Hore

Fotografovanie koncertov a hudobných vystúpení I. – technické vybavenie

Hudba nás sprevádza každodenným životom, v aute, v práci, na ulici, v televízii... Väčšina ľudí má svoj obľúbený žáner a fotografie nie sú žiadnou výnimkou.

Krása fotografovania koncertovej hudby je v tom, že nafotiť sa dá akýkoľvek koncert, od vážnej hudby s množstvom nástrojov, cez ľudovú, pomalšiu a jemnejšiu hudbu až po klasický rock a tvrdý metal. Ja osobne som fotil už každé toto odvetvie a aj napriek tomu, že nie som fanúšikom všetkej hudby, s fotoaparátom v ruke mi to nevadí (prípadne existujú kvalitné štuple do uší). Každý tento žáner má svoje špecifiká, pri každom sa treba inak pripraviť a inak správať, no jedno majú všetky hudobné podujatia spoločné...sú nepredvidateľné. Na koncerte nikdy neviete, čo sa stane, preto musíte byť od prvej po poslednú sekundu plne pripravený a koncentrovaný. Na koncert sa jednoducho nedá pripraviť na 100%, vždy vás niečo prekvapí, s čím ste nepočítali, či už negatívne alebo pozitívne.

Ďalšou krásnou vlastnosťou hudobnej fotografie je nevyčerpateľný zdroj inšpirácie, ktorej je na veľkých koncertoch a festivaloch viac ako dosť. Každý koncert je iný, na pódiu vystupujú iní ľudia, v publiku sú iní diváci, koncert sa odohráva na inom mieste, k dispozícii máte iné svetelné podmienky, to všetko prispieva k jedinečnosti každej akcie.

Základy dobrej koncertnej fotografie

Základom hudobného fotografa je viacero vecí, ktorým sa budem podrobne venovať v ďalších častiach, ako je technika, zvládnutie umelého svetla a podobne, no všetko je zbytočné pokiaľ fotograf nie je kreatívny. Kreativita je základným kameňom hudobnej fotografie, neskutočné množstvo nápadov, ktoré lietajú v hlave fotografa počas koncertu. Pokiaľ ste typ fotografa, ktorý má rád naaranžované prostredia, množstvo času na prípravu pre ten najdokonalejší a najhladší výsledok, hudobná fotografia je presne to, čo by ste robiť NEmali. Hľadať zaujímavé spojenia hudobníkov so svetlom a pozadím, zároveň mať oči aj vzadu a sledovať, čo sa deje medzi divákmi, pretože tam sa vždy niečo deje a samozrejme nič nepremeškať, čo je mimochodom nemožné. Na koncerte treba hľadať emóciu, dynamiku a mali by ste si vytvoriť vlastný  štýl. Nikto nie je zvedavý na fádne fotografie nehybného speváka s polootvorenými ústami, ktorý vyzerá ako pred smrťou. Na takéto fotografie sa rýchlo zabudne.

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
KŠ
2012-06-01 08:42:31
Paci sa mi odporucana technika,ze je to presne aktualne a cerstve s tym telom Canon 5D markIII. Konecne ho vlastnim a chystam sa o 2tyzdne fotit jeden festival. K fotkam v clanku,zvlastne kompozicie.
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2012-06-01 08:49:12
HH idealka, je D4ka, 14-24 24-70 70-200 50/1.4 ,tiltko, ryba a dake ubertele
 
guitarman
2012-06-01 08:50:07
príspevok od: sankiakis
HH idealka, je D4ka, 14-24 24-70 70-200 50/1.4 ,tiltko, ryba a dake ubertele
ale predtym treba vyhrat Loto
 
zelovoc
2012-06-01 08:59:43
netreba zabudat aj na to, ze na vacsine vacsich koncertov sa moze fotit max. prve 3 pesnicky, cize nieje ani velmi cas na vymenu objektivov a vtedy pride vhod druhe telo. niekedy je fajn sa otocit a odfotit publikum. moja najoblubenejsia vznikla uplnou nahodou. fotenie festov je ina kapusta, ale na Pohodu by som uz nesiel.
 
Lukáš Fendek
2012-06-01 09:02:36
Mne sa naramne osvecilo sklo Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM a 70-200 to nesmie chybat
 
LastHit
2012-06-01 09:11:53
Tiez 99% fotim na 17-55 2,8 IS USM. Spokojnost. No v mojom pripade je skor problem, ze v podnikoch niesu ziadne svetla. Ak su, tak par chabych za chrbtami kapely. Bieda
 
IO-NR
2012-06-01 09:13:06
Ku koncertom: vysoké ISO podľa mňa až tak nevadí. Šum na koncertoch nie je zlý, lebo sa fotí pomerne veľký kontrast spôsobený svetlami. Kľudne si ľudia môžu dovoliť o 1-2EV vyššie ISO ako pri bežnom fotení. Ak to foťák dovolí, tak ISO 3200 nie je problém na žiadnom 3-4r starom DSLR fotoaparáte. Z objektívov často stačí úplne najlacnejšia kombinácia - seťák + dlhšie svetelné sklo (v mojom prípade napr. 85/1,8 lebo 50tky sú príliš lenivé). Ja používam najčastejšie 1D4 + 8mm/3,5 + 16-35/2,8 + 70-200/2,8 a posledné koncerty som skúšal aj 300/2,8 z davu....
PS: koncerty fotím výhradne do RAWu - dá sa tam lepšie vyhrať s bielou a s expozíciou.
Na Canone odporúčam zapnúť HTP. Fotoaparáty budú výrazne lepšie zvládať svetlá a nie je problém ich v prípade potreby stiahnuť aj o 2-3EV.
 
Kamil Škvarka
2012-06-01 09:22:05
Fotene Canon 5D markII + Sigma 85mm f/1,4
ISO:1000, clona 1,4, cas: 1/8000
 
reikoxa
2012-06-01 10:21:42
príspevok od: Kamil Škvarka
Fotene Canon 5D markII + Sigma 85mm f/1,4
ISO:1000, clona 1,4, cas: 1/8000
ten čas 1/8000 nechápem?
 
Kamil Škvarka
2012-06-01 10:22:37
príspevok od: reikoxa
ten čas 1/8000 nechápem?
ani ja to nechapem ako mi vysiel. Ale vysiel.
 
PaPa
2012-06-01 10:44:18
príspevok od: zelovoc
netreba zabudat aj na to, ze na vacsine vacsich koncertov sa moze fotit max. prve 3 pesnicky, cize nieje ani velmi cas na vymenu objektivov a vtedy pride vhod druhe telo. niekedy je fajn sa otocit a odfotit publikum. moja najoblubenejsia vznikla uplnou nahodou. fotenie festov je ina kapusta, ale na Pohodu by som uz nesiel.
s prvymi troma pesnickami mas pravdu, o tom bude rec v dalsich castiach
 
01pralinka
2012-06-01 11:08:45
príspevok od: KŠ
Paci sa mi odporucana technika,ze je to presne aktualne a cerstve s tym telom Canon 5D markIII. Konecne ho vlastnim a chystam sa o 2tyzdne fotit jeden festival. K fotkam v clanku,zvlastne kompozicie.
wilsonic? ak sa smiem spytat, mas akreditaciu? ja sa tam chystam tiez, ale pocula som, ze zrkadlovky tam sbs jednoducho nepustia bez press. teraz si mozem lamat hlavu, ako sa tam dostat bez moznych problemov
 
PaPa
2012-06-01 11:14:25
príspevok od: 01pralinka
wilsonic? ak sa smiem spytat, mas akreditaciu? ja sa tam chystam tiez, ale pocula som, ze zrkadlovky tam sbs jednoducho nepustia bez press. teraz si mozem lamat hlavu, ako sa tam dostat bez moznych problemov
na wilsonic este uvidim ci pojdem, ja som na kazdej akcii akreditovany. S tou sbs mas pravdu, zrkadlovku ti pustia na festivaly ak nepocitam tie najvacsie, kde tiez musis mat akreditaciu, cize jesine skusit cez nejaku hudobnu stranku. Tretia cast mojej fotoskoly sa bude venovat akreditaciam, tak ti to mozno pomoze do buducnosti
 
b.a.f.o.a.r.t.
2012-06-01 11:21:13
príspevok od: Kamil Škvarka
ani ja to nechapem ako mi vysiel. Ale vysiel.
vysiel???nefotis na full manual?
 
inkubbus
2012-06-01 11:22:43
príspevok od: b.a.f.o.a.r.t.
vysiel???nefotis na full manual?
čo si... in fotí na mark III
 
