Moja priatelka ma ultrazoom fuji s5700, ktory jej padol v puzdre a na dvierkach pre bateriovy kryt sa odlomil ten malí zúbok ktory ich zacvakáva. Fotak sme ale bez problemou použivali dalej, oblepil som ho paskou alebo som proste kryt drzal a fotil, natacal - samozrejme to bolo ale neprakticke. Tak som ho asi po 4 mesiacoch zobral do "servisu" fuji v Bratislave, kde som sa dozvedel že to vlastne nie je servis ale že ho odtial pošlu do Prahy. Tetuška z fuji mi nevedela povedať cenu takejto opravy ani nahodou, ale ved vymena dvierok o rozmere 2x3 cm2 nemôže stať vela. Musim akurat zaplatiť 8 euro za odvoz do prahy a odtial mi zavolaju o cenu. Zavolali mi až skoro o 3 týždne a oznamili mi že oprava krytky a objektívu bude stáť 115 euro + teda doprava 123 euro (nový fotoaparat ma vyšiel na 120 euro). Spýtal som sa že prečo opravujú objektív ked je funkčný a oni mi zdelili že je poškodený a fotoapárat je kvoli tomu uplne nefunkčny. Samozrejme nasledovala hadka po telefone s tym že som povedal nech sa ho ani nedotknu a pošlu mi ho naspäť.
Takže otázka: Je nejaký spôsob ako im môžem dokázať že poškodený objektív si vymysleli alebo ho poškodili zámerne ?
Pochybujem že by mi 4 mesiace fotak v pohode fungoval a zrazu by vôbec nešiel. V príjmacom papieri čo mi dali je samozrejme napisane len že mam poškodenu krytku, ale problém je že som ten fotoaparat pred nimi nezapol.
Ziadaj servis opravu krytky, nemaju pravo ti nanutit, aby si im zaplatil za opravu objektivu, ktoremu nic nie je a aj keby bolo, ty chces opravit predsa iba krytku :-))))) to uz su v tej Prahe tak dementny? alebo si to skor oni o slovakoch myslia?
ja som mal tiež podobný problém s tým servisom ked som mal pokazený usb vstup opravili niečo úplne iné......takže to šlo na dva razi, ale nebolo to mojim zavinením. a súhlasím z fotografom 77 nemožu sa ti len tak hrabať v niečom čo nechceš
no to viem, ja sa akurat bojim ze ked mi ten fotak vratia tak uz bude ten objektiv naozaj pokazeny. Ale s tym asi uz nic nespravim. Mimochodom som sa ich potom pytal kolko stoji oprava krytky, zevraj 70 euro, pretoze musia vymenit cely obal fotaku :)
no to viem, ja sa akurat bojim ze ked mi ten fotak vratia tak uz bude ten objektiv naozaj pokazeny. Ale s tym asi uz nic nespravim. Mimochodom som sa ich potom pytal kolko stoji oprava krytky, zevraj 70 euro, pretoze musia vymenit cely obal fotaku :)
No dosť smutné ako to chodí vo svete a ja som si myslel že to len tu na slovensku sú v predajniach a servisoch tak dementný (česť výnimkám)no táto situácia ktorú si tu opísal je dosť nepríjemná este ak ti pošlú fotoaparát fakt späť aj s pokazeným objektívom tak to už bude úplne na .... Ale možno si chceli len chlapci zarobiť na účet slováka a vymysleli si že to treba poopravovať celé. A ti príde fotoaparát domov ta určite napíš že či funguje tak ako doteraz.
vec sa ma tak ze v reklamacnom protokole musi byt napisany stav tovaru pri prijimani na reklamaciu. Ak nie je, je to trosku problem.
Ak je postup firmy takyto ´pofiderny´ je tu viacero moznosti na uspech:
-predajca Vam musi do 30 dni poslat doporuceny list s informaciou o tom, ze reklamacia je vybavena (moze tam byt pravny spor s tym ze musi byt informacia dorucena, co trva 18 dni, ale to je dost na dlhe lakte). Ak to nestihne ma kupujuci pravo odstupit od zmluvy.
-mimochodom otazocka: predavajuci je povinny do 3 dni od uplatnenia reklamacie informovat kupujuceho o sposobe vybavenia reklamacie. Urobil to? Inac schyta pokutu, ak to bude posunute na SOI.
-predavajuci je v pripade zamietnutia reklamacie povinny poslat vyrobok na odborne preskusanie a toto dokladovat kontrolnemu organu (SOI). Ak uplynulo 12 mesiacov od nakupu, predavajuci je povinny v reklamacnom protokole uviest adresu firmy ktora realizuje odborne preskusanie. Tovar tam posiela kupujuci, preskusanie zaplati a nasledne si to vsetko da preplatt u predavajuceho. Ten do 14 dni musi naklady preplatit, bez ohladu na vysledok posudku. Ak je posudok v prospech kupujuceho a uplatni si opakovanu reklamaciu predavajuci ju uz nemoze zamietnut.
Je to trosku mimo temy, ale vela ludi na Slovensku nepozna svoje prava v takychto sporoch. Tak mozno sa trosku poucia...
No zakladny problem je to ze to vlastne nie je reklamovane, ale len poslane do opravy. Kedze ten fotoaparat padol a tie dvierka sa odbili tak sa to neda dať reklamovať a druha vec že som ho kupoval v irsku
To trochu meni situaciu ale zakon o ochrane spotrebitela plati aj pre servis (ked uz raz zobrali vec do servisu). Za trochu upravenych podmienok, ale plati.
Problem s opravou fuji
Ak je postup firmy takyto ´pofiderny´ je tu viacero moznosti na uspech:
-predajca Vam musi do 30 dni poslat doporuceny list s informaciou o tom, ze reklamacia je vybavena (moze tam byt pravny spor s tym ze musi byt informacia dorucena, co trva 18 dni, ale to je dost na dlhe lakte). Ak to nestihne ma kupujuci pravo odstupit od zmluvy.
-mimochodom otazocka: predavajuci je povinny do 3 dni od uplatnenia reklamacie informovat kupujuceho o sposobe vybavenia reklamacie. Urobil to? Inac schyta pokutu, ak to bude posunute na SOI.
-predavajuci je v pripade zamietnutia reklamacie povinny poslat vyrobok na odborne preskusanie a toto dokladovat kontrolnemu organu (SOI). Ak uplynulo 12 mesiacov od nakupu, predavajuci je povinny v reklamacnom protokole uviest adresu firmy ktora realizuje odborne preskusanie. Tovar tam posiela kupujuci, preskusanie zaplati a nasledne si to vsetko da preplatt u predavajuceho. Ten do 14 dni musi naklady preplatit, bez ohladu na vysledok posudku. Ak je posudok v prospech kupujuceho a uplatni si opakovanu reklamaciu predavajuci ju uz nemoze zamietnut.
Je to trosku mimo temy, ale vela ludi na Slovensku nepozna svoje prava v takychto sporoch. Tak mozno sa trosku poucia...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom