Hore

Krátky rozhovor cez ND filter 2

Pokračujem s druhým rozhovorom cez ND filter. Musím povedať, že prikývnutie tohto fotografa naň ma veľmi potešilo. Je to druhý človek z našej miniskupiny, ktorá má sobotné stretnutia pri káve, v talianskej kaviarničke na námestí. Trochu sa vám pokúsim tohto fotografa predstaviť aj vlastnými slovami. Na naše schôdzky pravidelne dochádza na skladacom bicykli, legendárnej značky Brompton. Nemá vybudovanú webovú stránku a taktiež nechodí na Facebook. K jeho fotografiám sa teda nemáte možnosť dostať na internete. Ak sa dostanete do Anglicka a špeciálne do Londýna v blízkej budúcnosti, je možné že narazíte na Black Cab, známe fotogenické taxíky, už s novým dizajnom. Práve jeho ruka sa podieľala na jeho novom výzore. Je totiž autodesigner.

Tak teda tu je, tichý pán s jastrabým okom, Steve Ellis.


Môžeš sa naším čitateľom predstaviť? Vek, zamestnanie atď.

Pokiaľ ide o spôsob a prístup k fotografovaniu, som určite samotár. Je to jediný spôsob, ako sa môžem dostať do vlastnej zóny bez prílišného rozptyľovania. Živím sa ako dizajnér automobilov. Je to veľmi skupinová činnosť, na základe harmonizácie nápadov viacerých osôb tak, aby všetci boli spokojní s výsledkom. S fotografiou vlastne teším len seba. A človek sa nemusí báť, že niekoho sklame. No a v marci som mal 60-ku.

Čo bolo tvojím spúšťačom pre fotografovanie a kedy sa to stalo?

Rád by som povedal, že som videl knihu Henry Cartier Bressona, že ma to tak inšpirovalo až som zabehol do najbližšieho obchodu, aby som si kúpil fotoaparát. Ale nebolo tomu tak. Pravdou bolo, že jediný fotograf, o ktorom som v 70-tych rokoch počul, bol Bailey z jeho reklám na fotoaparáty Olympus. V tej dobe som chcel fotografovať veci, ktoré sa diali vôkol mňa.

David Bailey

Pamätáš si typ svojho prvého fotoaparátu?

O fotení som nevedel vôbec nič a tak som si z druhej ruky kúpil fotoaparát Kowa E, ktorý bol absolútny odpad. A také boli aj moje prvé fotografie. Nenechal som sa však odradiť. Moje zapálenie pre fotenie rástlo a tak som si zakúpil môj prvý „skutočný“  fotoaparát, Canon A1.

Ktorý je tvoj najobľúbenejší prístroj a taktiež fototémy?

Mám veľa fotoaparátov od 1/2 políčkového Olympusu, po 120 Holgu. Páči sa mi používať všetky z nich. Každý jeden má svoj vlastný, nazvem to rukopis. Ak by som si vybral jeden fotoaparát ako obľúbený, bola by to moja Leica M6. Tá ma núti sústrediť sa na to, čo robím. Musím na nej nastaviť zameranie expozície, použiť svoje najlepšie schopnosti dostať z nej všetko. Často sa mi stáva, že si prednastavím fotoaparát minimálne na svetelné podmienky, ktoré práve vonku vládnu, v prípade, že sa niečo neočakávané udeje priamo predo mnou.

Je tiež neuveriteľne diskrétny, čo je skvelé pre moje street fotografovanie. A na druhej strane, pokiaľ bol tento fotoaparát dosť dobrý pre pána Bressona...

Väčšina mojich fotografií je zachytená v mestskom prostredí. A teda pokiaľ mám čas na fotenie, tak vždy radšej fotím mestský street ako krajinkársku fotografiu.

Povedz meno jediného zariadenia, ktoré by mal každý fotograf vlastniť.

Kus šťastnej náhody a expozimeter.

Kto ťa vo fotografii najviac ovplyvnil?

Keď som bol mladší, môj mozog bol ako špongia. Rozpoznal som, keď som sa dostal k dobrej fotografii. Pamätám si, že na mňa zapôsobili a ovplyvnili ma zrnité, čierno biele fotografie Don McCullin-a. Vtedy bol zameraný na sociálny dokument z ulíc Veľkej Británie. V tieto dni na mňa skáču nápady pri rozhovoroch s priateľmi v sobotné rána, pri káve...

Máš obľúbenú nejakú fotomyšlienku?

Je obrovské množstvo citátov od skvelých fotografov, ale ak by som si mal vybrať jeden, ktorá mi stále rezonuje v hlave, tak je to citát od Roberta Cappu: „Ak vaše fotky nie sú dosť dobré, tak potom nie ste dosť blízko.“ Ja osobne používam najdlhšie ohnisko 50mm. Najčastejšie však fotím na 35mm ohniskovú vzdialenosť.

Ak by si mal tú možnosť vrátiť sa v čase, zmenil by si niečo vo svojom foto živote?

Mal som sa učiť od najlepších svetových fotografov a taktiež keď som začínal, mal som navštevovať viac galérie. Zistil by som tak určite skôr ten bod, že ktorou fotografickou cestou sa chcem uberať. Na tom svojom fotochodníku by som bol už určite ďalej.

Máš nejaký vysnívaný projekt?

Keby ma odoslali do Indie s nekonečnou zásobou filmov, bez časového obmedzenia, dokumentoval by som vplyv Bollywoodu na verejný život. (Poznámka: Bollywoodske filmové štúdio patrí vo svete k najplodnejším filmovým centrám).

Čím ťa priťahuje street fotografia?

Je to súčasťou mojej fotografickej cesty. Možno neskôr budem priťahovaný k fotografovaniu niečoho iného. Čo sa mi páči na street fotografii je, že nemôžete ísť von s konkrétnu predstavou v hlave. Nápad však príde k vám tak, ako sa daná situácia odvíja. V tomto žánri je málo čo môžete ovládať. Je to teda istý druh dobrodružstva. Aj tak sa však viac snažím fotografovať svojím srdcom ako hlavou. Ak môžem do fotografie niečo vložiť, čo ide priamo zo mňa. Je to však veľmi ťažké.

Môžeš nám povedať, či si vo fotení prepásol nejaký moment, ktorý ťa veľmi mrzí?

Je ich až veľmi veľa, ktoré by som mohol spomenúť. Často vidím na ulici situáciu, ktorá by stála za zaznamenanie na film, ale dá sa povedať že tak ako sa z ničoho nič objaví, tak ešte skôr zmizne... Napríklad nedávno som bol svedkom, ako chlap zapálene telefonoval. Až priamo kričal do mobilu. Rozhadzoval voľnou rukou vo vzduchu, divo gestikuloval. Aj pozadie za ním bolo výborné. Ale vždy keď som zodvihol fotoaparát k oku, jeho divokosť ho prešla. A táto situácia v jeho rozhovore sa opakovala niekoľko krát. Nakoniec som sa daného obrázku vzdal pre istotu, že by ma mohol zahliadnuť.

Máš nejakú tajnosť alebo chybu, ktorá sa ti stala pri fotení? Ak áno, vedel by si sa o ňu s nami podeliť?

Nespomínam si, že by som vo fotení robil nejakú zásadnú chybu. A keď sa aj nejaká pritrafí, tak sa v konečnom dôsledku otočí na kreatívny projekt. Pokiaľ však fotím na Holgu, tak každý jeden zvitok filmu je ako jedna úžasná kreatívna chyba.

Viem že rád fotíš na film. Taktiež si však vlastník aj digitálneho fotoaparátu. Prečo stále používaš film. Je v tom istý sentiment, alebo nejaká iná záležitosť?

Nepoužívam digitál kreatívnym spôsobom. Len veľmi príležitostne fotím mojím iPhonom s pomocou Hipstamatic. Ak chcem dať niečo na ebay, tak samozrejme nebudem používať film. Možno vo svojej digitálnej budúcnosti by som si chcel vyskúšať Leicu Monochrom. Ale teraz som jednoducho zostal prilepený na film. Použitie filmu ma spomalilo, čo pomohlo mojím fotografiám. Dáva to každému môjmu stlačeniu spúšte zmysel. Z každého filmu si robím kontaktnú tlač a podľa toho sa rozhodujem, ktorý konkrétny snímok zväčším. Toto ma dostáva preč od počítača, kde trávim väčšiu časť svojho života. Radšej sa teda pozerám na svet cez filmový hľadáčik, ako cez digitálny. Podľa mňa sú digitálne fotografie veľmi sterilné, klinické, až veľmi dokonalé. A preto teda kupujem film. Už skutočne viac netúžim po najnovších modeloch digitálnych fotoaparátov.

Fotografická kniha, ktorá nesmie chýbať v tvojej knižnici a tiež nejaký fotograf, živý alebo mŕtvy, ktorému by si chcel asistovať pri fotení.

East of Eden. Od fotografa z Magnum, Carl De Keyzer. 

Kniha bol darček od mojej dcéry, ktorej sa  podarilo nájsť jej novú vydanie. Dala mi ju na Vianoce. Ja sám som hľadal použité kópie, ale vzdal som sa nádeje, že ju zoženiem za rozumnú cenu. Kniha je o východnej Európe, ktorá prešla prechodom myslenia rokov 90-tych. Je krásne vyfotografovaná a vytlačená.

Keby som mal možnosť pomáhať niekomu, tak by to bol Eugene Atget a jeho fotografie Paríža, na prelome storočia. Sú veľmi zvláštne. Ochotne by som mu Parížom nosil jeho fotoaparát.

Skús pomenovať svoj fotografický štýl troma slovami.

Nádej, bojazlivosť, nadšenie.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Štefan Káčer
2014-10-07 06:50:24
veľmi príjemný a poučný seriál ...
 
Igor Šaffo
2014-10-07 08:26:50
príjemné čítanie na ráno
Ďakujem
 
blasi
2014-10-07 08:29:57
fajne.dik za clanok. len tak dalej
 
Patrik Stedrak
externý redaktor 2014-10-07 08:42:06
tie stretnutia musia byt super...rad som si v kaviarnicke posedel aspon takto na dialku
 
phototomas
2014-10-07 11:09:15
až mi srdce poskočilo radosťou keď som zbadal druhé pokračovanie - opakujem sa ale je to super nápad na písanie. Začína byť s teba investigatívny reportér. palec hore
 
milanF
2014-10-07 12:32:42
paráda
 
Martin P
2014-10-07 12:35:41
fotky z prveho dielu sa mi pacili viac, tieto su akoby nekorespondujuce s textom v zmysle, myslienka predbehla realny uchopitelny rozum a konanie, alebo socialny dokument, stari ludia, dianie na ulici a rozlustit to, chce viac casu a usilia a mozno aj vediet suvisiace situacie v zivote autora a spolocnosti, v ktorej zil uplynulych sest desatroci a natolko odlisnej od nasej minulej, ale aj velmi podobnej tej sucasnej svojimi problemami so starymi ludmi a ludmi bez domova abez prace a zmyslu zivota
je to dokument, ale so skrytou vnutornou estetickou, terapeutickou myslienkou, znamou asi len autorovi, ktory pravdepodobne vypusta paru z kazdodenneho pracovneho tlaku, ale nechce utiect od ludi a chce byt zaroven sam medzi nimi, nepozorovany, prenikajuci do ich dusi, konania a zivotov a nie vzdy sa to podari a nie vzdy je to pre nas lahko rozlustitelne a genius je ten, kto to vie v skratke podat aj beznemu konzumentovi obrazkov, samozrejme, ze sa vyzaduje urcity stupen iq, eq a podobnych danosti charakterizucich dnesneho civilizovaneho cloveka s rozumom a citom

fotit sam a s niekym ma svoje vyhody aj nevyhody ja si vyberam vyhody a na nevyhody kaslem a po case im zmenim znamieko minus na plus a vybavene - som happy
spomina v clanku, ze komu by chcel asistovat? ja by som uz nechcel nikomu, pretoze som uz asistoval a fotograficky som z toho mal menej ako ludsky, sociologicky a filozoficky to prevazilo aj v negativnej aj v pozitivnej stranke veci
radsej sa budem stretavat s ludmi z inych oblasti ludskej cinnosti a niekedy je to bolestive hlavne pre dusu a potom tieto skusenosti pretavit do fotky a do myslienky vo fotke obsiahnutej a to je aspon pre mna odmenou za usilie vynalozene bezmedzne a mnohymi bezsennymi nocami vyplnene
fotograf ako taky este nemusi byt vzdy myslitel a ucitel, skor moze byt ventilom a zobrazovatelom situacii, ktore nastavaju a on svojou skusenostou z viacerych smerov ludskej cinnosti, nam odovzda posolstvo o stave sveta svojim pohladom a ci to rozlustime alebo nie zalezi na nas a vobec nejde o to ci fotim na digital alebo na filmovu lajku, alebo nejaky iny drahy fras dokonalej konstrukcie a chyrnej povesti a objektom mnohych mokrych snov neskusenych nadsencov mysliacich si, ze toto je vstupenka do rise dokonalej fotografie s hlbokymi myslienkami a bezchybnej kompozicie a svetovej slavy nekonecnej dotykajucej sa hviezd
iste uznate, ze vsetci kto sa venujeme fotografii sme videli podobne vyjavy na ulici a neodfotili sme ich pretoze - dovody mame kazdy svoje (nedostatok casu, smutok, veselost, nesuhlas fotografovaneho a jeho narastajuca agresivita z hanby v akej situacii je, nesustredenost, zabednenost vnimania okolia, neskusenost, slepota na taketo situacie, nizky alebo vysoky vek, nedostatocna empatia, povrchnost v mysleni a videnie iba pekneho oci neurazajuceho lebo sa to k dusi a srdcu este nedostalo…)

tak ako pise pan nadomnou aj mne sa rozjasnilo ked som zbadal druhy diel nd serie a povedzme si ze ci kvoli autorovi fotografii alebo autorovi clanku?
ja myslim, ze druhe je spravne, pretoze dopytovany odpoveda len na to, v mnohych pripadoch, co sa ho v danej situacii dopytovatel pyta
preto by som chcel apelovat aj na autora textu aby bol v otazkach, ak sa to da a ma na to autor odvahu a odhad, ci to pytany zvladne so ctou a nezacne sa urazat, tvrdsi a konfrontacnejsi, ked to uz ma mat nejake gule a energiu, viem potom by mozno skoncili priatelstva s danymi panmi a posedenia pri kavicke, ale co je to za priatelstvo, ak sa to da nazvat a nieje to len blahosklonne prijatie mladeho jedinca do klubu skusenejsich panov vo vyssom veku, ked nebolo podrobene zatazkavajucej skuske konfrontacie nazorov a je vobec potrebne medzi fotografmi priatelstvo? asi ano aj v zmysle poziciavania si techniky vymienania si skusenosti a inych socialnych dovodov ale je potrebne aj medzi ludmi, ale nie za kazdu cenu, akou je aj strata identity jedinca a prevzatie nazorov a videnie sveta starsich
co je pre mna dolezitejsie byt kamarat s kazdym koho obdivujem, alebo mat vlastny nazor?
ktory ma sice uvrhne do ciastocnej izolacie, ale mozem sa pozriet rano do zrkadla a privedie ma medzi inych ludi podobnych alebo aj rozdielnych mojmu naturelu a poskytnuvsich mi nove obzory a ciele, ktore ani netusim, ze chcem dosiahnut a ze take nejake vobec su
pravda bude niekde medzi a kompromisy sa robili, robia a budu robit, ale aj leninske heslo "ucit sa, ucit sa, ucit sa" ma platnost a ako hovoril moj kamarat "aspon neumres sprosty"
tesim sa na treti diel
 
Azimut
2014-10-07 18:57:55
Človeče, z Tvojho príspevku som musel ísť medicimanovi, aby mi ukázal,kde je sever, taký som ostal roztočený... Ináč rozhovor sa mi páčil.
 
maco02
2014-10-07 18:58:10
Super, teším sa na ďalšie články .
 
noik
ocenenie redakciou 2014-10-07 19:39:54
príspevok od: Martin P
fotky z prveho dielu sa mi pacili viac, tieto su akoby nekorespondujuce s textom v zmysle, myslienka predbehla realny uchopitelny rozum a konanie, alebo socialny dokument, stari ludia, dianie na ulici a rozlustit to, chce viac casu a usilia a mozno aj vediet suvisiace situacie v zivote autora a spolocnosti, v ktorej zil uplynulych sest desatroci a natolko odlisnej od nasej minulej, ale aj velmi podobnej tej sucasnej svojimi problemami so starymi ludmi a ludmi bez domova abez prace a zmyslu zivota
je to dokument, ale so skrytou vnutornou estetickou, terapeutickou myslienkou, znamou asi len autorovi, ktory pravdepodobne vypusta paru z kazdodenneho pracovneho tlaku, ale nechce utiect od ludi a chce byt zaroven sam medzi nimi, nepozorovany, prenikajuci do ich dusi, konania a zivotov a nie vzdy sa to podari a nie vzdy je to pre nas lahko rozlustitelne a genius je ten, kto to vie v skratke podat aj beznemu konzumentovi obrazkov, samozrejme, ze sa vyzaduje urcity stupen iq, eq a podobnych danosti charakterizucich dnesneho civilizovaneho cloveka s rozumom a citom

fotit sam a s niekym ma svoje vyhody aj nevyhody ja si vyberam vyhody a na nevyhody kaslem a po case im zmenim znamieko minus na plus a vybavene - som happy
spomina v clanku, ze komu by chcel asistovat? ja by som uz nechcel nikomu, pretoze som uz asistoval a fotograficky som z toho mal menej ako ludsky, sociologicky a filozoficky to prevazilo aj v negativnej aj v pozitivnej stranke veci
radsej sa budem stretavat s ludmi z inych oblasti ludskej cinnosti a niekedy je to bolestive hlavne pre dusu a potom tieto skusenosti pretavit do fotky a do myslienky vo fotke obsiahnutej a to je aspon pre mna odmenou za usilie vynalozene bezmedzne a mnohymi bezsennymi nocami vyplnene
fotograf ako taky este nemusi byt vzdy myslitel a ucitel, skor moze byt ventilom a zobrazovatelom situacii, ktore nastavaju a on svojou skusenostou z viacerych smerov ludskej cinnosti, nam odovzda posolstvo o stave sveta svojim pohladom a ci to rozlustime alebo nie zalezi na nas a vobec nejde o to ci fotim na digital alebo na filmovu lajku, alebo nejaky iny drahy fras dokonalej konstrukcie a chyrnej povesti a objektom mnohych mokrych snov neskusenych nadsencov mysliacich si, ze toto je vstupenka do rise dokonalej fotografie s hlbokymi myslienkami a bezchybnej kompozicie a svetovej slavy nekonecnej dotykajucej sa hviezd
iste uznate, ze vsetci kto sa venujeme fotografii sme videli podobne vyjavy na ulici a neodfotili sme ich pretoze - dovody mame kazdy svoje (nedostatok casu, smutok, veselost, nesuhlas fotografovaneho a jeho narastajuca agresivita z hanby v akej situacii je, nesustredenost, zabednenost vnimania okolia, neskusenost, slepota na taketo situacie, nizky alebo vysoky vek, nedostatocna empatia, povrchnost v mysleni a videnie iba pekneho oci neurazajuceho lebo sa to k dusi a srdcu este nedostalo…)

tak ako pise pan nadomnou aj mne sa rozjasnilo ked som zbadal druhy diel nd serie a povedzme si ze ci kvoli autorovi fotografii alebo autorovi clanku?
ja myslim, ze druhe je spravne, pretoze dopytovany odpoveda len na to, v mnohych pripadoch, co sa ho v danej situacii dopytovatel pyta
preto by som chcel apelovat aj na autora textu aby bol v otazkach, ak sa to da a ma na to autor odvahu a odhad, ci to pytany zvladne so ctou a nezacne sa urazat, tvrdsi a konfrontacnejsi, ked to uz ma mat nejake gule a energiu, viem potom by mozno skoncili priatelstva s danymi panmi a posedenia pri kavicke, ale co je to za priatelstvo, ak sa to da nazvat a nieje to len blahosklonne prijatie mladeho jedinca do klubu skusenejsich panov vo vyssom veku, ked nebolo podrobene zatazkavajucej skuske konfrontacie nazorov a je vobec potrebne medzi fotografmi priatelstvo? asi ano aj v zmysle poziciavania si techniky vymienania si skusenosti a inych socialnych dovodov ale je potrebne aj medzi ludmi, ale nie za kazdu cenu, akou je aj strata identity jedinca a prevzatie nazorov a videnie sveta starsich
co je pre mna dolezitejsie byt kamarat s kazdym koho obdivujem, alebo mat vlastny nazor?
ktory ma sice uvrhne do ciastocnej izolacie, ale mozem sa pozriet rano do zrkadla a privedie ma medzi inych ludi podobnych alebo aj rozdielnych mojmu naturelu a poskytnuvsich mi nove obzory a ciele, ktore ani netusim, ze chcem dosiahnut a ze take nejake vobec su
pravda bude niekde medzi a kompromisy sa robili, robia a budu robit, ale aj leninske heslo "ucit sa, ucit sa, ucit sa" ma platnost a ako hovoril moj kamarat "aspon neumres sprosty"
tesim sa na treti diel
Dakujem za obsiahly komentar. Som rad, ze ta tieto clanocky doteraz zaujali. Ono akosi urobit si obraz o chlapovi z 12tich obrazkov je vzdy obtiazne, aby clovek zostal nezaujaty je obtiazne. Za tych jeho ix rokov nafotil niekolko stoviek filmov, a to ze mi podsunul seriu z Pariza bola len jeho vec. Poznam samozrejme aj ine fotky od neho, ale zobronit to od neho...je to vzdy vyber konkretneho fotografa. Do toho ja nezasahujem. Tak teda ci foti bezdomovcov, zobrakov...poznam fotografa, ktory foti vyborny street, ale tejto teme sa vyhyba. Zalezi od kazdeho, ako mame nastevene vlastne mantinely.
A tu je jasne naznacene, ze kazdy jeden sme vo foteni soliter, ale ide o ten pokec o fotke pri kave. A ci spomenul fotografa...ano spomenul, ze by mu bolo ctou co I len nosit fotoaparat v tej dobe (a ze tie drevene bednicky aj nieco vazili... Ja by som si dobre vedel predstavit sledovat pri praci pana Sudka...napriklad.
 
noik
ocenenie redakciou 2014-10-07 20:11:46
príspevok od: Igor Šaffo
príjemné čítanie na ráno
Ďakujem
To som rad
 
blahoslav J B Art
2014-10-07 20:27:16
vdaka za kazdy novy diel
 
Martin P
2014-10-07 20:36:41
príspevok od: noik
Dakujem za obsiahly komentar. Som rad, ze ta tieto clanocky doteraz zaujali. Ono akosi urobit si obraz o chlapovi z 12tich obrazkov je vzdy obtiazne, aby clovek zostal nezaujaty je obtiazne. Za tych jeho ix rokov nafotil niekolko stoviek filmov, a to ze mi podsunul seriu z Pariza bola len jeho vec. Poznam samozrejme aj ine fotky od neho, ale zobronit to od neho...je to vzdy vyber konkretneho fotografa. Do toho ja nezasahujem. Tak teda ci foti bezdomovcov, zobrakov...poznam fotografa, ktory foti vyborny street, ale tejto teme sa vyhyba. Zalezi od kazdeho, ako mame nastevene vlastne mantinely.
A tu je jasne naznacene, ze kazdy jeden sme vo foteni soliter, ale ide o ten pokec o fotke pri kave. A ci spomenul fotografa...ano spomenul, ze by mu bolo ctou co I len nosit fotoaparat v tej dobe (a ze tie drevene bednicky aj nieco vazili... Ja by som si dobre vedel predstavit sledovat pri praci pana Sudka...napriklad.
sledovat pana Sudka by sa dalo keby sme v tej dobe zili ale aj mu pomahat a bol by za istych okolnosti vdacny lebo mal len jednu ruku ale bol natolko svojsky ze nikoho nepustil k sebe a ak ano tak len na dialku a trapil sa radsej sam mam trosku tuto temu nastudovanu a v mladosti som iste veci robil podla neho napriklad panoramaticka fotografia na velky format 13x18cm ale nedosiahol som take vysledky ako by som si zelal a nepriblizil som sa k nemu ani na tisic svetelnych rokov z roznych dovodov
asistovat podla mna znamena podielat sa na tvorbe aspon malym nazorom odbornou pomocou alebo konzultaciou nad tvorbou
nosit kabelu s drevennym aparatom robi lahostajny zaplateny sluha a nie pomocnik ktory vie o co ide a na vyzvanie reaguje a pomaha po odbornej stranke a je aj priatelom alebo dobrym znamym fotografa
pisany text myslienky presne nemoze popisat je tam vela nuansi ktore clovek citi a nedokaze presne pretvorit na slova
kombinacia s obrazom by mohla byt idealnou
a verim ze vymena myslienok a energii pri kave a prijemnom posedeni s kamaratmi nad fotkami je omnoho prinosnejsia ako nepresne pisanie a nasledne vysvetlovanie si postojov rozneho smeru a charakteru tu v diskusii alebo v mailoch alebo inej pisanej komunikacii
robil som si nazor len na tie fotky co som videl a nieje to nazor nezlomny a nemenitelny chapem ze clovek ktory foti dlhe roky ma za sebou aj nejake vyvojove fazy a aj nejake smery ktorymi sa uberal a vracal sa k nim obcas na kratko alebo na dlho podla potreby a nalady

a ten drevenny aparat nieje az taky tazky viem to mam ho doma tam vazia trosku tie kazety nabite filmami ked ich je trebars dvadsat obojstrannych na to je dobry ten nosic alebo vozik alebo fakt odborny asistent naladeny na moju notu a ochotny sa prisposobit a potlacit svoje ego na maximalnu moznu uroven a to je niekedy problem alebo po case to zacne liezt na nervy obom
tesim sa na dalsie pokracovanie a na komuniakciu o nom a nielen o nom
su to len moje postrehy podmienene osobnymi skusenostami a ze ich mame kazdy rozdielne tak reagujeme na rovnake popudy odlisne a tym sa mozeme navzajom obohatit a aj ostatni ak sa im to bude chciet citat a pochopit
 
alexmenti
2014-10-07 20:40:05
niekedy veru dobre padne si prečítať nekonfrontačné príjemné veci, podfarbené arómou voňavej kávy...len tak, pre zábavu a uvoľnenie mysle...konieckoncov fotografovanie je príjemná činnosť, tak nechápem, prečo má niekto za nutkavú potrebu sa pri bavení o fotografii rozčuľovať a byť za každú cenu nepríjemný (reakcia na viaceré, adrenalínom presýtené komentáre na tomto portály)...držím palce pri výbere ďalších autorov a následných pohodových rozhovorov
 
noik
ocenenie redakciou 2014-10-07 21:47:33
príspevok od: phototomas
až mi srdce poskočilo radosťou keď som zbadal druhé pokračovanie - opakujem sa ale je to super nápad na písanie. Začína byť s teba investigatívny reportér. palec hore
Vdaka, sam som zvedavy, na kolko casti sa zmozem ...
 
phototomas
2014-10-07 22:05:50
príspevok od: noik
Vdaka, sam som zvedavy, na kolko casti sa zmozem ...
dúfam že viac ako dve
Každopádne sa teším na dalšie - ako som už spomínal aj na základe osobných skúseností viem, že takéto ako my hovorievame ,,ISO CLUB,, rozhovory zo starými štamgastami majú špeciálny náboj.

Nech sa darí
 
blasi
2014-10-08 07:57:24
príspevok od: alexmenti
niekedy veru dobre padne si prečítať nekonfrontačné príjemné veci, podfarbené arómou voňavej kávy...len tak, pre zábavu a uvoľnenie mysle...konieckoncov fotografovanie je príjemná činnosť, tak nechápem, prečo má niekto za nutkavú potrebu sa pri bavení o fotografii rozčuľovať a byť za každú cenu nepríjemný (reakcia na viaceré, adrenalínom presýtené komentáre na tomto portály)...držím palce pri výbere ďalších autorov a následných pohodových rozhovorov
dobry postreh
 
noik
ocenenie redakciou 2014-10-08 19:02:26
príspevok od: alexmenti
niekedy veru dobre padne si prečítať nekonfrontačné príjemné veci, podfarbené arómou voňavej kávy...len tak, pre zábavu a uvoľnenie mysle...konieckoncov fotografovanie je príjemná činnosť, tak nechápem, prečo má niekto za nutkavú potrebu sa pri bavení o fotografii rozčuľovať a byť za každú cenu nepríjemný (reakcia na viaceré, adrenalínom presýtené komentáre na tomto portály)...držím palce pri výbere ďalších autorov a následných pohodových rozhovorov
Ano, to bude mozno aj tym, ze pri pisani som niekolko vonavych kav skonzumoval
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia