Hore
Fórum » Návrhy a pripomienky
 

O ePhote v eTrende, co poviete ? Suhlasite ?

lu_boss
lu_boss 2010-02-06 18:48:38+01
http://fwd.etrend.sk/fwd-internet/ephoto-sk-vsetko-co-ste-chceli-vediet-o-foteni-ale-bali-ste-sa-opytat.html
 
TTL
2010-02-07 16:16:26+01
príspevok od: Dominik Bugár
Podľa mňa to v mnohých ľuďoch urobí negatívny prvý dojem a to je dosť určujúce.
Nie neurobi. To sa ti (a ostatnym) zda preto, lebo o Ephoto toho viete viac ako ´outsideri´. To je podobna deformacia, ako ked si precitas recenziu na fotak ktory vlastnis a ziskas dojem, ze ho recenzent zbytocne zhodil. Na tom clanku nie je negativne vobec nic, hlavne ked si vezmes, ze Trend je ekonomicky magazin, nie lifestylovy, ani fotograficky. A hlavne stale plati, ze koho zaujima fotenie, tak hned pri zmienke o fotoportali klika na link. Ved je to interaktivny internet. A koho foto nezaujima, tomu je jedno co ss o portali docita (pravdepodobne ani taky clanok necita).
 
TTL
2010-02-07 16:20:14+01
Uvedom si ze honorar za takyto kratky clanok pravdepodobne neprevysuje 2 eura pred vsetkymi zdaneniami. Kolko casu a namahy by si ty vynalozil za taky honorar? Nebodaj by si sa registroval na forum a kecal s uzivatelmi, aby si zistil ´o com to je´? Alebo keby si bol vydavatel, kolko by si zaplatil za napisanie kvalitneho clanku o nejakom cudzom portali, ked navratnot takeho clanku je pravdepdobone cista nula?
 
delfinmsvk
2010-02-07 17:11:51+01
Pekne povedané ,podané vysvetlené a zhrnuté :-)
biznis je biznis peniaze sa točia či ludia chcú alebo aj nechcú.Akurát s tím rozdielom možno že niekomu Viac niekomu menej a ostatku občas...GL
 
lu_boss
2010-02-07 17:20:18+01
príspevok od: TTL
Uvedom si ze honorar za takyto kratky clanok pravdepodobne neprevysuje 2 eura pred vsetkymi zdaneniami. Kolko casu a namahy by si ty vynalozil za taky honorar? Nebodaj by si sa registroval na forum a kecal s uzivatelmi, aby si zistil ´o com to je´? Alebo keby si bol vydavatel, kolko by si zaplatil za napisanie kvalitneho clanku o nejakom cudzom portali, ked navratnot takeho clanku je pravdepdobone cista nula?
Hovoris mudro, co hovoris a logicky Ti viem dat za pravdu.
Na druhej strane - autorka to podpisala - to je znak serioznosti, je to uverejnene v periodiku, ktore ma ambiciu byt povazovane za seriozne, maju to v sekcii internet - tak asi maju na tu rubriku ludi a ti by sa trosku orientovat mali... A kazda paralela bude pokrivkavat, ale neberiem argument typu ´za tie prachy, co by si chcel...´ - to je ako keby som prisiel k holicovi, on mi ostrihal hlavu akurat zlava a povedal, tak pane, za 2 € nech sa paci :-)
Alebo este inak - je to podobne ako keby motoristicky casopis napisal o vyrobe kablovych zvazkov v obci XY - tam su taki nasenci, doba je zla, robia vsetky narocne zvazky ake si zmyslite, ale nie su ani najlepsi, ani najmodernejsi a ´to je nas zamer, taky priestor pre krutenie drotov...´ povedal riaditel Jano.
Skratka, nebyt to v Trende, mavnem rukou, inak mi to pride neprefesionalne. A to som prave v Trende necakal :-)
 
pavel
2010-02-07 17:51:16+01
príspevok od: TTL
Uvedom si ze honorar za takyto kratky clanok pravdepodobne neprevysuje 2 eura pred vsetkymi zdaneniami. Kolko casu a namahy by si ty vynalozil za taky honorar? Nebodaj by si sa registroval na forum a kecal s uzivatelmi, aby si zistil ´o com to je´? Alebo keby si bol vydavatel, kolko by si zaplatil za napisanie kvalitneho clanku o nejakom cudzom portali, ked navratnot takeho clanku je pravdepdobone cista nula?
Pozri sa. Píšem zadarmo už roky na blog... (http://ondera.blog.sme.sk/) Ak však píšem o tretích osobách, dávam si sakramentský pozor, aby som bol čo najobjektívnejší... a písaním sa teda (zatiaľ) neživím. O čo viac by si mala dať pozor nejaká novinárka, nazvime ju trebárs redaktorka...

Písané slovo je v podstate veda. Dá sa aj ublížiť, aj na to nepekne doplatiť, napr posledná kauza Hlina-Hvorecký a to ani jeden z nich nie je novinár...

Keď nebola pani redaktorka pevná v kramflekoch, nemala sa do žiadneho, ako Ty hovoríš ´cudzieho´ portálu púšťať len preto, aby vykázala nejakú činnosť v redakcii... Napísať niečo za každú cenu sa nie vždy vypláca. No nič... ak budeš mať zajtra čas, mrkni po ôsmej na môj blog, link je vyššie uvedený, bude tam reakcia na jej (podľa Teba neškodný) článok... za dve eurá ;-)
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-02-07 18:23:33+01
Článok sa mi nepáči, lebo portál už trochu poznám.
Ak by som ho ale nepoznala, článok by vo mne s určitosťou nevzbudil chuť stránku nakliknúť a rovnako by ma ani nenasmeroval k žiadnej konkurencii.
Lebo by som ho pravdepodobne ani nedočítala do konca... vďaka štýlu a podtónu, akým je napísaný.

Mimochodom, čo hovoria štatistiky, ako sa zvýšil počet novoregistrovaných užívateľov za posledné dni? ... no, škoda...
Na druhej strane z nich „vďaka“ článku určite ani neubudlo.
Nepomohlo, ani zasa až tak veľmi neublížilo... aj negatívna reklama občas priláka zvedavcov :)

Autor si asi len odfajkol jednu z pracovných úloh, berúc ju možno menej vážne ako následne užívatelia portálu jej výsledok.
Veru, biznis je biznis, ale keďže v tomto prípade s najväčšou pravdepodobnosťou o žiaden biznis nešlo (e-photo si článok ako svoju reklamu neplatilo), dopadlo to len ako subjektívne vyjadrenie jednej redaktorky...
Ak by však niekto takýmto štýlom zapracoval do svojich myšlienok „moje“ odpovede, vytrhnuté z kontextu, asi by ma to riadne nas... nasrdilo :)
 
leto
2010-02-07 18:47:19+01
áno,článok je plný nepresností,neoverených faktov,a tiež čísel,ktoré už dávno nezodpovedajú realite,každopádne,ak je čitateľ aspon trocha pozorný,a vnímavý(a to zrejme čitateľ eTrendu je),tak si dané informácie overí v praxou,a to kliknutím na danú stránku,ak sa však o danú problematiku(teda fotenie)vôbec nezaujíma,nad obsahom článku sa ani nepozastaví,a kedže som o tomto článku vedel už od piatkovej stretávky,a mal možnosť nad tým trocha popremýšľať,dal som ho prečítať pár priateľom(neznalých náš server)a všetci mi podali jednu odpoved,pre osobnú zvedavosť si našli tento web,a sami,podľa prieskumu prišli na to,že článok neposkytol informácie ktoré by si od seriozneho týždenníka za aký sme mnohí eTrend považovali dalo očakávať,no priamo mu(ePhotu),neuškodil,kedže aj tu platí,aj zlá reklama je reklama,a eTrend si ju tiež urobil,,,
 
Dominik Bugár
redakcia ephoto.sk 2010-02-07 18:48:23+01
Podľa mňa v tom článku ´v riadkoch´ nie je skoro nič, ale veľa je tam ´medzi riadkami´. Jasné, že každý, kto sem chodí, ten má jasný obraz, aký portál toto tu je. Ale môžu sa nájsť ľudia, ktorý (zatiaľ) ephoto nepoznajú, možno o tom už niečo počuli, o fotenie sa môžu zaujímať, nemusia - ale keď si takýto článok prečítajú, tak mne sa osobne nezdá, že ´na tom článku nie je negatívne vôbec nič´. A tiež si nemyslím, že nízky honorár je ospravdlnením povrchnosti.
Však v pohode, je to len môj názor. Ty si myslíš niečo iné, však každý sme iný, rešpektujem aj tvoj názor. Nakoniec som rád, že sa nájde niekto, na koho to nepôsobí negatívne :-)
 
Ultra TXF
2010-02-07 18:59:28+01
Nevnímam ten článok ani negatívne,ani pozitívne.Je tak indiferentne napísaný.
Určite by ale spôsobil,že by som na ephoto klikol .
 
TTL
2010-02-07 20:39:39+01
Mozno ja ten clanok vidim inak nez vacsina z vas aj preto, lebo sa v mediach pohybujem cez 10 rokov a viem aj ako to chodi tam, aj ako tu pracu vacsinou vnimaju citatelia. A jedno co mozem povedat uplne zodpovedne je, ze aj negativna reklama je reklama. Co v tomto pripade neplati, lebo to vazne nie je negativny clanok :) Ale zaujimalo by ma, kolko klikov z Etrendu takto Ephoto ziskalo - myslite ze nula? Alebo ze kvoli tomu clanku z Ephota niekto odisiel? Tazko. Da sa len ziskat.

Inak je zaujimave, ako ludia vnimaju media ako take - mimoriadne intimne. Ked si kupime fotak alebo nejaku inu masinku a nie sme spokojni, neberieme to ako osobnu urazku. Podobne ked narazime na nejaku situaciu v ktorej nie sme spokojni, tiez sa nezvykneme tak lahko urazit. Ale ked sa objavi nejaky clanok ktory presne nezodpoveda nasim predstavam, dokazeme reagovat horsie ako ked nam zubar vytrhne nespravny zub. Netusim preco. Media len informuju, redaktori sa snazia a kritika je fajn, ale niekedy jej je fakt privela :) Nechcem nikoho poucovat, ale naozaj si to asi treba vyskusat, aby clovek pochopil o co sa naozaj snazi ten druhy clovek podpisany pod clankom.
 
leto
2010-02-07 20:55:58+01
rozumiem,v kadečom s tebou aj plne súhlasím,tu je však skôr myslené sklamanie z eTrendu ako takého,y mám pocit,že ak aj z toho článku nakoniec predsa len ePhoto niečo získa,tak eTrend zasa stratí,minimálne túto širokú komunitu,,,
 
TTL
2010-02-07 21:12:04+01
Toz, ja uplne uznavam ze Trend nema zdaleka taku uroven ako kedysi... Ale od zaciatku tej nasej slavnej krizy isli predaje niektorych odbornych periodik nadol desatnasobne. Desat!! Mnohe isli tak na polovicu. Ak nejaky rozumny casopis stratil iba 10 % predajov, tak to je nejake uzkoprofilove medium so stabilnou citatelskou bazou. A to ani nehovorim o klasickej reklame, ktora je v printe uplne na bode mrazu a este aj nase bohate TV stanice su v strate, lebo nie su inzerenti.

Cudujem sa, ze tie magaziny ktore mame, vobec prezivaju. Fakt je ten, ze ludia si aj v tej nasej slavnej krize kazdy den kupia Novy Cas alebo podobny odpad, ale slusne media su prve na rane. A keby sa zvysila cena na dvoj- ci trojnasobok aby sa mohla zachovat uroven, uz by to nekupil vobe cnikto. Potom sa neda robit biznis. Proste budme trochu tolerantni a aj radi ze vobec nieco je.
 
haplo602
2010-02-08 08:56:18+01
hmmm divny clanok ... pripadal mi ako podla sablony .... dajte dokopy 4 weby o niecom podobnom (v tomto pripade ephoto, flog, foto.sme, flickr), zamente nazvy a hlavnu temu, pridajte kratky popis historie opisovaneho portalu a mate clanok o hocicom inom.

keby dom si ho precital najprv a potom siel na ephoto.sk, tak mam na zaciatku dost negativny pristup ...
 
admin
redakcia ephoto.sk 2010-02-08 11:37:31+01
Nemozem celkom suhlasit. Mame skusenosti s vydavatelskou cinnostou, zalozili sme dnes uz znamy zdravotnicky casopis a vieme ako to chodi. To co sa stalo je podla mojho nazoru absolutne neprofesionalne (teraz hovorim ako clovek, ktory v tejto oblasti posobil). Je novinarsky neeticke, ked novinar polozi otazky, potom si z toho vyberie co sa mu zide, vytrhne vety z kontextu, neda text ani autorizovat, popletie hrusky z jablkami a uverejni to. To moze robit bulvar, ale nie casopis, ktory si chce udrzat uroven. Najhorsi je neinformovany a nezorientovany novinar. Byva dobrym zvykom nastudovat si problematiku o ktorej pisem, komunikovat a hlavne ak poziadam niekoho o napisanie odpovedí, tak zmeny ktore urobim si necham autorizovat. Praca tejto pani redaktorky mi pripomina pracu novinarov bulvarnych novin. Viem ze situacia nie je lahka, najma pre media, ktore su specificke, ale takto sa seriozna zurnalistika nerobi, najma nie v mediu, ktore sa snazi vyzerat profesionalne.
 
admin
redakcia ephoto.sk 2010-02-08 11:47:54+01
este k osobnemu pristupu. Som citatel tlace ako kazdy clovek. Media ovplyvnuju myslenie ludi (a dobre to vedia), ked si kupim zly fotak ovplyvni to len mna (aj nastve to len mna). Myslim, ze sa porovnava neporovnatelne. Pani redaktorka si za spominane dve eura dala naozaj dost prace, pretoze z nasich odpovedi si vybrala len par viet, vsetko ostatne napisala sama.Keby napisala clanok podla svojich predstav, prosim, kazdy ma pravo na svoj nazor (aj ked novinar by mal informovat a nie zavadzat). Ak robi rozhovor, mala by uverejnit odpovede tak ako boli povedane/napisane (prosim, berte moje slova ako moj osobny nazor).
 
wawrik
2010-02-08 12:58:13+01
príspevok od: TTL
Toz, ja uplne uznavam ze Trend nema zdaleka taku uroven ako kedysi... Ale od zaciatku tej nasej slavnej krizy isli predaje niektorych odbornych periodik nadol desatnasobne. Desat!! Mnohe isli tak na polovicu. Ak nejaky rozumny casopis stratil iba 10 % predajov, tak to je nejake uzkoprofilove medium so stabilnou citatelskou bazou. A to ani nehovorim o klasickej reklame, ktora je v printe uplne na bode mrazu a este aj nase bohate TV stanice su v strate, lebo nie su inzerenti.

Cudujem sa, ze tie magaziny ktore mame, vobec prezivaju. Fakt je ten, ze ludia si aj v tej nasej slavnej krize kazdy den kupia Novy Cas alebo podobny odpad, ale slusne media su prve na rane. A keby sa zvysila cena na dvoj- ci trojnasobok aby sa mohla zachovat uroven, uz by to nekupil vobe cnikto. Potom sa neda robit biznis. Proste budme trochu tolerantni a aj radi ze vobec nieco je.
Neblázni, desaťnásobný prepad neustojí žiadne komerčné periodikum. Možno nejaký podnikový časopis bez ambícií zarábať...
 
pavel
2010-02-08 17:53:23+01
Môj komentár: http://ondera.blog.sme.sk/c/218772/Ked-sa-novinar-sekne.html
 
2010-02-08 18:38:06+01
príspevok od: pavel
Môj komentár: http://ondera.blog.sme.sk/c/218772/Ked-sa-novinar-sekne.html
stranky, ktoré majú od e-phota tak ďaleko ako rusi na mesiac v štyridsiatom ôsmom...
ta veta nema chybu :o)
 
pavel
2010-02-08 18:39:55+01
Hihi, díky... ;-)
 
lu_boss
2010-02-08 20:05:46+01
príspevok od: pavel
Hihi, díky... ;-)
:-) cital som ja ja. Mne sa pacila ta pasaz, kde si pripomenul, bulharsku kostantu :-)
 
Strana 2 z 3
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()