Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Kompakt vs. bezzrkadlovka

Palino293
Palino293 2017-01-29 09:55:01+01
Ahojte priatelia. Rad by som sa s Vami poradil. Vopred sa Vám ospravedlňujem, ak tu už daná téma bola, no ja som ju nejak nenašiel.

Bol som už majiteľom dvoch zrkadloviek, 1. bola Canon EOS 500D ( fotil som s ňou niečo cez rok ) a 2. bola Pentax K5 IIs ( fotené s ňou niečo cez 2 roky ). Keďže som sa už pár rokov zo zrkadlovkami "pohral" a okrem iného som aj absolvoval fotoškolu ( fotenie so zrkadlovkou ) dovolím si tvrdiť, že nie som úplný začiatočník, ale " mierne pokročilý fotograf "

Momentálne si prechádzam obdobím, kedy som zrkadlovky predal a som bez akejkoľvek fototechniky, keď nerátam smartfón Počas mojich ciest, dovoleniek, som si uvedomil, že ma nebaví so sebou vláčiť batoh plný fototechniky a mať či už na krku zavesenú, alebo nosiť v ruke ťažkú zrkladlovku. Zvažujem preto kúpu dobrého kompaktu, či ešte radšej by som možno šiel do " bezzrkadlovky ". S manuálnym nastavením fotoaparátu vďaka kurzom problémy nemám a odceňujem túto možnosť. Čo najviac fotím ? Asi ľudí, momentky, ale aj prírodu, architektúru, všetko ale len na báze reportážnej, či " dovolenkovej " fotky. Žiadne profi foto hôr, či budov. Občas ale fotím aj rodinu, či priateľku ( portrét, akt ). Takže dobrý bude objektív s lepšou svetelnosťou.

Uvítal by som fotoaparát, ktorý má utesnené telo, nie je to však podmienkou. Keď je napr. v Thajsku monzún, tak foták schovám

Prosím Vás, aký kompakt by ste mi odporučili ? Prípadne bezzrkadlovku ? Rozpočet ? Max. +- 1000 eur.

Na Váš názor sa pýtam preto, lebo nemám skúsenosti s kompaktami ani s " bezzrkadlovkami "

Ďakujem Vám za každú radu.
 
Palino293
2017-01-31 22:19:20+01
príspevok od: zvonec
Canon G5 X je super, pokial nechces dlhe ohnisko, a nepotrpis si na fotenie do RAW a staci ti JPG. Hladacik, vyklopny display atd.... Sam som tiez o G5 X uvazoval