Hore

Sony Xperia Z1

Mobilné telefóny už dávnejšie nahradili najlacnejšie digitálne kompakty. Až donedávna to ale bolo za cenu výrazného poklesu obrazovej kvality. Väčšine to nevadilo, ale našli sa aj náročnejší, ktorí túžili po zariadení typu mobil s fotoaparátom, ktorý má výstup porovnateľný s kompaktom. Posledné mesiace sú z tohto hľadiska prelomové a s určitosťou môžeme tvrdiť, že na trhu sú telefóny, ktoré kompaktom, kvalitou fotografií, konkurujú. Aj z toho dôvodu im postupne dávame viac priestoru na našich stránkach. Po trochu neforemnom Samsungu Galaxy S4 Zoom, ktorý má ale 10-násobný optický zoom, tu máme úplne inak koncipovanú “placku” od Sony.


Opäť sa nebudem púšťať do podrobného testovania zariadenia ako takého, ale preverím jeho fotografické schopnosti. Najprv si ale Xperiu Z1 stručne predstavíme.

Xperia Z1 je špičkový smartfón, ktorý s novým snímačom veľkosti 1/2,3” a rozlíšením 20,7 Mpx a objektívom radu G 27 mm/F2 vyráža do boja o trón najlepšieho fotomobilu. Medzi konkurentmi nájdete také známe mená, akými sú Samsung Galaxy S4, Nokia Lumia 1020 alebo Apple iPhone 5. Snímač je omnoho väčší ako sa bežne v mobiloch používa, nájdete ho skôr v kompaktných digitálnych fotoaparátoch. Po prvýkrát Sony použila vo svojom mobile objektív radu G vyrobeného zo špičkového skla. Neočakávajte, že je ale porovnateľný s profesionálnymi objektívmi Sony a Minolta legendárneho radu G, ktoré sa používajú na zrkadlovkách. Možnosti objektívu veľkosti šošovičného zrna sú fyzikálne limitované. Aj tak je ale použitie kvalitného objektívu dobrou správou.



Počítačový 3D render konštrukcie fotoaparátu.
 

Srdcom prístroja je štvorjadrový procesor Snapdragon 800 s frekvenciou 2,2GHz. RAM má veľkosť 2GB, vstavaná pamäť 16GB je rozšíriteľná microSD kartou. Kapacita batérie je 3000 mAh. 5” LCD TRILUMINOS™ displej s Full HD rozlíšením má 441 Dpi, čo je viac ako rozlíšenie ľudského oka. Pri zobrazovaní sa využívajú technológia TRILUMINOS a X-Reality pre lepšie podanie farieb a ostrejší obraz. Vďaka odstránenej vzduchovej vrstve medzi krycím sklom a displejom sa zlepšila čitateľnosť displeja redukciou odleskov.
Xperia Z1 je vodotesná do 1,5 m. Príkladná je konektivita: WiFi, NFC, dnla, MHL, GPS, LTE/4G. Operačný systém je Google Android 4.2.


Prístroj sa dodáva v čiernej, bielej a modrofialovej farbe.


Vďaka magnetickému konektoru sa ľahko spojí s dokovaciou stanicou Magnetic Charging Dock DK31.


Prístroj je vodotesný do hĺbky 1,5 m.

Oficiálna stránka Sony Xperia Z1.

Prax

Ako expert na chytré telefóny by som rozhodne neuspel. Už roky používam zastaralý iPhone 3G, oproti ktorému je Xperia Z1 o niekoľko generácii vyspelejšia a to po všetkých stránkach. Na Samsungoch som sa skamarátil s OS Android a tak mi obsluha nerobila problém. Telefón je veľký a už sa menej prakticky drží a ovláda. Pohľad na ohromný displej je ale super.

Vzhľadom na malú hrúbku a vodotesné prevedenie je prístup k pamäťovej karte obtiažny. Krytka slotu neskutočne zavadzia a aj s mojimi chirurgickými prstami som mal problém kartu do slotu vložiť a neskôr vytiahnuť. Praktickejšie je pripájať zariadenie k počítaču USB káblom a tak sťahovať fotografie a videa.


Odporúčam dokúpiť aj puzdro, mobil je niekedy v rukách ako živý.
 

Fotoaparát má samostatné dvojpolohové tlačidlo spúšte, digitálny zoom sa ovláda tlačidlami pre nastavenie hlasitosti. Využívať môžete aj dotykovú spúšť a digitálny zoom ovládaný viacprstovým gestom. Vzhľadom na veľké rozmery, malú hrúbku a hladký povrch sa fotoaparát nedrží najbezpečnejšie. V rukách sa šmýka a niekedy s držaním doslova bojujete. Mnou testovaný kus viackrát testoval moje eskamotérske schopnosti. Tie naň nestačili a raz mi padol, čoho dôkazom je škrabanec na jednom rohu. Inak to ale prežil bez ujmy na zdraví, každému budúcemu majiteľovi odporúčam dokúpiť si ochranné puzdro.


“Manuálny” režim umožňuje nastaviť korekciu expozície, vyváženie bielej a režim “blesku”.


Užívateľské nastavenie fotoaparátu v “manuálnom” režime.

Predsnímané snímky

Rýchlosť zaostrovania je na telefón nadpriemerná. Spúšť má ale pomerne dlhé omeškanie. Ak chcete fotografovať akčnejšie, využite program “Predsnímané snímky”, anglicky je táto funkcia nazývana ako Timeshift-burst. Pri namačknutej spúšti fotoaparát ukladá fotografie do medzipamäte. Keď stlačíte spúšť, urobí sériu fotografií, pričom uloží aj niekoľko fotografií nasnímaných pred stlačením spúšte. Vy si vyberiete tú, ktorá sa vám páči najviac. Podobnú funkciu nájdete u fotoaparátov Nikon 1.

AR Effects

Tento program asi mnohým príde ako úplná zbytočnosť. Dobre ale demonštruje výkon a možnosti tohto chytrého zariadenia. Prístroj si na scéne zaznamená niekoľko orientačných bodov a potom do scény vloží 3D objekty, napr. dinosaurov alebo rybičky. Tie sa naviac pohybujú a môžete okolo nich fotoaparátom krúžiť a meniť tak pohľad na scénu. Dajte prístroj do rúk deťom a uvidíte, aké budú nadšené, že majú uprostred izby Jurský park.


Printscreen fotoaparátu s funkciou AR Effects.


Bratislavský Štrkovec sa zmenil na prehistorický park.


Redakcia pod vodou.

Info-Eye

Ďalšia z aplikácii kombinujúca fotoaparát s funkcionalitou chytrého zariadenia. Pomôže vám s identifikáciou orientačných bodov, dokáže čítať vínne etikety, poskytne vám informácie o knihách na základe fotografií, číta čiarové kódy, QR kódy, vizitky a dokáže aj previesť nafotený text na editovateľný (OCR). Podmienkou je pripojenie k internetu.

Social live

Funkcia, ktorá umožňuje naživo zdielať video, napr. na Facebooku. To, čo práve snímate, sa okamžite posiela na internet. Dĺžka klipu je obmedzená na niekoľko desiatok sekúnd.

Efekt obrázky

Priamo v aplikácii Fotoaparát je ponuka efektov. Je ich deväť. Mňa zaujal najviac efekt kaleidoskopu. Efekty sú skôr priemerne, ale to vôbec nevadí, veď si môžete doinštalovať niektorú z populárnych aplikácií, napr. Instagram, Snapseed atď.


Printscreen fotoaparátu s výberom efektov.


Efekt “jasný”.


Efekt “kaleidoskop”.


Efekt “jasný”.


Efekt “Harrisova uzavierka”.


Efekt “miniatura”.

Pridať aplikácie

Do aplikácie Fotoaparát môžete pridávať odkazy na iné fotoapalikácie. Ja som si tam pridal aplikáciu pre tvorbu 360° panorám.


Súboj proti Canonu IXUS 105

Premýšľal som, ako zariadenie otestovať, aby som zistil, či skutočne dokáže nahradiť bežný kompaktný fotoaparát. Vymyslel som pre neho batlle s maminým Canonom IXUS 105. IXUS-y sú legendárne kompakty a ak sa Xperia Z1k nim priblíži, právom bude patriť na špicu fotomobilov. Trojročný kompakt je ideálnym kandidátom pre jeho nahradenie univerzálnejším zariadením.

Prv než sa pustia súperi do bitky, predstavme si ich.




Sony Xperia Z1

Canon IXUS 105

stručná charakteristika

Chytrý telefón s OS Android 4,2

Kompaktný fotoaparát klasickej konštrukcie

snímač

Sony Exmor RS 20,7 Mpx, veľkosť 1/2,3”

CCD 12,1 Mpx, veľkosť 1/2,3”

objektív

Sony G lens 27 mm/F2,0, 8x digital zoom

Canon Zoom lens 28-112/2,8-5,9 IS

displej

5” TRILUMINIOS 1920x1080 bodov

2,7” s rozlíšením cca 230 000 bodov

procesor

BIONZ, 2.2 GHz Snapdragon 800 quad core

DIGIC 4

video

Full HD 1080p

640*480

pamäť

až 16 GB, MicroSD až 64GB

SD, SDHC


Canon IXUS 105 je malý vreckový kompakt, oproti ktorému je Xperia o dosť väčšia, ale tenšia. Displej kompaktu pôsobí až smiešne, ten na telefóne je viac ako 2x väčší. Naviac ostrejší, jasnejší s lepšími pozorovacími uhlami. Rozdiel je priepastný. Ak porovnávame rýchlosť, tak IXUS víťazí v štarte a odozve spúšte. Sony má rýchlejšie zaostrovanie a to niekedy s rozdielom triedy. Sony sa lepšie ovláda, aj keď nemá prakticky žiadne mechanické ovládacie prvky. Dotykové ovládanie je jednoduché a prehľadné. Čím sa nemôže Canonu rovnať je objektív. IXUS má objektív typu ZOOM a ten žiaden digitálny transfokátor nenahradí. Kompakt víťazí aj v makre. Telefón ale kontruje operačným systémom, ktorý mu umožňuje inštalovať fotografické aplikácie, upravovať a zdielať fotografie. Víťazí v kvalite videa.

Objektív Canonu je neporovnateľne väčší. Aj tak mu ale maličký G objektív od Sony slušne konkuruje. Objektív v SONY je citlivý na protisvetlo, má však menšie sférické skreslenie. Z hľadiska šumu sú prístroje vyrovnané, čo je pre Sony s takmer dvojnásobným rozlíšením, veľmi slušný výsledok. Väčší počet obrazových bodov u Z1 ale umožňuje tlačiť väčšie fotografie a pri menších formátoch lepšie sa popasovať s ostrosťou a šumom. Generačný rozdiel vidno hlavne na dynamickom rozsahu, ktorý je u Sony o triedu lepší. Lepšie je aj podanie farieb a vyváženie bielej.

Z hľadiska kvality fotografií je súboj pomerne vyrovnaný. Mojej mame bude aj naďalej postačovať IXUS. U mladšej generácie určite zvíťazí Sony Xperia Z1. Ku kvalite kompaktu pridáva takmer neobmedzené možnosti editácie fotografií, internet, bezdrôtové prehrávanie fotografií na inteligentných TV a samozrejme telefonovanie.

Tu máme výsledok battlu:

Sony Xperia Z1

Canon IXUS 105



















































Aplikácie

Pre OS Android je k dispozícii množstvo fotografických aplikácií. Niektoré z nich používam aj na svojom iPhone, alebo som ich používal pri testovaní smartfotoaparátov Samsung. Okrem mojich obľúbených aplikácií Snapseed a Instagram som teraz nainštaloval aj Zoner Photo Studio, Repix, QuickPic, Aviary a Magisto. Príjemne ma prekvapil Zoner svojou dobrou ovládateľnosťou a páčil sa mi aj momentálne veľmi populárny Repix.


Aplikácia Aviary ponúka množstvo vydarených efektov.


Tradičný štvorcový záber z Instagramu.


Zoner Photo Studio, jednoduchý, dobre ovládateľný a funkčný.

Kvalita fotografií

Superior Auto program je “inteligentný” automatický režim pre fotografovanie aj video. Fotoaparát sa snaží zistiť, čo snímate a podľa toho nastaví expozíciu, farby a ďalšie parametre. Rozlíšenie je zmenšené na 8 Mpx, fotografie sú snímané s pomerom strán 16:9. Spracovanie fotografie, tým myslím odšumenie je pomerne agresívne. To vedie k strate jemných detailov. Obzvlášť výrazne je to u fotografií snímaných za horších svetelných podmienok. Ak chcete potenciál využiť naplno, musíte použiť manuálny režim. Nie je to manuálny expozičný program tak, ako ho poznáme z vyspelých fotoaparátov. Len umožňuje nastaviť niektoré parametre. Sú nimi citlivosť ISO, korekcia expozície a vyváženie bielej. V praxi využijete hlavne korekciu expozície a vyváženie bielej. Fotoaparát má totiž tendenciu k podexpozícii a automatické vyváženie bielej je posunuté do studena. To bolo vidno hlavne v tomto jesennom období a tak som radšej používal WB so symbolom obláčika. Aj v manuálnom režime je silnejšie odšumovanie pomerne výrazné, ale pri rozlíšení 20,7 Mpx je k dispozícii stále dostatok detailov. Vo fotografiách je pozorovateľná štruktúra daná JPG kompresiou.

Ostrosť fotografií je premenlivá. Vysokú svetelnosť niekedy pociťujete vo fotografiách, ktoré nie sú ostré od popredia po nekonečno, tak ako sme si u fotoaparátov zvykli. Na výkon fotoaparátu má veľký vplyv čistota krycieho skla objektívu.


Pri fotografovaní architektúry, interiérov či krajiny oceníte širokouhlý objektív.


ISO 640. Svetelný objektív umožňuje udržať citlivosť na rozumných hodnotách.


ISO 800. S iným telefónom by na fotografii bolo viac šumu ako obrazových informácií. Z tejto urobíte použiteľný výtlačok formátu A3.

Makro

Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je približne 8 cm, zväčšenie približne 1:3. To je vcelku slušný výsledok.



Pri makrozáberoch sa prejaví aj menšia hĺbka ostrosti.

Panoráma

Panoramatický režim fotoaparátu je len ťažko použiteľný. Vôbec ho nemožno porovnávať s tým vo fotoaparátoch Sony NEX. Fotografie majú výšku 1080 bodov a vidno, kde na seba fotografie naväzujú. Panoráma je “rozvlnená”.




Fotografie v galérii s pomerom 16:9 sú snímané v automatickom režime alebo režime efektov. Fotografie s pomerom 4:3 sú snímané v “manuálnom” režime s plným rozlíšením.







Kto by chcel ešte kvalitnejšie fotografie alebo zoomový objektív, môže Xperiu Z1 skombinovať s nedávno predstavenými fotomodulmi QX10 a QX100.
 

Laboratórne testy DXOMark Mobile.


Pri snímani fotografií aj videa sa uplatní praktický ministatív.

Video

Video sa nahráva do formátu MOV vo Full HD rozlíšení s frekvenciou až 30 obr./s. V ťažších svetelných situáciách môžete využiť funkciu HDR pre rozšírenie dynamického rozsahu. Príjemne ma prekvapila stabilizácia obrazu. Najmä pri snímaní za chôdze vidno jej veľkú účinnosť a obraz sa miesto trasenia len “húpe”. Na škodu je, že pri videu sa podstatne zúži uhol záberu. Kvalita videa je dobrá, ak vezmeme do úvahy, že sme ho nasnímali telefónom.

Záver

Sony Xperia Z1 je aktuálnou vlajkovou loďou a jedným z najlepších smartfónov na trhu. Po aktualizácii softvéru prestali občasné problémy s fotoaparátom. Po pár dňoch som prišiel na chuť aj operačnému systému Android. Pôvodne som chcel mobilom len fotografovať, napokon mi to nedalo a nahral som doň rôzne aplikácie (programy pre úpravu fotografií a videa, hry, programy pre komunikáciu v sociálnych sieťach atď.). Všetky aplikácie idú rýchlo a plynule. Odpustil som mu aj väčšie, menej praktické rozmery, veľký displej a naviac takto kvalitný je návykový. Ako chytré zariadenie si u mňa vyslúžila takmer plný počet bodov. Mínusom je len prehrievanie pri náročnejších aplikáciách a priemerná výdrž batérie, ktorú ale môžete predĺžiť prepnutím do úsporného režimu Stamina.

Mojou hlavnou úlohou bolo zhodnotiť prístroj ako fotoaparát. Obstál na výbornú. Z battlu s kompaktom Canon IXUS 105 vyšiel ako víťaz. Poskytol porovnateľný obrazový výstup s bonusom funkcií chytrého zariadenia. Nebude to dlho trvať a takto kvalitný fotoaparát sa postupne dostane aj do nižších modelov fotomobilov. Pre umierajúci segment lacných kompaktov to bude posledný klinec do rakvičky. Veď už teraz je čoraz ťažšie kúpiť jednoduchý lacný kompakt.

Sony marketingovo ospevuje tento model, používajúc mnoho superlatívov. Treba ich preosiať cez sito zdravého rozumu a zostane vám špičkový chytrý telefón s nadpriemerne dobrým fotoaparátom, ktorý bojuje o čelné pozície. Ťažko sa mi s ním bude lúčiť. Za tých pár dní sme sa viac než skamarátili. Nemyslel som si, že si obľúbim iný telefón ako od Apple, ale Xperia Z1 mi otvorila oči. Vďaka programu Sony Bridge dobre spolupracuje aj s mojimi počítačmi Apple.
Softvérová výbava prístroja je veľmi dobrá, medzery má snímanie panorám a pridávanie efektov. To ale ľahko obídete nahraním aplikácií z Google Play.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Blackman
2013-10-23 07:25:14
Uz mu chyba len stativovy zavit
 
dekel
2013-10-23 07:46:40
uz som sa zlakol, ze je to dalsia recenzia z fony.eska, ale spracovane pekne
 
Ahmed
2013-10-23 08:36:15
príspevok od: Blackman
Uz mu chyba len stativovy zavit
Praveze mu nechyba, je tam na fotke aj ukazane upevnenie na stativ
 
sharkyyy
2013-10-23 08:54:13
Tak vo fotomobiloch (nie vodotesny) vedie jednoznacne technologia pureview od Nokie, napr.nokia Lumia 1020
 
fatality
2013-10-23 09:16:17
bodla by takej optike zasuvacia krytka,bezna vec na niektorych starsich telefonoch..
inak foto slusne..aj ked..furt take telefonove ..stale mi pride vhodnejsia kombinacia phone
ktory uz mam+ja neviem,Canon S100ka za dve kilka a fotky su uplne niekde inde..
 
Marcel Rebro
2013-10-23 09:29:05
príspevok od: fatality
bodla by takej optike zasuvacia krytka,bezna vec na niektorych starsich telefonoch..
inak foto slusne..aj ked..furt take telefonove ..stale mi pride vhodnejsia kombinacia phone
ktory uz mam+ja neviem,Canon S100ka za dve kilka a fotky su uplne niekde inde..
Asi tak. Mobil (co sa da ovladat jednou rukou) mam na telefonovanie (Nokia E52).

Na prilezitostne fotenie nosim v aktovke (spolu s desiatou) kompakt (Sony RX100).

Ked chcem rychlo facebokovat uzasne veci (obed) co som nafotil, pouzijem "minitablet" (Galaxy Note II s vyhradne datovou kartou).

No a aby som sa nestratil, mam naozajstne GPSko (Garmin Colorado). Ak sa idem (nahodou) prebehnut, vymenim ho za Garmin Fenix.

Viem ze vsetko toto by zvadol jeden smartfon, ale mam rad dedikovane zariadenia. Ked jednemu dojde dych, neprisiel som o vsetky.
 
marcus_labeo
2013-10-23 09:41:43
príspevok od: Marcel Rebro
Asi tak. Mobil (co sa da ovladat jednou rukou) mam na telefonovanie (Nokia E52).

Na prilezitostne fotenie nosim v aktovke (spolu s desiatou) kompakt (Sony RX100).

Ked chcem rychlo facebokovat uzasne veci (obed) co som nafotil, pouzijem "minitablet" (Galaxy Note II s vyhradne datovou kartou).

No a aby som sa nestratil, mam naozajstne GPSko (Garmin Colorado). Ak sa idem (nahodou) prebehnut, vymenim ho za Garmin Fenix.

Viem ze vsetko toto by zvadol jeden smartfon, ale mam rad dedikovane zariadenia. Ked jednemu dojde dych, neprisiel som o vsetky.
No to musíš chodiť aj na záchod s plným batohom elektroniky.
Ja som práve pre neochotu nosiť viacero zariadení dal do sveta S100, lebo aj keď nezabrala veľa miesta, bol to ďalší prístroj, ktorý bolo treba opatrovať. Až môj Galaxy Nexus doslúži, pôjdem do tohto Sony.
 
marcus_labeo
2013-10-23 09:45:35
príspevok od: sharkyyy
Tak vo fotomobiloch (nie vodotesny) vedie jednoznacne technologia pureview od Nokie, napr.nokia Lumia 1020
Jasné, Lumia s 1/1,5" (t.j. 2/3") senzorom je zase iná liga, najnovšie dokonca bude mať RAWy, teda nebude súperiť len s bežnými kompaktmi ako testovaný Sony, ale zrejme predčí aj profikompakty s 1/1,7" senzorom. Akurát treba skúsnuť OS Windows Mobile (čo som ja nedokázal a Lumiu vymenil za Android).
 
bonifacko
2013-10-23 10:19:17
čo to stojí taka sranda? možno aj 120 evry, že?
 
pxls.jpg
2013-10-23 10:53:20
príspevok od: Marcel Rebro
Asi tak. Mobil (co sa da ovladat jednou rukou) mam na telefonovanie (Nokia E52).

Na prilezitostne fotenie nosim v aktovke (spolu s desiatou) kompakt (Sony RX100).

Ked chcem rychlo facebokovat uzasne veci (obed) co som nafotil, pouzijem "minitablet" (Galaxy Note II s vyhradne datovou kartou).

No a aby som sa nestratil, mam naozajstne GPSko (Garmin Colorado). Ak sa idem (nahodou) prebehnut, vymenim ho za Garmin Fenix.

Viem ze vsetko toto by zvadol jeden smartfon, ale mam rad dedikovane zariadenia. Ked jednemu dojde dych, neprisiel som o vsetky.
tzv. rusky mobil
znacka aj s podvozkom
 
Eriček123
2013-10-23 13:21:04
Osobne mám "iba" Xperiu "T" ale taktiež fotí docela slušne (fotky sú bez úprav a sú v pomere 16:9)
 
rasto.tn
2013-10-23 13:39:37
Nemôžem si pomôcť, ale keď som porovnal fotky s loďou v popredí (c_9.JPG...), kvalitatívne ma to teda vôbec neohúrilo - aj v porovnaní s kompaktom. Tak silné doostrovanie je na škodu a podľa mňa przní fotku. Schválne som stiahol predmetné porovnanie dvoch spomenutých fotiek a tú z kompaktu som trošku viacej (ale nie extrémne) doostril v Zoneri a výsledok bol v kvalite markantný (teda hlave od stredu ..). Skrátka, doostrovanie je podľa mňa príliš a fotky sa mi zdajú omnoho menej kvalitné ako z kompaktu (na fotke s morovým stĺpom je to ešte viacej flagrantné).
 
marcus_labeo
2013-10-23 14:08:54
Ak foťáky v mobiloch majú 1/2,3" senzor a svetelnosť f2, kompakty budú musieť začať ponúkať viac, aby prežili. Okrem zoomu to znamená lepšiu svetelnosť a EVF. Práve to EVF vidím ako správny smer, kam sa majú kompakty uberať, aby sa dostatočne odlíšili od fotomobilov. Panasonic to už s LF1 začal, obdobne aj Nikon s P7800 a údajne najbližší na rade je Oly s nástupcom XZ-2: http://thenewcamera.com/wp-content/uploads/2013/10/Olympus-STYLUS1-image-1.jpg
http://thenewcamera.com/wp-content/uploads/2013/10/Olympus-STYLUS1-image-2.jpg
 
stancok
2013-10-23 17:00:07
a co LG G2 alebo Samsung Galaxy S4 zoom?ako fotomobily sa taktiez nestratia, mohli ste ich hodit do porovnavacej recenzie aspon, som zvedavy ako by obstali so Z1-kou.. hlavne to LG ma aktualne velky ohlas a kladne odozvy a mnohi ho oznacuju za killera S4
 
Marcel Rebro
2013-10-23 17:41:55
príspevok od: stancok
a co LG G2 alebo Samsung Galaxy S4 zoom?ako fotomobily sa taktiez nestratia, mohli ste ich hodit do porovnavacej recenzie aspon, som zvedavy ako by obstali so Z1-kou.. hlavne to LG ma aktualne velky ohlas a kladne odozvy a mnohi ho oznacuju za killera S4
 
paldixy
2013-10-23 19:45:34
Dobrá vecička len je drahý jak sviňa. V tej cene je výborná zrkadlovka - telo.
 
Marcel Rebro
2013-10-23 20:21:29
príspevok od: paldixy
Dobrá vecička len je drahý jak sviňa. V tej cene je výborná zrkadlovka - telo.
ale na zrkadlovke si nezahras Angry Birds ... a dokonca 1.5 pod vodou
 
total empty
2013-10-23 20:48:39
príspevok od: Marcel Rebro
ale na zrkadlovke si nezahras Angry Birds ... a dokonca 1.5 pod vodou
šaleňak
 
paldixy
2013-10-23 21:37:23
príspevok od: Marcel Rebro
ale na zrkadlovke si nezahras Angry Birds ... a dokonca 1.5 pod vodou
Však nevadí. O to ani nestojím, až o také "civilizačné" vymoženosti.
 
Marcel Rebro
2013-10-23 21:52:10
príspevok od: paldixy
Však nevadí. O to ani nestojím, až o také "civilizačné" vymoženosti.
Mas pravdu. Na ftaciky je lepsia vzduchovka
 
paldixy
2013-10-23 21:54:50
príspevok od: Marcel Rebro
Mas pravdu. Na ftaciky je lepsia vzduchovka
Ale bež do háj, veď ja flinty nepoužívam. Strieľam len z foťáku , čo je voľný preklad z angličtiny. Do prčíc, prečo si taký ironický ? Žeby to bolo vekom ???
 
Marcel Rebro
2013-10-23 21:58:59
príspevok od: paldixy
Ale bež do háj, veď ja flinty nepoužívam. Strieľam len z foťáku , čo je voľný preklad z angličtiny. Do prčíc, prečo si taký ironický ? Žeby to bolo vekom ???
OK bežím do hajan. V mojom veku je 8 hod spánok základom zdravej ... no onej ...
 
PeCh
2013-10-23 22:42:31
príspevok od: Marcel Rebro
ale na zrkadlovke si nezahras Angry Birds ... a dokonca 1.5 pod vodou
Mrco, tuším aj so Z1 si Angry Birds nezahráš 1.5 m pod vodou. Ak sa nemýlim, tak pod vodou nedokáže reagovať na dotyky prstov.
 
paldixy
2013-10-23 23:21:24
príspevok od: PeCh
Mrco, tuším aj so Z1 si Angry Birds nezahráš 1.5 m pod vodou. Ak sa nemýlim, tak pod vodou nedokáže reagovať na dotyky prstov.
Presne, konzumné odrbávačky
 
Matt83
ocenenie redakciou 2013-10-24 01:02:43
Karol, asi si zabudol vycistit objektiv smartfonu ? niektore fotky su "mastne"
 
stancok
2013-10-24 08:39:34
myslite ze toto nokia delo neschva tuto Z1 do vacku? http://www.fony.sk/clanky/7765-nokia-lumia-1520 aj ked to nema xenon ale dual led ,takze to top hodnotenie z1 by som bral kus s rezervou, skor by sa hodilo tip si myslim.. aj ked fotomobil je to vynikajuci, bez debat.. ale ako to tu uz bolo viackrat spominane v diskusii na nokie to nema..
 
Marcel Rebro
2013-10-24 08:46:30
príspevok od: PeCh
Mrco, tuším aj so Z1 si Angry Birds nezahráš 1.5 m pod vodou. Ak sa nemýlim, tak pod vodou nedokáže reagovať na dotyky prstov.
Nevadi, pustim si demo ...
 
Marcel Rebro
2013-10-24 08:50:44
príspevok od: stancok
myslite ze toto nokia delo neschva tuto Z1 do vacku? http://www.fony.sk/clanky/7765-nokia-lumia-1520 aj ked to nema xenon ale dual led ,takze to top hodnotenie z1 by som bral kus s rezervou, skor by sa hodilo tip si myslim.. aj ked fotomobil je to vynikajuci, bez debat.. ale ako to tu uz bolo viackrat spominane v diskusii na nokie to nema..
Neschova. Mam na to styri argumenty. Su to tieto tri :
1) vo vybave Lumie 1520 nie je vacok
2) Lumia 1520 s 6'' displejom sa do (bezneho) vacku nevojde

NO KIA!
 
casio
2013-10-27 12:37:46
tu je test vlajkových lodí
http://www.gsmarena.com/six_way_camera_shootout-review-998.php
 
Shockwave
2013-11-01 21:35:45
Ako telefon je to celkom fajn ale iphone je podla mna lepsi ...
Ja ale tolko penazi za fon nevyhodim tak som zobral co mi ponukli a to xperia sp sice to neni z1 ale
robi slusne fotky aj s 8mp fotakom ,soft na ovladanie je totozny , kolega ma z1 a co by som vytkop sony je displej, je priserny rozlisenie fajn ale farby uplne mimo oproti iphonu a odozva na dotyk je zufala a narusa chod slusneho telefonu...

Pripojim jednu foto z Rumunska zo sluzobky ale uz prefrcala snapseedom ale len v telefone tak sa ospravedlnujem za tie farby
 
Shockwave
2013-11-01 21:43:06
foto s xperie sp
 
Jozef035
2014-01-10 08:48:21
No ja neviem. Veď tie fotky sú zrnité a kockaté aj bez zväčšenia. Nedostal autor náhodou ten mobil ako odmenu za recenziu?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-01-10 08:53:53
príspevok od: Jozef035
No ja neviem. Veď tie fotky sú zrnité a kockaté aj bez zväčšenia. Nedostal autor náhodou ten mobil ako odmenu za recenziu?
Niekto z nas dvoch ma zly monitor. Sum je primerany danemu snimacu. Necakas, ze to bude fotit ako zrkadlovka?

P.S. Telefony si kupujem sam a mam LG G2.
 
Jozef035
2014-01-10 11:15:09
Tak myslel som to trošku z nadhľadom Ja nemám bohvieaký monitor, to je fakt. Ale keď si dám na 17" monitore zobraziť npr, tie lode s hradom v pozadí tak fotka je celkom ok. No keď dám načítať originál, tak vidím voľným okom BEZ ZVäČŠENIA ani nie normálny šum, ale také divné artefakty,biele/čierne čiarky. Pri zobrazení 1:1 je to dosť moc zlé aj v porovnaní s tým kompaktom. Skúsil som tie fotky otvoriť v Zoneri a tie artefakty vidieť až pri zväčšení. Možno to spôsobuje môj prehliadač. Každopádne podľa mňa ale ten kompakt šumí lepšie.
Btw, fotku lodí "z_8.JPG" by som vymazal. Je celá neostrá.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2014-01-10 12:33:01
príspevok od: Jozef035
Tak myslel som to trošku z nadhľadom Ja nemám bohvieaký monitor, to je fakt. Ale keď si dám na 17" monitore zobraziť npr, tie lode s hradom v pozadí tak fotka je celkom ok. No keď dám načítať originál, tak vidím voľným okom BEZ ZVäČŠENIA ani nie normálny šum, ale také divné artefakty,biele/čierne čiarky. Pri zobrazení 1:1 je to dosť moc zlé aj v porovnaní s tým kompaktom. Skúsil som tie fotky otvoriť v Zoneri a tie artefakty vidieť až pri zväčšení. Možno to spôsobuje môj prehliadač. Každopádne podľa mňa ale ten kompakt šumí lepšie.
Btw, fotku lodí "z_8.JPG" by som vymazal. Je celá neostrá.
Ano je tam viditelna JPG kompresia. Musis si ale uvedomit, ze to je fotka s 20MPx rozlisenim. Uzivatel tohto mobilu si vacsinou bude pozerat fotky priamo na mobile, na monitore tak aby videl celu fotku, nie na 100%. Tam nema sancu vidiet ani sum, ani arteakty. Rovnako ich neuvidi ani pri tlaci do formatu A4.
Naschava som urobil porovnanie s kompaktom (patri mojej mame). Ta si fotky pozera na televizore, tablete a obcas si da tlacit 10x15. Ta by rozdiel medzi fotkami z IXUSU a Xperie nikdy neuvidela.
Kompakt ako specializovane zariaeni je stale na fotografovanie lepsie, uz kvoli ergonomii ovladania, zoom, vykonny blesk. Ak to zoberiem z pohladu mna, ako uzivatela drahych fotakov, je pre mna obrazovy vystup Z1 velmi dobre akceptovatelny. Na mojich starsich telefonoch som fotak vobec nepouzival, maximalne som si odfotil odchod autobusov, alebo cenovku na sedacke v IKEA. Nova generacia fotomobilov ma tak kvalitny obraz, aby som mohol fotak pouzivat konecne ako fotak, napr. pre publikovanie na Facebooku alebo Instagrame. Uz sa nemusim hanbit, ked fotku publikujem a pisat do komentara "prepacte, je to z mobilu".
 
slavik74
2014-01-11 22:42:53
presne tak, ako maly dokaz ze dnesne mobily su pouzitelne aj pri velmi zlych svetelnych podmienkach som si dovolil pridat jednu dnesnu foto z pivnice bez okien kde jedinym zdrojom svetla v dost velkej miestnosti bola 60W ziarovka. Je to fotene s Xperiou Z, samozrejme na manualnom nastaveni, lebo s automatom sa dala otfotit len "machula". Je to iba cvak (potreboval som opisat vodomer.-stav a cislo). Ked som fotil na displeji bola iba cierna tma do ktorej som "zapichol prst"
 
Jerry C.
2014-01-12 01:46:42
príspevok od: slavik74
presne tak, ako maly dokaz ze dnesne mobily su pouzitelne aj pri velmi zlych svetelnych podmienkach som si dovolil pridat jednu dnesnu foto z pivnice bez okien kde jedinym zdrojom svetla v dost velkej miestnosti bola 60W ziarovka. Je to fotene s Xperiou Z, samozrejme na manualnom nastaveni, lebo s automatom sa dala otfotit len "machula". Je to iba cvak (potreboval som opisat vodomer.-stav a cislo). Ked som fotil na displeji bola iba cierna tma do ktorej som "zapichol prst"
super! taký mobil chcem
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia