Hore
Fórum » Právna poradňa
 

3. reklamacia. Peniaze vracia servis alebo predajca ?

Bindo
Bindo 2010-07-02 19:34:12+02
Zdravim. Chtiac nechtiac som sa dostal do stavu ze idem dat Canon 40D na reklamaciu s tou istou zavadou. Cize podla zakona mam narok na vratenie penazi. Chcem sa ale spytat, mam ist s fotakom do Prolaiky (co je autorizovany servis) alebo k obchodnikovy, co mi fotak predal ? A ak k obchodnikovy reklamacia pojde na jeho triko alebo to zaplati Canon ? Lebo bol to znami a nerad by som mu robil promlemy. Dakujem za info. A poprosim fakt ludi co sa do toho vyznaju alebo maju skusenost.
 
PRINST
2010-07-03 12:33:54+02
príspevok od: Strhak
24 mesačná záruka nieje celosvetovým pravidlom, tridsať dní na uzatvorenie reklamácie a je jedno či je sviatok alebo piatok. Automatická 12 mesačná záruka na používaný tovar je tiež v celku fajn. Pri reklamácii už nieje treba záručak stačí bloček aj keď sú s tím v servisoch problémy no spotrebiteľ má na to právo
Máte pravdu, že 24 mesačná záruka nie je celosvetovým pravidlo. Ale my sme sa bavili o európe.
24 mesačná záruka je zákonom stanovená vo všetkých členských štátoch EÚ vrátane Nórska a Islandu, ňa všetok nový - nepoužitý tovar a kde zároveň je i 12 mesačná záruka na použitý tovar / napr. i zo ´sekond hand-u´
Je pravda - že 30-dňová doba na vybavenie záruky platí len na tovar zakúpený v SR a v Česku - je to jediná výhoda oproti iným členským štátom ÉU.
 
Bindo
2010-07-03 13:28:21+02
príspevok od: Strhak
musia ti dať aj to staré potom by si nemal ako dokázať že to už bolo v servise. Si spravil veľmi dobre že si si ho zobral späť. Ak ho potrebujú nech si ho prefotia tebe patrí originál
praveze oni original stratili... alebo zahodili ze ho uz nepotrebuju. az ked som im zacal vytykat ze ako si to dovolili tak mi vytlacili novy original (maju to v pc takze no problem)
 
dodo_bb
2010-07-03 20:32:30+02
Asi máš pravdu s tou dĺžkou 24 mesiacov, bude asi v celej Európe, ale je to len pre koncového zákazníka. Pre veľkoobchod je to dohoda výrobcu a importéra a tam môže výrobca presunúť časť záruky na importéra (napr. ten druhý rok). Importér si potom musí túto garanciu premietnuť do ceny jednotlivých kusov tak, aby pokryl riziko poruchy v druhom roku záruky (podľa kazivosti výrobkov). Lebo koncového zákazníka to nemusí zaujímať, kto to platí...
 
dodo_bb
2010-07-03 20:37:14+02
príspevok od: Bindo
praveze oni original stratili... alebo zahodili ze ho uz nepotrebuju. az ked som im zacal vytykat ze ako si to dovolili tak mi vytlacili novy original (maju to v pc takze no problem)
U takto drahej veci Ti doporučujem odovzdávať prístroj s písomným potvrdením (predajca by Ti mal dať potvrdenie o prevzatí prístroja do záručnej opravy už len kvôli dátumu), najlepšie aj s popisom závady. Ako tú závadu servis rieši, to Ťa nemusí zaujímať. Ak budeš mať tri potvrdenia o odovzdaní prístroja do servisu s tým istým popisom problému, je to tá istá závada. Ako sa ju niekto snažil opraviť je pre Teba nezaujímavé a nerieš to. Len všetko si napíš a daj potvrdiť pri odovzdaní do opravy.
 
Bindo
2010-07-03 23:37:43+02
príspevok od: dodo_bb
U takto drahej veci Ti doporučujem odovzdávať prístroj s písomným potvrdením (predajca by Ti mal dať potvrdenie o prevzatí prístroja do záručnej opravy už len kvôli dátumu), najlepšie aj s popisom závady. Ako tú závadu servis rieši, to Ťa nemusí zaujímať. Ak budeš mať tri potvrdenia o odovzdaní prístroja do servisu s tým istým popisom problému, je to tá istá závada. Ako sa ju niekto snažil opraviť je pre Teba nezaujímavé a nerieš to. Len všetko si napíš a daj potvrdiť pri odovzdaní do opravy.
Hej jasne ten papier mi dali, len si vypytali aj ten z minulej reklamacie, ze tym ze je to rovnake aby sa pozreli aj na ten a posudili to. A po dvoch tyzdnoch pri preberani fotaku zrazu ten papier z prvej reklamacie nebol.
No zatial mam dve potvrdenia, a zavada je aj ked inymi slovami popisana ta ista.
Dakujem za prispevok :)
 
Strana 2 z 2
 





Inzercia
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()