Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Problem s opravou fuji

Spellbound
2009-02-18 19:12:48+01
Moja priatelka ma ultrazoom fuji s5700, ktory jej padol v puzdre a na dvierkach pre bateriovy kryt sa odlomil ten malí zúbok ktory ich zacvakáva. Fotak sme ale bez problemou použivali dalej, oblepil som ho paskou alebo som proste kryt drzal a fotil, natacal - samozrejme to bolo ale neprakticke. Tak som ho asi po 4 mesiacoch zobral do "servisu" fuji v Bratislave, kde som sa dozvedel že to vlastne nie je servis ale že ho odtial pošlu do Prahy. Tetuška z fuji mi nevedela povedať cenu takejto opravy ani nahodou, ale ved vymena dvierok o rozmere 2x3 cm2 nemôže stať vela. Musim akurat zaplatiť 8 euro za odvoz do prahy a odtial mi zavolaju o cenu. Zavolali mi až skoro o 3 týždne a oznamili mi že oprava krytky a objektívu bude stáť 115 euro + teda doprava 123 euro (nový fotoaparat ma vyšiel na 120 euro). Spýtal som sa že prečo opravujú objektív ked je funkčný a oni mi zdelili že je poškodený a fotoapárat je kvoli tomu uplne nefunkčny. Samozrejme nasledovala hadka po telefone s tym že som povedal nech sa ho ani nedotknu a pošlu mi ho naspäť. Takže otázka: Je nejaký spôsob ako im môžem dokázať že poškodený objektív si vymysleli alebo ho poškodili zámerne ? Pochybujem že by mi 4 mesiace fotak v pohode fungoval a zrazu by vôbec nešiel. V príjmacom papieri čo mi dali je samozrejme napisane len že mam poškodenu krytku, ale problém je že som ten fotoaparat pred nimi nezapol.
 
Fotograf77
2009-02-18 19:27:05+01
Ziadaj servis opravu krytky, nemaju pravo ti nanutit, aby si im zaplatil za opravu objektivu, ktoremu nic nie je a aj keby bolo, ty chces opravit predsa iba krytku :-))))) to uz su v tej Prahe tak dementny? alebo si to skor oni o slovakoch myslia?
 
xerion
2009-02-18 20:43:37+01
ja som mal tiež podobný problém s tým servisom ked som mal pokazený usb vstup opravili niečo úplne iné......takže to šlo na dva razi, ale nebolo to mojim zavinením. a súhlasím z fotografom 77 nemožu sa ti len tak hrabať v niečom čo nechceš
 
Spellbound
2009-02-18 21:13:32+01
no to viem, ja sa akurat bojim ze ked mi ten fotak vratia tak uz bude ten objektiv naozaj pokazeny. Ale s tym asi uz nic nespravim. Mimochodom som sa ich potom pytal kolko stoji oprava krytky, zevraj 70 euro, pretoze musia vymenit cely obal fotaku :)
 
Roko_rv
2009-02-18 23:40:45+01
príspevok od: Spellbound
no to viem, ja sa akurat bojim ze ked mi ten fotak vratia tak uz bude ten objektiv naozaj pokazeny. Ale s tym asi uz nic nespravim. Mimochodom som sa ich potom pytal kolko stoji oprava krytky, zevraj 70 euro, pretoze musia vymenit cely obal fotaku :)
No dosť smutné ako to chodí vo svete a ja som si myslel že to len tu na slovensku sú v predajniach a servisoch tak dementný (česť výnimkám)no táto situácia ktorú si tu opísal je dosť nepríjemná este ak ti pošlú fotoaparát fakt späť aj s pokazeným objektívom tak to už bude úplne na .... Ale možno si chceli len chlapci zarobiť na účet slováka a vymysleli si že to treba poopravovať celé. A ti príde fotoaparát domov ta určite napíš že či funguje tak ako doteraz.
 
slavik74
2009-02-19 23:51:38+01
vec sa ma tak ze v reklamacnom protokole musi byt napisany stav tovaru pri prijimani na reklamaciu. Ak nie je, je to trosku problem.
Ak je postup firmy takyto ´pofiderny´ je tu viacero moznosti na uspech:
-predajca Vam musi do 30 dni poslat doporuceny list s informaciou o tom, ze reklamacia je vybavena (moze tam byt pravny spor s tym ze musi byt informacia dorucena, co trva 18 dni, ale to je dost na dlhe lakte). Ak to nestihne ma kupujuci pravo odstupit od zmluvy.
-mimochodom otazocka: predavajuci je povinny do 3 dni od uplatnenia reklamacie informovat kupujuceho o sposobe vybavenia reklamacie. Urobil to? Inac schyta pokutu, ak to bude posunute na SOI.
-predavajuci je v pripade zamietnutia reklamacie povinny poslat vyrobok na odborne preskusanie a toto dokladovat kontrolnemu organu (SOI). Ak uplynulo 12 mesiacov od nakupu, predavajuci je povinny v reklamacnom protokole uviest adresu firmy ktora realizuje odborne preskusanie. Tovar tam posiela kupujuci, preskusanie zaplati a nasledne si to vsetko da preplatt u predavajuceho. Ten do 14 dni musi naklady preplatit, bez ohladu na vysledok posudku. Ak je posudok v prospech kupujuceho a uplatni si opakovanu reklamaciu predavajuci ju uz nemoze zamietnut.
Je to trosku mimo temy, ale vela ludi na Slovensku nepozna svoje prava v takychto sporoch. Tak mozno sa trosku poucia...
 
Spellbound
2009-02-21 11:16:04+01
No zakladny problem je to ze to vlastne nie je reklamovane, ale len poslane do opravy. Kedze ten fotoaparat padol a tie dvierka sa odbili tak sa to neda dať reklamovať a druha vec že som ho kupoval v irsku
 
slavik74
2009-02-23 17:20:38+01
To trochu meni situaciu ale zakon o ochrane spotrebitela plati aj pre servis (ked uz raz zobrali vec do servisu). Za trochu upravenych podmienok, ale plati.
 
Strana 1 z 1
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()