Ahojte, mam sice len "obycajny" TFT monitor ale chcel by som sa spytat nieco na temu farebnej hlbky. Moje telo D5100 zvlada 14bit spolu s RAW. Ak otvorim RAW fotografiu vo photoshope najprv sa otvori camera raw a a tam je take nastavenie ze "Workflow options". Tam si nastavujem v akej farebnej hlbke budem pracovat s fotografiou? Ak ano tak preco tam je na vyber len 8 bit a 16 bit? Ak by som mal monitor co zvlada zobrazit 16bit tak by tych 16 bitov aj tak nevydoloval kedze telo snima do 14 nie?
Ahojte, mam sice len "obycajny" TFT monitor ale chcel by som sa spytat nieco na temu farebnej hlbky. Moje telo D5100 zvlada 14bit spolu s RAW. Ak otvorim RAW fotografiu vo photoshope najprv sa otvori camera raw a a tam je take nastavenie ze "Workflow options". Tam si nastavujem v akej farebnej hlbke budem pracovat s fotografiou? Ak ano tak preco tam je na vyber len 8 bit a 16 bit? Ak by som mal monitor co zvlada zobrazit 16bit tak by tych 16 bitov aj tak nevydoloval kedze telo snima do 14 nie?
Budem velmi rad pouceny
Mas v tom gulas a spajas nespajatelne. Farebna hlbka fotografie urcuje kolko odtienov mozes nafotit. Cim viac tym lepsie pre spracovanie. Potom sa rozhodnes, kolko z toho, co si nafotil vyuzijes vo fotografii (8 alebo 16 bit). A farebna hlbka monitora je len o tom, ci vsetky tie farby aj uvidis.
AK fotis do RAW a nevymazes ho, vzdy budes mat k dispozicii originalne maximum a mozes ho vyvolat ako chces, pre rozne prezentacne zariatenia alebo tlaciarne.
Mas v tom gulas a spajas nespajatelne. Farebna hlbka fotografie urcuje kolko odtienov mozes nafotit. Cim viac tym lepsie pre spracovanie. Potom sa rozhodnes, kolko z toho, co si nafotil vyuzijes vo fotografii (8 alebo 16 bit). A farebna hlbka monitora je len o tom, ci vsetky tie farby aj uvidis.
AK fotis do RAW a nevymazes ho, vzdy budes mat k dispozicii originalne maximum a mozes ho vyvolat ako chces, pre rozne prezentacne zariatenia alebo tlaciarne.
Neviem ci to chapem spravne. Moje RAWy maju 14 bit, ale ked budem pracovat vo photoshope v 16 bit tak tym nic nepokazim akurat uvidim stale len tych 14 bit ?
Neviem ci to chapem spravne. Moje RAWy maju 14 bit, ale ked budem pracovat vo photoshope v 16 bit tak tym nic nepokazim akurat uvidim stale len tych 14 bit ?
Neviem ci to chapem spravne. Moje RAWy maju 14 bit, ale ked budem pracovat vo photoshope v 16 bit tak tym nic nepokazim akurat uvidim stale len tych 14 bit ?
Existuju dokonca 32 bitove formaty pre fotografiu. Farebna hlbka jednoducho vyjadruje potencial daneho suboru, ktory je len malokedy vyuzity naplno. Ved kedy mas na fotke vsrtky farby naraz?
Nie je pravda ze stale uvidis len 14bit. 1) Uvidis len 8bit, lebo tak funguju bezne graficke karty (pokial nemas kartu pracujucu s 10 bitmi, etc). 2) Pri upravach pouzijes celych 16bit. Pri akomkolvek prepocte pouzije software 16bit, tj bude "zaokruhlovat" az "za 16 bitmi". Kazda uprava ktora v sebe zahrna zmenu farby urobi nejake vypocty a zaokruhli s rozlisenim 16bit. Tj je tam nejaka strata informacie. Ked urobis takychto uprav vela, pri 8bit stratis zaokruhlovanim viac infa ako pri 16 bitoch.
Neviem ci sa mi to podarilo napisat zrozumitelne...
14 bit a Workflow options (PS / LR)
Budem velmi rad pouceny
Budem velmi rad pouceny
Farebna hlbka fotografie urcuje kolko odtienov mozes nafotit. Cim viac tym lepsie pre spracovanie. Potom sa rozhodnes, kolko z toho, co si nafotil vyuzijes vo fotografii (8 alebo 16 bit). A farebna hlbka monitora je len o tom, ci vsetky tie farby aj uvidis.
AK fotis do RAW a nevymazes ho, vzdy budes mat k dispozicii originalne maximum a mozes ho vyvolat ako chces, pre rozne prezentacne zariatenia alebo tlaciarne.
Farebna hlbka fotografie urcuje kolko odtienov mozes nafotit. Cim viac tym lepsie pre spracovanie. Potom sa rozhodnes, kolko z toho, co si nafotil vyuzijes vo fotografii (8 alebo 16 bit). A farebna hlbka monitora je len o tom, ci vsetky tie farby aj uvidis.
AK fotis do RAW a nevymazes ho, vzdy budes mat k dispozicii originalne maximum a mozes ho vyvolat ako chces, pre rozne prezentacne zariatenia alebo tlaciarne.
1) Uvidis len 8bit, lebo tak funguju bezne graficke karty (pokial nemas kartu pracujucu s 10 bitmi, etc).
2) Pri upravach pouzijes celych 16bit. Pri akomkolvek prepocte pouzije software 16bit, tj bude "zaokruhlovat" az "za 16 bitmi". Kazda uprava ktora v sebe zahrna zmenu farby urobi nejake vypocty a zaokruhli s rozlisenim 16bit. Tj je tam nejaka strata informacie. Ked urobis takychto uprav vela, pri 8bit stratis zaokruhlovanim viac infa ako pri 16 bitoch.
Neviem ci sa mi to podarilo napisat zrozumitelne...
harustak:
Chapem, pravdaze nevyuzijem cely potencial len som tomu chcel rozumiet. Aspon budem mudrejsi pri skladani pc s monitorom na editaciu fotiek
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom