Zdravím. Som začiatočník, kúpil som starý objektív Minolta MC Rokkor PF 1.7 50mm ( viď. foto ) a chcel by som sa opýtať či sa dá otestovať zaostrovane aj voľným okom bez fotoaparátu. Pretože keď priložím objektív k oku tak ostré je len to čo je vzdialené asi 1cm od objektívu ( viď. foto ) No keď pohybujem zaostrovacím prstencom, nič sa nedeje, čiže objektív funguje iba ako lupa. Tak sa chcem spýtať či je pokazený, alebo treba niečo nastaviť, prípadne či to funguje, iba keď je namontovaný na tele fotoaparátu. Za každú radu budem vďačný, nikde na internete som totiž nenašiel odpoveď na moju ( asi dosť blbú otázku ) fotku som fotil cez mobil, tak že som priložil objektív mobilu k tomuto objektívu.
Bez fotaku ten objektiv otestujes len po mechanickej stranke. U mechanickych objektiv sa kontroluje okrem celkovej ostrosti aj to, ci je schopny zaostrit na nekonecno. Bez fotaku to nejde!
Bez fotaku ten objektiv otestujes len po mechanickej stranke. U mechanickych objektiv sa kontroluje okrem celkovej ostrosti aj to, ci je schopny zaostrit na nekonecno. Bez fotaku to nejde!
Takže je normálne že keď sa pozerám voľným okom a zaostrujem tak sa nič nedeje a po namontovaní na foťak to bude normálne fungovať ?
Takže je normálne že keď sa pozerám voľným okom a zaostrujem tak sa nič nedeje a po namontovaní na foťak to bude normálne fungovať ?
Uvedom si, ze zaostrovanie je nastavene na presnu vzdialenost bajonetu od roviny filmu. Posun o desatinu milimetra znamena, ze uz nemusis zaostrit na nekonecno. Nezostava ti nic ine, len obetovat na test jeden film.
Nikto sa vlastne nedozvedel že čo s ním mieniš robiť, ak máš ešte iný objektív tak sa môžeš pozrieť aj cez ten a zistíš že ne-funguje tak isto ako ten o ktorom je to debata
Ved si ani nenapísal či to chceš na kinofilm, či digitál, na aký bajonet