Hore

World Press Photo 2010 pozná víťazov

World Press Photo 2010 pozná víťazov

 

Jodi Biebrová, fotografka z Južnej Afriky, zvíťazila v prestížnej súťaži World Press Photo 2010 s portrétom Bibi Aishe. Portrét tiež získal prvú cenu v kategórii Portréty jednotlivých osôb v tohtoročnej súťaži.

 

V súčasnosti sa koná 54. ročník World Press Photo – súťaže, ktorá je celosvetovo považovaná za najprestížnejšie zápolenie fotoreportérov. Zvíťaziť v nej túžia fotografi z celého sveta. Tento rok sa súťaže zúčastnilo 5 847 profesionálnych fotografov zo 125 krajín, ktorí poskytli rekordný počet 108 059 snímok – o päť percent viac ako minulý rok.

 

Fotografi, fotografické agentúry, noviny a časopisy z celého sveta poskytli svoje najlepšie reportážne snímky za minulý rok. V čele medzinárodnej poroty zloženej z fotoredaktorov, fotografov a zástupcov tlačových agentúr z mnohých krajín stál David Burnett, fotoreportér a zakladajúci člen Contact Press Images. Porota potom strávila dva týždne výberom víťazov v deviatich kategóriách. Už druhý rok poroty špecialistov najprv hodnotia fotografie vo svojej kategórii. V záverečnom kole sa potom zostavuje spoločná porota zo zástupcov z každej kategórie, aby sa zaistila kontinuita posudzovania.

 

 

Fotografia bola zverejnená 1. augusta 2010 na obálke časopisu Time. Portrét tiež získal prvú cenu v kategórii Portréty jednotlivých osôb v tohtoročnej súťaži.

 

 

 

 

 

 

Video o fotografovaní víťaznej fotografie.

 

Víťazná fotografia Jodi Bieberovej zobrazuje Bibi Aishu, 18-ročnú ženu z provincie Oruzgan v Afganistane, ktorá ušla z domu svojho manžela k rodičom, sťažujúc si na kruté zaobchádzanie svojho manžela. Jednej noci sa v dome rodičov objavili príslušníci Talibanu a požadovali vydať Bibi do rúk spravodlivosti. Po tom, ako veliteľ talibanských ozbrojencov vyhlásil rozsudok, Bibin švagor odsúdenú pridržal a jej manžel jej odťal uši a nos. Bibi bola ponechaná napospas osudu, ale neskôr ju zachránili humanitárni pracovníci a americkí vojaci.

 

Za prvé miesto získa Jodi Bieberová 10 tisíc eur a fotoaparát Canon EOS so súpravou objektívov. Ocenenia získajú aj súťažiaci, ktorí sa umiestnili na prvých, druhých a tretích miestach v každej kategórii. Víťazi jednotlivých kategórií si odnesú 1 500 eur.

 

Víťazná fotografia bude vystavená vo viac ako 100 mestách 45 krajín, prvýkrát v Amsterdame na konci apríla. Okrem toho, víťazné snímky budú v šiestich jazykoch predstavené v ročenke zo súťaže. Termíny jednotlivých výstav nájdete na adrese:

www.worldpressphoto.org/exhibitions


Galéria víťazov


Zdroj: Canon, Worldpressphoto.org, Time

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
tomatito
ocenenie redakciou 2011-02-16 12:20:18
no ano ako inak..odfot nejake utrpenie..este aj pekne zabalene uhladne a uz si na prvom mieste..podla mna ta fotografia nie je hodna prveho miesta aj ked osud dievcata bol urcite kruty..
 
fotacik
2011-02-16 12:25:28
príspevok od: tomatito
no ano ako inak..odfot nejake utrpenie..este aj pekne zabalene uhladne a uz si na prvom mieste..podla mna ta fotografia nie je hodna prveho miesta aj ked osud dievcata bol urcite kruty..
mas pravdu,nie je vhodna prveho miesta...
 
Wampa
2011-02-16 12:28:19
Suhlasim s Tomatitom. Je to neludske.
 
lubinka
2011-02-16 12:47:18
prizivit sa na ludskom utrpeni...zial,to je velm \"ludska\" vlastnost.ale snad sa tym zlepsi aspon osud tej jednej mladej zeny.s kvalitou fotky to nema co do cinenia.
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-16 12:52:57
priatelie,neludske je to co sa tej zene stalo,neludsky je ten .kto jej to spravil.nie fotgrafka ,ktora to zanamenala a nie zena na fotke..je to obet neludskeho spravania sa afganskych muzov k zenam..je to pocta tej zene ,ze aj napriek svojmu zohaveniu sa nebala a neschovala ale ukazala svoje zohavnei svetu..a nemyslime si ,ze nasich zien sa to netyka,nasilie na zenach sa pacha n celom savete..
je iba na nas,ako sa s tym vysporiadame..tym,ze schovame hlavu do piesku a budeme sa tvarit ze sa nas to netyka.zlo a nasilie nezmizne..naopak,znasobi svoju silu...
cela fotoesej tu
http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,2007161_2235753,00.html
 
Štefan Káčer
2011-02-16 12:55:20
fotka asi nie je po viacerych strankach to najlepsie, ale bez nej by bol dany pribeh iba \"jednym z dalsich\" a tym je podla mna uzasna. Ani cela kniha nedokaze vypovedat viac ...
 
mirulos
2011-02-16 12:57:30
je to novinárska fotografia, ta sa neriadi ephotom...
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-16 12:59:14
príspevok od: mirulos
je to novinárska fotografia, ta sa neriadi ephotom...
 
cerfaa
2011-02-16 13:18:43
och joj.. čím viac mŕtvol a ľudského utrpenia, tým lepšie ocenenie.
je pravda, že novinárka fotka má úplne iné kritéria hodnotenia, ako nejaké iné, ale na druhú stranu tu je večný boj - pri novinárskej fotke, konkrétne pri reportážach z tretích zemí (ale samozrejme nie len tu) o zachovanie určitej etiky. ja sama som žurnalistka a viem, že hranica medzi exkluzívnou reportážou a morálkou je veľmi tenká. mne pripadajú niektoré fotky veľmi silné, dokonca by som sa odvážila povedať, že až neetické. na druhú stranu sa to jednoducho deje, a vďaka takýmto fotkám o tom vieme aj my ostatní.
nedá sa hodnotiť kvalita snímok, všetky majú obrovskú výpovednú hodnotu, no niektoré by som ja osobne určite neocenila prvým či druhým miestom...
nechcem nikoho uraziť, ani nič podobné, ale mám taký pocit, že aj ja keby som šla na Haiti alebo do Afganistanu, kde zúri vojna a zachytím nejakého vojaka ako pije čaj, zatiaľ čo sa okolo neho bojuje, získam ocenenie World Press Photo... - akoby to nebolo o fotkách, ale o miestach, kde vznikajú.
Tot vsjo, môj názor
 
stegas
2011-02-16 13:44:10
no a videli ste druhe miesto?namornika?no podla mna ta fotka je o nicom!!!!!!
 
simo
2011-02-16 13:48:52
to vo svete už nie je nič iné ako hrôza, násilie a utrpenie? Okrem kategórie šport tam inú fotku ako s týmto obsahom budete ťažko hľadať. Denno denne je nám toho toľko predsúvané, že už to v nás ani nezanechá stopu. Ruku na srdce, kto si spomenie na Tahity, Brazíliu, Nižnú Myšľu, ......
Kam to spejeme? Nečudujme sa, že je tľko násilia, keď ho zovšadiaľ prijímame ako informáciu o počasí.
Ešte že na ephote si môžem pozrieť fotky s oveľa príjemnejšou tématikou.
 
PavolDelej
2011-02-16 13:51:24
príspevok od: tomatito
no ano ako inak..odfot nejake utrpenie..este aj pekne zabalene uhladne a uz si na prvom mieste..podla mna ta fotografia nie je hodna prveho miesta aj ked osud dievcata bol urcite kruty..
moja rec
 
Max
2011-02-16 14:37:38
príspevok od: Štefan Káčer
fotka asi nie je po viacerych strankach to najlepsie, ale bez nej by bol dany pribeh iba \"jednym z dalsich\" a tym je podla mna uzasna. Ani cela kniha nedokaze vypovedat viac ...
suhlasim, velmi pekne povedane!
 
Špagetka
2011-02-16 15:00:03
...nepoznam kriteria, ale tato foto ma nesporne velmi silnu vypovednu hodnotu... Bibi prezila krutost, ale napriek tomu jej portret neposobi beznadejne... dobry portret a prve miesto si zasluzi... zial, dnes kam sa clovek pozrie tak vidi a pocuje o nasili, agresivite...tato foto pre mna symbolizuje zmenu...k lepsiemu...
 
spektrum
2011-02-16 15:44:59
príspevok od: istvic
priatelie,neludske je to co sa tej zene stalo,neludsky je ten .kto jej to spravil.nie fotgrafka ,ktora to zanamenala a nie zena na fotke..je to obet neludskeho spravania sa afganskych muzov k zenam..je to pocta tej zene ,ze aj napriek svojmu zohaveniu sa nebala a neschovala ale ukazala svoje zohavnei svetu..a nemyslime si ,ze nasich zien sa to netyka,nasilie na zenach sa pacha n celom savete..
je iba na nas,ako sa s tym vysporiadame..tym,ze schovame hlavu do piesku a budeme sa tvarit ze sa nas to netyka.zlo a nasilie nezmizne..naopak,znasobi svoju silu...
cela fotoesej tu
http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,2007161_2235753,00.html
máš pravdu, veľmi podobne som písala aj ja na SME (daniela-q), keď som pred pár dňami založila podobné diskusiu, zaujímalo ma, či sa táto trocha líši, ale vidím, že nie, náš názor je v menšine, inak tam som dala aj link na niektoré veľké, aby bolo jasné, o čom to je.
http://www.boston.com/bigpicture/2011/02/world_press_photo_winners.html
Diskusia sa rýchlo rozprúdi jedným smerom...to je najjednoduchšie..
 
javelin
2011-02-16 16:21:20
príspevok od: istvic
Chvalabohu že nehodnotia kritici z ephota, ale skutočný fotografi....by sme sa dočkali makroportrétu nejakého chrobáka , ktorý tragicky zahynul pod pásom tanku
 
javelin
2011-02-16 16:24:51
Fotografia , tak ako aj ostatné v tejto prestížnej celosvetovej súťaži ,je skutočne silná , emočná , s nábojom....
Sedlák vidí krásu aj v krave....skutočný umelec aj v utrpení.....
 
javelin
2011-02-16 16:26:41
Jé, a Kristus na kríži , je tiež pekné svinstvo....zvečniť na tisícoch plátnach , také utrpenie....
 
javelin
2011-02-16 16:28:34
Oprava hambím sa.... skutoční (mn.č.)
 
Roko_rv
2011-02-16 17:02:01
príspevok od: tomatito
no ano ako inak..odfot nejake utrpenie..este aj pekne zabalene uhladne a uz si na prvom mieste..podla mna ta fotografia nie je hodna prveho miesta aj ked osud dievcata bol urcite kruty..
Suhlasim. foto nic extra . . .
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-16 17:05:06
príspevok od: tomatito
no ano ako inak..odfot nejake utrpenie..este aj pekne zabalene uhladne a uz si na prvom mieste..podla mna ta fotografia nie je hodna prveho miesta aj ked osud dievcata bol urcite kruty..
skus toto ,myslim ze ti to viac ulahodi..
http://www.youtube.com/watch?v=ogYy1hH7ZXI
 
seifi
2011-02-16 17:12:26
V drvivej väčšine je to násilie nájdené, nafotené niekde inde, u nás nie ( v Európe, USA); myslím si, že keď aj nie s takým fyzickým dopadom, ale taktiež ohromným bôlom pre ženy je možné nájsť tisíce utrpení na našej pôde; príde mi, že je ľahšie sa baviť o iných, probléme iných ako o nás, našom probléme. Ako v politike. Toto asi aj je politika.
 
Cerberus
2011-02-16 18:18:28
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-16 18:23:50
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
poklona pane
 
Marcel Rebro
2011-02-16 19:12:35
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
777
 
Dodo PO
2011-02-16 19:35:08
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
Ď.
 
jaroa
2011-02-16 19:53:49
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
Skvele napisane.....
 
kralik_j
2011-02-16 20:14:10
príspevok od: cerfaa
och joj.. čím viac mŕtvol a ľudského utrpenia, tým lepšie ocenenie.
je pravda, že novinárka fotka má úplne iné kritéria hodnotenia, ako nejaké iné, ale na druhú stranu tu je večný boj - pri novinárskej fotke, konkrétne pri reportážach z tretích zemí (ale samozrejme nie len tu) o zachovanie určitej etiky. ja sama som žurnalistka a viem, že hranica medzi exkluzívnou reportážou a morálkou je veľmi tenká. mne pripadajú niektoré fotky veľmi silné, dokonca by som sa odvážila povedať, že až neetické. na druhú stranu sa to jednoducho deje, a vďaka takýmto fotkám o tom vieme aj my ostatní.
nedá sa hodnotiť kvalita snímok, všetky majú obrovskú výpovednú hodnotu, no niektoré by som ja osobne určite neocenila prvým či druhým miestom...
nechcem nikoho uraziť, ani nič podobné, ale mám taký pocit, že aj ja keby som šla na Haiti alebo do Afganistanu, kde zúri vojna a zachytím nejakého vojaka ako pije čaj, zatiaľ čo sa okolo neho bojuje, získam ocenenie World Press Photo... - akoby to nebolo o fotkách, ale o miestach, kde vznikajú.
Tot vsjo, môj názor
krasne vystihnute..
 
soms
2011-02-16 20:14:43
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
Tak je.
 
leto
2011-02-16 20:26:11
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
ak by bolo ludstvo aspoň spolovice ako ty, nebude to s nami také zlé,,,
 
mirulos
2011-02-16 20:29:48
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
+++
 
Lissuin
2011-02-16 20:38:43
Ja len doplním, že ocenený bol aj fotograf zo susedného Maďarska - fotografia Suicide jump (autor: Péter Lakatos) získala 1. miesto v kategórii Spot news. Fotografia zachytáva samovraha, ktorý sa polial horľavinou a následne zoskočil zo sochy ktorá sa nachádza na jednom z pilierov Mostu slobody.

http://www.worldpressphoto.org/index.php?option=com_photogallery&task=view&id=2030&Itemid=292&bandwidth=high
 
vlcimak
2011-02-16 20:47:03
Urcite si mnohych znepriatelim svojim nazorom, ktory sa nepatri nahlas hovorit napriek tomu, ze v kutiku duse s nim vacsina ludi suhlasi aby posobili demokraticky zmyslajuco.
Clovek je jediny tvor, ktory pomaha slabsim, vsade inde v zivocisnej risi (nenahovarajme si, ze sme nieco viac) je prirodzena selekcia, kde prezivaju len najsilnejsi, slabsi nemaju sancu, tym sa ako zivocisny druh stavaju odolnejsi voci akymkolvek nastraham sveta. V ponimani nasho zivocisneho druhu treba vyraz \"silnejsi\" chapat ako schopnejsi prezit v danom svete, ktory si civilizacia svojim vyvojom nastolila, ci uz s tym vacsina ludstva suhlasi, alebo nie.
V sucasnosti demokracia znamena okrem ineho pomahat socialne slabsim (a casto i neprisposobivejsim) obcanom, ktori nech ziju kdekolvek na svete akokolvek dlho, stale si nesu v genoch svoju neochotu zapracovat na sebe a mat sa lepsie, radsej natrcaju ruky so zobronenim o pomoc. Kazdy sa tvari demokraticky, v duchu sa vsak kazdy desi predstavy, ze ho raz rano taky clovek pozdravi:\"Dobre rano sused\". Pomahame krajinam, ktore by za normalnych okolnosti davno neexistovali z rozlicnych dovodov, paradoxne tym, ktori tam tu pomoc potrebovali sme ani najmenej nepomohli, len sme tym ohrozili seba a ohrozujeme stale viac. Terorizmus sa rozmaha po celom svete, ludia v tych krajinach neziju o nic lepsie ako pred desiatkami rokov... Ak to takto pojde dalej, obavam sa, ze nie oni sa prisposobia demokratickemu svetu, ale my sa budeme musiet prisposobit tomu ich a nase zeny budu chodit s odtatymi nosmi.
V tomto a podobnom duchu sa nesie i uslachtile posolstvo upozornovat na utrpenie ludi hoci i prostrednictvom fotografie, davno vsak nie som taky naivny, aby som veril, ze sa cokolvek zmeni k lepsiemu. Podobne fotografie su na velkych i malych sutaziach uz dopredu favorizovane, staci do zaberu dat otrhane dieta ako sa smutne pozera do objektivu a polovicu uspechu mate vo vrecku, bohuzial, to je smutny fakt. Netvrdim, ze treba do sutazi posielat len dojimave zapady a vychody slnka, ale je ak chceme cokolvek zmenit k lepsiemu, urcite toto nie je cesta, taky obrazok si kazdy s hrozou pozrie, ale ti, ktori hybu svetom na svojom postoji celkom urcite nic nezmenia, nevzdaju sa svojich dolarov ziskanych z vykoristovania ludi v tychto krajinach, nepotrebuju tam demokraciu, ktora by im vyhnala cenu pracovnej sily vyssie, bieda a chut pracovat za par dolarov mesacne im vyhovuje... to ziadna fotografia nezmeni...



 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-02-16 20:48:59
príspevok od: javelin
Chvalabohu že nehodnotia kritici z ephota, ale skutočný fotografi....by sme sa dočkali makroportrétu nejakého chrobáka , ktorý tragicky zahynul pod pásom tanku
typicky sedlak reaguje na mna a spomina makro..ako obycajne..uz som si zvykol..napisal som iba svoj nazor a hned sa tu musi spominat makro..ubohe...
 
Marcel Rebro
2011-02-16 21:30:51
príspevok od: tomatito
typicky sedlak reaguje na mna a spomina makro..ako obycajne..uz som si zvykol..napisal som iba svoj nazor a hned sa tu musi spominat makro..ubohe...
... neberieš to príliš osobne?
... alebo máš pocit že si jediný makro-chrobáko-fotograf široko a ďaľekozrako?

PS :
ad \"typicky sedlak\" ... napadá mi citát z Foresta Gumpa \"Pro hlupáka každý hloupý\" ... fakt neviem prečo ...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-02-16 22:10:26
príspevok od: Marcel Rebro
... neberieš to príliš osobne?
... alebo máš pocit že si jediný makro-chrobáko-fotograf široko a ďaľekozrako?

PS :
ad \"typicky sedlak\" ... napadá mi citát z Foresta Gumpa \"Pro hlupáka každý hloupý\" ... fakt neviem prečo ...
viem citat medzi riadkami..vacsinou ked dam nejaky iny koment hned sa berie do huby makro..no preco asi...wau ty si ale super koment dal s forestom..daj mi este..nestacilo
 
Marcel Rebro
2011-02-16 22:19:19
príspevok od: tomatito
viem citat medzi riadkami..vacsinou ked dam nejaky iny koment hned sa berie do huby makro..no preco asi...wau ty si ale super koment dal s forestom..daj mi este..nestacilo
... berie do huby? nestačilo? skús toto ... verím že vyhovie
 
Cyril
2011-02-16 22:26:50
príspevok od: Marcel Rebro
... neberieš to príliš osobne?
... alebo máš pocit že si jediný makro-chrobáko-fotograf široko a ďaľekozrako?

PS :
ad \"typicky sedlak\" ... napadá mi citát z Foresta Gumpa \"Pro hlupáka každý hloupý\" ... fakt neviem prečo ...
Tiez sa mi zda, ze chytil letiaci sip a prilozil si ho k hrudi
Citat je skvely
 
Marcel Rebro
2011-02-16 22:39:11
príspevok od: javelin
Oprava hambím sa.... skutoční (mn.č.)
oprava : hanbíš sa ...
 
lubinka
2011-02-16 23:17:16
príspevok od: vlcimak
Urcite si mnohych znepriatelim svojim nazorom, ktory sa nepatri nahlas hovorit napriek tomu, ze v kutiku duse s nim vacsina ludi suhlasi aby posobili demokraticky zmyslajuco.
Clovek je jediny tvor, ktory pomaha slabsim, vsade inde v zivocisnej risi (nenahovarajme si, ze sme nieco viac) je prirodzena selekcia, kde prezivaju len najsilnejsi, slabsi nemaju sancu, tym sa ako zivocisny druh stavaju odolnejsi voci akymkolvek nastraham sveta. V ponimani nasho zivocisneho druhu treba vyraz \"silnejsi\" chapat ako schopnejsi prezit v danom svete, ktory si civilizacia svojim vyvojom nastolila, ci uz s tym vacsina ludstva suhlasi, alebo nie.
V sucasnosti demokracia znamena okrem ineho pomahat socialne slabsim (a casto i neprisposobivejsim) obcanom, ktori nech ziju kdekolvek na svete akokolvek dlho, stale si nesu v genoch svoju neochotu zapracovat na sebe a mat sa lepsie, radsej natrcaju ruky so zobronenim o pomoc. Kazdy sa tvari demokraticky, v duchu sa vsak kazdy desi predstavy, ze ho raz rano taky clovek pozdravi:\"Dobre rano sused\". Pomahame krajinam, ktore by za normalnych okolnosti davno neexistovali z rozlicnych dovodov, paradoxne tym, ktori tam tu pomoc potrebovali sme ani najmenej nepomohli, len sme tym ohrozili seba a ohrozujeme stale viac. Terorizmus sa rozmaha po celom svete, ludia v tych krajinach neziju o nic lepsie ako pred desiatkami rokov... Ak to takto pojde dalej, obavam sa, ze nie oni sa prisposobia demokratickemu svetu, ale my sa budeme musiet prisposobit tomu ich a nase zeny budu chodit s odtatymi nosmi.
V tomto a podobnom duchu sa nesie i uslachtile posolstvo upozornovat na utrpenie ludi hoci i prostrednictvom fotografie, davno vsak nie som taky naivny, aby som veril, ze sa cokolvek zmeni k lepsiemu. Podobne fotografie su na velkych i malych sutaziach uz dopredu favorizovane, staci do zaberu dat otrhane dieta ako sa smutne pozera do objektivu a polovicu uspechu mate vo vrecku, bohuzial, to je smutny fakt. Netvrdim, ze treba do sutazi posielat len dojimave zapady a vychody slnka, ale je ak chceme cokolvek zmenit k lepsiemu, urcite toto nie je cesta, taky obrazok si kazdy s hrozou pozrie, ale ti, ktori hybu svetom na svojom postoji celkom urcite nic nezmenia, nevzdaju sa svojich dolarov ziskanych z vykoristovania ludi v tychto krajinach, nepotrebuju tam demokraciu, ktora by im vyhnala cenu pracovnej sily vyssie, bieda a chut pracovat za par dolarov mesacne im vyhovuje... to ziadna fotografia nezmeni...



hmmm,myslim,ze schopnost a ochota pomahat slabsim je rozhodne pozitivom,je to ten rozhodujuci moment,ten,ktory zavazi v chvili,ked vas vas blizny bud strci pre svoj prospech do priepasti,alebo vam poda pomocnu ruku...vas selektivny humanizmus(ci skor isteho fuzateho netvora hodna teoria vlady tych silnych a rydzich)ma desi...
 
Artpraktik
2011-02-17 00:05:16
Na Krista na kríži som bol zvyknutý, no keď túto scénu okomentoval človek z inej krajiny a kultúry, tak som sa nad tým zamyslel. Povedal asi toľko, že nevie pochopiť, prečo si taký morbídny obraz dávame do príbytkov, k cestám a vlastne kdekoľvek... Nikdy som sa na to tak nepozeral, ale je niekedy dobré, pozrieť sa na vec iným pohľadom.
Noviny a časopisy sú veľmi často tiež \"morbídne\", ale za tým \"škaredým, hnusným, a morbídnym\" je príbeh, tak ako príbeh Krista.
Tá žena žije. Fotografia má príbeh. To sú silné argumenty v tejto súťaži.
 
Cyril
2011-02-17 00:06:20
príspevok od: vlcimak
Urcite si mnohych znepriatelim svojim nazorom, ktory sa nepatri nahlas hovorit napriek tomu, ze v kutiku duse s nim vacsina ludi suhlasi aby posobili demokraticky zmyslajuco.
Clovek je jediny tvor, ktory pomaha slabsim, vsade inde v zivocisnej risi (nenahovarajme si, ze sme nieco viac) je prirodzena selekcia, kde prezivaju len najsilnejsi, slabsi nemaju sancu, tym sa ako zivocisny druh stavaju odolnejsi voci akymkolvek nastraham sveta. V ponimani nasho zivocisneho druhu treba vyraz \"silnejsi\" chapat ako schopnejsi prezit v danom svete, ktory si civilizacia svojim vyvojom nastolila, ci uz s tym vacsina ludstva suhlasi, alebo nie.
V sucasnosti demokracia znamena okrem ineho pomahat socialne slabsim (a casto i neprisposobivejsim) obcanom, ktori nech ziju kdekolvek na svete akokolvek dlho, stale si nesu v genoch svoju neochotu zapracovat na sebe a mat sa lepsie, radsej natrcaju ruky so zobronenim o pomoc. Kazdy sa tvari demokraticky, v duchu sa vsak kazdy desi predstavy, ze ho raz rano taky clovek pozdravi:\"Dobre rano sused\". Pomahame krajinam, ktore by za normalnych okolnosti davno neexistovali z rozlicnych dovodov, paradoxne tym, ktori tam tu pomoc potrebovali sme ani najmenej nepomohli, len sme tym ohrozili seba a ohrozujeme stale viac. Terorizmus sa rozmaha po celom svete, ludia v tych krajinach neziju o nic lepsie ako pred desiatkami rokov... Ak to takto pojde dalej, obavam sa, ze nie oni sa prisposobia demokratickemu svetu, ale my sa budeme musiet prisposobit tomu ich a nase zeny budu chodit s odtatymi nosmi.
V tomto a podobnom duchu sa nesie i uslachtile posolstvo upozornovat na utrpenie ludi hoci i prostrednictvom fotografie, davno vsak nie som taky naivny, aby som veril, ze sa cokolvek zmeni k lepsiemu. Podobne fotografie su na velkych i malych sutaziach uz dopredu favorizovane, staci do zaberu dat otrhane dieta ako sa smutne pozera do objektivu a polovicu uspechu mate vo vrecku, bohuzial, to je smutny fakt. Netvrdim, ze treba do sutazi posielat len dojimave zapady a vychody slnka, ale je ak chceme cokolvek zmenit k lepsiemu, urcite toto nie je cesta, taky obrazok si kazdy s hrozou pozrie, ale ti, ktori hybu svetom na svojom postoji celkom urcite nic nezmenia, nevzdaju sa svojich dolarov ziskanych z vykoristovania ludi v tychto krajinach, nepotrebuju tam demokraciu, ktora by im vyhnala cenu pracovnej sily vyssie, bieda a chut pracovat za par dolarov mesacne im vyhovuje... to ziadna fotografia nezmeni...



Je to Tvoj nazor

Niektori pamahaju nezistne, ini zistne. Ty razis asi tu tvrdsiu verziu: z Teba nemam nic, padni!

Podla mna sa to neda takto zovseobecnovat, nedaju sa strcit vsetci do jedneho vreca. Ano, je dost ludi, ktori to zneuzivaju, nielen romovia. Poznam par romov, ktorym by som rad povedal: Dobre rano susedko.
Nie je to o farbe pleti, o nabozenstve, je to o ludoch. Niektori ozaj chcu pomahat.

Toto je tema na poriadne vysoku vatru
 
soms
2011-02-17 00:55:21
príspevok od: Cyril
Tiez sa mi zda, ze chytil letiaci sip a prilozil si ho k hrudi
Citat je skvely
 
javelin
2011-02-17 06:42:49
príspevok od: Marcel Rebro
oprava : hanbíš sa ...
A vieš že som zrovna nemyslel \"Kečupa\".....len som si napísal všeobecne svoj nazor s prihliadnutím na zákon tohoto štátu , aby som neosočil ,alebo inak neurazi národ , rasu,menšinu a vieroviznanie a nepodporil skupinu, alebo ideológiu, potláčajúcu ludské práva a hanobiacu už vyššie uvedené......
No a sedlákom som myslel , jako skutočného farmára čo hladá ženu , najlepšie ceckatú a mladú , čo podrží mu kravu....samozrejme nie kvôli dojeniu , lež podľa príkladu známeho vtipu o beduínovi a ťave....
 
javelin
2011-02-17 06:52:18
príspevok od: vlcimak
Urcite si mnohych znepriatelim svojim nazorom, ktory sa nepatri nahlas hovorit napriek tomu, ze v kutiku duse s nim vacsina ludi suhlasi aby posobili demokraticky zmyslajuco.
Clovek je jediny tvor, ktory pomaha slabsim, vsade inde v zivocisnej risi (nenahovarajme si, ze sme nieco viac) je prirodzena selekcia, kde prezivaju len najsilnejsi, slabsi nemaju sancu, tym sa ako zivocisny druh stavaju odolnejsi voci akymkolvek nastraham sveta. V ponimani nasho zivocisneho druhu treba vyraz \"silnejsi\" chapat ako schopnejsi prezit v danom svete, ktory si civilizacia svojim vyvojom nastolila, ci uz s tym vacsina ludstva suhlasi, alebo nie.
V sucasnosti demokracia znamena okrem ineho pomahat socialne slabsim (a casto i neprisposobivejsim) obcanom, ktori nech ziju kdekolvek na svete akokolvek dlho, stale si nesu v genoch svoju neochotu zapracovat na sebe a mat sa lepsie, radsej natrcaju ruky so zobronenim o pomoc. Kazdy sa tvari demokraticky, v duchu sa vsak kazdy desi predstavy, ze ho raz rano taky clovek pozdravi:\"Dobre rano sused\". Pomahame krajinam, ktore by za normalnych okolnosti davno neexistovali z rozlicnych dovodov, paradoxne tym, ktori tam tu pomoc potrebovali sme ani najmenej nepomohli, len sme tym ohrozili seba a ohrozujeme stale viac. Terorizmus sa rozmaha po celom svete, ludia v tych krajinach neziju o nic lepsie ako pred desiatkami rokov... Ak to takto pojde dalej, obavam sa, ze nie oni sa prisposobia demokratickemu svetu, ale my sa budeme musiet prisposobit tomu ich a nase zeny budu chodit s odtatymi nosmi.
V tomto a podobnom duchu sa nesie i uslachtile posolstvo upozornovat na utrpenie ludi hoci i prostrednictvom fotografie, davno vsak nie som taky naivny, aby som veril, ze sa cokolvek zmeni k lepsiemu. Podobne fotografie su na velkych i malych sutaziach uz dopredu favorizovane, staci do zaberu dat otrhane dieta ako sa smutne pozera do objektivu a polovicu uspechu mate vo vrecku, bohuzial, to je smutny fakt. Netvrdim, ze treba do sutazi posielat len dojimave zapady a vychody slnka, ale je ak chceme cokolvek zmenit k lepsiemu, urcite toto nie je cesta, taky obrazok si kazdy s hrozou pozrie, ale ti, ktori hybu svetom na svojom postoji celkom urcite nic nezmenia, nevzdaju sa svojich dolarov ziskanych z vykoristovania ludi v tychto krajinach, nepotrebuju tam demokraciu, ktora by im vyhnala cenu pracovnej sily vyssie, bieda a chut pracovat za par dolarov mesacne im vyhovuje... to ziadna fotografia nezmeni...



No od novinára , (reportéra) , nemôžeš čakať iný motív.....snáď ešte tak reportáž z bálu v opere, alebo športovísk ...ale to si vieme nafotiť aj sami , a mnoho krát lepšie ,ako cvakátko z BBC alebo CNN....
Novinárska súťaž, novinárske pravidlá, novinárska tématika....
 
javelin
2011-02-17 07:01:12
príspevok od: lubinka
hmmm,myslim,ze schopnost a ochota pomahat slabsim je rozhodne pozitivom,je to ten rozhodujuci moment,ten,ktory zavazi v chvili,ked vas vas blizny bud strci pre svoj prospech do priepasti,alebo vam poda pomocnu ruku...vas selektivny humanizmus(ci skor isteho fuzateho netvora hodna teoria vlady tych silnych a rydzich)ma desi...
Odprúčam prejsť sa Luníkom IX, po západe slnka, so srdcom na dlani a svetlom v duši.....
Pravdepodobne sa Vám neujde ani titulka v Niju Tájm, pretože v tej hromade odpadu a špiny , Vás žiaden cvičený havino nenájde....
 
spektrum
2011-02-17 07:14:47
príspevok od: Cerberus
Fotografia Bibi je nielen o nej samotnej, je to výpoveď aj o nás. O tom akí sme, ako si vieme navzájom ubližovať. I keď si viacerí z nás povedia že sa nás to netýka, je to ďaleko, je to iná kultúra, majú tam iné zákony - právo sharíja, to si oni robia medzi sebou. Zo svojho pohľadu budú mať pravdu, okrem jednej veci: týka sa nás to. Tu je to tiež. Medzi nami. V inej forme.
Žijeme vo svete rýchleho prenosu informácií. Čokoľvek a kdekoľvek sa na Zemi udeje, v priebehu niekoľkých hodín máme odtiaľ informácie naservírované doma na TV obrazovkách, alebo hocikde kde je internet (práca, mobil, kaviareň,...). Tých informácií je toľko, a sme na ne natoľko zvyknutí, že si k správam o ľudskom nešťastí pokojne dávame do úst hranolky, čipsy (zemiakové lupienky), kečup, čokoládu, zapíjame to kolou a vôbec to s nami nepohne. Lebo je to tak podávané. Preštrikované pikoškami a reklamami. Konzum. Zvykli sme si. Je to normálne. Ja tvrdím, že nie je.
Bibi Aisha je žena, ktorá znamenia príkoria nosí na tvári. Tým sa líši od státisícov iných žien vo svete. Odhodlala sa ukázať sa svetu a bojovať proti tomu. Dala si svoj príbeh zvečniť na fotografiu. Tiež mám rád fotografie krásnej krajiny, prírody, pekného príbehu, nádherných farieb. Ale fotografia nemusí byť len príjemná oku, pocitu. Fotografia o Bibi prináša výpoveď, svedectvo. Aj o nás, o našej ľahostajnosti k osudom druhých. Bibi Aisha sa takto nenarodila. Spravili jej to ľudia.
presne tak, v podobnom duchu som ja pisala do diskusii na SME, potesilo ma
 
spektrum
2011-02-17 07:20:09
príspevok od: vlcimak
Urcite si mnohych znepriatelim svojim nazorom, ktory sa nepatri nahlas hovorit napriek tomu, ze v kutiku duse s nim vacsina ludi suhlasi aby posobili demokraticky zmyslajuco.
Clovek je jediny tvor, ktory pomaha slabsim, vsade inde v zivocisnej risi (nenahovarajme si, ze sme nieco viac) je prirodzena selekcia, kde prezivaju len najsilnejsi, slabsi nemaju sancu, tym sa ako zivocisny druh stavaju odolnejsi voci akymkolvek nastraham sveta. V ponimani nasho zivocisneho druhu treba vyraz \"silnejsi\" chapat ako schopnejsi prezit v danom svete, ktory si civilizacia svojim vyvojom nastolila, ci uz s tym vacsina ludstva suhlasi, alebo nie.
V sucasnosti demokracia znamena okrem ineho pomahat socialne slabsim (a casto i neprisposobivejsim) obcanom, ktori nech ziju kdekolvek na svete akokolvek dlho, stale si nesu v genoch svoju neochotu zapracovat na sebe a mat sa lepsie, radsej natrcaju ruky so zobronenim o pomoc. Kazdy sa tvari demokraticky, v duchu sa vsak kazdy desi predstavy, ze ho raz rano taky clovek pozdravi:\"Dobre rano sused\". Pomahame krajinam, ktore by za normalnych okolnosti davno neexistovali z rozlicnych dovodov, paradoxne tym, ktori tam tu pomoc potrebovali sme ani najmenej nepomohli, len sme tym ohrozili seba a ohrozujeme stale viac. Terorizmus sa rozmaha po celom svete, ludia v tych krajinach neziju o nic lepsie ako pred desiatkami rokov... Ak to takto pojde dalej, obavam sa, ze nie oni sa prisposobia demokratickemu svetu, ale my sa budeme musiet prisposobit tomu ich a nase zeny budu chodit s odtatymi nosmi.
V tomto a podobnom duchu sa nesie i uslachtile posolstvo upozornovat na utrpenie ludi hoci i prostrednictvom fotografie, davno vsak nie som taky naivny, aby som veril, ze sa cokolvek zmeni k lepsiemu. Podobne fotografie su na velkych i malych sutaziach uz dopredu favorizovane, staci do zaberu dat otrhane dieta ako sa smutne pozera do objektivu a polovicu uspechu mate vo vrecku, bohuzial, to je smutny fakt. Netvrdim, ze treba do sutazi posielat len dojimave zapady a vychody slnka, ale je ak chceme cokolvek zmenit k lepsiemu, urcite toto nie je cesta, taky obrazok si kazdy s hrozou pozrie, ale ti, ktori hybu svetom na svojom postoji celkom urcite nic nezmenia, nevzdaju sa svojich dolarov ziskanych z vykoristovania ludi v tychto krajinach, nepotrebuju tam demokraciu, ktora by im vyhnala cenu pracovnej sily vyssie, bieda a chut pracovat za par dolarov mesacne im vyhovuje... to ziadna fotografia nezmeni...



mimochodom a troška od veci, človek vôbec nie je jediný tvor, ktorý pomáha slabším...resp. sa chová sociálne. Hmyzie sociálne spoločenstvá, ale aj kŕdle vtákov či rýb sa správajú ako celok, ktorý chráni jednotlivcov...problém je ten, že ľudstvo nie je celok...ale množstvo konkurujúcich si malých skupín...možno až nejaká kozmická katastrofa ho raz spojí
 
pampúch
2011-02-17 08:13:10
ženy majú všetko na svojom mieste a malo by to tam aj ostať, dúfam že práve za túto fotku, to hovädo bude pykať aj s tou partičkou zfetovaných talibancov

fotka vyhrala, lebo bola najlepšia
 
chudas12
2011-02-17 08:29:06
zaujímavé je to, že v súťaži je fotka utrpenia a vyhrá súťaž, SÚŤAŽ!!!!, súťaž v čom, v utrpení? Takáto fotka by nemala byť zaraďovaná do súťaže, za ňu by niekto nemal dostať fotoaparát!!!! Takáto fotka by mala byť publikovaná na fotografickej výstave v nesúťažnej kategórii ako upozornenie o tom, že aj takéto úchylky poskytuje život na tejto zemi.

 
vlcimak
2011-02-17 08:34:10
príspevok od: lubinka
hmmm,myslim,ze schopnost a ochota pomahat slabsim je rozhodne pozitivom,je to ten rozhodujuci moment,ten,ktory zavazi v chvili,ked vas vas blizny bud strci pre svoj prospech do priepasti,alebo vam poda pomocnu ruku...vas selektivny humanizmus(ci skor isteho fuzateho netvora hodna teoria vlady tych silnych a rydzich)ma desi...
Ale ja vobec nemam pocit,ze by z mojho prispevku vyplyvalo, ze sa s takymto smerovanim \"civilizacie\" stotoznujem a suhlasim s tym. Iba som napisal ako to podla mna funguje, ci skor nefunguje. Fotografia pod vplyvom inych medii stale viac straca svoj vyznam, nedokaze uz tak sokovat ako kedysi a bohuzial ten vyraz \"sokovat\" je tu namieste. Ludia si radi pozru hrozy sveta v teplucku svojej obyvacky, pripada mi, ze svetovy mier uz zaujima iba missky bojujuce o titul a naopak zapadajuce starnuce kviezdy, ktore chcu este aspon na chvilu zaziarit. Je smutne, ze vsade kam vkrocila civilizacia vraj so snahou pomoct, len sa tam prehlbila bieda, ci skor chudobni chudobnimi aj ostali, bohati zbohatli este viac.
Sklanam sa pred odvahou fotografov, ktori idu do nebezpecneho sveta s uprimnou predstavou, ze zmenia svet k lepsiemu, obavam sa vsak, ze velmi casto je to skor snaha zviditelnit v tomto dravom svete seba sameho a svoje fotografie. Ako tu bolo spomenute, mnohe fotografie takehoto zamerania uz na prvy pohlad zavanaju, ze nevznikli s umyslom pomoct a upozornit svet na krivdy, ktore sa v nom pachaju.

Pri socialnom dokumente je vhodne porusit aspon zopar pravidiel o spravnej kompozicii a osvetleni, pokojne mozete postave nechat rast z hlavy stlp, posobi to dojmom, ze ide o autorsky rukopis ostrielaneho autora, ktory v nebezpecnom terene zachytava surovu realitu. Tiez je dobre pouzit sirokouhly objektiv a zdeformovat tvar postave v popredi - ocitli ste sa predsa priamo v centre diania a odtial podavate svetu exkluzivnu spravu.
Naopak - po vsetkych strankach dokonala fotografia prezradza, ze ide o zacinajuceho autora bez rukopisu, ktory dosledne dba na to, co ho v skole naucili. Pri hodnoteni takehoto zaberu nutne musi kazdy spozorniet a beda, ak sa niekde v rohu objavi nevhodne zakomponovane stebielko.
Som tak trochu alergicky (dufam, ze sa zasa niekto nechyti hohoto slovicka a nezacne ho rozpitvavat) na obrazky vznikajuce podla tejto osvedcenej sablony, pripadaju mi neuprimne a falosne.

Do zanedbanych krajin chodi mnozstvo ludi inych profesii, lekari, misionari, potichu a bez senzacii tam vykonavaju mravenciu pracu cele roky v tazkom terene priamo medzi postihnutymi ludmi, nikto okrem najblizsej rodiny o nich a ich cinoch netusi.
Netreba zatracovat fotografiu, len mam dojem, ze svoje uz v tejto oblasti povedala, upozornila na nedostatky s ktorymi sa ludstvo musi popasovat, teraz treba zacat z ineho konca. A sme zasa tam, kde som zacal svoj predchadzajuci prispevok - chce ten, kto ma moznost ovplyvnit svet vobec pomahat? Co mozeme ovplyvnit my sami? Ved si nedokazeme poradit na malom fliaciku Zeme ani s ozranom v politike za akeho by sa hanbili i 1000 kilometrov na vychod a zbavit ho imunity, nenahovarajme si, ze to dokaze fotografia, teraz uz nedokaze.

 
vlcimak
2011-02-17 08:36:37
Nechytajte ma na gramatike - opravujem preklep \"chudobnimi aj ostali\" spravne je \"chudobnymi...\"
 
atiart
2011-02-17 09:40:55
príspevok od: chudas12
zaujímavé je to, že v súťaži je fotka utrpenia a vyhrá súťaž, SÚŤAŽ!!!!, súťaž v čom, v utrpení? Takáto fotka by nemala byť zaraďovaná do súťaže, za ňu by niekto nemal dostať fotoaparát!!!! Takáto fotka by mala byť publikovaná na fotografickej výstave v nesúťažnej kategórii ako upozornenie o tom, že aj takéto úchylky poskytuje život na tejto zemi.

... v každej cigánskej osade sú do modrofialova vyfarbené aspoň dve ženy , choď tam , od-foť ich , a aj ty budeš mať foťak, aj love ... prečo by nemala byť taká fotka ? aká má byť ? zajtra večer budem mať sexualný večierok, príď nás nafotiť, partnerka však dáva za podmienku, že fotograf tiež musí byť vyzlečený ..... utrpenie a sex ................ artikel, ktorý najviac sa predáva , jedno šokuje, druhé neviem čo spôsobuje, ale keď odfotíš kostol, zato ani z Vatikánu nedostaneš ani groš, ba, Ty im budeš musieť zaplatiť, aby si z toho záberu mohol vyrábať pohľadnice
 
javelin
2011-02-17 09:53:20
Len vďaka tejto fotografii ,dievča v strede, nezomrelo na následky popálenín v poľnej nemocnici.....
Som presvedčený, že už dnes, podniká nejaká organizácia , skupina ľudí ,alebo jednotlivec , kroky , ako tej zašliapnutej bábike z víťaznej fotografie , vrátiť jej pôvodnú tvár.....
Ak , to tak bude, účel splnila.....
 
javelin
2011-02-17 09:56:58
príspevok od: javelin
A vieš že som zrovna nemyslel \"Kečupa\".....len som si napísal všeobecne svoj nazor s prihliadnutím na zákon tohoto štátu , aby som neosočil ,alebo inak neurazi národ , rasu,menšinu a vieroviznanie a nepodporil skupinu, alebo ideológiu, potláčajúcu ludské práva a hanobiacu už vyššie uvedené......
No a sedlákom som myslel , jako skutočného farmára čo hladá ženu , najlepšie ceckatú a mladú , čo podrží mu kravu....samozrejme nie kvôli dojeniu , lež podľa príkladu známeho vtipu o beduínovi a ťave....
Kokos aj s vierovyznaním ....tomu lovenčina lahodím hneď ráno.....
 
soms
2011-02-17 11:08:55
príspevok od: javelin
Odprúčam prejsť sa Luníkom IX, po západe slnka, so srdcom na dlani a svetlom v duši.....
Pravdepodobne sa Vám neujde ani titulka v Niju Tájm, pretože v tej hromade odpadu a špiny , Vás žiaden cvičený havino nenájde....
Ale potkany ťa nájdu. No to už budeš bez srdca aj svetla a mobilu.
 
mirulos
2011-02-17 13:31:34
dokaz, ze ta fotka je dobra a splnila svoj ucel-ciel, ponukate sami v tejto diskusii, hovori sa o nej...
dobre svetlo nech vam svieti...
 
lomihnat
2011-02-17 14:10:26
Hovorí sa tomu Mean World Syndrome : médiá nás zaplavujú samými zlými správami lebo tie dobré sa tak dobre nepredávajú... Človek nakoniec nadobúda pocit, že sa na tom svete už vôbec nič dobré nedeje....
 
wayne
2011-02-17 15:04:49
Neviem si pomoct, ja na tej fotke ziadne utrpenie nevidim. Je na nej mlada slecna, pekne oblecena, upravena. Nema usi, ani nos, napriek tomu je krasna, a napriek tomu presdtupi hrdo pred fotoaparat a necha sa fotit. Co by ste robili vy, byt na jej mieste? Nosili by ste hlavu na krku stale hrdo a vzpriamene?
 
quaq
2011-02-17 15:56:02
Smrť,sex, násilie,vražda keď nie je môže byť aj samovražda, novinári to fotia lebo to predáva a otrlí ľudia nie sú schopní vnímať nič iné lebo ich osobnosti sú otupené a ich myslenie je skratkovité nikto z veľkej väčšiny nie je ochotný rozmýšľať chcú všetko hneď a surovo, strácame zábrany a pokúšame sa to skryť za akúsi falošnú pomoc. Hovno a nie pomoc blížnemu svojmu viedlo fotografku k fotografovaniu nešťastia, hovno plné uznania a peňazí a slávy, keby sme boli naozaj ešte ľudia tak nepotrebujeme takéto stimuly aby sme pomáhali no čo je smutnejšie že ani toto nie je dosť silný kopanec k tomu aby sme sa prebrali, som znechutený stačí si pozrieť kategóriu šport......
 
tomis.ales
2011-02-17 17:59:04
Tak toto vyhralo World Press??? Dat zenu s odseknutym nosom pred stenu, ktora medzitym vyrozprava svoj pribeh do zaznamniku, asistent rozlozi svetla a pekne v klude si to odfoti? Som myslel ze na vyhru treba viac. Tak napriklad akciu, byt na spravnom mieste v spravny cas, fotit aj v absolutnom strese a ohrozeni zivota, rozhodnut sa v stotine sekundy, proste aby bolo vidiet ze toto neodfoti kazdy a len tak, ze je to nieco fakt extra. A nie portret v idealnych podmienkach! Takych pribehov ako ma Bibi je bohuzial vela a tato fotka nijako nevybocuje z sedeho priemeru.
Navod ako vyhrat alebo aspon zaujat porotu World Press Photo:
1. Ist do cudziny, najlepsie do Afriky alebo Azie
2. fotit nestastie, lepsie smrt, vlastne este lepsie vela smrti, uplne najlepsie iba smrt
3. najst silny (aj ked pre nich bezny)pribeh, co v chudobnych krajinach nieje problem
4. a nakoniec postavit sa do rady, pretoze takychto fotiek je plny fotograficky svet
V roku 2009 som bol na World Press a nikdy viac tam uz nepojdem, bolo to najvacsie sklamanie. Kopec prazdnych cvakov bez duse akych su na svete miliony. Castokrataj technicky strasne, napriek ze vela z nich boli fotene v takmer idealnych podmienkach. Som rad ze som tam bol, mam skusenost, aspon viem ze toto nie je zdaleka to, co ma bavi.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-02-17 18:15:27
myslím si, že tam boli aj oveľa lepšie fotky...
 
petterko
2011-02-17 19:13:11
príspevok od: javelin
Chvalabohu že nehodnotia kritici z ephota, ale skutočný fotografi....by sme sa dočkali makroportrétu nejakého chrobáka , ktorý tragicky zahynul pod pásom tanku
))
 
atiart
2011-02-17 19:27:46
príspevok od: quaq
Smrť,sex, násilie,vražda keď nie je môže byť aj samovražda, novinári to fotia lebo to predáva a otrlí ľudia nie sú schopní vnímať nič iné lebo ich osobnosti sú otupené a ich myslenie je skratkovité nikto z veľkej väčšiny nie je ochotný rozmýšľať chcú všetko hneď a surovo, strácame zábrany a pokúšame sa to skryť za akúsi falošnú pomoc. Hovno a nie pomoc blížnemu svojmu viedlo fotografku k fotografovaniu nešťastia, hovno plné uznania a peňazí a slávy, keby sme boli naozaj ešte ľudia tak nepotrebujeme takéto stimuly aby sme pomáhali no čo je smutnejšie že ani toto nie je dosť silný kopanec k tomu aby sme sa prebrali, som znechutený stačí si pozrieť kategóriu šport......
.... ľudstvo je choré , a veľmi, pre mňa to foto je o tom ... s takou krutosťou tí muži potvrdzujú len svoju slabosť, egocentrizmus, zase samozrejme fotografia a nešťastné dievča do istej miery zneužitá aj na propagandu obhajoby vojenskej operácie, ale mi to tu iste nedoriešime, každý má nejaký svoj názor , jedno však viem, že keď nedokážeš pomôcť, tak aspoň neubližuj ! .... najväčšou chorobou ľudstva sú ich predsudky, a proti tomu nevynašlo sa ešte žiadna zbraň .....
 
Dodo PO
2011-02-17 22:27:08
príspevok od: atiart
.... ľudstvo je choré , a veľmi, pre mňa to foto je o tom ... s takou krutosťou tí muži potvrdzujú len svoju slabosť, egocentrizmus, zase samozrejme fotografia a nešťastné dievča do istej miery zneužitá aj na propagandu obhajoby vojenskej operácie, ale mi to tu iste nedoriešime, každý má nejaký svoj názor , jedno však viem, že keď nedokážeš pomôcť, tak aspoň neubližuj ! .... najväčšou chorobou ľudstva sú ich predsudky, a proti tomu nevynašlo sa ešte žiadna zbraň .....
Včera mi to nedalo, ale keď som si prečítal v Tvojom príspevku „...obhajoba vojenskej operácie...“, druhé čo mi napadlo po urýchlenom nasadnuti do OT-čka bolo, nakloniť si svetovú verejnosť a odôvodniť vojenskú prítomnosť v tomto regióne. Usámu Bin Ládina nakoniec nenašli a vôbec, videl som Fahrenheit 9/11, ja vlastne neviem ako to je v skutočnosti. Vedie tadiaľ ropovod, Afganistan pod svojím povrchom ukrýva nerastné bohatstvo za stovky miliárd dolárov a krajina patrí potenciálne patrí medzi najbohatšie štáty sveta.
Samozrejme je to hrozné čo sa tam deje, Alexander Veľký tam asi veľmi nezabodoval a v dnešnom, našom civilizovanom svete je to neprípustné, ale naozaj je to tak? A čo obchod s bielym mäsom, drogy, mafie, finančné krízy, dôchodkové reformy a ich dopady na ľudí... máme tiež dosť hrôzy aj doma, v Európe, len je viacej sofistikovaná.
Svoj stredovek sme si prešli, nepamätám ako tu vyzeral bežný život, vtedy ešte nebol EOS.
Svet sa zglobalizoval, sme denno-denne svedkami násilia, že už to berieme ako samozrejmosť. Nie žeby mi chýbal Vasiľ Biľak v poli ako šúľa klasy, ale toto tiež nie je dobré. Neviem, nemo pozerám a verím, že sa nevraciame do stredoveku.
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-18 12:07:59
Neviem si pomoct. Ked vidim tuto fotku, musim porovnavat. Porovnavat portret rovnako odetej zeny...vtedy este dievcata, rovnako v Afganistane. V ktorej ociach je zachyteny bolavy osud jej celeho naroda. Steve McCurry to ponal uplne inak. Fotil konflikty v Pakistane, Juhoslavii, Afganistane, v Kambodzi, Kuvajt. Prve snimky na WTC 11/9... 2x vyhlaseny v konfliktoch oficialne za mrtveho, prezil pad lietadla na Balkane, clen Magnum, 4 prve miesta vo World Press Photo, zlata medaila Roberta Capa-u.
90% jeho fotiek boli zachytene na farebny film Kodachrome. Vacsinou foti portrety v prirodzenom svetle.
jeho uzasnu stranku si pozrite tu:
http://www.stevemccurry.com/main.php

Myslim ze vam zaberie viac ako hodinu...a budete sa k nej radi vracat.
...a portret, ktory zmenil jeho karieru v roku 1984:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Girl

Po rokoch nastalo dlhe obdobie hladania tejto zeny. Myslim, ze mu s tym pomohol National Geografic. Tu si mozete pozriet Sharbat (tak sa zena vola), ako vyzera v tychto dnoch: na prvej fotke mala 13-14 rokov.

http://ngm.nationalgeographic.com/2002/04/afghan-girl/index-text

Neviem ako pre vas, ale pre mna ma Steveho fotka vacsi inpakt...

Zelam vam pekny den.
 
atiart
2011-02-18 13:48:42
príspevok od: noik
Neviem si pomoct. Ked vidim tuto fotku, musim porovnavat. Porovnavat portret rovnako odetej zeny...vtedy este dievcata, rovnako v Afganistane. V ktorej ociach je zachyteny bolavy osud jej celeho naroda. Steve McCurry to ponal uplne inak. Fotil konflikty v Pakistane, Juhoslavii, Afganistane, v Kambodzi, Kuvajt. Prve snimky na WTC 11/9... 2x vyhlaseny v konfliktoch oficialne za mrtveho, prezil pad lietadla na Balkane, clen Magnum, 4 prve miesta vo World Press Photo, zlata medaila Roberta Capa-u.
90% jeho fotiek boli zachytene na farebny film Kodachrome. Vacsinou foti portrety v prirodzenom svetle.
jeho uzasnu stranku si pozrite tu:
http://www.stevemccurry.com/main.php

Myslim ze vam zaberie viac ako hodinu...a budete sa k nej radi vracat.
...a portret, ktory zmenil jeho karieru v roku 1984:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Girl

Po rokoch nastalo dlhe obdobie hladania tejto zeny. Myslim, ze mu s tym pomohol National Geografic. Tu si mozete pozriet Sharbat (tak sa zena vola), ako vyzera v tychto dnoch: na prvej fotke mala 13-14 rokov.

http://ngm.nationalgeographic.com/2002/04/afghan-girl/index-text

Neviem ako pre vas, ale pre mna ma Steveho fotka vacsi inpakt...

Zelam vam pekny den.
.... áno , tento portrét, je jedinečným dielom ....
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-18 16:10:32
príspevok od: tomis.ales
Tak toto vyhralo World Press??? Dat zenu s odseknutym nosom pred stenu, ktora medzitym vyrozprava svoj pribeh do zaznamniku, asistent rozlozi svetla a pekne v klude si to odfoti? Som myslel ze na vyhru treba viac. Tak napriklad akciu, byt na spravnom mieste v spravny cas, fotit aj v absolutnom strese a ohrozeni zivota, rozhodnut sa v stotine sekundy, proste aby bolo vidiet ze toto neodfoti kazdy a len tak, ze je to nieco fakt extra. A nie portret v idealnych podmienkach! Takych pribehov ako ma Bibi je bohuzial vela a tato fotka nijako nevybocuje z sedeho priemeru.
Navod ako vyhrat alebo aspon zaujat porotu World Press Photo:
1. Ist do cudziny, najlepsie do Afriky alebo Azie
2. fotit nestastie, lepsie smrt, vlastne este lepsie vela smrti, uplne najlepsie iba smrt
3. najst silny (aj ked pre nich bezny)pribeh, co v chudobnych krajinach nieje problem
4. a nakoniec postavit sa do rady, pretoze takychto fotiek je plny fotograficky svet
V roku 2009 som bol na World Press a nikdy viac tam uz nepojdem, bolo to najvacsie sklamanie. Kopec prazdnych cvakov bez duse akych su na svete miliony. Castokrataj technicky strasne, napriek ze vela z nich boli fotene v takmer idealnych podmienkach. Som rad ze som tam bol, mam skusenost, aspon viem ze toto nie je zdaleka to, co ma bavi.
nebudem radsej komentovat tvoj prispevok.tak chces pekne obrazky ,tak klikaj tu na ephote alebo na inych verejnych portalochak chces dobre fotky,tak prelad na uplne ine kanale..
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-18 16:11:09
mam pocit ,ze vela ludi vobec nepochopilo novinarsku fotku
 
atiart
2011-02-18 16:49:21
.... Istvic, a prečo Ťa to trápi, keď hľadáš ľudí ktorý to pochopia, tak prelaď ďaleko od e-phota .... otázka:- vieš o nejakom slovenskom portáli, kde tomu by rozumeli ? .... minule som hladal nečo podobné na www.hu ... tam tiež len také gyčovské stránky som našiel, kde podľa užívateľov do bludu pekných fotiek, ale ani jedna dobrá fotografia
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-18 16:59:39
príspevok od: atiart
.... Istvic, a prečo Ťa to trápi, keď hľadáš ľudí ktorý to pochopia, tak prelaď ďaleko od e-phota .... otázka:- vieš o nejakom slovenskom portáli, kde tomu by rozumeli ? .... minule som hladal nečo podobné na www.hu ... tam tiež len také gyčovské stránky som našiel, kde podľa užívateľov do bludu pekných fotiek, ale ani jedna dobrá fotografia
precitaj si este raz moj prispevok Ati a skus mi napisat kde som pisal nieco o www.hu...su aj ine stranky so spickovymi fotografiami,ktore by tu urcite neuspeli
 
atiart
2011-02-18 17:25:55
príspevok od: istvic
precitaj si este raz moj prispevok Ati a skus mi napisat kde som pisal nieco o www.hu...su aj ine stranky so spickovymi fotografiami,ktore by tu urcite neuspeli
... neporozumel si mi
 
Cyril
2011-02-18 19:47:58
príspevok od: noik
Neviem si pomoct. Ked vidim tuto fotku, musim porovnavat. Porovnavat portret rovnako odetej zeny...vtedy este dievcata, rovnako v Afganistane. V ktorej ociach je zachyteny bolavy osud jej celeho naroda. Steve McCurry to ponal uplne inak. Fotil konflikty v Pakistane, Juhoslavii, Afganistane, v Kambodzi, Kuvajt. Prve snimky na WTC 11/9... 2x vyhlaseny v konfliktoch oficialne za mrtveho, prezil pad lietadla na Balkane, clen Magnum, 4 prve miesta vo World Press Photo, zlata medaila Roberta Capa-u.
90% jeho fotiek boli zachytene na farebny film Kodachrome. Vacsinou foti portrety v prirodzenom svetle.
jeho uzasnu stranku si pozrite tu:
http://www.stevemccurry.com/main.php

Myslim ze vam zaberie viac ako hodinu...a budete sa k nej radi vracat.
...a portret, ktory zmenil jeho karieru v roku 1984:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Girl

Po rokoch nastalo dlhe obdobie hladania tejto zeny. Myslim, ze mu s tym pomohol National Geografic. Tu si mozete pozriet Sharbat (tak sa zena vola), ako vyzera v tychto dnoch: na prvej fotke mala 13-14 rokov.

http://ngm.nationalgeographic.com/2002/04/afghan-girl/index-text

Neviem ako pre vas, ale pre mna ma Steveho fotka vacsi inpakt...

Zelam vam pekny den.
Krasa! Stefan je uzasny fotograf. Supnem ho do inspirativnych
 
noik
ocenenie redakciou 2011-02-18 21:11:30
príspevok od: Cyril
Krasa! Stefan je uzasny fotograf. Supnem ho do inspirativnych
...uz som ho tam dal kratko po tomto mojom prispevku
 
tomis.ales
2011-02-18 21:14:39
príspevok od: istvic
nebudem radsej komentovat tvoj prispevok.tak chces pekne obrazky ,tak klikaj tu na ephote alebo na inych verejnych portalochak chces dobre fotky,tak prelad na uplne ine kanale..
Ale ja to chapem, len mi pride cudne, ze vyhrala prave tato. Ked som si prezrel vsetky ocenene fotky World Press Photo, nasiel som tam tak 20% takych co mi padala sanka, ale tato fotka proste nie. Je to moj nazor. Myslim ze tam bolo viacero fotiek, ktore boli vzacnejsie, cennejsie a co je hlavne, na mna nejako zaposobili. Proste myslim ze ked to ma vyhrat nejaka fotka, musi to byt nieco, co sa uz neda znova odfotit. No proste tak nejak.
Niekedy si myslim ze staci urobit rozmazanu machulu a vlastne si stvoril umelecke dielo. No, to by bolo na dlho. Nic v zlom, ja mam proste iny nazor
 
tomis.ales
2011-02-18 21:18:07
Kazdy mame iny pohlad. Nemusime si liezt do vlasov preto, ze kazdy ma iny vkus a inak to chape. Hovori sa tomu sloboda. ...vlastne je to dobre, inac by sme si tu velakrat ani nemali co povedat
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-18 22:32:52
príspevok od: tomis.ales
Kazdy mame iny pohlad. Nemusime si liezt do vlasov preto, ze kazdy ma iny vkus a inak to chape. Hovori sa tomu sloboda. ...vlastne je to dobre, inac by sme si tu velakrat ani nemali co povedat
jasne,ze mas pravdu.peace
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-02-18 22:34:23
ja sa prizivujem hlavne na tomto v ostatnych mesiacoch
http://www.noorimages.com/photographers/
 
tomis.ales
2011-02-19 10:38:21
príspevok od: istvic
ja sa prizivujem hlavne na tomto v ostatnych mesiacoch
http://www.noorimages.com/photographers/
Tak ta stranka je fakt super. A je to nadlho, nastastie
 
javelin
2011-02-19 10:44:26
príspevok od: noik
Neviem si pomoct. Ked vidim tuto fotku, musim porovnavat. Porovnavat portret rovnako odetej zeny...vtedy este dievcata, rovnako v Afganistane. V ktorej ociach je zachyteny bolavy osud jej celeho naroda. Steve McCurry to ponal uplne inak. Fotil konflikty v Pakistane, Juhoslavii, Afganistane, v Kambodzi, Kuvajt. Prve snimky na WTC 11/9... 2x vyhlaseny v konfliktoch oficialne za mrtveho, prezil pad lietadla na Balkane, clen Magnum, 4 prve miesta vo World Press Photo, zlata medaila Roberta Capa-u.
90% jeho fotiek boli zachytene na farebny film Kodachrome. Vacsinou foti portrety v prirodzenom svetle.
jeho uzasnu stranku si pozrite tu:
http://www.stevemccurry.com/main.php

Myslim ze vam zaberie viac ako hodinu...a budete sa k nej radi vracat.
...a portret, ktory zmenil jeho karieru v roku 1984:
http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Girl

Po rokoch nastalo dlhe obdobie hladania tejto zeny. Myslim, ze mu s tym pomohol National Geografic. Tu si mozete pozriet Sharbat (tak sa zena vola), ako vyzera v tychto dnoch: na prvej fotke mala 13-14 rokov.

http://ngm.nationalgeographic.com/2002/04/afghan-girl/index-text

Neviem ako pre vas, ale pre mna ma Steveho fotka vacsi inpakt...

Zelam vam pekny den.
Dik za link...

http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Gir l............... neskutočné zreničky......od čoho asi...?

 
conan7
2011-02-19 12:04:17
príspevok od: javelin
Dik za link...

http://en.wikipedia.org/wiki/Afghan_Gir l............... neskutočné zreničky......od čoho asi...?

nepovieš?
 
javelin
2011-02-19 15:02:02
príspevok od: conan7
nepovieš?
Od maku....?
 
conan7
2011-02-19 18:13:50
príspevok od: javelin
Od maku....?
to má taký efekt? neviem, nemám skúsenosť. ty máš prehlad. ty si bol v šušuluke......... ))))
 
javelin
2011-02-19 19:15:13
príspevok od: conan7
to má taký efekt? neviem, nemám skúsenosť. ty máš prehlad. ty si bol v šušuluke......... ))))
Jediná droga na svete ,ktorá zužuje zreničky , (ostatné rozširuju), je na báze ópia, (po chemickom spracovaní heroin),.....no a Mekkou surového ópia je.....
zlatý trojuholník: Thajsko, Barma, Laos, no okrem toho aj Čína, India, Turecko , Pakistan a Afganistán.
Osobnú skúsenosť nemám...som len strašne sčítaný a wiwikipédovaný...(sedavé zamestnanie + internet).....Čííí--???---
 
conan7
2011-02-19 21:16:58
príspevok od: javelin
Jediná droga na svete ,ktorá zužuje zreničky , (ostatné rozširuju), je na báze ópia, (po chemickom spracovaní heroin),.....no a Mekkou surového ópia je.....
zlatý trojuholník: Thajsko, Barma, Laos, no okrem toho aj Čína, India, Turecko , Pakistan a Afganistán.
Osobnú skúsenosť nemám...som len strašne sčítaný a wiwikipédovaný...(sedavé zamestnanie + internet).....Čííí--???---
o tých makových poliach aj som videl srandovné shoty, ked vojaci s rpg búchali a ničili rastlinky )
 
javelin
2011-02-20 09:22:50
príspevok od: conan7
o tých makových poliach aj som videl srandovné shoty, ked vojaci s rpg búchali a ničili rastlinky )
Ja som videl tiež videjo....Američania skúšali na chudákoch Talibancoch ,Barettu M99....(cal. 50 BMG)....ta padina prešla prsami a zobrala so sebou lopatky aj obe ruky......prešla ho chuť rezať uši aj nos...počitam, že ak sa z toho dostal ,(nepravdepodobné), tak sedí v trafike a drobné vydáva jazykom..
Ja by som to ukončil , nech sa do Nás neobuje nejaký Talibanosvetomil ....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia