu/609474//?a=
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom