Hore
Fórum » Právna poradňa
 

Problém s moc svetlou fotkou

tomas_kiebel
2010-04-25 17:51:10+02
Pozdravujem vás, som tu nový a mám jeden problémik s fotením pri dlhšej expozícii (4s-8s) kedy chcem vyfotografovať napr. padajúcu vodu rozmazaním. Neviem či pochopíte čo tým myslím tak prikladám aj fotku ako ukážku. Problém je ten, že pri fotení tohoto typu cez slnečný deň si nastavím expozíciu na 8s a akonáhle zapnem fotenie v statíve tak mi displej a aj celú výslednú fotografiu spraví úplne bielu. Ako pri maximálnej svetlosti. Darmo odoberám Expozíciu, mám ju na -2,0 a displej stmavne. Pri fotení je ale znovu svetlý až biely. Prosím o radu, čo robím zle, príp. či to vôbec s lacným kompaktom je možné odfotiť nejako takto. Ospravedlnte aj prosím moje výrazy, (aj ak som použil nesprány pojem) kdežto som amatér a dlho sa v tomto nepohybujem. Ďakujem za každú odpoveď.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2010-04-25 18:02:36+02
S najvascou pravdepodobnostou je ti pri nastavenom case mimo moznosti clonenia. Treba pouzit neutralne sedy filter, ktori prepusti menej svetla.
 
Granko
2010-04-25 18:02:53+02
neverím vlastným očiam - po dlhom čase sa tu niekto pýta na fotku a nie na techniku...máš u mňa plus, aj keď bezvýznamné, ale predsa :o)
 
flanker
2010-04-25 18:07:11+02
Pouzi sedy neutralny filter. Neviem, ci sa ti bude dat nasadit na kompakt nejak ...

Inak neviem co si cakal. Ked na senzor fotaka pustis 4-8 sekund denne svetlo, aj pri maximalnej clone tam toho svetla bude proste az prilis. To znamena, ze to budes mat moc biele, obraz ti ´vypali´. Laicky - mnozstvo svetla co lezie cez objektiv dnu (clona), dlzka expozicie (cas) a citlivost snimaca (ISO)su vzajomne prepojene. Nemozes predlzit cas (povedzme na tych tvojich 4-8 sekund) bez toho, aby ostatne veci ´nereagovali´. To ako keby si sa chcel okom pozerat do slnka. Nemas v oku proste taku velku clonu, aby zmiensilo to mnozstvo svetla. Potrebujes nejaky filter - slnecne okuliare, tmave sklo atd. Kapisto?
 
tomas_kiebel