Hore

Canon EOS 1000D

Určite si ešte všetci veľmi dobre spomínate na rok 2003, kedy sa na trhu objavil Canon EOS 300D - prvá digitálna zrkadlovka za „ľudovú" cenu.

300D-éčko zmenilo históriu digitálnej fotografie a Canonu na istý čas zabezpečilo tak dominantné postavenie, aké sa už asi nikdy nezopakuje.

Canon rokmi svoj úspešný „low end" neustále vylepšoval a tak sa stlalo, že jeho súčasnú reinkarnáciu v podobe EOSu 450D už len ťažko možno nazvať „low endom". Funkčne, obrazovo, aj pomerom cena/výkon ide o výnimočný prístroj. Konkurencia šla však trochu inou cestou a upriamila svoj pohľad na začínajúceho fotografa, ktorý má záujem o vyššiu kvalitu fotografií, nechce však do techniky investovať viac, než do lepšieho kompaktu.

Po rokoch tak Canon chtiac či nechtiac musel prehodnotiť svoj pohľad na túto kategóriu prístrojov. Recept je jednoduchý - vlož osvedčenú obrazovú kvalitu do funkčne a materiálovo mierne „okliešteného" tela, ktoré bude záujemcov motivovať aj cenou a úspech je zaručený.

Zoznámte sa, Canon EOS 1000D.

Dizajn a ergonómia

 

Canon nezvykne experimentovať v oblasti dizajnu a ergonómie. Model EOS 1000D to len potvrdzuje a zachováva si tradičné tvary a ovládanie zrkadloviek Canon nižšej triedy.

Pri pohľade na 1000D sa vám srdce nerozbúcha ani nadšením ani odporom, všetko je podriadené funkčnosti a osvedčené históriou.

Novinka je takmer na nerozoznanie podobná svojim pokročilejším starším súrodencom EOS 450D/400D. Len pár detailov a odlišné materiály vám pomôžu medzi prístrojmi rozlišovať.

 

 

Začneme prednou stranou, ktorá je na 1000D-éčku sparťansky jednoduchá. Kovový bajonet prijíma objektívy špeciálne určené pre digitálne fotoaparáty s menším senzorom (EF-S) ako aj klasické EF objektívy systému EOS.

Svoje tradičné miesta obsadili tlačidlo uvoľnenia objektívu a lampa pre redukciu efektu červených očí, ktorá slúži aj ako indikátor aktivácie samospúšte.

 

Útly grip je tvarovaný rovnako, ako ten na 450-ke, jeho pogumovanie však nie je zrovnateľné ani kvalitou použitého materiálu ani rozsahom. Celkovo sa takto grip podpisuje pod málo horší pocit z úchopu 1000D v porovnaní s vyšším modelom.

Osobne mi takto malé telo nesedí dobre v rukách a práca s ním je komplikovanejšia, než s väčším prístrojom kategórie poloprofi (napr. EOS 40D).

Ľudia s menšími rukami, ženy a všetci, ktorí preferujú nízku váhu prístroja a jeho skladnosť sa však nebudú mať na čo sťažovať. Mini telo s váhou 502g si v batohu veľmi rýchlo nájde svoje stále miesto.

 

Za výrazným bielym logom značky je ukrytý vstavaný blesk, ktorý má rovnaké parametre, ako blesk v pokročilejších prístrojoch. Pri použití setového objektívu 18-55 IS je jeho dosah 3,7m na širokom a 2,3m na dlhom konci.

Aparát využíva systém Canon E-TTL II a stíha sa zosynchronizovať s časom 1/200 sek.

V prípade, že je to potrebné, tak sa v režime AUTO vysunie blesk automaticky, v manuálnom režime je pre jeho aktiváciu potrebné stlačiť tlačidlo na bočnej strane so zodpovedajúcim symbolom.

 

Blesk sa vysúva dostatočne vysoko, aby nedochádzalo k efektu červených očí. Pre každý prípad je aparát vybavený lampou, ktorá pri aktivácii tento efekt pomáha potlačiť.

Pokročilého amatéra poteší široká možnosť nastavenia hlavného alebo externého blesku, ktorý sa pripája cez klasické sánky. Kompenzácia blesku je už dosť bežná záležitosť, ale synchronizácia na druhú lamelu už v tejto triede tak bežná nie je.

 

 

Na vrchnej strane sa všetky ovládače koncentrujú na pravej strane , kde sú ľahko dosiahnuteľné pre prsty pravej ruky. Otočný volič režimov je skombinovaný s hlavným vypínačom a hlavný otočný volič je zas blízko 2-polohovej spúšte. Medzi oboma voličmi nájdeme tlačidlo pre zmenu citlivosti ISO, tak ako je tomu na prístrojoch vyššej triedy.

 

Zadná strana je na ovládacie prvky už tradične najbohatšia. Zaujímavosťou je, že LCD displej má rovnakú uhlopriečku, ako mal starší EOS 400D (2,5"), ale rozmiestnenie ovládačov sa zhoduje s novou 450-kou, kde displej zaberá podstatne väčšiu plochu. Naľavo od LCD teda ani na 1000D nenájdete žiadne tlačidlá, aj keď by to veľkosť LCD umožňovala.

Zdá sa, že s rozmiestnením tlačidiel 450-ky sú jej užívatelia spokojní a Canon ho preto aplikoval aj v modeli nižšej triedy.

 

 

Displej má rozlíšenie 230.000 px, čo pre bežnú prax úplne postačuje. Okrem zobrazovania fotografií slúži hlavný LCD panel aj ako stavový displej, na ktorom si pri (pred) snímaní kontrolujete nastavenie aparátu. Pri stlačení tlačidla DISP. sa zobrazí celkové nastavenie aparátu, jednotlivé funkcie a parametre sa zobrazujú vždy po stlačení príslušného tlačidla.

Palcom pravej ruky tak máme pod kontrolou korekciu expozície, vyváženie bielej a v rámci 4-smerového ovládača potom režim snímania (vľavo), režim merania expozície (hore), režim zaostrovania (vpravo) a štýl obrazu (dolu).

 

V spodnej časti majú svoje miesto tlačidlá pre prezeranie a mazanie fotografií. V pravom hornom rohu zas sídlia 2 tlačidlá s viacerými funkciami. Pomocou jedného vyberáme v režime snímania zaostrovací bod a v režime prezerania približujeme detaily fotky. Druhé tlačidlo slúži na aretáciu expozície a zároveň pri prezeraní uberá z detailov a zobrazuje fotografie v indexe.

 

Pozorný užívateľ si všimne, že aparáty vyššej triedy majú pogumovaný minigrip aj na zadnej strane. Podobné tvarovanie napomáhajúce úchopu má aj 1000D, nie je tu však žiadna povrchová úprava. Pri manipulácii s prístrojom tak užívateľ nemá až taký pocit istoty.

 

Tlačidlo pre vstup do MENU sa nachádza v ľavom hornom rohu, kde vytvára dvojicu so spomínaným tlačidlom DISP. Po jeho stlačení sa zobrazí rovnako usporiadané MENU, aké nájdeme v každom novšom aparáte Canon, od 450D až po 1Ds Mark III.

Jednotlivé funkcie a parametre sú rozdelené do siedmych prehľadných podstránok, v ktorých nie je potrebné zdĺhavo „skrolovať". Nájdeme tu tiež podstránky pre nastavenie blesku, živého náhľadu alebo tiež 12 vlastných nastavení (CFn.). Poteší aj prítomnosť podstránky „Moje MENU", kam si môžete navoliť najpoužívanejšie funkcie, inak ukryté hlbšie v MENU a mať k nim okamžitý prístup.

 

Posledným výrazným prvkom na zadnej strane aparátu je optický hľadáčik s možnosťou dioptrickej korekcie (-3,0 až +1,0 dioptrie). Hľadáčik tvorí sústava zrkadiel (pentamirror) a s jeho jasnosťou a veľkosťou to teda nebude žiadna sláva. Zväčšenie má 0,81x, čo je o málo viac než mal EOS 400D, pokrytie je 95%. Aparát ponúka v hľadáčiku všetky potrebné informácie, vrátane zvolenej citlivosti ISO.

 

Bočné strany prístroja sú osadené krytkami. Na jednej strane nájdeme plastové dvierka, pod ktorými je ukrytý slot pamäťovej karty SD/SDHC. Opačná strana ukrýva pod gumenou krytkou kompozitný video výstup, konektor pre pripojenie diaľkovej spúšte a USB konektor.

 

Na posledné tlačidlo, ktoré sme ešte nespomenuli máme dosah palcom ľavej ruky, čo je pre Canon typická poloha tlačidla pre kontrolu hĺbky ostrosti.

 

Na spodnej strane sa zastavíme len na dvoch tradičných miestach. Prvým je kovový závit na statív a druhým sú dvierka ukrývajúce Li-ion batériu LP-E5. Tá má kapacitu 1080mAh a je zhodná s batériou v EOS450D. Podľa CIPA aj Canonu by vám batéria mala na jedno nabitie dodať energiu na 500 záberov pri 50% použití blesku.

 

Celkovo hodnotím rozmiestnenie tlačidiel na danú triedu aparátov veľmi pozitívne, Už po pár dňoch si na ovládanie bez problémov zvyknete a nič vás nebude spomaľovať, ani rozčuľovať.

 

Úplne na záver som si nechal použité materiály, konštrukciu a vypracovanie. Kostra aparátu je nehrdzavejúcej ocele, čo sa však na hmotnosti nijak výrazne neprejavuje. Väčšia časť prístroja je z kvalitných tvrdených plastov a vzhľadom na cenovú kategóriu je ich kvalita a vypracovanie veľmi dobré. V porovnaní s pokročilým súrodencom EOS 450D síce pôsobí EOS 1000D viac „hračkársky", veľkú rolu však podľa mňa hrá vydarená povrchová úprava 450-ky.

 

Tlačidlám nie je čo vyčítať, sú o málo väčšie, majú primeraný odpor a istý pocit pri stlačení. Rovnako tak dobre fungujú aj otočné voliče. Canon dokazuje, že aj v najnižšej triede aparátov si na kvalite dáva záležať.

 

 

Keďže testovaný aparát bol len predprodukčná vzorka, pokračovanie recenzie v podobe testu "v praxi" a obrazovej kvality bude nasledovať po obdržaní ostrého produkčného kusu.

 

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
zdenoxl
2008-07-30 09:38:39
Fotoaparat to nemusi byt spatny, ale co sa tyka ergonomie tela, tak aspon podla obrazkov nic moc. Myslim, ze moja 300X-ka nie je o nic horsia. Urcite si na tom tele mohli dat viac zalezat.
 
Albedo
2008-07-30 10:53:18
len to by bolo uz za inu cenu...
 
Minimiro
2008-07-30 18:33:36
Za tú cenu má Pentax K200D s dvoma objektívmi.
 
demo
2008-07-31 10:06:59
mam velke ruky, not for me, ak zrkadlovku, tak poradnu, inak radsej kompakt, ak chcem nieco mensie
 
ePixel
2008-07-31 14:56:49
Mne to 1000Decko pripomina svojim vzhladom viac digital ako zrkadlo :S
 
Margot
2008-08-14 15:29:42
Mne sa celkom pozdáva:-)
 
LukasZalesky
2008-09-06 10:53:49
Podla mna nevyzera zle.Mam Panasonic DMC-FZ50,coz sa s tou zrkadlovkou neda porovnat.Ale je pravda ze ako kompakt sa da.Ten lumix je pomaly,fotky maju velky sum vo vacsich ISO,ma elektronicky hladacik.Preto myslim ze mne ako amaterovi bude tento Canon stacit.
 
Misak007
2009-03-05 19:53:11
Fotil som s tym, a myslim ze pre uplnych zaciatocnikov to je slusna vec... :) canon je canon... to sa nezapre, a aj tento model sa podaril, skoda len maleho displayu...
 
lacohe
2009-03-15 14:22:17
rozhodujem sa medzi týmto /EOS1000D/ a Nikonom D60 - viete mi poradiť, ktorý by som mal uprednostniť z hľadiska ostrosti obrazu, šumu... ?
 
bear
2009-03-15 15:57:45
príspevok od: lacohe
rozhodujem sa medzi týmto /EOS1000D/ a Nikonom D60 - viete mi poradiť, ktorý by som mal uprednostniť z hľadiska ostrosti obrazu, šumu... ?
Obrazovu kvalitu tvori z 90% objektiv (ostrost, opticke vady, kontrast, farby). Sum pri vyssich ISO (800+) bude pri 1000D mensi vdaka CMOS senzoru. Vyhoda 1000D je aj viac zaostrovacich bodov. Vyhoda Nikonu pre zaciatocnikov je lepsie automaticke ISO. Nikon je momentalne slabsi v low-end, ale ma velmi dobru ponuku v strednej triede (D90 a D300).
 
ozzie77
2009-03-18 19:07:19
CAUTE, vie mi niekto zvas poradit , idem si kupit zrkadlovku a neviem si vybrat medzi spomínanými modelmi : canon 1000d , nikon d60 a nasiel som aj pentax k-m s dvoma objektivmi. dakujem
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2009-03-18 20:01:34
príspevok od: ozzie77
CAUTE, vie mi niekto zvas poradit , idem si kupit zrkadlovku a neviem si vybrat medzi spomínanými modelmi : canon 1000d , nikon d60 a nasiel som aj pentax k-m s dvoma objektivmi. dakujem
Nevidis citat??? Dobre ze nie dva riadky nizsie je taka ista otazka a hned aj odpoved!!!
 
zelovoc
2009-03-19 15:11:25
príspevok od: ozzie77
CAUTE, vie mi niekto zvas poradit , idem si kupit zrkadlovku a neviem si vybrat medzi spomínanými modelmi : canon 1000d , nikon d60 a nasiel som aj pentax k-m s dvoma objektivmi. dakujem
http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk2000/page34.asp ohladom pentaxu.
 
zelovoc
2009-03-19 15:16:00
príspevok od: ozzie77
CAUTE, vie mi niekto zvas poradit , idem si kupit zrkadlovku a neviem si vybrat medzi spomínanými modelmi : canon 1000d , nikon d60 a nasiel som aj pentax k-m s dvoma objektivmi. dakujem
z tych troch by som si vybral pentax K200d, nie 2000d.
 
leto
2009-03-19 17:09:34
ja ho mam,zatial len skusam,co vsetko mi ponukne.Predtym som mal kompakt NIKON coolpix p2,bol fajn,ale chcel som viac,a ako zaciatocnik som si nechal poradit,a kupil CANON 1000D.Je pravdou,ze na pohlad vyzera drobnejsie,nikon d40 ma vecsie parametre,funciami sa mu vsak vyrovna,a pri teste mal medzi novinkamy dobru recenziu.Ak vam nebude{a to casom isto nebude}stacit setovy objektiv 18-55,ponuka je velka,doporucujem EF 50ku,mam ju uz v hladaciku:].Celkovo som s nim spokojny,tesim sa na jeho plne vyuzitie,,,
 
kinga
2009-03-23 20:25:09
ahoj. som uplny zaciatocnik a chcem si kupit nejaku zrkadlovku. ide mi hlavne o fotenie na koncertoch, najma kluby. je napr tento Canon na taketo fotenie dobry? nejake dobre rady?? (nemam tusenie, na com vlastne pri foteni koncertov zalezi najviac...) :)

vdaka!
 
bear
2009-03-24 07:12:10
Budes potrebovat svetelny objektiv. Asi by bol za tu cenu lepsi Canon 400D, ma citlivejsi a presnejsi stredovy zaostrovaci bod (s objektivmi co maju svetelnost F2.8 a lepsiu).
 
Max Hardcore
2009-06-06 19:23:49
príspevok od: ozzie77
CAUTE, vie mi niekto zvas poradit , idem si kupit zrkadlovku a neviem si vybrat medzi spomínanými modelmi : canon 1000d , nikon d60 a nasiel som aj pentax k-m s dvoma objektivmi. dakujem
Pentax , jednoznacne .
 
leto
2009-06-06 19:44:57
príspevok od: Max Hardcore
Pentax , jednoznacne .
nebudem uplne objektívny,pretože mám tu 1000ku,a som spokojný,je mi jedno ako o nom hovoria velký profíci:) ja som aj na tomto portále nasiel vela super fotiek z tohto canona,ale je to na tebe,,,stastnu ruku pri výbere:)
 
Daniel.U
2009-06-06 20:46:12
dovolim si taku malicku uvahu. Pre zaciatocnika, amatera a laika v jednej osobe je asi najvhodnejsie kompaktny blbecek. Pre toho kto niekedy uz fotil a chce znova fotit, tak zrejme lowendova zrkadlovka dlho stacit nebude. Najnizsie zrkadlovky by som skor srisudzoval ludom, ktory maju neprekonatelny financny limit ako su studenti, ci deti. Byvaly kolega si nenechal poradit a kupil D40. Povedal, ze s tym vie fotit len v automatike. Na druhej strane su potom ludia co vidia priamu umeru medzi cenou aparatu a vyslednou fotkou a maju dost penazi. Tiez nekupia Canon 1000D. Osobne nemam moc rad kompromisy, ak je to financne mozne, radsej normalnu vec ako nejaku lite verziu
 
leto
2009-06-06 21:11:30
príspevok od: Daniel.U
dovolim si taku malicku uvahu. Pre zaciatocnika, amatera a laika v jednej osobe je asi najvhodnejsie kompaktny blbecek. Pre toho kto niekedy uz fotil a chce znova fotit, tak zrejme lowendova zrkadlovka dlho stacit nebude. Najnizsie zrkadlovky by som skor srisudzoval ludom, ktory maju neprekonatelny financny limit ako su studenti, ci deti. Byvaly kolega si nenechal poradit a kupil D40. Povedal, ze s tym vie fotit len v automatike. Na druhej strane su potom ludia co vidia priamu umeru medzi cenou aparatu a vyslednou fotkou a maju dost penazi. Tiez nekupia Canon 1000D. Osobne nemam moc rad kompromisy, ak je to financne mozne, radsej normalnu vec ako nejaku lite verziu
ak mi stacit nebude,tak ju up-nem,ak si s nou este nefotil,nemas zrejme pojem co dokaze,oponovat cloveku s tvojim nazorom nema cenu,vidim ze mas D90ku,ale v albume ani cvak,asi fotgrafiu nerobi fotak,ale clovek,,,
 
Daniel.U
2009-06-06 21:40:35
príspevok od: leto
ak mi stacit nebude,tak ju up-nem,ak si s nou este nefotil,nemas zrejme pojem co dokaze,oponovat cloveku s tvojim nazorom nema cenu,vidim ze mas D90ku,ale v albume ani cvak,asi fotgrafiu nerobi fotak,ale clovek,,,
po pravde ma to ani nenapadlo adresovat tebe. Ja sa nehadam, ze nieco nedokaze. Dokonca ani proti nemu nic nemam, akurat vizera trochu ako hracka, ale to vplyv na vysledok samozrejme nema. Ja si len stojim za tym, ze kto sam priznavam, ze je uplny laik, tak je zbytocne sa trapit so zrkadlovkou a kto trochu foti, tak mu ta hrackovost zacne postupne vadit. Ja som tiez pokupil viac kravin, ktore by sa dali preskocit. Okrem toho som myslel lowendy vseobecne. Je ale pravda to, ze dnes zrkadlovy stoja o malo viac ako drahe kompakty.
 
Silwuška
2009-07-23 09:37:31
príspevok od: Daniel.U
po pravde ma to ani nenapadlo adresovat tebe. Ja sa nehadam, ze nieco nedokaze. Dokonca ani proti nemu nic nemam, akurat vizera trochu ako hracka, ale to vplyv na vysledok samozrejme nema. Ja si len stojim za tym, ze kto sam priznavam, ze je uplny laik, tak je zbytocne sa trapit so zrkadlovkou a kto trochu foti, tak mu ta hrackovost zacne postupne vadit. Ja som tiez pokupil viac kravin, ktore by sa dali preskocit. Okrem toho som myslel lowendy vseobecne. Je ale pravda to, ze dnes zrkadlovy stoja o malo viac ako drahe kompakty.
Mam 1000D uz vyse pol roka a ziadna hrackovost ma netrápi...jedine co je na tomto fotaku nevyhovujuce, je setovy objektiv...ale ten je vzdy po case nevyhovujuci...ako tu uz niekto spomenul, ak sa clovek neposnazi spravit dobru fotku, tak moze mat aj fotak za 100 000,- a fotka bude ako s kompaktu...ja by som prave toto 1000Dcko odporucila ludom, ktory sice maju fotenie radi, ktory maju zaujem aj investovat este do akeho takeho objektiviku, s lepsou svetelnostou a ohniskom, ale ktory zrovna nevidia vo foteny ´zmysel´ zivota...snad sa chapeme a zelam pekny den
 
Daniel.U
2009-07-23 10:08:39
príspevok od: Silwuška
Mam 1000D uz vyse pol roka a ziadna hrackovost ma netrápi...jedine co je na tomto fotaku nevyhovujuce, je setovy objektiv...ale ten je vzdy po case nevyhovujuci...ako tu uz niekto spomenul, ak sa clovek neposnazi spravit dobru fotku, tak moze mat aj fotak za 100 000,- a fotka bude ako s kompaktu...ja by som prave toto 1000Dcko odporucila ludom, ktory sice maju fotenie radi, ktory maju zaujem aj investovat este do akeho takeho objektiviku, s lepsou svetelnostou a ohniskom, ale ktory zrovna nevidia vo foteny ´zmysel´ zivota...snad sa chapeme a zelam pekny den
toto ta moc nechapem, kde ty vidis hranicu medzi zmyslom zivota a dovodom kupit lepsi fotak alebo dobry objektiv. Snad pre nikoho nieje zmysel zivota fotenie, to by bola slaba motivacia zit. Snazim sa kupit to co potrebujem, pripadne urobit si radost novou vecou.
 
wayne
2009-07-23 12:28:15
príspevok od: Daniel.U
dovolim si taku malicku uvahu. Pre zaciatocnika, amatera a laika v jednej osobe je asi najvhodnejsie kompaktny blbecek. Pre toho kto niekedy uz fotil a chce znova fotit, tak zrejme lowendova zrkadlovka dlho stacit nebude. Najnizsie zrkadlovky by som skor srisudzoval ludom, ktory maju neprekonatelny financny limit ako su studenti, ci deti. Byvaly kolega si nenechal poradit a kupil D40. Povedal, ze s tym vie fotit len v automatike. Na druhej strane su potom ludia co vidia priamu umeru medzi cenou aparatu a vyslednou fotkou a maju dost penazi. Tiez nekupia Canon 1000D. Osobne nemam moc rad kompromisy, ak je to financne mozne, radsej normalnu vec ako nejaku lite verziu
lenze su ludia ako ja ktorych fotenie bavi, kompaktny blbecek nestaci, no zaroven nemaju ambicie stat sa profi fotografmi, len mozno bez vysokych financnych moznosti ziskat fotak ktory toho dokaze viac ako len namier a cvak... priznavam, na film som nefotil (ak nepocitam nejake pokusy s maminymi fotakmi typu cvak sem cvak tam na vyletoch dovolenkach apod spred dobrych 10-15 rokov...) pri kompakte by mi vadila nemoznost pracovat s hlbkou ostrosti, zrkadlovka je fajn, aj ked je to len lowend a podla teba hracka :) kazdy mame svoje vyvojove stadia, a vsetci si musime prejst tymi svojmi, niekomu to trva dlhsie niekomu kratsie, robit uzavery na zaklade predsudkov oznacovanych ako skusenosti moze sice viest k spravemu zaveru ale to je skor tym aki su ludia dnes... a na zaver, priama umera medzi cenou a vyslednou fotkou plati tak u egohonicov, ak niekto fotit vie (narazam na kena rockwella a jeho stranky) odfoti volnym okom nerozoznatelnu fotku s hrackou, aj s poloprofi fotakom... samozrejme je to o porovnavani pre a proti konkretnych modelov a ich moznosti, no radsej budem hladat kreativne zakutia toho co mam ako nalievat peniaze do zbytocnej techniky... vela ludi na nete vidi fotky z poloprofi fotakov a myslia si ze ked aj oni budu mat nieco lepsie, ze budu tak fotit, a ak sa im dostane lepsi fotak do ruk mozno skutocne im vylezu krajsie fotky, lenze na zaklade skusenosti ktore ziskali s hrackami, nikto uceny z neba nespadol... vlastne ani neviem preco na taky provokacny pripsevok reagujem, mozno len preto ze nemam rad ludi s predsudkami tam kde ich ja nemam :>
 
Silwuška
2009-07-23 12:40:35
príspevok od: Daniel.U
toto ta moc nechapem, kde ty vidis hranicu medzi zmyslom zivota a dovodom kupit lepsi fotak alebo dobry objektiv. Snad pre nikoho nieje zmysel zivota fotenie, to by bola slaba motivacia zit. Snazim sa kupit to co potrebujem, pripadne urobit si radost novou vecou.
Hm, tak sa nechapeme...nevadi, vysvetlim :) schvalne som ten zmysel zivota dala do uvodzoviek...poznam ludi, ktory si odopru zabavu a dobre zradlo na par mesiacov len preto aby si mohli kupit fakt spicovy objektiv za 60.000,-. Co je teda financne riadna palka pre vecsinu normalne zarabajucich ludi...ale takyto ludia to fotenie beru ako nieco viac ako len pekny, podareny obrazok...ja fotenie milujem, strasne sa tesim ked mi nejaka foto naozaj vyjde, ale vzdy to bude pre mna len foto, a vzdy bude nieco dolezitejsie, na co tie penezi mozu, alebo musia ist...nejaky objektiv kupovat urcite hodlam, ale viem, ze nikdy nepridem do stadia ked budem schopna dat za fotovybavu viac ako za nove auto...a na to cloveku takato menej profi zrkadlovka uplne staci...tot moj nazor...
 
Daniel.U
2009-07-23 12:44:04
príspevok od: wayne
lenze su ludia ako ja ktorych fotenie bavi, kompaktny blbecek nestaci, no zaroven nemaju ambicie stat sa profi fotografmi, len mozno bez vysokych financnych moznosti ziskat fotak ktory toho dokaze viac ako len namier a cvak... priznavam, na film som nefotil (ak nepocitam nejake pokusy s maminymi fotakmi typu cvak sem cvak tam na vyletoch dovolenkach apod spred dobrych 10-15 rokov...) pri kompakte by mi vadila nemoznost pracovat s hlbkou ostrosti, zrkadlovka je fajn, aj ked je to len lowend a podla teba hracka :) kazdy mame svoje vyvojove stadia, a vsetci si musime prejst tymi svojmi, niekomu to trva dlhsie niekomu kratsie, robit uzavery na zaklade predsudkov oznacovanych ako skusenosti moze sice viest k spravemu zaveru ale to je skor tym aki su ludia dnes... a na zaver, priama umera medzi cenou a vyslednou fotkou plati tak u egohonicov, ak niekto fotit vie (narazam na kena rockwella a jeho stranky) odfoti volnym okom nerozoznatelnu fotku s hrackou, aj s poloprofi fotakom... samozrejme je to o porovnavani pre a proti konkretnych modelov a ich moznosti, no radsej budem hladat kreativne zakutia toho co mam ako nalievat peniaze do zbytocnej techniky... vela ludi na nete vidi fotky z poloprofi fotakov a myslia si ze ked aj oni budu mat nieco lepsie, ze budu tak fotit, a ak sa im dostane lepsi fotak do ruk mozno skutocne im vylezu krajsie fotky, lenze na zaklade skusenosti ktore ziskali s hrackami, nikto uceny z neba nespadol... vlastne ani neviem preco na taky provokacny pripsevok reagujem, mozno len preto ze nemam rad ludi s predsudkami tam kde ich ja nemam :>
neviem preco moj prispevok povazujes za provokacny a preco v nom vidis take predsudky. Podla toho co pises sa das podla mojej uvahy, na ktoru reagujes zaradit kam? Medzi ludi co radi fotia, ale nemienia vela investovat? Ak ta to fakt bavi, tak budes mat potrebu upgradovat. Je ale fakt, ze je mozno lepsie vyvojove stadia nepreskakovat aj ked to stoji viac penazi.
 
Daniel.U
2009-07-23 12:49:18
príspevok od: Silwuška
Hm, tak sa nechapeme...nevadi, vysvetlim :) schvalne som ten zmysel zivota dala do uvodzoviek...poznam ludi, ktory si odopru zabavu a dobre zradlo na par mesiacov len preto aby si mohli kupit fakt spicovy objektiv za 60.000,-. Co je teda financne riadna palka pre vecsinu normalne zarabajucich ludi...ale takyto ludia to fotenie beru ako nieco viac ako len pekny, podareny obrazok...ja fotenie milujem, strasne sa tesim ked mi nejaka foto naozaj vyjde, ale vzdy to bude pre mna len foto, a vzdy bude nieco dolezitejsie, na co tie penezi mozu, alebo musia ist...nejaky objektiv kupovat urcite hodlam, ale viem, ze nikdy nepridem do stadia ked budem schopna dat za fotovybavu viac ako za nove auto...a na to cloveku takato menej profi zrkadlovka uplne staci...tot moj nazor...
Podla mna 60000 za objektiv da fakt bud len egohonic, Fordov syn alebo niekto kto uznava prinos drahej techniky. V tomto mas pravdu. Ja ked raz budem velky a budem mat zbytocnych 60000 tak si ten objektiv kupim ako egohonic, urcite neuverim takej blbosti, ze kvalitativny prinos bude hodny tych nekrestanskych penazi.
 
Silwuška
2009-07-23 12:58:34
príspevok od: Daniel.U
Podla mna 60000 za objektiv da fakt bud len egohonic, Fordov syn alebo niekto kto uznava prinos drahej techniky. V tomto mas pravdu. Ja ked raz budem velky a budem mat zbytocnych 60000 tak si ten objektiv kupim ako egohonic, urcite neuverim takej blbosti, ze kvalitativny prinos bude hodny tych nekrestanskych penazi.
No mozno blbost, mozno nie...neviem, zas do tych objektivov tolko nevidim...neviem aka je tam umera, cena vs. kvalita...

Ja som v podstate chcela iba okomentovat ten tvoj prispevok kde pises ze kto je laik nech si kupi kompakt a kto uz laik nieje tak mu 1000D nebude stacit...som prikladom toho ze verim ze mi ta 1000D bude bohate stacit aspon na par rokov(samozrejme s lepsim objektivom ako je tento setak) a ze to nieje podla mna vobec zbytocna investicia ktoru je mozne preskocit...dakujem za pozornost a zelam prijemny rozžhaveny den :D
 
Daniel.U
2009-07-23 13:08:04
ta cena stupa kvadratickym radom. Staci pozret aky je rozdiel v cene medzi svetelnostou 1,8 a 1,4. To je len priklad. A ci tebe bude stacit 1000D na niekolko rokov tak to si pockam a potom daj vediet :-)) Bud budes stagnovat a jedneho dna uz ine ako plnu automatiku ani nenastavis lebo ta to omrzi alebo sa naplni to co som povedal :-) Mozno budes mat fullframe skor ako ja :-)
 
Silwuška
2009-07-23 13:14:27
príspevok od: Daniel.U
ta cena stupa kvadratickym radom. Staci pozret aky je rozdiel v cene medzi svetelnostou 1,8 a 1,4. To je len priklad. A ci tebe bude stacit 1000D na niekolko rokov tak to si pockam a potom daj vediet :-)) Bud budes stagnovat a jedneho dna uz ine ako plnu automatiku ani nenastavis lebo ta to omrzi alebo sa naplni to co som povedal :-) Mozno budes mat fullframe skor ako ja :-)
Hm...co znamena stagnovat...aj o tom by sme sa vedeli bavit :) Foteniu sa venujem vo volnom case, ktoreho naozaj nieje moc (pri tom zverinci co mam doma sa nieje co cudovat :D )a to co s toho fotaka vychadza, a co je mozne aby s neho vychadzalo je este daleko od seba..este stale mam co zistovat...a pokial to vsecko nevyzistim tak ma to bavit bude...a ak ma to uz jednoho dna bavit nebude, tak niesom ista ci ma s toho vytrhne povedze 450D alebo nieco este lepsie...

Jedina nevyhoda co ma napada, a co by mohla byt kamenom urazu je ze nieje priliz vela kompatibilnych objektivov na tieto ´slabsie´ zrkadielka...

Ale zas, ja nevravim ze som si stopro ista ze nevymenim...mozno vymenim, mozno bude zo mna profi fotograf mozno budem milionar a mozno budem aj poziarnikom, clovek nevie co zivot prinesie...ale nikdy nebudem 1000Dcko lutovat...je to moj milovany Karolko...moja prva zrkadlovka na ktoru som si krvopotne zarobila...bude to vzdy moj prvy :D aj ked nemusi byt jediny :P (ako u chlapov)
 
Daniel.U
2009-07-23 13:35:03
ty mas doma aspon zverinec, ja len vtaka. Inak vy baby k tym fotakom pristupujete ako k plysovej hracke :-) Ze moj Karolko :-) Skoda, ze nemas Nikon, mohla by si sa postavit k smetaku ked poleti von oknom moj Tamronko slakom trafeny 17-50 :-)
 
wayne
2009-07-23 13:46:37
príspevok od: Daniel.U
neviem preco moj prispevok povazujes za provokacny a preco v nom vidis take predsudky. Podla toho co pises sa das podla mojej uvahy, na ktoru reagujes zaradit kam? Medzi ludi co radi fotia, ale nemienia vela investovat? Ak ta to fakt bavi, tak budes mat potrebu upgradovat. Je ale fakt, ze je mozno lepsie vyvojove stadia nepreskakovat aj ked to stoji viac penazi.
obhajujem sam seba ako cielovu skupinu pre ktore su lowendy urcene :) ak ma to chyti investujem viac, ale nie skor ako za rok - dva a som rad ze som nesiel rovno do vyssieho modelu, ty mas svoje skusenosti, ja zatial svoje len zbieram, navyse nezvolil som si prave mainstreamovy system, takze ma to stoji aj cakanie na cosi lepsie a aj peniaze kedze sony nie je lacna zalezitost :) neviem, tym ze je vsetko take drahe si svoj fotak a vybavu viac vazim, hoci je na rozdiel od inych vasnivych fotografov skromna.. mas svoj nazor, respektujem ho, ale divam sa na veci inak, mozno aj kvoli zvolenemu systemu. ako som spomenul radsej budem hladat kreativne moznosti v tom co mam ako v tom co nemam :)
 
Silwuška
2009-07-23 13:58:16
príspevok od: wayne
obhajujem sam seba ako cielovu skupinu pre ktore su lowendy urcene :) ak ma to chyti investujem viac, ale nie skor ako za rok - dva a som rad ze som nesiel rovno do vyssieho modelu, ty mas svoje skusenosti, ja zatial svoje len zbieram, navyse nezvolil som si prave mainstreamovy system, takze ma to stoji aj cakanie na cosi lepsie a aj peniaze kedze sony nie je lacna zalezitost :) neviem, tym ze je vsetko take drahe si svoj fotak a vybavu viac vazim, hoci je na rozdiel od inych vasnivych fotografov skromna.. mas svoj nazor, respektujem ho, ale divam sa na veci inak, mozno aj kvoli zvolenemu systemu. ako som spomenul radsej budem hladat kreativne moznosti v tom co mam ako v tom co nemam :)
Wayne ako krasne romanticky napisane...kvitujem :)
 
Silwuška
2009-07-23 14:02:27
príspevok od: Daniel.U
ty mas doma aspon zverinec, ja len vtaka. Inak vy baby k tym fotakom pristupujete ako k plysovej hracke :-) Ze moj Karolko :-) Skoda, ze nemas Nikon, mohla by si sa postavit k smetaku ked poleti von oknom moj Tamronko slakom trafeny 17-50 :-)
Nestem tamronka ani zadarmo...a nikon tiez nie...som zazrany Canonák :D ved to mam aj v podpise :D

No ja si viem aj k veciam vytvorit prudky citovy vztah...niekedy vecsi ako k ludom :P
 
Daniel.U
2009-07-23 14:45:39
ale ake predsudky :-) Preco nechces Tamronka? Ved ma zakladny objektiv a chces lepsi. Ze som ja neni fotoaparat, mozno by si ma prilubila nejaka fotografka :-)
 
duroslav
2009-07-23 15:05:05
príspevok od: Daniel.U
ale ake predsudky :-) Preco nechces Tamronka? Ved ma zakladny objektiv a chces lepsi. Ze som ja neni fotoaparat, mozno by si ma prilubila nejaka fotografka :-)
Sol zvedavý, čo by si spravil, keby chcela niekedy na teba Tamron nasadiť :-)
 
Daniel.U
2009-07-23 15:12:51
príspevok od: duroslav
Sol zvedavý, čo by si spravil, keby chcela niekedy na teba Tamron nasadiť :-)
s tym som neratal. Predstavoval som si iba ako ma ma v posteli ako ja ked mi mama doniesla z Ruska Smenu :-)
 
majky358
2010-12-12 18:33:49
je súčasťou balenia tá SD karta ?
 
wayne
2010-12-12 19:11:34
príspevok od: majky358
je súčasťou balenia tá SD karta ?
SD karta normalne nie je sucastou standardneho balenia, da sa vsak kupit vo vyhodnom sete, ak na taky narazis.
 
Patrícia Svidroňová
2011-01-13 19:33:01
Dobry den, chcela by som poradit pri kupe zrkazlovky. No vsak mam limit len 500e a neviem ze ktora by sa mi hodila.
Teraz ma fujifil finephix S1000 fd. Nafotila som snim uz hodne fotiek ale aj tak ma vzdy lakaly zrkadlovky. Ked som mala prilezitost niejaku drzat v ruke a pofotit s nou nieco tak ma to ovela viac zaujalo ako to klasicke cvak cvak a to je vsetko. Cize ziadne hranie sa s ostrenim atd.
Fotim hlavne kone cize rychli pohyb ale rada mam aj krajiny a makro.
Prosim o radu lebo uz si fakt neviem rady.
Dakujem
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-01-13 19:41:14
príspevok od: Patrícia Svidroňová
Dobry den, chcela by som poradit pri kupe zrkazlovky. No vsak mam limit len 500e a neviem ze ktora by sa mi hodila.
Teraz ma fujifil finephix S1000 fd. Nafotila som snim uz hodne fotiek ale aj tak ma vzdy lakaly zrkadlovky. Ked som mala prilezitost niejaku drzat v ruke a pofotit s nou nieco tak ma to ovela viac zaujalo ako to klasicke cvak cvak a to je vsetko. Cize ziadne hranie sa s ostrenim atd.
Fotim hlavne kone cize rychli pohyb ale rada mam aj krajiny a makro.
Prosim o radu lebo uz si fakt neviem rady.
Dakujem
Taketo otazky patria do fora anie pod recenziu.
 
zolee
2011-01-22 20:54:39
Ja som si vybral 1000d.Mal som dávno zrkadlovku olympus na kinofilm, potom velmi dlho len kompakty.Fotím len sám pre seba a moje potešenie.Fotky sú pekné a možnosti nastavenia dostačujúce ak niekto nefotí profi, ale chce trochu viac než cvakať kompaktom.Časom určite vymením objektiv a možno sa stane aj to že si kúpim hoci aj Mark,ale teraz mi určite stači a som spokojný.Ja problem s tým že je to low-end nemám.Aj v automatickom režime foti krajšie než kompakty.
 
keko1
2011-02-03 15:12:51
Neviem, ja to 1000D-éčko mám. Nie je to zas najhoršie ale ani najlepšie. Na také amatérske fotografovanie to stačí. Je síce trošku menšie ale ja som to vyriešil battery gripom a nie je to zas také zlé Za tých 400eur sa to určite oplatí
 
felicitas
2011-05-04 22:02:32
na moje malinke skromne "delo" si nedam dopustiť......vyzera jednoducho.a podla niekoho možno ako hračka..no verte tomu...ked tým niekto vie fotiť..vie vypáliť pekné fotky.....Je to moj prvý možno preto takto píšem..no dala som si poradiť a ako internátnej študentke ktorá má rada krásu prírody a momentky zo života pre obohatenie okolia to stačí. Mám rada fotenie.....a je možno pravda, že ten, kto má skusenosti s fotkou a už si niečo odskakal toto zlatko nebude stačiť...ako tu už bolo spominane najviac obmedzuje objektiv....ale i to sa da zmeniť.Je to v podstate len telo......a je len na fotografovi a objektive čo ostane zvečnene..
moj skromny nazor
 
Jozef888
2011-09-04 14:47:44
Ja som vlastníkom tohto Canonu už asi 1 rok a som snim spokojný dvovod preco som si ho kupil bola cena , a hlavne ze som zacinajuci fotoamater...odporučam ho všetkym ktorým fotografia učarila a maju chut vstúpiť do sveta zrkadloviek ale nechcú investovať vela penazí do drachšich modelou ... ps: zakladne pravidlo je ze dobru fotku robi sám autor fotograf a nie fototechnika akou foti...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-09-04 15:00:59
príspevok od: Jozef888
Ja som vlastníkom tohto Canonu už asi 1 rok a som snim spokojný dvovod preco som si ho kupil bola cena , a hlavne ze som zacinajuci fotoamater...odporučam ho všetkym ktorým fotografia učarila a maju chut vstúpiť do sveta zrkadloviek ale nechcú investovať vela penazí do drachšich modelou ... ps: zakladne pravidlo je ze dobru fotku robi sám autor fotograf a nie fototechnika akou foti...
Omyl. Fotku robi fotograf vyuzivajuci vlastnosti fototechniky a tieto veci su neoddelitelne.
 
Jozef888
2011-09-05 18:29:20
príspevok od: Karol Srnec
Omyl. Fotku robi fotograf vyuzivajuci vlastnosti fototechniky a tieto veci su neoddelitelne.
Plne stebou súhlasim...moj ps komentár mal bit pre tych ktorí radia zacinajucim fotografom aby tento model obišli a hned pozerali po lepšich triedach ako keby platilo každý kto si kupi model vyšej triedy = hned fotky hodné na fotovýstavy....poznám ludí čo radi fotia rozumeju kompozici a expozicii a dokažu nafotit vela peknych a zaujmavych záberou aj s ultrazoomom kompaktom...a poznam aj takych co kupovali hned poloprofi triedu len preto ze to citali v recenziach a produkuju len plno bezduchych fotografii...ktoré často vyzeraju horšie ako s kompaktu...v tomto duchu mal byť moj ps komentár...s pozdravom Jozef....

 
b0baz
2011-09-05 18:45:36
Fotka by mala v prvom rade osloviť pozerajúcich sa. Ak sa tak stalo, tak je dobre. Neriešte dokola furt technické kraviny.
 
Gebbeth
2011-12-19 01:49:44
b0baz si zabil Klinec debaty
 
mariannka
2012-05-23 12:18:51
Ahojte, vo fotení som začiatočník, chcem si kúpiť nejakú základnú zrkadlovku, fotiť chcem väčšinou módu a modely aj v interiéry aj v exteriéry. Rozmýšľam medzi týmto a Nikonom D3000. Ktorý by bol lepší?
 
martin9113
2012-05-23 12:21:35
príspevok od: mariannka
Ahojte, vo fotení som začiatočník, chcem si kúpiť nejakú základnú zrkadlovku, fotiť chcem väčšinou módu a modely aj v interiéry aj v exteriéry. Rozmýšľam medzi týmto a Nikonom D3000. Ktorý by bol lepší?
aj ked fandim nikonu z tichto dvoch je lepsi canon.
 
mariannka
2012-05-23 20:06:25
a je niečo iné, čo by si mi odporučil asi v rovnakej cene?
 
markato1
2012-05-23 21:02:30
príspevok od: mariannka
a je niečo iné, čo by si mi odporučil asi v rovnakej cene?
popozeraj sa aspon po1100D
 
martin9113
2012-05-23 23:06:39
príspevok od: mariannka
a je niečo iné, čo by si mi odporučil asi v rovnakej cene?
u nikonu je to d5000 ale treba ist do obchodu a vyskusat si to ako sa ti drzi ako sa ti paci ovladanie a tak,.
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované