Fórum » Vyberáme fotoaparát

NIKON či CANON

stipec
2012-08-27 09:08:15+02
Ahojte priatelia, chcel by som si ako začiatočník zakúpiť nejaký dobrý foťák v cenovej relácii cca : 400€ , viem nie je to veľa, ale neviem sa rozhodnúť medzi : Nikon COOLPIX P510 alebo : Canon PowerShot SX40 HS. Zvažoval som aj : Nikon D3100 + objektív 18-55 AF-S DX VR. Otázka znie či by som ja ako začiatočník vedel túto zrkadlovku využiť. Jedná sa mi o to, že do budúcna chcem fotoaparát využívať na fotenie snímkov vo vonkajšom prostredí počas dňa ale aj šera, vo vnútorných priestoroch akými sú napríklad kluby. S kapelkou chodíme dosť často vystupovať, tak nech to má úroveň...len neviem, pozeral som nejaké videá, čítal recenzie a predbežne som rozhodnutý pre : NIKON COOLPIX P510. Poraďte mi prosím...prípadne mi napíšte poradie z môjho pohľadu ako začiatočník čo chce za priemerný peniaz kvalitné foto prípadne nejaké slušné video...ĎAKUJEM za každú dobrú radu.

DropDead
2012-08-27 09:20:31+02
samozrejme, ak je možnosť kúpiť aj zrkadlovečku, tak jednoznačne treba ísť do nej, zo zrkadlovky ti vylezie vždy kvalitnejší obrazový výstup ako z kompaktu, menšie problémy budeš mať bohužiaľ s tým, že zrkadlovky okrem najnovších modelov niekedy neposlúchajú pri videu, ale ak by to bolo hlavne na fotky tak jednoznačne zrkadlovka

Erazer
2012-08-27 09:20:51+02
Ak vezmes D3100 mas uz entry level zrkadlovku s vyssou paletou moznosti nastavenia. Ak nebudes nieco vediet a budes potrebovat fotit nik vsetku mudrost sveta nepozral a prave preto si prepnes na automatiku a fotak spravi vsetko za teba. No mas tu moznost tu pochopit ako to cele funguje a zdokonalovat sa v manualnom nastavovani. Sam som si kupil zrkadlovku pred tyzdnom a tiez sa ucim pouzivat manual a poviem ti ze ked sa s tym pohras tak spravis taku foto aku by automat nespravil ani keby si sa postavil na hlavu ak ta fotenie bavi sa chces sa v nom nieco naucit tak urco ber zrkadlovku ak ti to rozpocet dovoli.

Erazer
2012-08-27 09:24:06+02