Hore
Fórum » Vyberáme fotoaparát
 

Fuji vs Olympus

Michalgasparek
2021-03-26 17:16:20+01
Ahojte, vzhľadom na momentálne akcie v obchodoch som sa rozhodol ze chcem troška postúpiť a kúpiť nový prístroj.
Mam 2 adeptov : Fuji xt-3 (18-55 2,8-4)
A Olympus OM-D EM1 ii (12-40 pro)

Mal by som 2 otázky na vás odborníkov :

1 :O koľko lepší je obrazový výstup z Fuji oproti Olympusu.
Zaujíma ma hlavne dynamický rozsah a správanie v horšom svetle...
2: Ako moc by mi chybala IBIS vo Fuji? ( normalne fotenie, nemam ambicie na extra divočinu a extra teleobjektívy)

Som amatér, foťák používam : 30 percent výlety do prirody, 30 percent psíky, mačičky, kvetinky a podobne somarinky, 30 percent "urban", 10 percent portréty.
Fotím len tak pre radosť, nie na kšeft.

Momentalne mám em10 mk2, seťáčik, plus 45mm 1,8.
Som s nim spokojný. Je to malé, šikovné , ale chcel by som niečo viac. Ostrenie je nič moc, (hlavne večer) a má dosť vysoký šum pri vyšom iso.

Čo vybrať? Apsc alebo Micro4/3?
Stojí za to kupiť fuji? Ma naozaj lepší obraz?
Alebo radšej extra fičurky od olympusu?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2021-03-26 17:51:43+01
Urob si zoznam pre a proti. Su tu zrecenzovane asi vsetky Olympusi aj Fujiny. A dost je popisaneho aj o ich funkciach.
 
Mgr. art.  Zdenko Dendis
2021-03-26 18:02:41+01
Ja by som odporúčal Fujifilm. Mám Fujifilm XT4 a nič lepšie vo svete bez full-frame snímačov som nepoznal. Fujifilm XT3 je určite dobrý stroj, ale kvalita stabilizácie u jeho nástupcu je na nezaplatenie. Objektív 18-55 2,8-4 je veľmi dobrý, ale oproti 16-55 f/2.8 sa to porovnať nedá, hlavne čo sa týka fotografovania v protisvetle.
 
Michalgasparek
2021-03-26 18:54:38+01
príspevok od: Mgr. art. Zdenko Dendis