Fórum » Vyberáme fotoaparát

Výber novej (prvej) DSLR

Erazer
2012-07-17 09:18:57+02
Zdravím.

Chcel by som poprosiť o radu ohľadom výberu novej (prvej) DSLR

Som začiatočník a na úvod by som chcel fotiť menej zložité scény ako krajinky, osoby, architektúru.

Všade čítam že je lepšie kúpiť lacnejšie telo a investovať do skiel tak by som to chcel nejak dodržať, no telo by som chcel vybrať kvalitnejšie aby som sa s ním mohol časom hrať a experimentovať s nastaveniami a taktiež neplánujem kupovať nové telo každé 2-3 roky pokial sa nestane nejaká nehoda.

Objektív už mám +/- vybraný, mal by to byť Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di-II VC

Problém mám práve s výberom tela a adepti sú:

Nikon D7000
Canon EOS 60D
Canon EOS 7D (už trochu mimo rozpočet tak možno bazár)

Najviac sa mi pozdáva ten Nikon D7000, čo som čítal recenzie a fóra vraj je to fakt podarený kúsok foťáku za tú cenu a mrzí ma na ňom jediná vec a to jeho úchop. Ohmatal som si ho v predajni (D90 nie priamo D7000 ale vychádzam z toho že telo je to isté, rozmiestnenie buttonov ma netrápi nakoľo je to prvá DSLR) možno sa dá na to zvyknúť ale na prvý ohmat to nebolo to pravé orechové.

Canon EOS 60D už mi bol do ruky akurát.Tu je skôr problém že za tú cenu je D7000 podľa toho čo som čítal niekde úplne inde (napr. snapsort.com/compare) Výklopný displej je výhoda ale nie podmienka. Trochu mi vadilo to otočné kolečko okolo 4-smerového buttonu lebo malo dosť velký odpor, po 3 hodinách používania by palec asi namietal

7D je vraj skvelý foťák (v rukách som ho osobne nemal ale podľa mňa spája ergonómiu canonu a kvalitu D7000) ale už v inej cenovej kategórii. Tu by som musel ísť asi do bazárovky aby som sa nejako vmestil, z čoho mám možno trochu obavy ale nevylučujem túto možnosť ak ho kúpim v podobnej sume ako vyššie uvedené modely.

Za vaše rady a návrhy vopred ďakujem.
Flame mode: OFF

schenker
2012-07-17 09:33:02+02