Zdravým všetkých členov jednotného (častokrát nie) družstva fóra ephoto. Mám rýchlu stručnú otázku, nakoľko som v časovej tiesni, a nestíham čítať absolutne všetky recenzie, tak sa teda pýtam: potrebujem fotoaparát ktorý dokáže čo najlepšie natáčať video nakoľko musím natočiť študentský film, a chcel by som čo najlepší nástroj. V mojom výbere sú rôzne fotaky, a nakoľko som študent nepozerám po tigroch typu 5D mk2 atd. Moja otázka znie: aký je Váš názor na mirrorles a kompaktné aparáty s vymeniteľnými objektívmi (Nex 3/5 či Olympus PEN el1/2/3), či sa radšej mám orientovať na DSLR (v mojej cenovej kategorii tak 1100D/500D) . A takisto by som sa chcel spýtať čo poviete na točenie s Canon 40D? Rád by som dosiahol taký lajt požadovaný cinema look. Čo bude pre mňa to naj? Fotím rád, zo zábavy, tak isto v škole (Stredná umelecka, vždy Canon) a sám vlastným Canon Powershit SX10 IS. Veľmi pekne dakujem, a dúfam, že som Vás neurazil svojou otravnosťou. Dovi
Nex5 som mal, kvalita výstupu vynikajúca, pomer cena/výkon je nadpriemerný, jediné minus vidím ovládanie (všetko cez menu) a chýbajúci hľadáčik, čo boli aj dôvody prečo som ho vymenil. Ak uvažuješ o zrkadlovke tak si pozri aj Sony a33, a55, a57, na video vynikajúce.
S canon eos 500d robim asistenta kameramana na svadbe, nie je to boh vie co (kupoval som ho na fotenie a nie na video) ale ak vies kamerovat tak sa s tym daju dosiahnut celkom pekne vysledky. Potrebujes k tomu este nejaky svetelny objektiv. najlacnejsi je 50 f1/8 ale je to uz celkom dlhe ohnisko. Mne sa osvedcil objektiv 35 f/2(mam ho medzi mojim foto prislusenstvom). Odporucam si na kartu nahrat modifikaciu firmwaru "magic lantern" je tam par veci, ktore ti ulahcia natacanie videa. mne sa osvedcilo take male okienko na obrazovke v ktorom mas 10 nasobne zvacsenie, pretoze najvacsim problemom pri kamerovani s dslr je podla mna zaostrovanie, pretoze dost casto sa mi stane ze aj pekne zaber nie je dobre zaostreny