01pralinka
2012-06-01 11:34:27
príspevok od: PaPa
na wilsonic este uvidim ci pojdem, ja som na kazdej akcii akreditovany. S tou sbs mas pravdu, zrkadlovku ti pustia na festivaly ak nepocitam tie najvacsie, kde tiez musis mat akreditaciu, cize jesine skusit cez nejaku hudobnu stranku. Tretia cast mojej fotoskoly sa bude venovat akreditaciam, tak ti to mozno pomoze do buducnosti
no ja sa tesim na kazdu cast co sa tohto tyka. ja som mala fotit cez housemusic.sk, ale odpoved mi prisla takato: nerobime media support tak asi nam ani neudelia akreditaciu. skoda, pretoze o listok mi nejde, ten mam uz davno kupeny, ale nerozumiem preco si clovek nemoze zobrat zrkadlovku so sebou, ked v dnesnej dobe ju ma kazdy treti majitel fotoaparatu..mam D7000 a bez neho nechodim ani na krok
 
Kamil Škvarka
2012-06-01 11:53:33
príspevok od: inkubbus
čo si... in fotí na mark III
co ste take priecne lamy ponizujuce. fotim vzdy na prioritu clony,ISO som si dal pohodove 1000,ev som tusim dal -1 a cas vysiel sam. v com je problem machri? ked nemate na markIII,tak fotte tym co mate.
 
wlad
2012-06-01 12:03:21
príspevok od: Kamil Škvarka
co ste take priecne lamy ponizujuce. fotim vzdy na prioritu clony,ISO som si dal pohodove 1000,ev som tusim dal -1 a cas vysiel sam. v com je problem machri? ked nemate na markIII,tak fotte tym co mate.
"problem" maju asi v tom, ze tam mas zbytocne viacej sumu, ako bolo potrebne. Pri ISO100 by si stale mal absolutne bezproblemovy cas okolo 1/800s. Alebo si mohol kludne priclonit na 2.8 - urcite by ta sigma bola ostrejsia.
 
Kamil Škvarka
2012-06-01 12:18:18
príspevok od: wlad
"problem" maju asi v tom, ze tam mas zbytocne viacej sumu, ako bolo potrebne. Pri ISO100 by si stale mal absolutne bezproblemovy cas okolo 1/800s. Alebo si mohol kludne priclonit na 2.8 - urcite by ta sigma bola ostrejsia.
Tu fotku som pridal k clanku,lebo sa tam pytala ako ukazka. ine fotky vychadzali s pomalsimi casmi,ale aj tak skvelymi vdaka telu+objektivu+fajn ISU.
 
PaPa
2012-06-01 12:23:52
príspevok od: Kamil Škvarka
Tu fotku som pridal k clanku,lebo sa tam pytala ako ukazka. ine fotky vychadzali s pomalsimi casmi,ale aj tak skvelymi vdaka telu+objektivu+fajn ISU.
ja by som tiez volil plny manuel, znizenie isa o jeden supen a znizenie casu na ukor zvysenia clony, no kazdy podla svojho gusta, variant je viacero
 
werdza
2012-06-01 12:49:08
K fotkám by som uvítala aj názvy kapiel, inak tá čiernobiela s osvietenými vlasmi a svetlom na nich sa mi strašne páči A som zvedavá na pokračovania článku. Tiež som mala najprv len Canon 450 D, ale to iso 1600 mi bolo málo, hlavne do klubov, ale aj na niektorých väčších koncertoch som zažila skoro tmu. Teraz mám Canon 5D mark II a je to úplný rozdiel, veľakrát, keď sa niekto z kapely dozvie, koľko stála moja fotovýbava, tak skoro odpadne.
 
PaPa
2012-06-01 13:07:10
príspevok od: werdza
K fotkám by som uvítala aj názvy kapiel, inak tá čiernobiela s osvietenými vlasmi a svetlom na nich sa mi strašne páči A som zvedavá na pokračovania článku. Tiež som mala najprv len Canon 450 D, ale to iso 1600 mi bolo málo, hlavne do klubov, ale aj na niektorých väčších koncertoch som zažila skoro tmu. Teraz mám Canon 5D mark II a je to úplný rozdiel, veľakrát, keď sa niekto z kapely dozvie, koľko stála moja fotovýbava, tak skoro odpadne.
no ano, 450D je uz aj mne malo, ale momentalne mi financna situacia nedovoli kupu noveho tela, aj ked by som to velmi prial. Dufam, ze sa k tomu dostanem cim skor.
 
Clavicle
2012-06-01 14:40:05
ja som pred dvoma tyzdnami fotil jeden bratislavsky festival, moje jedine vybavenie bol CANON EOS 60D a 50mm 1,4 objektiv vysledne fotky su tu: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.349535701780789.79393.308900505844309&type=3
 
orim71
2012-06-01 16:33:15
Autor ešte pozabudol dodať , že mikrofón by nemal dominovať na tvári /viď tretie foto a možno aj prvé/
 
warmaniac
2012-06-01 19:40:48
chcel by som sa spýtať , mám 600D čo sa týka toho isa môžem ísť aj do 3200 ?Lebo som s ním ešte koncerty nefotil a čoskoro budem mať možnosť, ono na displeji na akcii to vyzerá fajn len sa obávam keď to dám na druhý deň do PC ... do konca roka ale plánujem prechod na 5D mk II
 
werdza
2012-06-01 19:56:21
príspevok od: warmaniac
chcel by som sa spýtať , mám 600D čo sa týka toho isa môžem ísť aj do 3200 ?Lebo som s ním ešte koncerty nefotil a čoskoro budem mať možnosť, ono na displeji na akcii to vyzerá fajn len sa obávam keď to dám na druhý deň do PC ... do konca roka ale plánujem prechod na 5D mk II
Musíš skúšať, koncerty sa fotia najlepšie tak, vyskúšaš a uvidíš, tak je to aj z nastaveniami, ktoré ti najviac vyhovujú, alebo si pozri fotky na http://www.pixel-peeper.com/ vyhľadaj si tam tvoj foťák a určite nájdeš aj fotky z 3200 isa na ňom. A ešte je super pomocník lightroom, má super odšumovač, ktorý moc neuberie fotkám na kvalite
 
dingo27mobile
2012-06-01 20:01:00
príspevok od: warmaniac
chcel by som sa spýtať , mám 600D čo sa týka toho isa môžem ísť aj do 3200 ?Lebo som s ním ešte koncerty nefotil a čoskoro budem mať možnosť, ono na displeji na akcii to vyzerá fajn len sa obávam keď to dám na druhý deň do PC ... do konca roka ale plánujem prechod na 5D mk II
600D ma v podstate rovnaky senzor ako 60D ktory mam, a fotky pri 3200 iso vyzeraju uplne vpohode. Mam galeriu fotiek pri iso3200, posli pm a poslem link.
 
dingo27mobile
2012-06-01 20:01:52
príspevok od: orim71
Autor ešte pozabudol dodať , že mikrofón by nemal dominovať na tvári /viď tretie foto a možno aj prvé/
Autor pisal o vybave fotografa, nie o kompozicii.
 
werdza
2012-06-01 20:09:38
príspevok od: Kamil Škvarka
Fotene Canon 5D markII + Sigma 85mm f/1,4
ISO:1000, clona 1,4, cas: 1/8000
1.4 je málo clona na veľké, dobre osvetlené pódia a hlavne, ak tam neruší pozadie, ako bol prípad tejto foto, je málo ostrá preto. Na veľkých v pohode osvetlených pódiach sa ešte dá aj s prioritou clony, času, ale občas a hlavne v kluboch to zvykne robiť neplechu, naj je fotiť na manuál. Mne sa na markovi II osvedčili na fotenie koncertov užívateľské režimy C1, C2. C3, na každom mám zmenené len iné iso a prepínam si medzi nimi, pred každým koncertom si potom uložím nastavenia podľa danej scény, poprípade ak mením na teleobjektív, tak aj počas fotenia zmením čas na kratší, alebo nastavenia na teleobjektív mám na režime manuál a len si prepnem voličom.
 
orim71
2012-06-01 21:12:28
dingo:
Hľadať zaujímavé spojenia hudobníkov so svetlom a pozadím, zároveň mať oči aj vzadu a sledovať, čo sa deje medzi divákmi, pretože tam sa vždy niečo deje a samozrejme nič nepremeškať, čo je mimochodom nemožné. Na koncerte treba hľadať emóciu, dynamiku a mali by ste si vytvoriť vlastný štýl. Nikto nie je zvedavý na fádne fotografie nehybného speváka s polootvorenými ústami, ktorý vyzerá ako pred smrťou. Na takéto fotografie sa rýchlo zabudne.
 
Seto
2012-06-02 00:24:41
tesim sa na pokracovanie,
len doplnim: externy blesk vyuzivam pri foteni koncertov a to dost,
ale iba kvoli problemom s zaostrovanim, cize pre pomocne svetlo AF
 
PaPa
2012-06-02 10:05:13
príspevok od: orim71
Autor ešte pozabudol dodať , že mikrofón by nemal dominovať na tvári /viď tretie foto a možno aj prvé/
neviem odkial mas take pravdilo, pri tychto typoch fotiek nic take neplati
 
PaPa
2012-06-02 10:14:26
príspevok od: warmaniac
chcel by som sa spýtať , mám 600D čo sa týka toho isa môžem ísť aj do 3200 ?Lebo som s ním ešte koncerty nefotil a čoskoro budem mať možnosť, ono na displeji na akcii to vyzerá fajn len sa obávam keď to dám na druhý deň do PC ... do konca roka ale plánujem prechod na 5D mk II
canony nizsej kategorie tieto hodnoty zvladaju dobre, takze ja by som sa nebal ist aj do 3200.
 
krokos666
2012-06-02 14:02:27
Môj postreh je takýto: Koncerty fotím už nejaký ten rok, áno zrkadlovka je najlepšie a najjednoduchšie riešienie. Napriek tomu som zrkadlovku vymenil za Fuji X10 a výsledok je na kompakt vynikajúci. Randálove podmienky zvládol super. Jeden malý kompakt stíhal zaostrovať, svetelnosť objektívu fantastická, rovnako aj kresba. Iso je asi na úrovni mojej niekdajšej eos 350ky, kto nechcete ťahať celý bágel skúste toto riešenie
 
orim71
2012-06-02 18:24:55
PaPa:
No skús dodať médiám také fotografie a potom uvidíš. Aj keď niekedy ak je zaujímavý moment , tak to nie je na prekážku. Ale nesmie to byť často. Mikrofón ktorý dominuje na fotografii /a nie tvár "HVIEZDY"/ to fakt nie je to pravé orechové....
 
PaPa
2012-06-03 11:20:39
príspevok od: orim71
PaPa:
No skús dodať médiám také fotografie a potom uvidíš. Aj keď niekedy ak je zaujímavý moment , tak to nie je na prekážku. Ale nesmie to byť často. Mikrofón ktorý dominuje na fotografii /a nie tvár "HVIEZDY"/ to fakt nie je to pravé orechové....
spolupracujem s tlacovou agenturou SITA, takze aj ja viem o com hovorim. Neviem, mozno v minulosti, no dnes sa pri reportaznej fotografii berie do uvahy originalita, inakost a taketo pravidla by to velmi nedovolovali. Preto vravim, ze o takomto pravidle neviem a neviem ani o tom, ze by sa dodrziavanie takeho pravidla vyzadovalo.
 
orim71
2012-06-03 12:02:42
PaPa:
Tlačová agentúra SITA vydá niekedy hocičo od fotografov zo Slovenska....sú tam však aj svetlé výnimky.
 
werdza
2012-06-03 14:42:22
príspevok od: orim71
PaPa:
No skús dodať médiám také fotografie a potom uvidíš. Aj keď niekedy ak je zaujímavý moment , tak to nie je na prekážku. Ale nesmie to byť často. Mikrofón ktorý dominuje na fotografii /a nie tvár "HVIEZDY"/ to fakt nie je to pravé orechové....
Média, aspoň, čo ja som sa stretla, hlavne tlačové majú skôr problém s uverejňovaním čiernobielych fotografii, kvôli tlači sa boja aj fotografii na ktorých je napríklad silueta a veľa černej, lebo vedia, že výsledok bude iný na výtlačku. A nie s problémom, mikrofón pred ústami (ktorý ináč vôbec na týchto fotografiách uverejnených v článku nevadí, lebo tam ide o tú minimal kompozíciu a mikrofón je tam podstatný). A práve média majú radi fotografie, kde je ponechaný kus na fotografii voľný, nech môžu tú fotografiu dať, ako titulnú k článku a zmestí sa do nej nadpis.
 
werdza
2012-06-03 14:48:55
príspevok od: krokos666
Môj postreh je takýto: Koncerty fotím už nejaký ten rok, áno zrkadlovka je najlepšie a najjednoduchšie riešienie. Napriek tomu som zrkadlovku vymenil za Fuji X10 a výsledok je na kompakt vynikajúci. Randálove podmienky zvládol super. Jeden malý kompakt stíhal zaostrovať, svetelnosť objektívu fantastická, rovnako aj kresba. Iso je asi na úrovni mojej niekdajšej eos 350ky, kto nechcete ťahať celý bágel skúste toto riešenie
Tak teraz konečne v randali dali nové svetlá, ale zažila som tam strašne často aj také svetlo, že iso 6400 som musela mať
 
PaPa
2012-06-03 15:16:29
príspevok od: orim71
PaPa:
Tlačová agentúra SITA vydá niekedy hocičo od fotografov zo Slovenska....sú tam však aj svetlé výnimky.
ja len argumentujem, ze taketo pravidlo mozno existuje, no nie je rozsirene a nepouziva sa v modernej reportaznej fotografii.
 
NefroniK
2012-06-05 10:27:55
príspevok od: Clavicle
ja som pred dvoma tyzdnami fotil jeden bratislavsky festival, moje jedine vybavenie bol CANON EOS 60D a 50mm 1,4 objektiv vysledne fotky su tu: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.349535701780789.79393.308900505844309&type=3
Tak to by ma zaujimalo, ako si odfotil toto s tou jedinou vybavovou 50kou
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/389755_349535831780776_1536334071_n.jpg
 
Clavicle
2012-06-05 14:11:16
príspevok od: NefroniK
Tak to by ma zaujimalo, ako si odfotil toto s tou jedinou vybavovou 50kou
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/389755_349535831780776_1536334071_n.jpg
no vidis, zabudol som dodat ze som mal este aj rybie oko
 
Lissuin
2012-06-12 14:27:19
príspevok od: orim71
Autor ešte pozabudol dodať , že mikrofón by nemal dominovať na tvári /viď tretie foto a možno aj prvé/
Nemôžem si pomôcť, ale toto zovšeobecňovanie pravidiel mi neskutočne vadí... Hlavne keď si za ním niekto tvrdošijne stojí. Článok nie je zameraný na fotenie koncertov pre tlačové agentúry (a aj keby bol, autor článku ktorý má skúsenosti s prácou pre TA napísal, že žiadne takéto pravidlo v súčasnosti neexistuje a ja som naklonená veriť tomu). A nakoniec, koncertná fotografia a pravidlá? To by bolo celkom nudné...

Prekonala som odpor k dizajnu stránky a pozrela si fotky, nič také, ako spomínaný "vlastný štýl", a ani žiadne extra výnimočné momenty som na fotkách nepostrehla. Spracovaním skôr surové fotky. A len tak na okraj, typografia loga (a celkovo na stránke) je jednoducho hrozná, z dôb minulých. Pre mňa spĺňajú fotky kategóriu tých, ktoré treba rýchlo dodať, nič viac.
 
Luu
2012-07-10 00:49:46
príspevok od: PaPa
s prvymi troma pesnickami mas pravdu, o tom bude rec v dalsich castiach
Dobry den vy ste autor vsak chcel by som sa opyatat na to ze...v clanku sa pise ze treba objektivy z rychlym AF a pri recenziach na tu 50mm 1.8 od canonu som cital ze je to strasne pomale v zmysle zaostrovania...jaky je vas nazor na toto sklo prosim vas...
 
jan.zitniak
2012-07-24 22:12:48
Ok mna teraz zaujima cena, ktoru by som si mal pytat za taketo fotenie? V akom rozmedzi sa pohybuju? Nerad by som dostal filozoficku odpoved, ze sa mam seba ohodnotit, zaujimaju ma konkretne cisla
 
werdza
2012-07-24 22:43:18
príspevok od: jan.zitniak
Ok mna teraz zaujima cena, ktoru by som si mal pytat za taketo fotenie? V akom rozmedzi sa pohybuju? Nerad by som dostal filozoficku odpoved, ze sa mam seba ohodnotit, zaujimaju ma konkretne cisla
Od koho pýtať. Od klienta napríklad kapely, keď si ťa zavolá nafotiť koncert? Ale zaujíma to aj mňa, koľko by sa mali pohybovať ceny. Ja som sa doteraz stretla najčastejšie s tým, že kapela organizátor koncertu, menšieho festivalu mi napísali: Ahoj, páčia sa nám veľmi tvoje fotky, neprišla by si nás vtedy nafotiť, ponúkame voľný vstup a nejaký drink... A keď som im odpísala, že zadarmo sa mi to neoplatí iba niektorí odpísali, koľko berieš? ... Z vlastných skúseností som zistila, že nad 50 eur by mi kapely nezaplatili. Robila som si preto aj internetovú anketu medzi "garážovými" kapelami a väčšinou boli odpovede takéto: Keď mi hráme zadarmo, prečo by sme mali platiť aj fotografa? Iba pár sa našlo takých, ktoré sa zhodli, že dvacku by ešte boli ochotní dať. Niektoré kapely vyslovene napísali, že oni by si fotografa neobjednali, že spoliehajú sa na to, že niekto s fanúšikov bude fotiť... Ale ja sa pohybujem v kruhu menej známych kapiel, takže, aké to je pri slávnejších kapelách netuším, lebo som také fotila len za akreditáciu...
 
jan.zitniak
2012-07-25 09:14:09
príspevok od: werdza
Od koho pýtať. Od klienta napríklad kapely, keď si ťa zavolá nafotiť koncert? Ale zaujíma to aj mňa, koľko by sa mali pohybovať ceny. Ja som sa doteraz stretla najčastejšie s tým, že kapela organizátor koncertu, menšieho festivalu mi napísali: Ahoj, páčia sa nám veľmi tvoje fotky, neprišla by si nás vtedy nafotiť, ponúkame voľný vstup a nejaký drink... A keď som im odpísala, že zadarmo sa mi to neoplatí iba niektorí odpísali, koľko berieš? ... Z vlastných skúseností som zistila, že nad 50 eur by mi kapely nezaplatili. Robila som si preto aj internetovú anketu medzi "garážovými" kapelami a väčšinou boli odpovede takéto: Keď mi hráme zadarmo, prečo by sme mali platiť aj fotografa? Iba pár sa našlo takých, ktoré sa zhodli, že dvacku by ešte boli ochotní dať. Niektoré kapely vyslovene napísali, že oni by si fotografa neobjednali, že spoliehajú sa na to, že niekto s fanúšikov bude fotiť... Ale ja sa pohybujem v kruhu menej známych kapiel, takže, aké to je pri slávnejších kapelách netuším, lebo som také fotila len za akreditáciu...
Vďaka Werdza za vyčerpávajúcu odpoveď, vážim si to. Mal by som ísť fotiť väčší (a známy) hudobný festival a prvé čo mi napadlo, je odraziť sa od cien pri svadbách. Však to je problém, že ktokoľvek už dnes má fotoaparát/zrkadlovku. Keď sa chce zviditeľniť, tak fotky ponúkne zadarmo, čím totálne deformuje trh.
 
werdza
2012-07-25 14:04:45
príspevok od: jan.zitniak
Vďaka Werdza za vyčerpávajúcu odpoveď, vážim si to. Mal by som ísť fotiť väčší (a známy) hudobný festival a prvé čo mi napadlo, je odraziť sa od cien pri svadbách. Však to je problém, že ktokoľvek už dnes má fotoaparát/zrkadlovku. Keď sa chce zviditeľniť, tak fotky ponúkne zadarmo, čím totálne deformuje trh.
Tak, ak je to väčší fest, tam môžeš skúsiť samozrejme viac, kamaráta si objednal jeden fest a dali mu 200 eur a stačilo, keď odovzdal pár fotografii.
 
jan.zitniak
2012-07-25 15:18:49
príspevok od: werdza
Tak, ak je to väčší fest, tam môžeš skúsiť samozrejme viac, kamaráta si objednal jeden fest a dali mu 200 eur a stačilo, keď odovzdal pár fotografii.
Ok vďaka za info ...
 
dodok
2012-08-19 15:58:49
Keď už sme pri koncertnej fotografii, popri nej rád využijem aj vysokokvalitného nahrávania videozáznamu, problém ale býva samozrejme citlivosť zabudovaného mikrrofónu. Viete poradiť nejakú stránku, kde sa rieši práve problematika zaznamenia hudby -aký externý mikrofón/s akými parametrami by bol vhodný? /aby basy a pod. neboli na videu len vrčaním? /
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia