Hore

Tablety pre fotografov

Dúfam, že nikoho nenahnevám, ak hneď na začiatku vylúčim tablety postavené na platforme PC s operačným systémom Windows.

Sú to vlastne modifikované notebooky s dotykovou obrazovkou. Najznámejším predstaviteľom je Surface Pro od Microsoftu. Nechcem ich vylúčením povedať, že nie sú pre fotografov vhodné. Len ich neradíme medzi chytré zariadenia so špeciálne navrhnutým operačným systémom, plne prispôsobeným pre dotykové ovládanie. Venovať sa budem tabletom s operačnými systémami iOS a Android.

Microsoft Surface Pro je skvelý tablet s plnohodnotným operačným systémom Windows. Je to však skôr modifikovaný notebook. My sa budeme venovať chytrým tabletom s operačnými systémami iOS a Android.

Keď som pre niekoľkými rokmi mal iPhone G3, operačný systém Applu bol oveľa lepší, ako Android od Googlu. Dnes je situácia iná, Android je plnohodnotným konkurentom iOS. V kategórii telefónov zúri veľká bitka medzi Apple Iphonmi a ostatnými značkami. Aj ten najzarytejší milovník nakusnutého jablka musí priznať, že Android telefóny sú zdatnými konkurentami. Sám už niekoľko rokov používam telefóny s OS Android.

V tieni mobilov sú tablety. Ich predaje, po prvotnom veľkom záujme, klesajú. Mobily narástli a mnohým to stačí. V tejto kategórii firmy medzi sebou bojujú len zľahka. Ucelenú ponuku, viac-menej pravidelne inovovanú, má asi len Apple. Pri iných značkách je tempo inovácií pomalšie. Niektoré k nám svoje tablety ani nedovážajú.

Ako fotograf sa určite neuspokojíte s nejakým lacným malým tabletom. Chcete kvalitný pracovný nástroj, ktorý zvládne aj úpravu RAW fotografií. Tablet musí mať dostatočne veľkú pracovnú plochu, aby sa na ňu okrem fotky zmestili aj ovládacie prvky editačného programu. Procesor s grafickou kartou a operačnou pamäťou musí zabezpečovať dostatočný výkon. Dôležitá je vnútorná pamäť, aby ste mali kam ukladať fotografie. Dupľovane, ak tablet budete využívať plnohodnotne, nainštalujete si do neho hry, budete ho používať na počúvanie hudby a sledovanie filmov. Ideálne, ak sa pamäť dá rozšíriť pamäťovou kartou. Veľkým plusom je, ak sa dá tablet ovládať perom s detekciou prítlaku, ktoré využijete pri retušovaní, kolážovaní a kreslení.

Operačné systémy

Hardvér je určite dôležitý. Mať dostatočný výkon, pamäť a kvalitný displej, sú základom pre to, aby ste boli so zariadením spokojní. Tablet je vlastne počítač a programy potrebujú pre svoj chod operačný systém.…

Ak chcete pokračovať v čítaní tohto článku, aktivujte si eKonto Classic alebo ekonto PLUS.


Ak už máte niektoré z eKont aktivované, pre odomknutie článku musíte byť prihlásený. Ak sa Vám článok neodomkne, skúste aktualizovať okno prehliadača (napríklad stlačením F5, alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

ePhoto.sk vám chce ponúknuť ešte lepší obsah, viac kvalitných článkov a ďalšie užívateľské vylepšenia. Okrem prístupu k spoplatnenému obsahu fotoškoly získate viac priestoru pre svoje fotografie, benefity a zľavy u vybraných partnerov a množstvo ďalších výhod. eKonto PLUS vám navyše ponúka aj hosting a prístup k atraktívnym témam pre ľahké a intuitívne vytvorenie vlastnej webstránky. To všetko už od 1,17€ na mesiac vrátane DPH.

Príjemné čítanie vám želá tím ePhoto.sk


Platbu je možné realizovať prostredníctvom SMS (len SR), PayPAL a prevodom z bankového účtu. Pri platbach SMS a PayPal prebehne aktivácia účtu v priebehu niekoľkých minút po potvrdení platby. O aktivácii budete informovaní SMS alebo emailom (podľa typu platby). Pri platbe prevodom môže aktivácia trvať 1-2 dni. O aktivácii vášho konta budete informovaní emailom. Do aktivácie vami vybraného ekonta, môžete využívať vybrané funkcie v režime Basic. Pri konte Classic môžete realizovať upgrade na dlhšie obdobie alebo na eKonto PLUS do 30 dní od jeho aktivácie.

Aktivovať eKonto        Registrovať

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
haffen
2018-05-16 10:36:32
"Len ich neradíme medzi chytré zariadenia so špeciálne navrhnutým operačným systémom". Potiaľto som dočítal a nepokračoval ďalej. Mám Acer Switch 5 s W10. Dá sa používať ako klasický ntbk a okamžite prepnúť na tablet rozhranie. Je to len na mne. Tým, že sa vylúčili aj iné platformy, tak... Inak Switch je fakt dobré zariadenie. Celá modelová rada. Nosím ho so sebou pracovne na Island a zatiaľ ma ani raz nesklamal. Od spracovania fotiek na Eizo monitoroch je to síce na hony vzdialené, ale svoj účel plní dokonale.
 
z80
2018-05-16 14:22:10
príspevok od: haffen
"Len ich neradíme medzi chytré zariadenia so špeciálne navrhnutým operačným systémom". Potiaľto som dočítal a nepokračoval ďalej. Mám Acer Switch 5 s W10. Dá sa používať ako klasický ntbk a okamžite prepnúť na tablet rozhranie. Je to len na mne. Tým, že sa vylúčili aj iné platformy, tak... Inak Switch je fakt dobré zariadenie. Celá modelová rada. Nosím ho so sebou pracovne na Island a zatiaľ ma ani raz nesklamal. Od spracovania fotiek na Eizo monitoroch je to síce na hony vzdialené, ale svoj účel plní dokonale.
Presne tak. Windows 10 je v tablet mode uz celkom pouzitelny system.
Pri Apple zariadeniach ma vacsinou dokaze dokonale nastvat, ze neexistuje jednoducha moznost pripojenia USB zariadenia (fotak, alebo USB kluc) na kopirovanie suborov bez rozlicnych "cloudov", pritom rovnaku vec dnes zvlada prakticky kazdy mobil s Androidom, staci mat "obojaky" USB kluc so standartnym USB konektorom a zaroven konektorom micro USB alebo USB-C.
 
haffen
2018-05-16 14:28:37
príspevok od: z80
Presne tak. Windows 10 je v tablet mode uz celkom pouzitelny system.
Pri Apple zariadeniach ma vacsinou dokaze dokonale nastvat, ze neexistuje jednoducha moznost pripojenia USB zariadenia (fotak, alebo USB kluc) na kopirovanie suborov bez rozlicnych "cloudov", pritom rovnaku vec dnes zvlada prakticky kazdy mobil s Androidom, staci mat "obojaky" USB kluc so standartnym USB konektorom a zaroven konektorom micro USB alebo USB-C.
A keby aj sa neprepínal, tak ešte napríklad taký Photoshop sa dá prepnúť do tablet verzie. Možno jediné čo by som mu vytkol, že sa zohrieva, ale to je daň za úplne tichý chod s vodným chladením. Navyše W10 má teraz perfektné mapy, takže ďalší bonus do terénu.
 
marianr
2018-05-16 14:41:24
Neviem čo tu riešite, ďalší reklamný článok... Jeden OS vylúčil hneď, druhý v priebehu článku.
 
haffen
2018-05-16 15:26:35
príspevok od: marianr
Neviem čo tu riešite, ďalší reklamný článok... Jeden OS vylúčil hneď, druhý v priebehu článku.
Pretože pred polrokom som hľadal zariadenie, ktoré by mi dobre sadlo. Toto by ma len poriadne zmiatlo. Vôbec nie dobrý článok. Týmto sa nechcem dotknúť autora. Vážim si jeho prácu, ale ako človek využívajúci takéto zariadenia na úpravu fotiek zo zrkadlovky (aby som mohol fotku hneď dať von za čerstva) s tým jednoducho nesúhlasím. Najmä vhodnosť len na fotky pre mobily. Pokiaľ je kvalitný displej, tak v tom nevidím problém. Nie je to tak pohodlné ako s desktopom, ale proste 2v1 notebooky sú podľa mňa na toto super. Napríklad si v PC spracujem dopredu miesta kde pôjdem fotiť a kde všade sa môžem zastaviť a podobne a v ntbk si to hneď nájdem, lebo sa to automaticky s PC synchronizuje a nemusím káblovať ako o dušu. A to zrovna nie som moc fanúšik Microsoftu. Keby som zas kupoval nanovo, tak zas len vyberiem Switch s W10. Je to lacnejšia a výkonnejšia náhrada Surface.
 
Marcel Rebro
2018-05-16 17:18:31
príspevok od: haffen
Pretože pred polrokom som hľadal zariadenie, ktoré by mi dobre sadlo. Toto by ma len poriadne zmiatlo. Vôbec nie dobrý článok. Týmto sa nechcem dotknúť autora. Vážim si jeho prácu, ale ako človek využívajúci takéto zariadenia na úpravu fotiek zo zrkadlovky (aby som mohol fotku hneď dať von za čerstva) s tým jednoducho nesúhlasím. Najmä vhodnosť len na fotky pre mobily. Pokiaľ je kvalitný displej, tak v tom nevidím problém. Nie je to tak pohodlné ako s desktopom, ale proste 2v1 notebooky sú podľa mňa na toto super. Napríklad si v PC spracujem dopredu miesta kde pôjdem fotiť a kde všade sa môžem zastaviť a podobne a v ntbk si to hneď nájdem, lebo sa to automaticky s PC synchronizuje a nemusím káblovať ako o dušu. A to zrovna nie som moc fanúšik Microsoftu. Keby som zas kupoval nanovo, tak zas len vyberiem Switch s W10. Je to lacnejšia a výkonnejšia náhrada Surface.
Jediné čo mi na ňom prekáža je 8GB RAM
 
z80
2018-05-16 17:23:27
príspevok od: haffen
Pretože pred polrokom som hľadal zariadenie, ktoré by mi dobre sadlo. Toto by ma len poriadne zmiatlo. Vôbec nie dobrý článok. Týmto sa nechcem dotknúť autora. Vážim si jeho prácu, ale ako človek využívajúci takéto zariadenia na úpravu fotiek zo zrkadlovky (aby som mohol fotku hneď dať von za čerstva) s tým jednoducho nesúhlasím. Najmä vhodnosť len na fotky pre mobily. Pokiaľ je kvalitný displej, tak v tom nevidím problém. Nie je to tak pohodlné ako s desktopom, ale proste 2v1 notebooky sú podľa mňa na toto super. Napríklad si v PC spracujem dopredu miesta kde pôjdem fotiť a kde všade sa môžem zastaviť a podobne a v ntbk si to hneď nájdem, lebo sa to automaticky s PC synchronizuje a nemusím káblovať ako o dušu. A to zrovna nie som moc fanúšik Microsoftu. Keby som zas kupoval nanovo, tak zas len vyberiem Switch s W10. Je to lacnejšia a výkonnejšia náhrada Surface.
Akurat pred tyzdnom som si kupil 2v1 Acer One 10. Na editaciu fotiek ho sice nepouzivam, je tam dost slaby procesor, ale ako lahko prenosny notebook pouzitelny po odpojeni klavesnice ako tablet na editaciu dokumentov, internet a mail je to super. Za 270 € jednoducho Android alebo Apple tablet s pripojitelnou klavesnicou a rozlisenim displeja 1920x1200 nezozeniem.
 
bonifacko
2018-05-16 17:51:22
Tablet by sa zišiel. Ale nie na úpravy, ale na fotograficke prezentacie, a uvažujem nad používaním navigacie v tablete. Ak niečo potrebujem najst, tak v aute mam turisticku navigaciu Garmin Oregon. To je dost male a do jednoúčelovej autonavigacie sa mi nechce vražať peniaze.
Dajte tip na niečo do 200€.
 
Marcel Rebro
2018-05-16 17:55:30
Ja mám teda ten "Najlepší tablet s OS Android" (Samsung Galaxy Pad S3). Primárne som si ho kúpil ako displej na fotenie s veľkým dronom. Používam ho aj na cestách - mailovanie, webovanie, filmy v lietadle a tak. Skúšal som na ňom upravovať aj fotky - Snapseed, Photoshop Express, Lightroom. Na rýchle úpravy môže byť, na serióznejšiu prácu asi nie.
 
haffen
2018-05-16 19:10:29
príspevok od: Marcel Rebro
Jediné čo mi na ňom prekáža je 8GB RAM
Pamäte a úložného priestoru nie je nikdy dosť, to je fakt...
 
Marcel Rebro
2018-05-16 19:21:19
príspevok od: haffen
Pamäte a úložného priestoru nie je nikdy dosť, to je fakt...
Teraz mám 16GB RAM a 512GB SSD + 512GB na SD karte. Hľadám niečo s 1TB SSD.
 
haffen
2018-05-16 19:23:34
príspevok od: Marcel Rebro
Teraz mám 16GB RAM a 512GB SSD + 512GB na SD karte. Hľadám niečo s 1TB SSD.
To už to vyzerá, že asi niečo z high endu by bolo treba.
 
z80
2018-05-16 21:20:47
príspevok od: bonifacko
Tablet by sa zišiel. Ale nie na úpravy, ale na fotograficke prezentacie, a uvažujem nad používaním navigacie v tablete. Ak niečo potrebujem najst, tak v aute mam turisticku navigaciu Garmin Oregon. To je dost male a do jednoúčelovej autonavigacie sa mi nechce vražať peniaze.
Dajte tip na niečo do 200€.
Na navigaciu ti staci vacsi, aspon 6" mobil. Ja pouzivam prastaru Lumiu 1320 s Windows 10 Mobile. Ten OS na tom mobile uz sice nie je podporovany, ale updaty na mapy stale chodia.
 
bonifacko
2018-05-16 21:48:49
príspevok od: z80
Na navigaciu ti staci vacsi, aspon 6" mobil. Ja pouzivam prastaru Lumiu 1320 s Windows 10 Mobile. Ten OS na tom mobile uz sice nie je podporovany, ale updaty na mapy stale chodia.
lenže ja používam na telefonovanie tlačítkovy mobil a smartfon nechcem
 
z80
2018-05-17 07:30:57
príspevok od: bonifacko
lenže ja používam na telefonovanie tlačítkovy mobil a smartfon nechcem
Vsak SIM kartu si tam davat nemusis, budes to pouzivat ako tablet
 
bonifacko
2018-05-17 12:20:21
asi toto bude: Huawei Mediapad M3 lite 10
 
Jozef Macák
2018-05-17 22:16:11
príspevok od: haffen
"Len ich neradíme medzi chytré zariadenia so špeciálne navrhnutým operačným systémom". Potiaľto som dočítal a nepokračoval ďalej. Mám Acer Switch 5 s W10. Dá sa používať ako klasický ntbk a okamžite prepnúť na tablet rozhranie. Je to len na mne. Tým, že sa vylúčili aj iné platformy, tak... Inak Switch je fakt dobré zariadenie. Celá modelová rada. Nosím ho so sebou pracovne na Island a zatiaľ ma ani raz nesklamal. Od spracovania fotiek na Eizo monitoroch je to síce na hony vzdialené, ale svoj účel plní dokonale.
smutny zaciatok, tiez som dalej necital...vraj zariadenie nie je plne prisposobene na dotykove ovladanie.... Karol zrejme ani len neskusil zapnut Tablet mod. Ono, velice pochybujem ze Karol dany surface pro o ktorom hovori co i len v ruke drzal, kedze toto neskutocne vagne "vylucenie" doplnil fotkou ineho pocitaca, konkretne surface booku (co je dost odlisne zariadenie ,aj ked v jednej rodine s pro modelom). Ale tak chapem, surface book dost pripomina klasicky notebook, takze tento omyl pekne doplna scestnu tezu o "modifikovanych notebookoch"
Ale neni to moc prekvapujuce. Uz tu bol jeden pokus o podobny clanok, kde WIN tablety boli "diskvalifikovane". Vtedy to bolo kvoli udajnej malej uhlopriecke (lebo 12.3 palcov na pracu v LR je nepouzitelnych ale zato 11 palcovy macbook air je v pohode )
Ale tak to je jedno, ked ma niekto potrebu tlacit ohryzene jablcka, nech si ich tlaci. Kto vyskusal surface pro alebo jeho klony (napriklad tvoj acer) vie svoje. Osobne mam doma posledny surface a taktiez Ipad air. Ipad uz ani presne neviem kedy som naposledy zapol, surface pouzivam denne.
 
Jozef Macák
2018-05-17 22:26:43
Len pre upresnenie, toto je surface pro:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/612OuMs29eL._SX425_.jpg
https://img-prod-cms-rt-microsoft-com.akamaized.net/cms/api/am/imageFileData/RE1Ikjx?ver=f9d2&q=90&m=6&h=423&w=752&b=%23FFFFFFFF&f=jpg&o=f&aim=true

To co mate na obrazku je surface book (ktory by naozaj nikto nikdy neoznacil za tablet)


 
haffen
2018-05-18 10:42:10
príspevok od: Jozef Macák
smutny zaciatok, tiez som dalej necital...vraj zariadenie nie je plne prisposobene na dotykove ovladanie.... Karol zrejme ani len neskusil zapnut Tablet mod. Ono, velice pochybujem ze Karol dany surface pro o ktorom hovori co i len v ruke drzal, kedze toto neskutocne vagne "vylucenie" doplnil fotkou ineho pocitaca, konkretne surface booku (co je dost odlisne zariadenie ,aj ked v jednej rodine s pro modelom). Ale tak chapem, surface book dost pripomina klasicky notebook, takze tento omyl pekne doplna scestnu tezu o "modifikovanych notebookoch"
Ale neni to moc prekvapujuce. Uz tu bol jeden pokus o podobny clanok, kde WIN tablety boli "diskvalifikovane". Vtedy to bolo kvoli udajnej malej uhlopriecke (lebo 12.3 palcov na pracu v LR je nepouzitelnych ale zato 11 palcovy macbook air je v pohode )
Ale tak to je jedno, ked ma niekto potrebu tlacit ohryzene jablcka, nech si ich tlaci. Kto vyskusal surface pro alebo jeho klony (napriklad tvoj acer) vie svoje. Osobne mam doma posledny surface a taktiez Ipad air. Ipad uz ani presne neviem kedy som naposledy zapol, surface pouzivam denne.
Ja som sa už tak naučil používať pero a prsty, že sa pristihnem, že keď niečo robím mame na klasickom notebooku, tak ťukám prstom do monitoru. Veľmi návykové a najmä keď už je človek zvyknutý na WIN v kompe. Až budem niekedy kupovať náhradu za Eizo, tak rovno dotykač.
 
Jozef Macák
2018-05-18 10:53:48
príspevok od: haffen
Ja som sa už tak naučil používať pero a prsty, že sa pristihnem, že keď niečo robím mame na klasickom notebooku, tak ťukám prstom do monitoru. Veľmi návykové a najmä keď už je človek zvyknutý na WIN v kompe. Až budem niekedy kupovať náhradu za Eizo, tak rovno dotykač.
presne De pridem a mam cosi na notebooku spravit tak sa pristihnem patlat po obrazovke...
...ja poskulujem po surface studiu (z tohto a inych dovodov)...len ta cena
 
jurajf
2018-06-26 11:47:16
Čo treba zabezpečiť, aby bolo použitie iPadu pri spracovaní fotografií zmysluplné? (správa farieb: kalibrácia, aplikácie s podporou správy farieb, čo s funkciami ako true tone, automatické nastavovanie jasu...?)
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia