Ahojte, v dohľadnej dobe si chcem kúpiť zrkadlovku , pretože už mi môj Sony DHC - H10 nestaci a rad by som sa posunul dalej Bol by som rád keby ste mi ponúkli vaše typy, nakoľko si myslím, že naštudovať sa to na nete dá ale prax je len prax
Toľko na úvod, aby ste vedeli čo chcem tak : Na značke mi nezáleží , chcem fotiť prírodu, pamiatky ( budovy, sochy ), osoby, taktiež dovolenky a prípadne rodinné oslavy, cenovo dostupne som predsa študent (nebránim sa ani kúpe cez bazár, je to podla Vás ok.) cenovo teda do 450 €, navrhnúť aj dáky multifunkčný objektív na začiatok kým našporím na ďalšie financie, ak sa bude dať nahrávať video tak je to plus ( hlavne na tie dovolenky a oslavy ) a aby vedel robiť panorámy neviem či to vie každý :/ rád by som to mal
A ešte jednu podporadu, priateľka chce daký malí šikovný kompakt, ktorý robí pekné fotky tak ak máte aj s tým skúsenosti
nechcem byt neprijemny ale ked kupis zrkadlovku aj z objektivom do 450e tak ta zostava bude mat asi horiu kvalitu ako tvoj sony ostan radsej este prinom
tiež som študent tak ti rozumiem, máme to ťažké čo sa týka peňazí, kedže náš jediný možný príjem je buď letná brigáda, príp. nejaká čiastočná brigáda počas roka..
z obchodu je snáď najlacnejšia kombinácia
Nikon: Nikon D3100 + 18-105 od cca 570€
Canon: Canon 1100D + 18-55 za cenu od tých 400€
Pentax: Pentax K-r + 18-55 od 500€
to je obchod, čo sa týka bazáru, tak skús sa popozerať po ojazdenej D90, ktorá je o triedu aj dve lepšia ako menované zrkadlovky, prípadne po ojazdených modeloch uvedených vyššie
je potrebne si ešte uvedomiť, že fotografovanie je smer, do ktorého vždy niečo investujeme, 450€ je malý rozpočet, dostaneš za ňu najnižšiu "entry-level" zrkadlovku + ak započítame kartu, náhradnú batériu (?), brašňu, alebo čokoľvek, tak sa cena vyšplhá vyššie