Hore

Kritické okienko - 3 x 3 tipy pre lepšiu fotografiu 3/2017

Na to, aby ste sa zo svojej alebo aj cudzej fotografie poučili, nepotrebujete jej dvojstranový rozbor!

Práve preto vám teraz prinášame 3x3 tipy pre lepšiu fotografiu - tri fotky, tri praktické tipy lektorov Akadémie Kreatívnej fotografie, čo a ako zlepšiť. Prečítate za minútku a okamžite sa môžete pustiť do fotenia ešte lepších záberov :) Dnes od Natálie Jakubcovej, čerstvej posily tímu AKF.

Autor fotografie: radoadamek

Názov fotografie: Katka

Fotografia krásnej ženy, s krásnymi doplnkami, v krásnom prostredí. Len to celé  dokopy tak nejako nesedí.

Portrét na mňa pôsobí zbytočne umelo. Keď sa fotograf rozhodne fotiť portrét v prírode s prírodnými doplnkami, nemyslím si, že prílišná retuš má pri výsledku opodstatnené miesto. Slečna je určite nádherná aj bez vyžehlenej pleti. V tomto prípade mi to pripadá naozaj zbytočné. Odporučila by som kúsok ubrať. Zvlášť pri bližšom pohľade na množstvo nevyretušovaných strapatých vlasov.

Veľmi rušivo na mňa pôsobí veniec z kvetov. Nie to, že na fotografii je, ale akým štýlom tam je. V prvom rade stuha z venca, ktorá je prehodená do prednej časti zbytočne púta pozornosť. Vôbec by mi nevadilo, ak by stuha bola prehodená dozadu a nebolo by ju vidieť. Veniec pôsobí, že je trochu nakrivo a padá do ľavej strany. Celá fotografia by na mňa pôsobila kompaktnejšie, keby bol veniec vycentrovaný a viac starostlivo uložený.

Pripomienku mám aj k ruke na snímke. Nezdá sa mi, že póza ruky je dotiahnutá do konca. Je na takej polceste, kedy ruka ani neodhŕňa ihličie, ani nie je pekne napózovaná k telu. Ak by bola ruka citlivo napózovaná pri tvári, portrét by dostal jemnejší charakter.

Autor fotografie: Jaro Ondra

Názov fotografie: Man O'War Beach

Fotografia na prvý pohľad zobrazuje krásnu prírodu, podľa by sa však dali urobiť ešte určité kroky, aby krása prírody vynikla omnoho viac.

Hneď na začiatku by možno pomohlo urobiť krok vzad, alebo použiť širšie ohnisko. Na môj vkus je príroda na fotografii moc “natlačená” a väčší priestor by len podčiarkol jej prirodzenú majestátnosť. Určite ide o krásne miesto, ktoré by v širšom kontexte vyniklo ešte lepšie.

Pre mňa rušivý element je padajúci horizont, v tomto prípade do pravej strany. Na ten by si fotografi všeobecne mali dávať pozor, no obzvlášť keď zobrazujú vodnú hladinu. Úplne stačí sa na fotografiu pozrieť hneď po nasnímaní a pokiaľ je možnosť, urobiť záber ešte raz. Pokiaľ tak neurobíme na mieste, horizont je možné veľmi jednoducho vyrovnať postprocesom.

A ak hovoríme o postprocese, zopár úprav by tejto fotografii ešte predsa len pomohlo. Sústredila by som sa najmä na farby, ktoré by mohli byť výraznejšie, keďže sa jedná o prírodnú scenériu. Mailová adresa do fotografie? Oceňujem ale neštandardný pomer strán, ktorý v tomto prípade hrá v prospech celkového dojmu z fotografie.

Autor fotografie: nejmil

Názov fotografie: Standing Out

Tento záber vynikol hneď v náhľade medzi ostatnými fotografiami. Na prvý pohľad ma fotografia zaujala a musela som sa na ňu pozrieť vo väčšom.

Nie, na tejto fotografii nechcem nič vylepšiť. Nezvyčajne poňatý portrét rozpráva svoj vlastný, silný príbeh. Zaujímavo zvolená kompozícia je prvá vec, nad ktorou sa divák pri pohľade na ňu musí zamyslieť. Prečo je v ľavom hornom rohu kruh a v pravom dolnom mladý muž? Čo znamená ten veľký priestor medzi nimi? Keď si prečítate popis fotografie, určite pochopíte, no ale aj bez toho ide o kompozične skvelo zvládnutú prácu.

Jednoduchá farebná kombinácia na fotografii spolu tiež pekne hrá. Žiadna z farieb neruší, no zároveň má človek pocit, že ani nič nechýba. Všetkého je tam tak akurát a spolu to vytvára veľmi zaujímavú súhru.

Na fotografii Standing Out veľmi oceňujem prístup, akým sa autor popasoval s portrétnou fotografiou. Podarilo sa mu zachytiť charakteristiku človeka bez toho, aby to robil už opozeraným spôsobom. Želám viac takýchto fotografií jemu, aj nám, divákom.

Dobré svetlo a krásny deň prajem.

Pokiaľ aj vy chcete, aby sa na vašu fotku pozrel niekto z lektorov AKF a dal vám tri praktické rady, čo a ako na nej zlepšiť, je to možné! Stačí ak pošlete svoje tri fotografie na adresu 3tipy@akf.sk a my z nich vyberieme zábery do ďalšieho článku 3x3 tipy :).

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
vd
2017-03-30 09:10:40
zaujímalo by ma aký silný príbeh je vykreslený na poslednej fotografii alebo je to už len taka hra jalových slovíčok, napenený text..
Zaujímalo by ma, či sa dá pomenovať akým štýlom je na prvej fotografii stvárnená stuha.
V prípade druhej snímky je horizont podla mňa v poriadku. Zrak je možno ľahko oklamať. Ilúzia nahnutého horizontu vzniká tým, že niektoré objekty sú bližšie, niektoré sú ďalej. V neposlednom rade by som nahradil niektoré slovíčka napr. moc za veľmi a podobne, nech má aspoň ten text nejakú váhu a úroveň, keď už samotný obsah je z generátora náhodných slov..V prílohe si môžete pozrieť horizont, ktorý je rovný.
Ďakujem za odpovede na horeuvedené otázky.
 
DrAcula
2017-03-30 10:12:00
Fotografia: Katka

Suhlasim, ze ozaj je to nadherna kocka. V podstate suhlasim aj s vyhradami ku poze a vencu kvetov.

Ale ako sa da na tejto fotografii hodnotit retus, to netusim. Ved ta fotografia je jedna obrovska machula. Same stvorcekove a ine artefakty bez kresby. Ja netusim ci vznikli kompresiou JPG na strane ephoto, alebo opakovanym editovanim jpg, pripadne nespravnym destruktivnym editovanim (zehlenim) zo strany autora.

Pozrel som si aj zopar dalsich autorovych fotografii tu na ephoto (niektore su ozaj nadherne) ... ale tato mi pride snad najhorsia.

Ak mozem poprosit autora (radoadamek), aby skusil tu fotku zmensit na polovicu a sam ju ulozil do pozadovanej velkosti pre ephoto a tak ju tu pastol (koli obmedzeniu 0.5MB). Ak su tie artefakty dielom kompresie ... detaily by sa mali vratit, a polovicne rozlisenie je myslim postacujuce.
 
vd
2017-03-30 10:17:59
len pre doplnenie, aj konštruktívna kritika by mala vykazovať určité znaky odbornosti. mal by za ňou stáť človek, ktorý to nerieši len neopodstatnenými subjektívnymi pocitmi, ale s určitou dávkou vyzretosti a odbornej neomylnosti. Pre dnešných troch autorov fotografií dopĺňam vybrané fotografie Mgr. Natálie Jakubcovej z jej portfólia, Aby mali predstavu, čo fotí človek, ktorý dokáže dávať rady fotografom. AKF doporučujem pre budúcnosť lepší výber odborníka-špacialistu. Rady pre dobré fotografie vám dnes poskytne ktokoľvek Sám by som to dokázal, i keď som tiež len samozvaným fotografom, ale nerád kecám do zámeru a stvárnenia fotografie. Snažím sa poradiť len po tej technickej stránke.
 
DrAcula
2017-03-30 10:24:40
príspevok od: vd
zaujímalo by ma aký silný príbeh je vykreslený na poslednej fotografii alebo je to už len taka hra jalových slovíčok, napenený text..
Zaujímalo by ma, či sa dá pomenovať akým štýlom je na prvej fotografii stvárnená stuha.
V prípade druhej snímky je horizont podla mňa v poriadku. Zrak je možno ľahko oklamať. Ilúzia nahnutého horizontu vzniká tým, že niektoré objekty sú bližšie, niektoré sú ďalej. V neposlednom rade by som nahradil niektoré slovíčka napr. moc za veľmi a podobne, nech má aspoň ten text nejakú váhu a úroveň, keď už samotný obsah je z generátora náhodných slov..V prílohe si môžete pozrieť horizont, ktorý je rovný.
Ďakujem za odpovede na horeuvedené otázky.
Ten pribeh na poslednej foto som tiez nepochopil. Mozno na to nemam bunky.

No na tej 2 foto podla mna ten horizont ozaj troska pada. Autor ho pravdepodobne licoval k lavemu brehu, ale bolo to potrebne licovat k hladine vody. Posobi to troska rusivo. Skoda aj maleho rozlisenia fotografie.
 
Radoceno
2017-03-30 10:35:38
príspevok od: DrAcula
Fotografia: Katka

Suhlasim, ze ozaj je to nadherna kocka. V podstate suhlasim aj s vyhradami ku poze a vencu kvetov.

Ale ako sa da na tejto fotografii hodnotit retus, to netusim. Ved ta fotografia je jedna obrovska machula. Same stvorcekove a ine artefakty bez kresby. Ja netusim ci vznikli kompresiou JPG na strane ephoto, alebo opakovanym editovanim jpg, pripadne nespravnym destruktivnym editovanim (zehlenim) zo strany autora.

Pozrel som si aj zopar dalsich autorovych fotografii tu na ephoto (niektore su ozaj nadherne) ... ale tato mi pride snad najhorsia.

Ak mozem poprosit autora (radoadamek), aby skusil tu fotku zmensit na polovicu a sam ju ulozil do pozadovanej velkosti pre ephoto a tak ju tu pastol (koli obmedzeniu 0.5MB). Ak su tie artefakty dielom kompresie ... detaily by sa mali vratit, a polovicne rozlisenie je myslim postacujuce.
Treba to rozkliknúť a zakliknúť zobraziť originál...
 
DrAcula
2017-03-30 10:43:07
príspevok od: Radoceno
Treba to rozkliknúť a zakliknúť zobraziť originál...
Ved to som aj spravil.

Stiahlo mi jpg subor o velkosti 474127 bajtov v rozliseni 3035x4397x24, ktoreho obsahom su spominane machule bez kresby.

Alebo Tebe to zobrazuje inac ?
 
tibren
2017-03-30 11:33:16
precital som, s vacsinou kritickych bodov ale nesuhlasim
 
vd
2017-03-30 11:58:19
príspevok od: tibren
precital som, s vacsinou kritickych bodov ale nesuhlasim
neviem, kde chodí po rozum pani lektorka podla mňa fotografii vôbec nerozumie, a vôbec nie po tech. stránke.
 
Radoceno
2017-03-30 13:10:50
príspevok od: DrAcula
Ved to som aj spravil.

Stiahlo mi jpg subor o velkosti 474127 bajtov v rozliseni 3035x4397x24, ktoreho obsahom su spominane machule bez kresby.

Alebo Tebe to zobrazuje inac ?
Ja som nič nesťahoval a len klikol zobraziť originál a ukazuje mi to normálne...používam Mozillu
 
DrAcula
2017-03-30 13:33:37
príspevok od: Radoceno
Ja som nič nesťahoval a len klikol zobraziť originál a ukazuje mi to normálne...používam Mozillu
Pouzivam tiez Mozillu Firefox ked si dam zobrazit original a zvacsim si to 1:1.
(Po nakliknuti originalu som si tam dal ulozit ten obrazok na disk aby som si ho vedel lepsie pozriet vo fotoeditore.)

Prikladam nahlad 1:1 priamo v mozille ako mi to zobrazuje.
(vsimni si aj tu foto so spominanou stuhou ... tam je naznak kresby iba v tej casti ako ju pretina pramienok vlasov)
 
Radoceno
2017-03-30 13:49:35
príspevok od: DrAcula
Pouzivam tiez Mozillu Firefox ked si dam zobrazit original a zvacsim si to 1:1.
(Po nakliknuti originalu som si tam dal ulozit ten obrazok na disk aby som si ho vedel lepsie pozriet vo fotoeditore.)

Prikladam nahlad 1:1 priamo v mozille ako mi to zobrazuje.
(vsimni si aj tu foto so spominanou stuhou ... tam je naznak kresby iba v tej casti ako ju pretina pramienok vlasov)
Aha...ja si to nezväčšujem 1:1 už potom, tak to je tým...
 
DrAcula
2017-03-30 14:17:33
príspevok od: Radoceno
Aha...ja si to nezväčšujem 1:1 už potom, tak to je tým...
Ale tie machule poriadne vidno aj pri nezvacsenom obrazku. Proste chyba tam akakolvek kresba.
Koli tomu som si to zvacsoval ... ci to nahodou nesposobuje to zmensenie.
 
DrAcula
2017-03-30 14:44:04
príspevok od: vd
len pre doplnenie, aj konštruktívna kritika by mala vykazovať určité znaky odbornosti. mal by za ňou stáť človek, ktorý to nerieši len neopodstatnenými subjektívnymi pocitmi, ale s určitou dávkou vyzretosti a odbornej neomylnosti. Pre dnešných troch autorov fotografií dopĺňam vybrané fotografie Mgr. Natálie Jakubcovej z jej portfólia, Aby mali predstavu, čo fotí človek, ktorý dokáže dávať rady fotografom. AKF doporučujem pre budúcnosť lepší výber odborníka-špacialistu. Rady pre dobré fotografie vám dnes poskytne ktokoľvek Sám by som to dokázal, i keď som tiež len samozvaným fotografom, ale nerád kecám do zámeru a stvárnenia fotografie. Snažím sa poradiť len po tej technickej stránke.
Dal som si tu namahu a dohladal som si recenzentkine fotografie.
Ufff, toto ma byt vyber toho najlepsieho z jej tvorby?

Zaujimal by ma tu pribeh, lebo na tej fotke nie je nic ostre iba je tam odrezana rusiva hlava:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_9746-1024x683.jpg

Zaujimalo by ma preco je tu pouzita taka silna retus na satach, alebo je to prepal ?:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_3933-1024x683.jpg
(prepal je dominantou na velkom mnozstve autorkinych fotografii)

Co tym chcel basnik povedat ? Co je na tej foto ostre ?
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/10-1-1024x683.jpg

Prva pusa mladomanzelov s kameramanom a samostatnym pripitkom v obraze:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/11-1024x683.jpg

V obraze musi byt vsetko, hoci aj rozmazany dron, len aby mala fotka pribeh:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/12-683x1024.jpg

To neslo pockat pokial dalsi ludia zo zaberu odidu ? Alebo zeby to neposobilo rusivo ???
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/IMG_2414-1024x683.jpg

Sice nie som ziaden fotograficky guru, ale na toto a dalsie uz nemam slov.
Myslim, ze vsetky recenzovane fotky su lepsie ako tieto tu.
 
vd
2017-03-30 15:11:10
príspevok od: DrAcula
Dal som si tu namahu a dohladal som si recenzentkine fotografie.
Ufff, toto ma byt vyber toho najlepsieho z jej tvorby?

Zaujimal by ma tu pribeh, lebo na tej fotke nie je nic ostre iba je tam odrezana rusiva hlava:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_9746-1024x683.jpg

Zaujimalo by ma preco je tu pouzita taka silna retus na satach, alebo je to prepal ?:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_3933-1024x683.jpg
(prepal je dominantou na velkom mnozstve autorkinych fotografii)

Co tym chcel basnik povedat ? Co je na tej foto ostre ?
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/10-1-1024x683.jpg

Prva pusa mladomanzelov s kameramanom a samostatnym pripitkom v obraze:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/11-1024x683.jpg

V obraze musi byt vsetko, hoci aj rozmazany dron, len aby mala fotka pribeh:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/12-683x1024.jpg

To neslo pockat pokial dalsi ludia zo zaberu odidu ? Alebo zeby to neposobilo rusivo ???
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/IMG_2414-1024x683.jpg

Sice nie som ziaden fotograficky guru, ale na toto a dalsie uz nemam slov.
Myslim, ze vsetky recenzovane fotky su lepsie ako tieto tu.
to je naozaj len riešenie pocitov, nič viac, nič menej. To že pani kdesi počula o rovnom horizonte je snad len nahoda. podla mna je ten horizont rovno. Kvetnate reči o ničom, o silných príbehoch a štýloch Ale aspoň pobavila...
 
DrAcula
2017-03-30 15:27:53
príspevok od: vd
to je naozaj len riešenie pocitov, nič viac, nič menej. To že pani kdesi počula o rovnom horizonte je snad len nahoda. podla mna je ten horizont rovno. Kvetnate reči o ničom, o silných príbehoch a štýloch Ale aspoň pobavila...
Mas pravdu ... aspon pobavila ...

A horizont je rovno podla mna takto:
 
blahoslav J B Art
2017-03-30 16:05:32
1. je to portret, ktory oznacujem ako 'lubivy' (o ktory sa snazim aj ja ) nic hlbsie za tym nehladam, dolezite je, aby sa to pacilo beznemu konzumentovi (na kseft, fotenie za prachy)
2. pocitovo to aj podla mna pada a korigoval by som to tak, ako to urobil vyssie pan doktor Acula
3. podla mna jednoznacne najzaujimavejsia fotka ... takych, ako su predchadzajuce 2 je tu na Ephoto vela

na margo horeuvedenej kritiky na autorku clanku ... clovek nemusi byt miselinovsky sefkuchar, aby mohol vyjadrit svoj nazor na prinesene jedlo v restauracii
 
blahoslav J B Art
2017-03-30 16:10:10
príspevok od: blahoslav J B Art
1. je to portret, ktory oznacujem ako 'lubivy' (o ktory sa snazim aj ja ) nic hlbsie za tym nehladam, dolezite je, aby sa to pacilo beznemu konzumentovi (na kseft, fotenie za prachy)
2. pocitovo to aj podla mna pada a korigoval by som to tak, ako to urobil vyssie pan doktor Acula
3. podla mna jednoznacne najzaujimavejsia fotka ... takych, ako su predchadzajuce 2 je tu na Ephoto vela

na margo horeuvedenej kritiky na autorku clanku ... clovek nemusi byt miselinovsky sefkuchar, aby mohol vyjadrit svoj nazor na prinesene jedlo v restauracii
edit po casovom limite
2. chyba tomu lepsie svetlo
 
zlate.slnko
2017-03-30 16:57:59
Nebudem kritizovať autorku kritiky, už ste jej tu napísali dosť. Nechcem ani kritizovať fotky. Len by som k prvej poradila nevšímať si kritiku kritičky, skúsiť orezt na štvorec, aby v kompozícii nezevadzal červený fľak šiat v ihličí v spodnej časti obrazu. Inak portrét lubivy, aký by si asi väčšina žien želala.
Ku krajinke sa nevyjadrujem, horizont často vnímam pocitovo než podľa pravítka a určite by som neprifarbovala, aby to nesklzlo do kategórie gýču toho krajinara s tým ruským priezviskom.
Posledná fotka má aj pre mňa svojský význam, no riešila by som farebnosť. Buď sa k tomu nehodí čierna košeľa, alebo ružový kruh.

Autorka komentára sa najprv naučí fotiť, potom písať a potom sa môže pokúsiť o rozdávanie rozumov.
 
MagickVamp
2017-03-30 17:02:30
Hmm ked pozeram na tie foto lektorky co sem dal Dracula, tak az neverim ze su to foto nejakej lektorky, ale mozno su to jej zaciatky ked sa este len ucila. Zacinam si vsimat, ze skor ide o to aka osobnost foto fotila, vacsina mobilovych ludi aj tak nevie ako ma dobra foto vyzerat, ti co riesia ostrost foto su uz vacsinou pokrocili kritici. Bezny clovek nerozozna skvelu foto od dobrej a ani od priemernej...a co natom, ked ani profici sa casto nezhodnu. Ale akonahle povies toto je foto lektorky tak spravi mmmm, ked povies toto je foto za milion eur tak spravi mmm jasnee...vidno tie linie..alebo toto fotil moj syn...no ten ma talent....aha ako som odfotila psika..no sikovna si moja Toto su nase svadobne foto....mmm kraaasni ste .Nieco ako ked vacsina ludi sa hra na znalcov vina, no podstatne je aj tak len to ci im chuti - ci nie a skym to pijete. ,-)

Ale som rad ze je tu toto kriticke okienko, vzdy si to rad pozriem a zamyslim sa nad pohladom profikov. ,-)
 
Lukáš Podracký
2017-03-30 17:23:10
príspevok od: DrAcula
Ten pribeh na poslednej foto som tiez nepochopil. Mozno na to nemam bunky.

No na tej 2 foto podla mna ten horizont ozaj troska pada. Autor ho pravdepodobne licoval k lavemu brehu, ale bolo to potrebne licovat k hladine vody. Posobi to troska rusivo. Skoda aj maleho rozlisenia fotografie.
tá 3 fotka má v originali na kritike tento popis:

[i],,Jakub Čech. Udavač, práskač, nebo třeba hnidopich. Tituly, na které obvykle narazíte v internetových diskusích pod články o Jakubovi. Pokud ale vybřednete z povrchnosti prostoru, kde všichni vědí všechno a většinou nejlíp a začnete se dívat po seriózních zdrojích, zjistíte, že Jakub je ztělesněním profilu, který je ve společnosti ohroženým druhem těsně před vyhynutím. A co víc, je mu teprve 16. O veřejné věci kolem sebe se Jakub zajímá v podstatě od 6 let a že ve svých 14 letech otevřel spor s radnicí v rodném Prostějově a že uspěl, nejspíš víte z médií nebo televizních talk show.

Jakub investuje svůj volný čas do aktivit, které dávají smysl a otevírá věci, které fungují proti pravidlům, morálním vzorcům, nebo třeba jen selskému rozumu. Ve svých 16 si uvědomuje, jak málo informací a mnoho polopravd média přináší, ale taky třeba to, kdo která média ovládá. Vadí mu, že naší lhostejností způsobujeme, že si komunální (a nejen ti) politici dělají co chtějí a možná právě proto se rozhodl být pomyslnou osinou v jejich zadku. Nepřijde mu normální, že se v politice lže a že na 9 otázek z 10 politik odpovídá vyhýbavě. Ví, kdo vládne v Brně, nebo třeba na Praze 7. Nezdráhá se odmítnout žádost o schůzku Andreje Babiše. Není mu jedno, že na radnici sedí lidé, kteří v minulosti páchali vážné zločiny a že tito lidé rozhodují o budoucnosti měst a rozdělují velké peníze. Čerstvě se nechal ve svých 16 letech zesvéprávnit, mimo jiné proto, aby jeho už dnes vyděšení sokové nešikanovali rodiče žalobami.,,[/i]

Tak asi čítala recenzentka tento príbeh
 
JohnNewton
2017-03-30 18:33:32
príspevok od: MagickVamp
Hmm ked pozeram na tie foto lektorky co sem dal Dracula, tak az neverim ze su to foto nejakej lektorky, ale mozno su to jej zaciatky ked sa este len ucila. Zacinam si vsimat, ze skor ide o to aka osobnost foto fotila, vacsina mobilovych ludi aj tak nevie ako ma dobra foto vyzerat, ti co riesia ostrost foto su uz vacsinou pokrocili kritici. Bezny clovek nerozozna skvelu foto od dobrej a ani od priemernej...a co natom, ked ani profici sa casto nezhodnu. Ale akonahle povies toto je foto lektorky tak spravi mmmm, ked povies toto je foto za milion eur tak spravi mmm jasnee...vidno tie linie..alebo toto fotil moj syn...no ten ma talent....aha ako som odfotila psika..no sikovna si moja Toto su nase svadobne foto....mmm kraaasni ste .Nieco ako ked vacsina ludi sa hra na znalcov vina, no podstatne je aj tak len to ci im chuti - ci nie a skym to pijete. ,-)

Ale som rad ze je tu toto kriticke okienko, vzdy si to rad pozriem a zamyslim sa nad pohladom profikov. ,-)
Neviem čo máš proti znalcom vína, takmer vždy rozoznám červené od bieleho
 
DrAcula
2017-03-30 18:35:35
príspevok od: Lukáš Podracký
tá 3 fotka má v originali na kritike tento popis:

[i],,Jakub Čech. Udavač, práskač, nebo třeba hnidopich. Tituly, na které obvykle narazíte v internetových diskusích pod články o Jakubovi. Pokud ale vybřednete z povrchnosti prostoru, kde všichni vědí všechno a většinou nejlíp a začnete se dívat po seriózních zdrojích, zjistíte, že Jakub je ztělesněním profilu, který je ve společnosti ohroženým druhem těsně před vyhynutím. A co víc, je mu teprve 16. O veřejné věci kolem sebe se Jakub zajímá v podstatě od 6 let a že ve svých 14 letech otevřel spor s radnicí v rodném Prostějově a že uspěl, nejspíš víte z médií nebo televizních talk show.

Jakub investuje svůj volný čas do aktivit, které dávají smysl a otevírá věci, které fungují proti pravidlům, morálním vzorcům, nebo třeba jen selskému rozumu. Ve svých 16 si uvědomuje, jak málo informací a mnoho polopravd média přináší, ale taky třeba to, kdo která média ovládá. Vadí mu, že naší lhostejností způsobujeme, že si komunální (a nejen ti) politici dělají co chtějí a možná právě proto se rozhodl být pomyslnou osinou v jejich zadku. Nepřijde mu normální, že se v politice lže a že na 9 otázek z 10 politik odpovídá vyhýbavě. Ví, kdo vládne v Brně, nebo třeba na Praze 7. Nezdráhá se odmítnout žádost o schůzku Andreje Babiše. Není mu jedno, že na radnici sedí lidé, kteří v minulosti páchali vážné zločiny a že tito lidé rozhodují o budoucnosti měst a rozdělují velké peníze. Čerstvě se nechal ve svých 16 letech zesvéprávnit, mimo jiné proto, aby jeho už dnes vyděšení sokové nešikanovali rodiče žalobami.,,[/i]

Tak asi čítala recenzentka tento príbeh
Aha, tak uz mi je to jasnejsie. V suvislosti s tym pribehom ta fotka dava zmysel.

Ono nechcel som a ani nechcem tuto fotku vobec hodnotit, len v kritike sa uvadzalo, ze "Nezvyčajne poňatý portrét rozpráva svoj vlastný, silný príbeh." ... no z tej fotky mi ten pribeh jasny nebol.

Fotka ma tiez na prvy pohlad zaujala ... ale na stenu by som si ju urcite nevystavil. Ale ako vizualne stvarnenie toho pribehu mi vobec nevadi.
 
DrAcula
2017-03-30 19:07:01
príspevok od: blahoslav J B Art
1. je to portret, ktory oznacujem ako 'lubivy' (o ktory sa snazim aj ja ) nic hlbsie za tym nehladam, dolezite je, aby sa to pacilo beznemu konzumentovi (na kseft, fotenie za prachy)
2. pocitovo to aj podla mna pada a korigoval by som to tak, ako to urobil vyssie pan doktor Acula
3. podla mna jednoznacne najzaujimavejsia fotka ... takych, ako su predchadzajuce 2 je tu na Ephoto vela

na margo horeuvedenej kritiky na autorku clanku ... clovek nemusi byt miselinovsky sefkuchar, aby mohol vyjadrit svoj nazor na prinesene jedlo v restauracii
Plne s tebou suhlasim, ze nazor moze vyjadrit kazdy, a nemusi byt ani myslienkovy sefkuchar.

Ja som rad, ze je tu rubrika "kriticke okienko" aspon mame o com diskutovat.

Ale od lektorky "Akademie Kreativnej Fotografie" clovek ocakava fundovanejsiu kritiku. Zaroven som u nej ocakaval ovela kvalitnejsie portfolio fotografii, ako to ku ktoremu som sa dopracoval na internete.
 
Habatka
2017-03-30 19:32:22
Lektorka z AKF zvládla "kritické okienko 3x3 " na úrovni svojho portfólia a je len na zvážení AKF koho medzi svoje rady vezmú.
 
rasto.tn
2017-03-30 21:49:01
príspevok od: DrAcula
Dal som si tu namahu a dohladal som si recenzentkine fotografie.
Ufff, toto ma byt vyber toho najlepsieho z jej tvorby?

Zaujimal by ma tu pribeh, lebo na tej fotke nie je nic ostre iba je tam odrezana rusiva hlava:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_9746-1024x683.jpg

Zaujimalo by ma preco je tu pouzita taka silna retus na satach, alebo je to prepal ?:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/IMG_3933-1024x683.jpg
(prepal je dominantou na velkom mnozstve autorkinych fotografii)

Co tym chcel basnik povedat ? Co je na tej foto ostre ?
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/01/10-1-1024x683.jpg

Prva pusa mladomanzelov s kameramanom a samostatnym pripitkom v obraze:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/11-1024x683.jpg

V obraze musi byt vsetko, hoci aj rozmazany dron, len aby mala fotka pribeh:
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/12-683x1024.jpg

To neslo pockat pokial dalsi ludia zo zaberu odidu ? Alebo zeby to neposobilo rusivo ???
http://www.nataliajakubcova.sk/wp-content/uploads/2017/02/IMG_2414-1024x683.jpg

Sice nie som ziaden fotograficky guru, ale na toto a dalsie uz nemam slov.
Myslim, ze vsetky recenzovane fotky su lepsie ako tieto tu.
Toľko námahy a kvôli čomu...názoru niekoho iného. Čo má jej kritika spoločná s jej tvorbou? To nie sú spojené nádoby. Cez tento aspekt sa bohužiaľ návštevníci ephota ešte nedostali....Súhlasím / nesúhlasím s jej názorom. Toť vše. Som zvedavý, či by si na podobný názor reagoval podobným postupom, keby to napr. recenzuje Laco Struhár, alebo šéfredaktor Ephota a i. Odpoveď vieme minimálne obaja.
 
DrAcula
2017-03-30 23:20:16
príspevok od: rasto.tn
Toľko námahy a kvôli čomu...názoru niekoho iného. Čo má jej kritika spoločná s jej tvorbou? To nie sú spojené nádoby. Cez tento aspekt sa bohužiaľ návštevníci ephota ešte nedostali....Súhlasím / nesúhlasím s jej názorom. Toť vše. Som zvedavý, či by si na podobný názor reagoval podobným postupom, keby to napr. recenzuje Laco Struhár, alebo šéfredaktor Ephota a i. Odpoveď vieme minimálne obaja.
1. Zas tolko namahy to nebolo. Lektorkine foto tu prihodil najskor vd. Dal som ich do google a hned mi ich naslo a tak som si pozrel aj jej dalsie (pridal som ich sem) ...

2. Mylis sa. Ak chce niekto niekomu podat konstruktivnu kriitiku, predpoklada sa, ze o tom ma viac vedomosti a skusenosti ako kritizovany. V tomto smere su to spojene nadoby a v tomto pripade to evidentne nevyslo.

3. suhlasim/nesuhlasim je postacujuca odpoved mozno iba pre Teba ... diskusia je tu od toho aby sme aj vysvetlili preco suhlasim/nesuhlasim ... a je to tak aj plodnejsie a aj zabavnejsie Jednoduche suhlasim/nesuhlasim nema vyznam vobec pisat ... pretoze nijako neobohati dalsich citatelov. Vzdy je potrebne napisat aj preco.
Bohuvdaka sa uz cez Tebou spominany milny nazor (aspekt) niektori navstevnici ephota dostali, a snazia sa diskutovat.

4. Ku kritike dal najskor dotaz vd a potom ja ... odpoved samozrejme ziadna.
(rovnako ako v minulosti )
- uz ma nebavi citat tu nudu vo fore, kde sa dookola riesi aky fotak a objektiv mam kupit, tak neostava nic ine iba diskusiu rozprudit

5. Ak si vsimnes moje starsie prispevky, zistis, ze som oponoval aj sefredaktorovi e-phota (Karol Srnec). Su aj veci, na ktorych sme sa nezhodli, ale ked vidim jeho clanky a fotografie ... viem, ze stale sa mam od neho co ucit.
Laco Struhar neviem kto je, ale to je jedno ... svoj nazor by som tiez vyjadril ak by sa nezhodoval z jeho. Od toho tu ta diskusia je. A ak by nereagoval, pouzil by som rovnaky postup ... pozrel by som si proste jeho portfolio, ci ten clovek vie o com hovori.

Nic osobne proti lektorke nemam. Dnes som zistil, ze existuje. Je to pekna baba ...
 
zvonec
2017-03-30 23:37:44
príspevok od: DrAcula
Fotografia: Katka

Suhlasim, ze ozaj je to nadherna kocka. V podstate suhlasim aj s vyhradami ku poze a vencu kvetov.

Ale ako sa da na tejto fotografii hodnotit retus, to netusim. Ved ta fotografia je jedna obrovska machula. Same stvorcekove a ine artefakty bez kresby. Ja netusim ci vznikli kompresiou JPG na strane ephoto, alebo opakovanym editovanim jpg, pripadne nespravnym destruktivnym editovanim (zehlenim) zo strany autora.

Pozrel som si aj zopar dalsich autorovych fotografii tu na ephoto (niektore su ozaj nadherne) ... ale tato mi pride snad najhorsia.

Ak mozem poprosit autora (radoadamek), aby skusil tu fotku zmensit na polovicu a sam ju ulozil do pozadovanej velkosti pre ephoto a tak ju tu pastol (koli obmedzeniu 0.5MB). Ak su tie artefakty dielom kompresie ... detaily by sa mali vratit, a polovicne rozlisenie je myslim postacujuce.
Hmm, ja som podobnu vyzehlenost autorovi okritizoval pri jeho predchadzajucej fotke co publikoval tuto na ephoto, www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/584342/katka/
Niesom urcite odbornik na jpg format a na kompresiu, ako ludia co zrobili https://github.com/google/guetzli ale niekde to smrdi, lebo autor jednoznacne tvrdi, ze nezehlil....
 
DrAcula
2017-03-31 00:01:16
príspevok od: zvonec
Hmm, ja som podobnu vyzehlenost autorovi okritizoval pri jeho predchadzajucej fotke co publikoval tuto na ephoto, www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/584342/katka/
Niesom urcite odbornik na jpg format a na kompresiu, ako ludia co zrobili https://github.com/google/guetzli ale niekde to smrdi, lebo autor jednoznacne tvrdi, ze nezehlil....
Ja skor predpokladam, ze su to jpg artefakty z vysokej kompresie ... predsa len ta fotografia je obrovska a tu na ephoto je limit 0.5MB pokial nemas predplatene konto.

Preto som autora poziadal o jej zmensenie z originalu. Po zmenseni to bude jasnejsie ci ide o zehlenie, alebo jpg atrefakty (este moze byt, ze to spracovaval v jpg a opakovane ukladal ... stale sa to rekompresovalo a kresba sa potom stratila).

JPG je stratova kompresia a opakovanym ukladanim sa fotografia znehodnocuje.
 
DrAcula
2017-03-31 00:05:41
príspevok od: zvonec
Hmm, ja som podobnu vyzehlenost autorovi okritizoval pri jeho predchadzajucej fotke co publikoval tuto na ephoto, www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/584342/katka/
Niesom urcite odbornik na jpg format a na kompresiu, ako ludia co zrobili https://github.com/google/guetzli ale niekde to smrdi, lebo autor jednoznacne tvrdi, ze nezehlil....
Na druhej strane pre zehlenie hovoria artefakty okolo nosa (vid prilozena foto).
Podobne artefakty do foto vklada PortraitPro ak to prezenies.
 
zvonec
2017-03-31 00:24:45
príspevok od: DrAcula
Ja skor predpokladam, ze su to jpg artefakty z vysokej kompresie ... predsa len ta fotografia je obrovska a tu na ephoto je limit 0.5MB pokial nemas predplatene konto.

Preto som autora poziadal o jej zmensenie z originalu. Po zmenseni to bude jasnejsie ci ide o zehlenie, alebo jpg atrefakty (este moze byt, ze to spracovaval v jpg a opakovane ukladal ... stale sa to rekompresovalo a kresba sa potom stratila).

JPG je stratova kompresia a opakovanym ukladanim sa fotografia znehodnocuje.
Urcite, jasne... mozem len suhlasit. Ono inac pokial autor Rado Adamek tvrdi, ze nezehlil tak bud musela mat Katka vyrazny makeup, alebo je naozaj super clovek, pretoze na fotke nema jedinu vadu na pleti. (co by ine baby dali za to...) Kompresia JPG je inac svina, pamatam si velmi dobre lekciu, ktoru mi dal tuto na ephoto SteveS svojho casu...
Este mi neda trocha zatrollit, ze na zaklade coho usudzujes, ze Lektorka je pekna baba, kedze aj jej profilova fotka na tvarovej knizke nie je ona, a na svojej osobnej stranke nema foto, z ktorej by bolo jasne, ze to je ona.... A co sa tyka tych svadobnych fotiek z portfolia p. Jakubcovej, fotit nevestu na multisegment nepovazujem za stastne riesenie...
 
DrAcula
2017-03-31 00:34:52
príspevok od: zvonec
Urcite, jasne... mozem len suhlasit. Ono inac pokial autor Rado Adamek tvrdi, ze nezehlil tak bud musela mat Katka vyrazny makeup, alebo je naozaj super clovek, pretoze na fotke nema jedinu vadu na pleti. (co by ine baby dali za to...) Kompresia JPG je inac svina, pamatam si velmi dobre lekciu, ktoru mi dal tuto na ephoto SteveS svojho casu...
Este mi neda trocha zatrollit, ze na zaklade coho usudzujes, ze Lektorka je pekna baba, kedze aj jej profilova fotka na tvarovej knizke nie je ona, a na svojej osobnej stranke nema foto, z ktorej by bolo jasne, ze to je ona.... A co sa tyka tych svadobnych fotiek z portfolia p. Jakubcovej, fotit nevestu na multisegment nepovazujem za stastne riesenie...
V pohode, troluj .
Predpokladam, ze toto je ona:
http://www.sk.hvorecky.com/Lektori/Natalia-Jakubcova-Mgr

A inac automaticky o kazdej babe predpokladam, ze je pekna ...
A nechcem ju nijako urazit. Predpokladam, ze svojimi prispevkami som ju asi vytocil No nebolo to mojim cielom.
 
zvonec
2017-03-31 00:47:49
príspevok od: DrAcula
Na druhej strane pre zehlenie hovoria artefakty okolo nosa (vid prilozena foto).
Podobne artefakty do foto vklada PortraitPro ak to prezenies.
Internet je hrozna vec... Pripomina mi to tu fotku co vyhrala nejaku nikonacku sutaz, a zistilo sa, ze ta fotka nebolo uplne to co autor tvrdil, ze je.
Suhlasim s tvojim nazorom, mne Rado tvrdil, ze nezehlil... Nemam potrebu sa uz k tomu dalej vracat, uz sa len odhodlat, a ist s vlastnou kozou na trh, a potom sa mozete pustit do mna....

Inac ked mi uz takto huba melie a sa takto virtualne vykecavam, este k tej Lektorke, celkom pekne portfolio:
https://www.robsandersonphotography.co.uk/cheshire-wedding-photographers/

A moja predstava, ze ako by sa mal autor prezentovat...
https://www.robsandersonphotography.co.uk/wedding-photographer-reviews/

https://www.robsandersonphotography.co.uk/about-rob-sanderson/

A este vlastne, ze ako som nanho prisiel:
https://www.fujiholics.com/fuji-xt-2-review/
 
zvonec
2017-03-31 00:59:06
príspevok od: DrAcula
V pohode, troluj .
Predpokladam, ze toto je ona:
http://www.sk.hvorecky.com/Lektori/Natalia-Jakubcova-Mgr

A inac automaticky o kazdej babe predpokladam, ze je pekna ...
A nechcem ju nijako urazit. Predpokladam, ze svojimi prispevkami som ju asi vytocil No nebolo to mojim cielom.
No nic, stranku AKF som nepozeral... V pohode sympaticka babenka. Ja som ju asi tiez vytocil... Co uz. Svet je zly. Ale urcite jej prajem uprimne vsetko dobre... Vela trpezlivosti a pevne ruky pri praci so 6D...
 
DrAcula
2017-03-31 01:11:40
príspevok od: zvonec
Internet je hrozna vec... Pripomina mi to tu fotku co vyhrala nejaku nikonacku sutaz, a zistilo sa, ze ta fotka nebolo uplne to co autor tvrdil, ze je.
Suhlasim s tvojim nazorom, mne Rado tvrdil, ze nezehlil... Nemam potrebu sa uz k tomu dalej vracat, uz sa len odhodlat, a ist s vlastnou kozou na trh, a potom sa mozete pustit do mna....

Inac ked mi uz takto huba melie a sa takto virtualne vykecavam, este k tej Lektorke, celkom pekne portfolio:
https://www.robsandersonphotography.co.uk/cheshire-wedding-photographers/

A moja predstava, ze ako by sa mal autor prezentovat...
https://www.robsandersonphotography.co.uk/wedding-photographer-reviews/

https://www.robsandersonphotography.co.uk/about-rob-sanderson/

A este vlastne, ze ako som nanho prisiel:
https://www.fujiholics.com/fuji-xt-2-review/
Zaujimave, celkom sa mi to paci.
Ale ja nie som svadobny fotograf. Za sebou mam asi 4 svadby, ktore som fotil ... ale nikdy som nebol hlavnym fotografom. Myslim, ze fotky mi celkom vysli (nemal som stres ... kedze som nebol hlavny fotograf)...
Svadobnu fotografiu povazujem za tazky zaner nielen koli casovemu stresu, aby som zachytil tie spravne okamihy, ale hlavne koli nutnosti spracovat to kvantum fotografii v dohladnom case.

Nemam potrebu sa do nikoho pustat.
Vacsinou ani nekritizujem fotografie co sa mi nepacia (aby som niekoho neurazil), ale obcas lajknem tie co sa mi pacia. Nepovazujem sa za ziadneho fotografickeho guru ... ale snazim sa mat nazor, ktory si viem aj argumentacne obhajit. Rovnako sa mozem ale mylit.
No pri kvazi odbornych clankoch (kritikach) od "profikov" sa rad pustim do diskusie, pripadne aj konstruktivnej vymeny nazorov.

Vadi mi, ze to tu proste stagnuje, tak niekedy sa snazim tu diskusiu aj rozprudit razantnejsim sposobom.
 
DrAcula
2017-03-31 01:15:41
príspevok od: zvonec
No nic, stranku AKF som nepozeral... V pohode sympaticka babenka. Ja som ju asi tiez vytocil... Co uz. Svet je zly. Ale urcite jej prajem uprimne vsetko dobre... Vela trpezlivosti a pevne ruky pri praci so 6D...
Tym, ze napisala kritiku ... sla s vlastnou kozou na trh.
Ale nic osobne proti nej nemam.
 
Jaro Ondra
2017-03-31 02:33:41
Dakujem za kritiku Ved jasne ze pri fotografii je stale sa co ucit Ved som len zaciatocnik
Vdaka ephoto.sk
 
vd
2017-03-31 08:43:45
príspevok od: rasto.tn
Toľko námahy a kvôli čomu...názoru niekoho iného. Čo má jej kritika spoločná s jej tvorbou? To nie sú spojené nádoby. Cez tento aspekt sa bohužiaľ návštevníci ephota ešte nedostali....Súhlasím / nesúhlasím s jej názorom. Toť vše. Som zvedavý, či by si na podobný názor reagoval podobným postupom, keby to napr. recenzuje Laco Struhár, alebo šéfredaktor Ephota a i. Odpoveď vieme minimálne obaja.
Laco Stuhar by tam nepopisal nezmysly ako pani.
 
JSP070
2017-03-31 12:43:03
Že ten horizont padá by videl aj slepý.
Čo sa týka recenzentky, tak je to lektorka kreatívnej fotografie, čo je umenie. Ja umeniu nerozumiem, tak na také fotografie používam tlačítko delete, ale nevylučujem, že to je umenie.
Na druhú stranu, lektorka má v portfóliu aj zaostrené fotografie. Tak možno tie čo sa objavili v tejto diskusii, používa iba ako ukážku, ako to nemá vyzerať.
 
blahoslav J B Art
2017-03-31 16:45:09
príspevok od: JSP070
Že ten horizont padá by videl aj slepý.
Čo sa týka recenzentky, tak je to lektorka kreatívnej fotografie, čo je umenie. Ja umeniu nerozumiem, tak na také fotografie používam tlačítko delete, ale nevylučujem, že to je umenie.
Na druhú stranu, lektorka má v portfóliu aj zaostrené fotografie. Tak možno tie čo sa objavili v tejto diskusii, používa iba ako ukážku, ako to nemá vyzerať.
https://www.fotoskoda.cz/robert-vano-fotka-nemusi-byt-ostra/
 
rasto.tn
2017-03-31 17:02:22
príspevok od: DrAcula
1. Zas tolko namahy to nebolo. Lektorkine foto tu prihodil najskor vd. Dal som ich do google a hned mi ich naslo a tak som si pozrel aj jej dalsie (pridal som ich sem) ...

2. Mylis sa. Ak chce niekto niekomu podat konstruktivnu kriitiku, predpoklada sa, ze o tom ma viac vedomosti a skusenosti ako kritizovany. V tomto smere su to spojene nadoby a v tomto pripade to evidentne nevyslo.

3. suhlasim/nesuhlasim je postacujuca odpoved mozno iba pre Teba ... diskusia je tu od toho aby sme aj vysvetlili preco suhlasim/nesuhlasim ... a je to tak aj plodnejsie a aj zabavnejsie Jednoduche suhlasim/nesuhlasim nema vyznam vobec pisat ... pretoze nijako neobohati dalsich citatelov. Vzdy je potrebne napisat aj preco.
Bohuvdaka sa uz cez Tebou spominany milny nazor (aspekt) niektori navstevnici ephota dostali, a snazia sa diskutovat.

4. Ku kritike dal najskor dotaz vd a potom ja ... odpoved samozrejme ziadna.
(rovnako ako v minulosti )
- uz ma nebavi citat tu nudu vo fore, kde sa dookola riesi aky fotak a objektiv mam kupit, tak neostava nic ine iba diskusiu rozprudit

5. Ak si vsimnes moje starsie prispevky, zistis, ze som oponoval aj sefredaktorovi e-phota (Karol Srnec). Su aj veci, na ktorych sme sa nezhodli, ale ked vidim jeho clanky a fotografie ... viem, ze stale sa mam od neho co ucit.
Laco Struhar neviem kto je, ale to je jedno ... svoj nazor by som tiez vyjadril ak by sa nezhodoval z jeho. Od toho tu ta diskusia je. A ak by nereagoval, pouzil by som rovnaky postup ... pozrel by som si proste jeho portfolio, ci ten clovek vie o com hovori.

Nic osobne proti lektorke nemam. Dnes som zistil, ze existuje. Je to pekna baba ...
Ja iba toľko, že ako je na tom súčasné ephoto, teda akí kritickí sú užívatelia:

www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/584674/kacka-mandarinska/?s=photos
 
radoadamek
2017-04-02 22:49:06
k mojim fotkam...........sorry musim sa smiat strasne....ale len k tej prezehlenosti...na to si k...va davam pozor....
vo full kvalite mam vsade strukturu
mozno je to kompresiou ephota
lebo dovoluje nahrat 500 kb
konto mam rozsirene takze budem moct nahravat 2,5 MB fotky
...k tej stuhe....to co su za priblble rady?
ako som vdacny za kritiku fakt
ale to ze veniec neni centorvany a je tam stuha dopredu?
ako radsej nic nepisem lebo ma ephoto blokne
 
radoadamek
2017-04-02 22:50:04
príspevok od: zvonec
Hmm, ja som podobnu vyzehlenost autorovi okritizoval pri jeho predchadzajucej fotke co publikoval tuto na ephoto, www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/584342/katka/
Niesom urcite odbornik na jpg format a na kompresiu, ako ludia co zrobili https://github.com/google/guetzli ale niekde to smrdi, lebo autor jednoznacne tvrdi, ze nezehlil....
zvonec nie nezehlil som ani tu
pouzivam FS nezehlim a vzdy am strukturu
 
radoadamek
2017-04-02 22:51:09
príspevok od: zvonec
Urcite, jasne... mozem len suhlasit. Ono inac pokial autor Rado Adamek tvrdi, ze nezehlil tak bud musela mat Katka vyrazny makeup, alebo je naozaj super clovek, pretoze na fotke nema jedinu vadu na pleti. (co by ine baby dali za to...) Kompresia JPG je inac svina, pamatam si velmi dobre lekciu, ktoru mi dal tuto na ephoto SteveS svojho casu...
Este mi neda trocha zatrollit, ze na zaklade coho usudzujes, ze Lektorka je pekna baba, kedze aj jej profilova fotka na tvarovej knizke nie je ona, a na svojej osobnej stranke nema foto, z ktorej by bolo jasne, ze to je ona.... A co sa tyka tych svadobnych fotiek z portfolia p. Jakubcovej, fotit nevestu na multisegment nepovazujem za stastne riesenie...
no ver mi ci ne
radost fotit tuto babu....plet ma paradnu
 
radoadamek
2017-04-02 22:58:59
príspevok od: zvonec
Urcite, jasne... mozem len suhlasit. Ono inac pokial autor Rado Adamek tvrdi, ze nezehlil tak bud musela mat Katka vyrazny makeup, alebo je naozaj super clovek, pretoze na fotke nema jedinu vadu na pleti. (co by ine baby dali za to...) Kompresia JPG je inac svina, pamatam si velmi dobre lekciu, ktoru mi dal tuto na ephoto SteveS svojho casu...
Este mi neda trocha zatrollit, ze na zaklade coho usudzujes, ze Lektorka je pekna baba, kedze aj jej profilova fotka na tvarovej knizke nie je ona, a na svojej osobnej stranke nema foto, z ktorej by bolo jasne, ze to je ona.... A co sa tyka tych svadobnych fotiek z portfolia p. Jakubcovej, fotit nevestu na multisegment nepovazujem za stastne riesenie...
Katkyna neretusovana tvar
 
zvonec
2017-04-03 12:18:17
príspevok od: radoadamek
Katkyna neretusovana tvar
Rado, evidentne vznikol problem s obmedzenim ephoto a kompresiou jpg. Tuto foto co si prilozil to jasne ukazuje.

No co uz, aspon si sa dobre zasmial pri citani mojich blabolov....
 
radoadamek
2017-04-03 16:21:17
príspevok od: zvonec
Rado, evidentne vznikol problem s obmedzenim ephoto a kompresiou jpg. Tuto foto co si prilozil to jasne ukazuje.

No co uz, aspon si sa dobre zasmial pri citani mojich blabolov....
pohoda pozeram originaly ale uz tam vdaka odrazke a jemnej tvaricke ja tazsie viditelna struktura pleti najma ked som fotil na f2,8 rad by som dodal viac strukturu ale toto som sa zatial v PP nenaucil....
tak sa strukturu co tam aspon je snazim nenicit
 
záhorák65
2018-01-21 12:04:32
príspevok od: vd
zaujímalo by ma aký silný príbeh je vykreslený na poslednej fotografii alebo je to už len taka hra jalových slovíčok, napenený text..
Zaujímalo by ma, či sa dá pomenovať akým štýlom je na prvej fotografii stvárnená stuha.
V prípade druhej snímky je horizont podla mňa v poriadku. Zrak je možno ľahko oklamať. Ilúzia nahnutého horizontu vzniká tým, že niektoré objekty sú bližšie, niektoré sú ďalej. V neposlednom rade by som nahradil niektoré slovíčka napr. moc za veľmi a podobne, nech má aspoň ten text nejakú váhu a úroveň, keď už samotný obsah je z generátora náhodných slov..V prílohe si môžete pozrieť horizont, ktorý je rovný.
Ďakujem za odpovede na horeuvedené otázky.
Padá .
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované