Hore

Fujifilm X20 - slušný upgrade

Pred pár mesiacmi, bolo to 7. januára, Fujifilm oznámil výrobu pokračovateľa štýlovej X10 -tky. Novinka mala v špecifikácii uvedené sľubné rýchle zaostrovanie a vylepšený priehľadový hľadáčik, ktorý zobrazuje nielen zaostrovací bod, ale aj expozičné hodnoty. X20-tku sme dostali do redakcie na krátky dvojtýždňový test a tu sú výsledky z praxe.


Vizuálne je novinka takmer rovnaká ako predošlý model X10.

Vintage style!

Všetko, čo bolo na predošlom modeli X10 dobré, zostalo v novinke X20 zachované. Ergonómia, ovládania, štýlový dizajn a svetelný objektív. Zostalo nezvyčajné, no pohotové zapínanie prístroja pomocou zoom prstenca ako aj manuálny zoom. V podstate aj rozlíšenie ostáva na prijateľných a vzhľadom na veľkosť senzora zdravých 12 Mpx. Novinka ma zaujala najmä týmito funkciami: má AF s fázovou detekciou (podobne ako DSLR), ktorý pracuje podobne rýchlo ako zrkadlovky, pribudol konektor na externý mikrofón. Zmenilo sa aj menu a ovládanie (pribudlo "Q" tlačidlo pre priamy prístup do "rýchleho" menu). Fotoaparátu zostali identické rozmery s X10, nepatrí preto do vreckových kompaktov, ale skôr tých, ktoré môžete nosiť na krku, čo pokladám za pohodlnejšie aj pohotovejšie. Vzhľadom na vyslovene pekný dizajn vám to nosenie na krku podľa mňa veľmi vadiť nebude:-)


Niektoré tlačidlá zmenili miesto a novinkou je tlačidlo "Q".

Krátka špecifikácia prebraná z tlačovej správy

  • NOVÝ pokročilý optický hľadáčik s Digital Trans panelom
  • NOVÝ 12 mil. pixel 2/3-inch X-Trans CMOS II snímač
  • Intelligent Hybrid AF so zaostrovaním už za 0.06s.
  • Zdokonalený EXR Processor II
  • Svetelný objektív Fujinon F2.0-2.8
  • 4x manuálne ovládaný optický zoom
  • 2.8-inch vysoko kontrastný LCD monitor (460K bodov)
  • Vysúvací Super Inteligentný blesk
  • Krátky štartovací čas do 0.5s, oneskorenie spúšte 0.01s
  • Super Macro režim od 1cm
  • Motion Panorama 360°
  • 8 prednastavených filtrov (napr. Pop Color pre posun saturácie, ‘Toy Camera’ pre retro zábery,…)
  • Q tlačidlo pre rýchly prístup k najčastejšie používaným funkciám
  • Funkčné (Fn) tlačidlo
  • Full HD video (60fps)
  • Manuálne zaostrovanie počas záznamu videa
  • Vstup pre externý stereo mikrofón
  • Focus Peak Highlight funkcia pre rýchle manuálne zaostrenie cez LCD
  • Režimy simulácie filmov
  • Histogram v živom náhľade
  • Dve farebné vyhotovenia – čierna a strieborná

Čo sľúbili, to aj splnili

AF pracuje naozaj rýchlo, akoby to ani nebol kompaktný prístroj. Treba povedať, že potrebuje kontrastný motív pre spoľahlivé zaostrenie a to najmä v ťažkých svetelných podmienkach (protisvetlo alebo nízka hladina osvetlenia). Zaostrenie dozadu, aké sa dialo častejšie pri X10 ako by mi bolo milé, je pri X20 minulosťou. Menu je lepšie (prebrané z X-E1) a nastavovanie AF bodu je po novom pohotovejšie. Aktiváciu zmeny AF bodu nastavujete na X20 priamo na štvorsmernom voliči, ktorým aj vyberiete bod, je to jednoduchšie. Nové Q tlačidlo a prístup k dôležitým nastaveniam je na nezaplatenie. Mašinka sa preto ovláda veľmi pohodlne podobne ako X-E1. Podobne, priehľadový hľadáčik informuje o nastavenej clone, čase a vybranom AF bode. Vhodne je implementovaný aj senzor priblíženia oka, ktorý automaticky prepína medzi hľadáčikom a LCD displejom. Výrobca ponechal fotoaparátu aj mód SR, kde nájdete 64 scénických režimov. Nezabudli ani na plnú automatiku, takže hoci je novinka primárne určená pre náročných amatérov, s foťákom vie pracovať aj úplný laik.


Fotoaparát je síce menší, no na nosenie vo vrecku sa už veľmi nehodí.

Porovnanie s konkurenciou

Ak chcete podobne vybavený kompakt, máte dnes na výber z niekoľkých možností. Nová X20 to na trhu nemá ľahké, hoci má niečo, čo iní neponúkajú. Hlavní rivali sú Canon G15, ktorý má podobne dobrý obraz a ovládanie, no optický hľadáčik má skôr symbolický ako použiteľný. Nikon Coolpix P7700 je na tom veľmi podobne až na to, že síce nemá symbolický hľadáčik, ale zato má výklopný displej. Olympus má vylepšený nový model XZ-2 iHS, no opäť bez hľadáčika. Panasonic Lumix DMC-LX7 a Pentax MX-1, oba bez hľadáčikov, navyše Pentaxu chýbajú aj sánky na blesk. Ako najsilnejší konkurent Fujifilmu sa mi javí okrem už spomenutého Canonu G15 ešte Sony RX100, ktorá síce nemá ani hľadáčik, ani sánky na blesk, má menšiu svetelnosť objektívu na dlhom konci ,no má podobné malé rozmery, ale väčší senzor 1" senzor.

Novému Fujifilmu X20 konkurujú už cenou aj základné modely CSC fotoaparátov ako Sony NEX, Olympus PEN, Nikon 1 a podobne. Áno, tieto strojčeky sú o trochu väčšie, často menej štýlové a málokedy v retro duchu, na dôvažok bez hľadáčika či sánok na blesk, no zato majú dobrý obraz. Takže prípadní záujemcovia o High-End kompakt zvažujú aj túto možnosť.


Drobné muchy

Z funkčnej stránky X20-tke takmer nie je čo vytknúť. Možno iba to, že v hľadáčiku vidíte pri 28mm ohnisku aj kus objektívu a niektorí užívatelia by uvítali priame tlačidlo pre natáčanie videa. Počas fotenia ma prekvapila pomerne nízka výdrž batérie - cca 250 obrázkov. Náhradná batéria sa teda bude hodiť aj pri tomto kompakte. Nabíjanie trvá pomerne dlho- 2 hodiny, našťastie sa batéria nabíja externe v nabíjačke a nie v tele prístroja ako pri niektorých novinkách iných značiek. Skutočnosť, na ktorú tiež treba upozorniť je, že ak zvyšujete DR napríklad na 200% ISO sa zvýši na 200, ak na 400% tak máte razom ISO400, čo do obrazu pridáva pochopiteľne šum. Je to však individuálne, môjmu gustu vyhovujú kontrastnejšie snímky vytvorené na DR100%.


Čiernobielemu výstupu nemožno nič vyčítať. Vôbec nemám pocit, že by som sa pozeral na výstup z kompaktu.

Obrazový výstup

Obrazová kvalita je veľmi slušná, dokonca jeden môj známy vyslovil podozrenie, že jeho staršia zrkadlovka s 10Mpx CCD senzorom (s ktorou stále úspešne fotí)  šumí na vysokom 800 -1600 ISO podstatne viac... Ja vzhľadom k tomu, že používam špičkové plnoformátové zrkadlovky, som dosť náročný a odvyknutý od obrazu z kompaktov, takže obraz hodnotím kritickejšie. Prekvapil ma jemný šum aj pri najnižšej citlivosti ISO 100. Pre moje účely je použiteľné ISO 1600 v krajnej núdzi aj ISO 3200 (alebo v prípade ČB adjustácie, je to bez problémové). V porovnaní s predošlým modelom je novinka ostrejšia. Farby sú pri fotení do RAW hodne tlmené a nie je zlé ich trošku okoreniť pri prevode do JPEG. Podobne RAW je často až príliš mäkký a okrem doostrenia si zaslúži jemný odšum už na ISO 200.


Výstup priamo do JPEG je dobrý aj na ISO 800.
 

JPEG priamo z fotoaparátu je obdivuhodne vyvážený a ostrý, aj keď občas posunutý do studených tónov. Vlastne to dá dosť práce previesť fotku z RAW do takých farieb, ostrosti a kontrastu ako je už priamo v JPEG. Napríklad ja uprednostňujem fotenie do RAW aj JPEG, pokiaľ potrebujem farebnú fotku volím JPEG, lebo je takmer bezchybný a fotoaparát ho urobí veľmi, veľmi kvalitne. Ak chcem čiernobielu fotku, využijem skôr RAW. Tam mi už nevadí šum, ktorý imituje veľmi úspešne zrno a väčší dynamický rozsah mi umožní fotku si lepšie upraviť podľa môjho gusta.


Aj na ISO 1600 je možné dostať z obrazu dosť detailov a pekné farby.


Dynamický rozsah senzora je vhodný aj na "pseudo HDR", pokiaľ fotíte do RAW.

RAW trampoty

Pracujem s Lightroomom a musím povedať, že s prevodom RAW z nových Fujifilmov stále nie som spokojný. Fotky sú síce v najnovšej verzii Lightroomu ostrejšie ako v minulosti, ale stále to nie je úplne ono. Teda nie je to také dobré ako dokáže fotoaparát urobiť priamo do JPEG.  V prípade X20 chýba tiež automatická korekcia chýb objektívu, obraz je mäkký, farby posunuté (oproti JPEG) podobne ako pri X10. Chyba je aj v tom, že Lightroom nepozná farebné presety X10 ani X20 (a tiež ďalších kompaktov iných značiek). Áno, ja viem, farby si nakoniec vyladíte, vinetáciu odstránite, ale zaberá to čas a menej skúsených fotografov to môže odradiť fotiť do RAW, najmä ak JPEG takmer nič nechýba. Pritom s obrazovým výstupom z X100 nebol až taký problém v RAW. Zaujímavé je, že ak chcete použiť citlivosť ISO 6400 fotoaparát vám dovolí fotiť iba do JPEG. RAW je podporovaný iba do ISO 3200. Napriek vyššie spomenutému je výstup z fotoaparátu vhodný na tlač aj vo formáte A3. Takže toľko k obrazovým nuansám.


Makro od 1cm si s novinkou užijete na 28mm ohnisku.

Záver

Môj záver z vyskúšania X20 je jednoduchý. Vylepšené drobnosti ako ovládanie, nastavovanie zaostrovacieho bodu, lepšie menu, informácie v hľadáčiku oceníte pri praktickom fotení. Vďaka priehľadovému hľadáčiku má tento model jedinečné miesto na trhu. Fotografov náročných na obrazovú kvalitu poteší ostrejší obraz ako pri predošlom modeli X10 a perfektný obraz pri fotení do RAW, ako stvorený na prevod do čiernobielej škály. Tých, čo si potrpia na štýl, poteší nová strieborno-čierna kombinácia, s ktorou prichádza práve model X20. Jednoducho ide o slušný upgrade.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Kaiman81
2013-06-11 07:44:00
Paráda, žeby som konečne našiel náhradu na cestovanie za 5D MK2...?
 
j.a.r.o.
2013-06-11 08:27:20
Slušný kompakt, dík za recenziu.

PS:
Kedy bude recenzovaná aj X100s?
 
vladislav
2013-06-11 08:45:04
Dik za recenziu, uz som sa na nu nevedel dockat
 
lu_boss
2013-06-11 09:53:32
Jozef, fuji dava k fotakom soft na prevod raw. To si neskusal ? Resp. nevyhovuje ?
X100s produkuje 33 MB na 1 raw subor Tu je to kolko ?
Ja som raw vypol, vzhladom na to, na co ho pouzivam je jpg tak dobry, ze neriesim.
 
Martin Školiak
2013-06-11 09:56:27
Naozaj pekný výstup na kompakt, aj ten šum je príjemný. Vyzerá to na skvelý cestovný foťáčik.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-06-11 10:06:38
príspevok od: lu_boss
Jozef, fuji dava k fotakom soft na prevod raw. To si neskusal ? Resp. nevyhovuje ?
X100s produkuje 33 MB na 1 raw subor Tu je to kolko ?
Ja som raw vypol, vzhladom na to, na co ho pouzivam je jpg tak dobry, ze neriesim.
Ahoj práveze ten JPEG je fakt dobrý - ja používam LR na všetko takže mi je nepohodlné meniť zvyky, výstup zo Silky Pix co je pribalený k X20 je trošku lepší ako z LR ale pre ten rozdiel mi to nestojí-pre mna je to zanedbatelné. Na to čo ja fotím ostrosť per pixel až tak moc neriešim - tlačí sa z toho aj tak vždy max A4 a ešte ten výstup na blog Keby niečo na autoplachtu treba tlačiť tak mám RAW a Silky Pix niekde v skatuli.
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-06-11 10:08:53
príspevok od: j.a.r.o.
Slušný kompakt, dík za recenziu.

PS:
Kedy bude recenzovaná aj X100s?
pripravujeme - vidím to tak o mesiac cca.
 
vendelin
2013-06-11 10:12:31
Fuji dava k X20 ( aj k ostatnym X ... ) orezanu verziu silkipix studio. Co sa tyka farieb dava lepsie vysledky ako LR. Osobne som zatial najlepsie vysledky dosialhol v Capture One 7 ( mimochodom teraz je verzia expres za 35€ ). Raw ma cca 19,5MB.
 
j.a.r.o.
2013-06-11 11:22:51
príspevok od: Jozef Peniak
pripravujeme - vidím to tak o mesiac cca.
OK
 
atti
2013-06-11 11:42:03
príspevok od: lu_boss
Jozef, fuji dava k fotakom soft na prevod raw. To si neskusal ? Resp. nevyhovuje ?
X100s produkuje 33 MB na 1 raw subor Tu je to kolko ?
Ja som raw vypol, vzhladom na to, na co ho pouzivam je jpg tak dobry, ze neriesim.
RAW z X20 má 18-19 MB
 
lu_boss
2013-06-11 13:38:19
príspevok od: Jozef Peniak
Ahoj práveze ten JPEG je fakt dobrý - ja používam LR na všetko takže mi je nepohodlné meniť zvyky, výstup zo Silky Pix co je pribalený k X20 je trošku lepší ako z LR ale pre ten rozdiel mi to nestojí-pre mna je to zanedbatelné. Na to čo ja fotím ostrosť per pixel až tak moc neriešim - tlačí sa z toho aj tak vždy max A4 a ešte ten výstup na blog Keby niečo na autoplachtu treba tlačiť tak mám RAW a Silky Pix niekde v skatuli.
OK, dik za odpoved .
Ja som si ten soft na konverziu raw nainstaloval, pride mi tazkopadny... no moze to byt aj tym, ze neovladam jeho grify.

 
stancok
2013-06-11 15:08:54
veeelmi slusny kompakt uz som sa chystal kupit nikon P330 ,no ked vidim vystupy z X20 ,padla mi sanka..na kompakt veelmi podarene niektore foto ako z low entry zrkadlovky doslova.. no zial cena to dost zbija dole..za nikon hovori zas lepsia baterka, kvalitnejsie lcd(vyssie rozlisenie),kusok lepsi zoom a asi aj lepsie video(mimochodom nanho ste kus pozabudli v recenzii,tak ak by to slo doplnit, vdaka a samozrejme o dost nizsia cena, no ale zas velkost cipu neoklames, ako to vidiet jasne aj na fotkach x20 a este k recenzii-chyba mi aj to tradicne zaverecne porovnanie formou plusov a minusov ,inak super recenzia, vdaka.
 
stancok
2013-06-11 15:19:00
a rad by som taktiez privital recenziu na nikon P330,dufam ze coskoro bude ,aby sme si to mohli porovnat
 
figi
2013-06-11 15:46:41
príspevok od: stancok
veeelmi slusny kompakt uz som sa chystal kupit nikon P330 ,no ked vidim vystupy z X20 ,padla mi sanka..na kompakt veelmi podarene niektore foto ako z low entry zrkadlovky doslova.. no zial cena to dost zbija dole..za nikon hovori zas lepsia baterka, kvalitnejsie lcd(vyssie rozlisenie),kusok lepsi zoom a asi aj lepsie video(mimochodom nanho ste kus pozabudli v recenzii,tak ak by to slo doplnit, vdaka a samozrejme o dost nizsia cena, no ale zas velkost cipu neoklames, ako to vidiet jasne aj na fotkach x20 a este k recenzii-chyba mi aj to tradicne zaverecne porovnanie formou plusov a minusov ,inak super recenzia, vdaka.
Kúpil som ho a som mimoriadne spokojný. Kvalita, farba a ostrosť fotografií (JPG) v podaní tohto retro krásavca je naozaj obdivuhodná. Pravda baterka vydrží menej, ale ja som si jednu dokúpil a je to v pohode. Mám EOS 7D a chcel som niečo na cesty, aby to nebolo veľká a kvalita fotografií bola na úrovni. Tento foťák ma doslova baví. Chyby má, ale aj my ich máme a narobíme ich viac aj keby bola technika 100%-tná.
 
okanom
2013-06-11 19:05:43
The Princess je super album
 
tomatito
ocenenie redakciou 2013-06-11 21:33:20
Hello my name is Anča Pagáčová
 
The_Apple
2013-06-11 21:43:39
Kvitujem Parov Stelar samozrejme aj Remarque, Boyne.. a co sa tyka x20, staci ze je este lepsia ako x10
 
Konan
2013-06-11 23:52:43
Ako je to s kombinovanim 1/4000 s a najnizsich clon 2 a 2.8?
Su tieto clony pouzitelne aj za silneho svetla? Kedze nie je pritomny ND.
 
stancok
2013-06-12 01:26:34
..stale ste mi neodpovedali na otazku, kedy bude recenzia na P310? vdaka
 
skokanix
2013-06-12 13:08:10
príspevok od: Kaiman81
Paráda, žeby som konečne našiel náhradu na cestovanie za 5D MK2...?
Ja som už našiel v podobe Fujifilm X-E1,je super
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-06-12 22:40:59
príspevok od: stancok
..stale ste mi neodpovedali na otazku, kedy bude recenzia na P310? vdaka
to by som rád vedel aj ja ale myslíme asi na P330
 
stancok
2013-06-12 23:12:51
príspevok od: Jozef Peniak
to by som rád vedel aj ja ale myslíme asi na P330
jeemine do prdele sekol som sa jasne P330 pardon tusim ze uz vsetky profikompakty aktualne novinky na trhu mate zrecenzovane, chyba vam akurat tento nikon , inak velmi som zvedavy ako dopadne nastupca RX100 ,sony RX200 mal by vyjst tusim niekedy pocas leta ,tak uvidime..
 
DonLa
2013-07-06 09:29:07
len pre zaujímavosť
 
rogerr
2013-08-07 22:50:52
No znovu som sa utvrdil v tom , že Nikon P7100 nema konkurenciu vo výdrži baterie. .
A v prípade fotenia cez hladáčik , to už vôbec nemá význam komentovať. Všetky tieto vaše hypersvetelné predražené hračky si môžu akurát tak pískať v bezenergetickom móde
 
Daniel Leitman
2014-06-30 19:21:42
Tak po pol roku pouzivania tohto krasavca mozem povedat ze som velmi spokojny s kupou .... OVF s info pouzivam castejsie ako LCD (to len pri "makro" zaberoch) teda ma svoje opodstatnenie. Manualny zoom je velmi vyborna vec a v spojitosti so zapinanim cez prstenec sa stava velmi pohotovym pre rychle zapnutie a fotenie (kamos hodil loptu tomu druhemu v okamziku ked hodil som zapol ostril a cvakol zaber som stihol skor nez loptu chytil druhy kamos boli od seba ca 6m) ... Autofokus je docela silnou aj slabou strankou tohto fotaku - nez som sa dostal do toho chvilku to trvalo ale teraz sa mi odvdacuje presne zaostrenymi fotkami. Podanie farieb - klasicke fuji ale co je pre mna ako streetera zaujimavejsie je rezim ciernobielej foto ktoru zvlada tento fotacik na vybornu. Farebne s nim fotim do ISO 1600max ale skor by som odporucal len do 800 avsak pre moje pouzitie (ciernobiela foto) kludne volim aj 3200 kde senzor produkuje velmi zaujimavu strukturu pripominajucu filmove zrno. Svetelny objektiv je aj dostatocne ostry teda tomu by som nemal co vytknut jedine ak keby zacina na 24mm (EQ) miesto 28mich. Celkove pouzivanie fotaku je uz po kratkej dobe pouzivania velmi intuitivne a fotak samotny reaguje svizne a nebal by som sa tvrdit ze za dobreho svetla zvladne rychly dej hadam rovnako dobre ako moje zrkadlo ... Menu fotaku je pre mna ako (uz byvaleho) Canonaka velmi zrozumitelne a postacujuce avsak je tu jedna velka vec a to Q (quick) menu a vdaka tejto srandicke idem do hlavneho menu mozno raz za mesiac! a to aj vdaka dvom "custom" rezimom . prakticky si navolim 3 rezimy (dva custom a jeden pre PASM) a vystacim si s cimkolvek co fotievam a nemusim zakazdym zdlhavo prenastavovat aparat. Momentalne ma Fuji timto drobcom presvedcilo ze produkuje vyborne aparaty a vyborne objektivy a uz poskulujem aj po mirorrless od nich co by nahradil tu moju velku opachu ... X20 si neham aj potom na nosenie so sebou a streetovanie (menej napadny ako Xpro1 alebo X-T1) ou skoro som zabudol ... Listova zavierka na tomto drobcovi mi umoznuje pouzit na nom stary blesk co som uvital hned pre interierove foto kde uz nemusim ist s ISO vysoko. Listova zavierka aj trochu obmedzuje pri rychlych casoch za silneho svetla avsak to som uz poriesil docela kvalitnymi filtrami (HAIDA) ktore srobujem priamo na objektiv (teda bez clony) Clonu ako taku moc nevyuzivam jej efektivita je docela malakedze aj samotna clona bola riesena do kompaktnych rozmerov a uvital by som radsej vacsiu vyrezavanu co by bola podstatne efektivnejsia. Kozene puzdro mam tiez je to fajn vec ako ochranit fotak na rku avsak popruh som menil za hrubsi kozeny pouzivany na DSLR (pohodlnejsie)
ak mate niekto otazky atp kludne piste do spravy rad odpoviem

P.S.: fotky z tohto krasavca upravujem len minimalne fotak produkuje viacmenej hotove zabery (treba mu vsak k tomu svojou znalostou pomoct)
 
b0baz
2014-06-30 20:22:46
príspevok od: Daniel Leitman
Tak po pol roku pouzivania tohto krasavca mozem povedat ze som velmi spokojny s kupou .... OVF s info pouzivam castejsie ako LCD (to len pri "makro" zaberoch) teda ma svoje opodstatnenie. Manualny zoom je velmi vyborna vec a v spojitosti so zapinanim cez prstenec sa stava velmi pohotovym pre rychle zapnutie a fotenie (kamos hodil loptu tomu druhemu v okamziku ked hodil som zapol ostril a cvakol zaber som stihol skor nez loptu chytil druhy kamos boli od seba ca 6m) ... Autofokus je docela silnou aj slabou strankou tohto fotaku - nez som sa dostal do toho chvilku to trvalo ale teraz sa mi odvdacuje presne zaostrenymi fotkami. Podanie farieb - klasicke fuji ale co je pre mna ako streetera zaujimavejsie je rezim ciernobielej foto ktoru zvlada tento fotacik na vybornu. Farebne s nim fotim do ISO 1600max ale skor by som odporucal len do 800 avsak pre moje pouzitie (ciernobiela foto) kludne volim aj 3200 kde senzor produkuje velmi zaujimavu strukturu pripominajucu filmove zrno. Svetelny objektiv je aj dostatocne ostry teda tomu by som nemal co vytknut jedine ak keby zacina na 24mm (EQ) miesto 28mich. Celkove pouzivanie fotaku je uz po kratkej dobe pouzivania velmi intuitivne a fotak samotny reaguje svizne a nebal by som sa tvrdit ze za dobreho svetla zvladne rychly dej hadam rovnako dobre ako moje zrkadlo ... Menu fotaku je pre mna ako (uz byvaleho) Canonaka velmi zrozumitelne a postacujuce avsak je tu jedna velka vec a to Q (quick) menu a vdaka tejto srandicke idem do hlavneho menu mozno raz za mesiac! a to aj vdaka dvom "custom" rezimom . prakticky si navolim 3 rezimy (dva custom a jeden pre PASM) a vystacim si s cimkolvek co fotievam a nemusim zakazdym zdlhavo prenastavovat aparat. Momentalne ma Fuji timto drobcom presvedcilo ze produkuje vyborne aparaty a vyborne objektivy a uz poskulujem aj po mirorrless od nich co by nahradil tu moju velku opachu ... X20 si neham aj potom na nosenie so sebou a streetovanie (menej napadny ako Xpro1 alebo X-T1) ou skoro som zabudol ... Listova zavierka na tomto drobcovi mi umoznuje pouzit na nom stary blesk co som uvital hned pre interierove foto kde uz nemusim ist s ISO vysoko. Listova zavierka aj trochu obmedzuje pri rychlych casoch za silneho svetla avsak to som uz poriesil docela kvalitnymi filtrami (HAIDA) ktore srobujem priamo na objektiv (teda bez clony) Clonu ako taku moc nevyuzivam jej efektivita je docela malakedze aj samotna clona bola riesena do kompaktnych rozmerov a uvital by som radsej vacsiu vyrezavanu co by bola podstatne efektivnejsia. Kozene puzdro mam tiez je to fajn vec ako ochranit fotak na rku avsak popruh som menil za hrubsi kozeny pouzivany na DSLR (pohodlnejsie)
ak mate niekto otazky atp kludne piste do spravy rad odpoviem

P.S.: fotky z tohto krasavca upravujem len minimalne fotak produkuje viacmenej hotove zabery (treba mu vsak k tomu svojou znalostou pomoct)
Ešte ťa doplním...Keď si vypneš zadný display a fotíš čisto na hľadáčik, nevymláti tak rýchlo baterku. Celkom fajn finta. Kontrolný záber pozrieš a cvaki cvak. Tiež ma baví tento malý krpec.
 
Daniel Leitman
2014-06-30 21:20:29
príspevok od: b0baz
Ešte ťa doplním...Keď si vypneš zadný display a fotíš čisto na hľadáčik, nevymláti tak rýchlo baterku. Celkom fajn finta. Kontrolný záber pozrieš a cvaki cvak. Tiež ma baví tento malý krpec.
mam viac bateriek co stacia prakticky na celodenny vylet tak som to moc neriesil ale asi koli baterkam samotnym to zacnem praktizovat - dakujem za tip
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-09-10 22:16:34
nech sa páči, užívateľský pohľad na Fujifilm X20 s odstupom času.
http://jozefpeniak.blogspot.sk/2014/09/fujifilm-x20-posledna-recenzia.html
 
juven
2014-09-10 22:35:31
príspevok od: Daniel Leitman
Tak po pol roku pouzivania tohto krasavca mozem povedat ze som velmi spokojny s kupou .... OVF s info pouzivam castejsie ako LCD (to len pri "makro" zaberoch) teda ma svoje opodstatnenie. Manualny zoom je velmi vyborna vec a v spojitosti so zapinanim cez prstenec sa stava velmi pohotovym pre rychle zapnutie a fotenie (kamos hodil loptu tomu druhemu v okamziku ked hodil som zapol ostril a cvakol zaber som stihol skor nez loptu chytil druhy kamos boli od seba ca 6m) ... Autofokus je docela silnou aj slabou strankou tohto fotaku - nez som sa dostal do toho chvilku to trvalo ale teraz sa mi odvdacuje presne zaostrenymi fotkami. Podanie farieb - klasicke fuji ale co je pre mna ako streetera zaujimavejsie je rezim ciernobielej foto ktoru zvlada tento fotacik na vybornu. Farebne s nim fotim do ISO 1600max ale skor by som odporucal len do 800 avsak pre moje pouzitie (ciernobiela foto) kludne volim aj 3200 kde senzor produkuje velmi zaujimavu strukturu pripominajucu filmove zrno. Svetelny objektiv je aj dostatocne ostry teda tomu by som nemal co vytknut jedine ak keby zacina na 24mm (EQ) miesto 28mich. Celkove pouzivanie fotaku je uz po kratkej dobe pouzivania velmi intuitivne a fotak samotny reaguje svizne a nebal by som sa tvrdit ze za dobreho svetla zvladne rychly dej hadam rovnako dobre ako moje zrkadlo ... Menu fotaku je pre mna ako (uz byvaleho) Canonaka velmi zrozumitelne a postacujuce avsak je tu jedna velka vec a to Q (quick) menu a vdaka tejto srandicke idem do hlavneho menu mozno raz za mesiac! a to aj vdaka dvom "custom" rezimom . prakticky si navolim 3 rezimy (dva custom a jeden pre PASM) a vystacim si s cimkolvek co fotievam a nemusim zakazdym zdlhavo prenastavovat aparat. Momentalne ma Fuji timto drobcom presvedcilo ze produkuje vyborne aparaty a vyborne objektivy a uz poskulujem aj po mirorrless od nich co by nahradil tu moju velku opachu ... X20 si neham aj potom na nosenie so sebou a streetovanie (menej napadny ako Xpro1 alebo X-T1) ou skoro som zabudol ... Listova zavierka na tomto drobcovi mi umoznuje pouzit na nom stary blesk co som uvital hned pre interierove foto kde uz nemusim ist s ISO vysoko. Listova zavierka aj trochu obmedzuje pri rychlych casoch za silneho svetla avsak to som uz poriesil docela kvalitnymi filtrami (HAIDA) ktore srobujem priamo na objektiv (teda bez clony) Clonu ako taku moc nevyuzivam jej efektivita je docela malakedze aj samotna clona bola riesena do kompaktnych rozmerov a uvital by som radsej vacsiu vyrezavanu co by bola podstatne efektivnejsia. Kozene puzdro mam tiez je to fajn vec ako ochranit fotak na rku avsak popruh som menil za hrubsi kozeny pouzivany na DSLR (pohodlnejsie)
ak mate niekto otazky atp kludne piste do spravy rad odpoviem

P.S.: fotky z tohto krasavca upravujem len minimalne fotak produkuje viacmenej hotove zabery (treba mu vsak k tomu svojou znalostou pomoct)
Uvažujem nad ním, páči sa mi ručné nastavovanie zumu, šetrí to baterku a som zvyknutý zo zrkadlovky...
 
JanoB
2014-09-11 10:10:27
príspevok od: Jozef Peniak
nech sa páči, užívateľský pohľad na Fujifilm X20 s odstupom času.
http://jozefpeniak.blogspot.sk/2014/09/fujifilm-x20-posledna-recenzia.html
Používal som tento foťáčik zhruba rok a pol, pred pár dňami som ho nakoniec predal.

V zásade plne súhlasím s tvojím názorom naň, len by som pridal k mínusom ktoré mi vadili 2 vlastnosti a k plusom jednu:

- v hľadáčiku sú údaje veľmi slabo čitateľné pokiaľ máš v zábere výrazne jasný objekt alebo scenériu v kombinácii s niektorými farbami

- vadilo mi že v expozičnom režime A je maximálna rýchlosť uzávierky 1/1000 s pokiaľ som chcel fotiť s otvorenou clonou, dalo sa to riešiť CPL filtrom, alebo exponovať v režime M pokiaľ bolo dosť času na nastavenie správnej expozície

+ vstavaný blesk je veľmi citlivý k okolitému svetlu ( viď foto chlapca v prílohe )

Ináč všetka česť tomuto foťáčiku.
 
Daniel Leitman
2014-09-11 13:07:43
príspevok od: JanoB
Používal som tento foťáčik zhruba rok a pol, pred pár dňami som ho nakoniec predal.

V zásade plne súhlasím s tvojím názorom naň, len by som pridal k mínusom ktoré mi vadili 2 vlastnosti a k plusom jednu:

- v hľadáčiku sú údaje veľmi slabo čitateľné pokiaľ máš v zábere výrazne jasný objekt alebo scenériu v kombinácii s niektorými farbami

- vadilo mi že v expozičnom režime A je maximálna rýchlosť uzávierky 1/1000 s pokiaľ som chcel fotiť s otvorenou clonou, dalo sa to riešiť CPL filtrom, alebo exponovať v režime M pokiaľ bolo dosť času na nastavenie správnej expozície

+ vstavaný blesk je veľmi citlivý k okolitému svetlu ( viď foto chlapca v prílohe )

Ináč všetka česť tomuto foťáčiku.
tich 1/1000 je sposobene listovou zavierkou. Pri znizeni (teda vyssom clonovom cisle) clony je rychlost zavierky vyssia az do 1/4000 tusim. Mne to tak vyhovuje rychle zavierky riesim ND filtrom a listova zavierka je nieco neocenitelne pri pouzivani manualnych bleskov
 
Daniel Leitman
2014-09-11 13:17:56
príspevok od: juven
Uvažujem nad ním, páči sa mi ručné nastavovanie zumu, šetrí to baterku a som zvyknutý zo zrkadlovky...
po dlhsej dobe pouzivania mozem hodnotit ze som stale spokojny s kupou, fotak produkuje velmi pacive fotky. Mal som dilemu ci neist do X100 ale na cestach by mi to dlhsie ohnisko chybalo tak som od toho upustil. Dalsim lakadlom bol canon g1x mark 2 (kedze fotim canon DSLR) ale nema to hladacik ala dialkomerny aparat a bol neohrabanejsi ako x20. Drzal som v rukach viac profi kompaktov a stale som sa len utvrdil v tom ze x20 bola spravna volba .. na kazdom mi nieco chybalo co x20 ma (asi jedine co som musel riesit je ND filter ktory ako spominam vyssie srobujem priamo na objektivovy zavit)
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2014-09-11 13:41:55
príspevok od: JanoB
Používal som tento foťáčik zhruba rok a pol, pred pár dňami som ho nakoniec predal.

V zásade plne súhlasím s tvojím názorom naň, len by som pridal k mínusom ktoré mi vadili 2 vlastnosti a k plusom jednu:

- v hľadáčiku sú údaje veľmi slabo čitateľné pokiaľ máš v zábere výrazne jasný objekt alebo scenériu v kombinácii s niektorými farbami

- vadilo mi že v expozičnom režime A je maximálna rýchlosť uzávierky 1/1000 s pokiaľ som chcel fotiť s otvorenou clonou, dalo sa to riešiť CPL filtrom, alebo exponovať v režime M pokiaľ bolo dosť času na nastavenie správnej expozície

+ vstavaný blesk je veľmi citlivý k okolitému svetlu ( viď foto chlapca v prílohe )

Ináč všetka česť tomuto foťáčiku.
V tom režime A je tej 1/1000s škoda. Kľudne by som strpel horší bokeh, len nech to tam je prípadne nech to je ako vypínateľná funkcia
 
ThomasCrown
2014-11-05 18:14:32
Nevie niekto poradiť, kde kúpiť čiernu X20-ku? Všade sa vypredané, ani v bazároch nie sú.
 
PRINST
2014-11-05 18:37:32
príspevok od: ThomasCrown
Nevie niekto poradiť, kde kúpiť čiernu X20-ku? Všade sa vypredané, ani v bazároch nie sú.
V tomto E-shope ho majú skladom - 1ks
http://www.rhinocamera.de/
 
ThomasCrown
2014-11-05 18:53:43
príspevok od: PRINST
V tomto E-shope ho majú skladom - 1ks
http://www.rhinocamera.de/
Vďaka, z nemeckých stránok som ešte neobjednával, anáď bude ok.
 
Damush
2014-12-03 16:53:09
Je to výborný stroj, malá šikovná a sympatická mašinka
 
Daniel Leitman
2015-06-20 11:22:24
síce po nejakej dobe od uvedenia natrh ale pre toho kto uvažuje o bazárovej x20 by moje postrehy a názory mohli prísť vhod. recenzia je skôr používateľského charakteru ako priameho porovnania 500% náhľadov. Recenziu som zatiaľ neprehnal autokorekciou chýb tak určite sa tam nájdu ale myslím že moje posolstvo to nejak extra neovplyvní a predstaví vám aparát mojimi amatérskymi očami ... http://leitman.eu/?p=368
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia