Dobrý deň všetkým. Viem že podobných tém je tu kopa ale napriek tomu sa stále neviem rozhodnúť, preto budem naozaj rada za každú reakciu... Plánujem v blízkej dobe kúpiť fotoaparát, ktorý by mal slúžiť predovšetkým na rodinné fotenie. Máme malé dieťa, takže vyžadujem rýchly aparát, skôr ľahší a spratnejší. Samozrejme fotenie ma veľmi baví, ale som v tom začiatočník. Rada by som fotila aj krajiny, dovolenky, zvieratá, ale aj makro (skôr ako hobby aby som nazbierala skúsenosti s fotením). A nesmie chýbať kvalitné video nášho krpca Prečítala som už kopu recenzií. Mojou hlavnou dilemou je, či mám investovať do zrkadlovky alebo kompaktu, prípadne ktorý by ste odporučili. Našla som na internete aktuálne, že nikon d3100 plus 18-55 by sa dalo zohnať do 350,- eur čo je aj taký môj strop na nejakú dobu. Príde mi ale ako nevýhoda ďalšia investícia do zrkadiel a rozmery. Z profikompaktov ma samozrejme očarili recenzie na RX 100 a Canon G1X, ale žiaľ cenovo sú nateraz pre mňa nereálne. Z tých v nižšej cenovej hladine sa už ale neviem rozhodnúť vôbec.... Bojím sa že investujem zle a nebudem spokojná s kvalitou fotografií. Zamýšlala som sa ešte nad kompaktmi s vymeniteľnými sklami, nakoľko mi prídu o niečo spratnejšie ako zrkadlovky. aby ste ma chápali - nemám problém investovať do zrkadiel, ale až v budúcnosti, možno o rok-dva. aj preto neviem či má zmysel investovať do spomínanej d3100 so setovým zrkadlom. prosím pomôžte. viem, chce to len veľa čítať a čítať a rozhodnúť sa sama, ale na trhu je toho celá kopa až som z toho zúfalá... pomohlo by mi aspoň zúženie na menší okruh aparátov po ktorých by sa mi za danú cenu oplatilo siahnuť.
Zrkadlovka vrátane základného objektívu nikdy nebude "rýchlik" a na fotenie detí vo vnútri nemá ani dostatočnú svetelnosť. Radšej si kúp kvalitný kompakt , síce to tiež nebude rýchlik, ale nebude k nemu treba viac dokupovať. Prí zrkadlovke len málokto skončí u základného setu, často sa dokupuje výbava ktorej hodnota velmi lahko prekročí 1000€