Zvláštna otázka. Mám 3 000€, chcem ísť do poloprofi (nie je mi celkom jasné, čo to znamená) a pýtam sa, čo si kúpiť. Skôr mi to príde, že sa chcem buď "pochváliť", alebo "optimalizovať" firemné výdavky. Rozsah poloprofi špecializácie od krajinky cez portrét po wildlife asi nie je treba komentovať. Aby som nebol len negatívny, odporúčam nový "R" fullframe od Canonu
Tak napríklad: Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
Tak napríklad: Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
Zadanie bolo aj wildlife t.z. aspoň 400-ka a portrét teda nejaká 1,8-ka.
Predam ti m5 ii 12-40 f2,8 pro uv filter 40-150 f2,8pro kompletne balenie s dvoma baterkami pametovkami brasnou stativom. Vsetko je to dva mesiace stare az na stativ ten ma dva roky. Za 2500. Ci chces nieco viac profi?
Tak napríklad: Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
Kde je zver, kde je krajina(28 nie je velmi siroka), kde je nieco svetelnejsie na portret?
"poloprofesionalna sfera" je co? Ze nechces/nemusis mat Full Frame? No ten rozpocet 3000 nieje az tak vela - na to co chces fotit a zvlast ked nechces z druhej ruky. Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless). Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
"poloprofesionalna sfera" je co? Ze nechces/nemusis mat Full Frame? No ten rozpocet 3000 nieje az tak vela - na to co chces fotit a zvlast ked nechces z druhej ruky. Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless). Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
"poloprofesionalna sfera" je co? Ze nechces/nemusis mat Full Frame? No ten rozpocet 3000 nieje az tak vela - na to co chces fotit a zvlast ked nechces z druhej ruky. Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless). Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
Pozri si Wildlife Photographer of the Year, ake fotaky pouzili...
Pozri si Wildlife Photographer of the Year, ake fotaky pouzili...
Ty canonista. Dnes si sa asi nevyspal, kedy uz vyjde R canon, co? Takeho fanatika, a pokakanca z Canonu ako si ty nepoznam.
Dynamicky rozsah u canonou -jedna slabota, oproti nikon, sony ...je to fakt. Ale dobru fotku nerobi len technika, preto moze byt fogograf roka pouzivatel hocktorej znacky. Len pochop chlape, ze tu sa bavime o technike, specifickych parametroch, meratelnych vysledkoch. Ked dojdu argumenty k technike, dojdu na rad podobne "rady". Mal som v ruke 6d a 6dII, no ako to sumelo na 6400- strasne nieco, ak to porovnam s konkurenciou. Nepraskni acton .
Ty canonista. Dnes si sa asi nevyspal, kedy uz vyjde R canon, co? Takeho fanatika, a pokakanca z Canonu ako si ty nepoznam.
Dynamicky rozsah u canonou -jedna slabota, oproti nikon, sony ...je to fakt. Ale dobru fotku nerobi len technika, preto moze byt fogograf roka pouzivatel hocktorej znacky. Len pochop chlape, ze tu sa bavime o technike, specifickych parametroch, meratelnych vysledkoch. Ked dojdu argumenty k technike, dojdu na rad podobne "rady". Mal som v ruke 6d a 6dII, no ako to sumelo na 6400- strasne nieco, ak to porovnam s konkurenciou. Nepraskni acton .
Vysvetli nam ako moze niekto pri pohlade na tvoje fotografie teba brat vazne, ty si mal v ruke akurat detsku hrkalku... K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah. Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade. Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
Vysvetli nam ako moze niekto pri pohlade na tvoje fotografie teba brat vazne, ty si mal v ruke akurat detsku hrkalku... K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah. Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade. Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
Canon nema najvernejsi RAW. Pouziva psychologicke farby, preto sa fotky z Canonu vseobecne viac pacia, co sa tyka fareieb. O vernosti/nevernosti farieb sa lahko presvedcis vytvorenim profilu pomocou Colorcheckera, ktory ti ukaze, ze aj Canon sa dost lisi od skutocnosti. Prakticky neexistuje fotoapart s vernymi farbami. S obrazovymi profilmi je to ako s filmami, su navrhnute aby sa farby pacilia boli univerzalne, alebo specialne vyuzite. Tak Nikon ma vernejsie farby, ako Canon. V minulosti mal vela problemov s WB, co stazovalo upravu farieb. To, ze Nikon ma vernejsie farby neznamena, ze su lubivejsie. Mna sum tiez moc nezaujima, tiez vyuzivam nizke hodnoty. Dynamicky rozsah je ale dolezity parameter. Od nejaych 12EV uz ho ntreba tak riesit, pretoze umoznuje dobre pracovat sosvetlemi a tienmi. Ale pod tuto hodnot, je fotenie casto trapenim. Cim vyssi DR, tym vacsie mosznosti pri uprave expozicie. Velmi sa DR prejavi vo videu.
Vysvetli nam ako moze niekto pri pohlade na tvoje fotografie teba brat vazne, ty si mal v ruke akurat detsku hrkalku... K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah. Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade. Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
Ty si slaba povaha . Dosli argumenty, uz idu na rad moje fotky . Co to ma s fototechnikou? Co pises, photoshop? Co to ma opat s fotoaparatom a jeho tehcnickymi vysledkami? Tvojho otca kona brata syn nikdy nemal problem? Vazne ?
Este raz, meratelne, na papiery- canon ma najslabsi dynamicky rozsah z pomedzi menovanych, rovnako ako iso.
A co za perlu vypustil teraz canon R? Telo za niekolko ticic nema 2 sloty. Ako ho mozem pouzit pri svadobnej fotografii? Potom budem vysvetlovat zakaznikovi, ze to sa na 99,9% nemohlo stat, ze mi odisla pamatova karta? Neodpustitelne.
Ty si chod fotit dalej mobilom, a hraj sa vo photoshope s dynamickym rozsahom. Ak ta zaujima technika ako taka, pozri si co vytiahnes pri sony z podexponovanej fotky a co z canonu .
Canon nema najvernejsi RAW. Pouziva psychologicke farby, preto sa fotky z Canonu vseobecne viac pacia, co sa tyka fareieb. O vernosti/nevernosti farieb sa lahko presvedcis vytvorenim profilu pomocou Colorcheckera, ktory ti ukaze, ze aj Canon sa dost lisi od skutocnosti. Prakticky neexistuje fotoapart s vernymi farbami. S obrazovymi profilmi je to ako s filmami, su navrhnute aby sa farby pacilia boli univerzalne, alebo specialne vyuzite. Tak Nikon ma vernejsie farby, ako Canon. V minulosti mal vela problemov s WB, co stazovalo upravu farieb. To, ze Nikon ma vernejsie farby neznamena, ze su lubivejsie. Mna sum tiez moc nezaujima, tiez vyuzivam nizke hodnoty. Dynamicky rozsah je ale dolezity parameter. Od nejaych 12EV uz ho ntreba tak riesit, pretoze umoznuje dobre pracovat sosvetlemi a tienmi. Ale pod tuto hodnot, je fotenie casto trapenim. Cim vyssi DR, tym vacsie mosznosti pri uprave expozicie. Velmi sa DR prejavi vo videu.
Nenapisal som, ze canon ma identicky RAW s tym co vidime, na taky fotoaparat si este pockame a neviem ci sa my toho dozijeme. Fotil som aj s nikonom a RAW s nikonu mi nedaval take moznosti ako z canonu, u nikonu pri stejnej operacii dojde ovela rychlejsie napriklad k presaturovaniu, pripadalo mi to ako keby tam chybali informacie a boli umelo vyrobene uz pri snimani.
3000eur na novy set
fotil som nikon 3300,canon 700d, omd m10 makr2,
chcem ist už do poloprofesionalnej sferi, fotim krajinku,portret, zver. čo by ste si vybrali za tieto penize ? dakujem za odpoved.
Spny a7 iii- ramron 28-75, zeiss 55 f1.8, nieco na zver....
Tak napríklad:
Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony
Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
Tak napríklad:
Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony
Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
Tak napríklad:
Canon 6D + Canon EF 24-70 f4 L IS USM + Canon EF 70-200 f/4L USM objektív, alebo vcelku podarený Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, poprípade APSC Canon 7D Mark II
Sony
Sony A7 II ILCE-7M2K + 28 - 70mm, Sony FE 70 - 200 mm F4 G OSS
fotil som nikon 3300,canon 700d, omd m10 makr2,
chcem ist už do poloprofesionalnej sferi, fotim krajinku,portret, zver. čo by ste si vybrali za tieto penize ? dakujem za odpoved.
... a este ti nejake prachy zostanu, mozete ist sferim na pivo
Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless).
Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless).
Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
Sam musis vediet ci chces velky a tazky fotak (zrkadlovku), alebo nieco mensie (mirrorless).
Ja by som zobral fotak s vysokym dynamickym rozsahom - Nikon alebo Sony.
Takeho fanatika, a pokakanca z Canonu ako si ty nepoznam.
Dynamicky rozsah u canonou -jedna slabota, oproti nikon, sony ...je to fakt.
Ale dobru fotku nerobi len technika, preto moze byt fogograf roka pouzivatel hocktorej znacky.
Len pochop chlape, ze tu sa bavime o technike, specifickych parametroch, meratelnych vysledkoch.
Ked dojdu argumenty k technike, dojdu na rad podobne "rady".
Mal som v ruke 6d a 6dII, no ako to sumelo na 6400- strasne nieco, ak to porovnam s konkurenciou. Nepraskni acton .
Takeho fanatika, a pokakanca z Canonu ako si ty nepoznam.
Dynamicky rozsah u canonou -jedna slabota, oproti nikon, sony ...je to fakt.
Ale dobru fotku nerobi len technika, preto moze byt fogograf roka pouzivatel hocktorej znacky.
Len pochop chlape, ze tu sa bavime o technike, specifickych parametroch, meratelnych vysledkoch.
Ked dojdu argumenty k technike, dojdu na rad podobne "rady".
Mal som v ruke 6d a 6dII, no ako to sumelo na 6400- strasne nieco, ak to porovnam s konkurenciou. Nepraskni acton .
K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah.
Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade.
Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah.
Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade.
Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
Tak Nikon ma vernejsie farby, ako Canon. V minulosti mal vela problemov s WB, co stazovalo upravu farieb. To, ze Nikon ma vernejsie farby neznamena, ze su lubivejsie.
Mna sum tiez moc nezaujima, tiez vyuzivam nizke hodnoty. Dynamicky rozsah je ale dolezity parameter. Od nejaych 12EV uz ho ntreba tak riesit, pretoze umoznuje dobre pracovat sosvetlemi a tienmi. Ale pod tuto hodnot, je fotenie casto trapenim. Cim vyssi DR, tym vacsie mosznosti pri uprave expozicie. Velmi sa DR prejavi vo videu.
K tomu DR, to co vidime v skutocnosti vobec nie je to co odfoti fotoaparat so sialenym DR, DR je pre mantinelov ako si ty, clovek ktory to s fotografiou mysli vazne si to DR vyrobi v Ps ako chce, ake chce a hlavne neporovnatelne kvalitnejsie ako ten fotak ktory ho iba vyrobi, to DR nie je skutocnost ale iba marketingovy tah.
Naozaj som nepocul od nikoho znameho, ze riesi DR alebo nejak zvlast ISO, najvacsie ISO ktore som pouzil bolo tusim 800 a to v krajnom pripade.
Canon ma najvernesi RAW zapis si to za usi.
Co pises, photoshop? Co to ma opat s fotoaparatom a jeho tehcnickymi vysledkami? Tvojho otca kona brata syn nikdy nemal problem? Vazne ?
Este raz, meratelne, na papiery- canon ma najslabsi dynamicky rozsah z pomedzi menovanych, rovnako ako iso.
A co za perlu vypustil teraz canon R? Telo za niekolko ticic nema 2 sloty. Ako ho mozem pouzit pri svadobnej fotografii? Potom budem vysvetlovat zakaznikovi, ze to sa na 99,9% nemohlo stat, ze mi odisla pamatova karta? Neodpustitelne.
Ty si chod fotit dalej mobilom, a hraj sa vo photoshope s dynamickym rozsahom.
Ak ta zaujima technika ako taka, pozri si co vytiahnes pri sony z podexponovanej fotky a co z canonu .
Tak Nikon ma vernejsie farby, ako Canon. V minulosti mal vela problemov s WB, co stazovalo upravu farieb. To, ze Nikon ma vernejsie farby neznamena, ze su lubivejsie.
Mna sum tiez moc nezaujima, tiez vyuzivam nizke hodnoty. Dynamicky rozsah je ale dolezity parameter. Od nejaych 12EV uz ho ntreba tak riesit, pretoze umoznuje dobre pracovat sosvetlemi a tienmi. Ale pod tuto hodnot, je fotenie casto trapenim. Cim vyssi DR, tym vacsie mosznosti pri uprave expozicie. Velmi sa DR prejavi vo videu.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom