Hore
Fórum » Právna poradňa
 

reklamacia

ziletka
ziletka 2010-01-02 23:44:03+01
Ahoj vsetkym Chcem sa spitat ci niekto nevie ci sa vstahuje zaruka 2 roky aj na blesk Odisiel mi blesk na D40 Ak by sa zaruka nan nevstahovala ?Aky blesk kupit?
 
hamlet
2010-01-03 00:59:08+01
príspevok od: MartinK5
Zarucak by mal byt orazeny v den nakupu. Zarucaky nie su ziadne specialne vydane papiere ktore sa daju k vyrobku raz a koniec. Pri niektorych vyrobcoch ti pri dokladovani, ze si ten tovar kupil u regulerneho predajcu poslu novy, alebo ti ho daju aj na predajni. U niektorych vyrobcov uz funguju aj medzinarodne zarucne listy na ktore si uplatnis zaruku v SR. No fakt ale zalezi u koho kupujes ten tovar. Nie obchod ako obchod.
kupujem vylucne na Slovensku, len, ako pises, ked ma byt orazeny v den nakupu, co by pri nakupe cez net z nejakeho eshopu znamenalo, ze predajca tovar rozbali, orazi ho, zabali, az potom posle. A s tym som sa este nestretol. Preto usudzujem, ze to zrejme nie je povinnost predajcu, ale kupujuceho, aby poziadal o potvrdenie zarucaku. Ale nie som si isty, nezistoval som ako to je v zakonniku osetrene.
 
ziletka
2010-01-03 00:59:59+01
Dakujem moc ste mi pomohli
 
MartinK5
2010-01-03 01:08:07+01
príspevok od: hamlet
kupujem vylucne na Slovensku, len, ako pises, ked ma byt orazeny v den nakupu, co by pri nakupe cez net z nejakeho eshopu znamenalo, ze predajca tovar rozbali, orazi ho, zabali, az potom posle. A s tym som sa este nestretol. Preto usudzujem, ze to zrejme nie je povinnost predajcu, ale kupujuceho, aby poziadal o potvrdenie zarucaku. Ale nie som si isty, nezistoval som ako to je v zakonniku osetrene.
Vies, pre vlastny pokoj a serioznost by ti ten predajca mal do tej krabice skor nez ti posle tovar aj pozriet,co v nej je a ci je to kompletne. Lebo potom ma iba problem so zakaznikom a dokazovanie ze ti prisla v krabici tehla namiesto tela nejakeho fotaku je dost tazke.. Neviem ci to robia ale mali by to.
 
MartinK5
2010-01-03 01:08:56+01
príspevok od: MartinK5
Vies, pre vlastny pokoj a serioznost by ti ten predajca mal do tej krabice skor nez ti posle tovar aj pozriet,co v nej je a ci je to kompletne. Lebo potom ma iba problem so zakaznikom a dokazovanie ze ti prisla v krabici tehla namiesto tela nejakeho fotaku je dost tazke.. Neviem ci to robia ale mali by to.
myslim kontrolovat ten tovar:-)))
 
Strhak
2010-01-03 01:13:01+01
príspevok od: Karol Srnec
Zarucny list je doklad potrebny pre uplatnenie reklamacie, predajcovia ho nedavaju len tak pre srandu. Teoreticky moze fingovat aj iny doklad ako zarucny, musi na nom byt uvedene vyrobne cislo produktu. Najcastejsie to byva dodaci list podlozeny fakturovu.
Podľa slovenskej legislatívy ti musí predajca zobrať tovar na reklamáciu aj bez záručného listu. Obchodníkovi musí stačiť aj bloček z predajne. Iné je to pokiaľ si nesieš tovar priamo do servisu a obchádzaš obchod kde si danú vec kúpil, servis keďže nieje s tebou v zmluvnom sťahu sa musíš prispôsobiť jeho podmienkam a v tích je dané že bez záručného listu ti to nepreberú. Stále ale platí že v obchode na reklamáciu stačí blok z reg. pokladne. Vrelo ale odporúčam ostatným pre svoje dobro doniesť si na reklamáciu aj záručák, pokiaľ ho nemáte predajca ho väčšinou vyplní aj dodatočne. V obchode sa nemôže stať že odmietnu reklamáciu bez záručného listu, pokiaľ súčasťou záručného listu niesu aj prípadne údaje o odbornom zapojení ( pri fotoaparátoch nehrozí no pri plynových sporákoch alebo iných zariadení čo si sami nesmieme montovať pokiaľ na to nemáme paragraf ) musí v tichto prípadoch byť aj záručný list.
 
Strhak
2010-01-03 01:15:57+01
príspevok od: MartinK5
Vies, pre vlastny pokoj a serioznost by ti ten predajca mal do tej krabice skor nez ti posle tovar aj pozriet,co v nej je a ci je to kompletne. Lebo potom ma iba problem so zakaznikom a dokazovanie ze ti prisla v krabici tehla namiesto tela nejakeho fotaku je dost tazke.. Neviem ci to robia ale mali by to.
teba ako spotrebiteľa nemusí zaujímať záručný list až na pár prípadov. Čo však musíš mať je pokladničný blok alebo faktúra aby si si mohol prípadne uplatniť reklamáciu u predajcu.
 
hamlet
2010-01-03 01:16:57+01
to Strhak - vdaka za vysvetlenie. Tak uz len aby pocas zarucnej doby predajca neskrachoval/nezmizol zahadne :) teda v pripade, ne clovek nema vyplneny zarucak, len pokladnicny blok :)
 
MartinK5
2010-01-03 01:22:45+01
Ani ten cash doklad z reg. pokladne nemusis mat - u dobreho obchodnika, ak vies dokazat ze si tovar u nich kupil..napriklad vernostne karty..potom ti vystavia nahradny doklad pre servis, uz som sa s tym stretol a ocenil pristup. Samozrejme inak bez blocku sa neda nic vyreklamovat to je fakt.
 
Strhak
2010-01-03 01:40:18+01
príspevok od: MartinK5
Ani ten cash doklad z reg. pokladne nemusis mat - u dobreho obchodnika, ak vies dokazat ze si tovar u nich kupil..napriklad vernostne karty..potom ti vystavia nahradny doklad pre servis, uz som sa s tym stretol a ocenil pristup. Samozrejme inak bez blocku sa neda nic vyreklamovat to je fakt.
no možno ťa prekvapím ale už som reklamoval aj ja bez bločku. Pokazila sa mi grafická stanica Fujitsu Siemens, samozrejme som ju kúpil v zahraničí počas mojich potuliek po západnej európe za lacný peniaz. No tak pokazila sa, najskôr stresy a potom po 2 min. internet a vyhľadanie servisu. Našiel som no bločkom som už toľko šťastia nemal. Ale zavolal som na infolinku a na moje prekvapenie si vypýtali výrobné číslo, ja som im ho nadiktoval a oni mi na moje prekvapenie položili otázku kedy si po ňu môžu prísť. Žiaden bloček, žiaden záručák, proste celosvetová databáza a servis na svetovej úrovni. K priebehu reklamácie len toľko Na druhý deň ráno si po to prišiel technik, poobede mi volal že nemá náhradný diel ale že ho objednáva a za cca 3 hod sa ozval znova že už to má hotové a čí to môže hneť ráno doniesť ku mne domou. proste super môj problém vyriešili do 48 hod k mojej úplnej spokojnosti.
Len taká malá rečnícka otázka akú budem kupovať ďalšiu grafickú stanicu keď táto už bude za zenitom??? Čo myslíš ;-)))
 
nariecnik
2010-01-21 21:27:58+01
Mam problem.Kupil som si novy canon sx 20 is.Pri kupe som si pozeral objektiv či nieje poškodene sklo nič som však nezistil.Až pri čisteni skla čistiacou supravou po dobrym svetlom vidno pod určitym uhlom male jemne škrabance cca 1-2mm.Pri aplikacii čistiacej tekutiny su škrabančeky zfarbene do modra oklie je OK.Ma to vplyv na kvalitu fotiek popripade ako to na fotkach zistit?Je tam možna reklamacia?
 
MartinK5
2010-01-23 10:06:26+01
príspevok od: nariecnik
Mam problem.Kupil som si novy canon sx 20 is.Pri kupe som si pozeral objektiv či nieje poškodene sklo nič som však nezistil.Až pri čisteni skla čistiacou supravou po dobrym svetlom vidno pod určitym uhlom male jemne škrabance cca 1-2mm.Pri aplikacii čistiacej tekutiny su škrabančeky zfarbene do modra oklie je OK.Ma to vplyv na kvalitu fotiek popripade ako to na fotkach zistit?Je tam možna reklamacia?
Skus najprv spravit nejake foto najlepsie jednofarebnej plochy a uvidis co je v obraze. Ked to nebudem zanechavat ziadne stopy tak to mas dobre. Reklamovat mozes, ale ak tak to sprav co najskor. Ale zalezat bude od obchodnika a jeho pristupu. Kde si to kupoval?
 
Strana 2 z 2
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()