Nedávno som si kúpil Nikon D3100+objektívy 18-55 a 55-300 . Teraz zvažujem o nejakom dobrom blesku. Najviac ma oslovili SB-600 a SB-900. SB-900 je o niečo drahší a vyzerá byť lepší. Keďže som začínajúci fotograf , neviem si vybrať. Neviem či SB-900 využijem v D3100 naplno. Taktiež som sa nikde nedočítal či V D3100 s bleskom SB-900 mi bude fungovať vysoko-rýchlostná synchronizácia. Poraďte mi prosím.
Na tvojom mieste by som bral SB700-vku. Je to taká zlatá stredná cesta medzi 600 a 900. Na rozdiel od 600-vky má vstavanú širokouhlú rozptylku, bielu odrazku (alebo ako sa to volá), pribalený difúzer a dva farebné fitlre a vieš ju zohnať už za 280€. To čo by si ušetril na pri kúpe 600-vky by si minul na príslušenstve. Mám D40, čo je veľkosťou rovnaká ako tvoja 3100 a už sa dva týždne zoznamuje s SB700. Na to malé plastové telo pasuje tak akurát. 900-vka by bola asi už moc a bojím sa, že pri neopatrnej manipulácii by sa mohli tie sánky aj vylomiť. A chcem ťa ešte upozorniť, že vysokorýchlostnú synchronizáciu s mojou D40 nepodporuje, tak predpokladám, že to nebude inak ani u teba, ako písal imajtan, HSS je podporovaná až u vyšších modelov.
Master je funkcia blesku, nie fotaku. Takze to ide.
No a to sa tyka aj vstavaneho blesku, ktory v pripade D3100 ako Master nefunguje. Takze Master je aj funkcia fotaku. Rovnako aj HSS sa moze tykat fotaku, pretoze sa nastavuje v uzivatelskom nastaveni, s akymi casmi ma externy blesk pracovat.
No a to sa tyka aj vstavaneho blesku, ktory v pripade D3100 ako Master nefunguje. Takze Master je aj funkcia fotaku. Rovnako aj HSS sa moze tykat fotaku, pretoze sa nastavuje v uzivatelskom nastaveni, s akymi casmi ma externy blesk pracovat.
Mal som na mysli ak bude mat SB700 na D3100, bude mat aj HSS aj CLS.
Tu sa HSS riešilo na D40 s SB-600 a výsledok bol, že HSS nepodporuje. Teraz po kúpe SB-700 som mal možnosť to aj overiť a skutočne HSS nie je na D40 podporovaná.