Hore

Nikon AF-S NIKKOR 200mm F2G ED VRII

Váš sen, vaše potešenie, váš miláčik, vaše bremeno, vaša nočná mora. Brutus objektív.

Keď som ho požičal Marcelovi (mrco) a vracal mi ho späť, bol som zvedavý na jeho názor. “Brutal, brutal, brutal....”.  Áno takto sa dajú zhrnúť všetky jeho vlastnosti. Brutálna svetelnosť, brutálna kvalita, brutálna rýchlosť, brutálna hmotnosť a brutálna cena naviac.

Základné predstavenie

Nikon AF-S 200/2G ED VRII je monofokalný teleobjektív, najvyššej triedy, určený pre zrkadlovky Nikon formátu FX aj DX. Vybavený je stabilizátorom otrasov s účinnosťou až 4EV. Optická konštrukcia využíva 3 ED a jeden Super ED člen. Kvalitnú ochranu pred vznikom reflexov zaručuje nanokryštáľová antireflexná úprava. Vzhľadom na rozmery a hmotnosť je objektív vybavený otočným prstencom pre upevnenie na statív. Zaostrovanie zabezpečuje rýchly a tichý ultrazvukový motorček. Vzhľadom na veľký priemer predného optického členu je v zadnej časti zabudovaný zásuvný držiak filtrov (priemer 52 mm).

Objektív je typu G, čiže bez clonového prstenca. Clona sa nastavuje elektronicky z tela fotoaparátu. Skladá sa z deviatich lamiel tvoriacich kruhový otvor. Minimálna zaostrovacia vzdialenosť je 1,9 metra, s limiterom je ostrenie obmedzené na rozsah 5metrov až nekonečno. Na objektíve nájdete vyše desať tlačidiel a prepínačov.Predný optický člen je chránený odnímateľným krycím sklom, ku ktorému je dodané aj ochranné puzdro.

Špecifikácia:

Ohnisková vzdialenosť: 200 mm
Maximálna clona: F22
Minimálna clona: F2
Optická konštrukcia: 13 prvkov v 9-tich skupinách
Počet lamiel clony: 9
Najnižšia zaostrovacia vzdialenosť: 1,9 m
Maximálne priblíženie: 0,12x
Spôsob zaostrovania a zoomu: automatické a manuálne
Závit filtra: 52 mm
Váha: 2.930 g
Rozmery: 124 x 203,5 mm

Prvé dojmy

Objektív dorazil v obrovskej krabici. Z nej sme “žeriavom” vyprostili čierne puzdro, do ktorého mnohí z vás zmestia celú svoju výbavu. A cena tohto ochrancu je určite vyššia než nejeden fotoaparát, či objektív. Slnečná clona je veľkosti menšieho kýbľa. Bežne na objektíve máte jeden dva prepínače, ak vôbec. Na tomto je ich ako na palubovke bojového vrtuľníku. Prvý krát potrebujem k objektívu návod.

Objektív váži takmer 3 kg! Manipulácia s ním je obtiažna a preto oceňujem popruh, ktorý je k nemu dodaný. Predsa len je to druhý najdrahší kúsok foto výbavy, ktorý mi kedy visel na krku.

Dizajn, konštrukcia a ergonómia

Objektív pôsobí bacuľatým dojmom, najmä v porovnaní s dlhšími svetelnými teleobjektívmi. Prstenec pre upevnenie na statív je umiestený pomerne vpredu, rozmerné a ťažké optické členy výrazne posúvajú ťažisko smerom k prednej šošovke.

Trochu mylný je predný prstenec, ktorý slúži ale len na pridržanie objektívu, ten zaostrovací je totiž uprostred. Vpredu sú umiestnené po obvode tlačidla aktivácie AF, alebo vyvolania zaostrenej vzdialenosti z pamäte.

Stabilizátor sa aktivuje a deaktivuje pomocou prstenca, čo je trochu netradičné, na bočnú stranu sa už asi nezmestil ďalší prepínač. A že ich tu ale je.

Tesne pred bajonetom je z boku vyberateľný držiak filtrov. Potešujúce je, že ide o bežný priemer 52 mm a aspoň na filtroch trochu ušetríte, keď už celý objektív stojí ako malé rodinné autíčko v akcii.


Najmä funkciu pamäte ostrenia je dôležité si naštudovať. Táto schéma ja súčasťou návodu a je v nej popísaných 23 prvkov objektívu.

Pamäť zaostrenej vzdialenosti

Tak túto funkciu by mali mať všetky teleobjektívy. Zaostríte na konkrétne miesto, dáte si to do pamäte a kedykoľvek z nej vyvoláte stlačením tlačidla na prednej časti objektívu. Geniálne! Čakáte na prílet vtáčika na krmítko, tak si na krmítko zaostríte, medzitým prečesávate okolie, či sa nevyskytne nejaký iný objekt na fotografovanie. Zrazu ajhľa, vtáčik prilieta a vy ste mali zaostrené niekam do tramtárie. Stlačíte tlačidlo a bleskovo je zaostrené na vzdialenosť akú potrebujete.

VR - optická stabilizácia

Stabilizátor má tak ako u väčšiny Nikon objektívov, dva režimy. Normal a Activ. Mnoho fotografov sa mylne domnieva, že Activ je určený pre fotenie panningu. Nie je tomu tak, pannig dokáže objektív rozoznať. Režim Activ je určený pre fotografovanie z pohybujúceho sa vozidla, kedy dochádza k zvýšeniu počtu a intenzity vibrácií.

Limiter

Objektív zaostruje od 1,9 m, čo môže byť niekedy na obtiaž, najmä ak fotografujete niečo vzdialené desiatky metrov a každú chvíľu vám niekto prebehne pred objektívom. Zbytočne potom strácate drahocenný čas, pretože objektív preostruje vo veľkom rozsahu vzdialeností. Tomuto predídete prepnutím limitera na ostrenie od piatich metrov.

Puzdro

Na ochrane objektívu sa nešetrilo. Puzdro je skutočne kvalitné. Vrch je nastaviteľný a tak sa doň zmestí objektív aj s nasadeným fotoaparátom.

Slnečná clona

Veľká slnečná clona má jednoduchý tvar. Na objektíve sa poisťuje jednoduchou skrutkou. V prepravnej polohe je otočená naopak.

Brutus v praxi

S takýmto objektívom nemôžete byť nenápadný. Zahraničný turisti, obdivujúci historické centrum Bratislavy, sa so mnou fotili, ja s brutusom, oni s kompaktom. Krásna pohľadnica z krásavice na Dunaji.

Objektív som vyskúšal s Nikonom D300 a D700 a zapožičal ho aj “mrcovi”, nech preverí jeho športové gény. Ja som sa sústredil skôr na portréty. Ako si poradí objektív s vysokým rozlíšením, odskúšal Stano na svojom Nikone D3x.

Behať s takýmto objektívom je veľká záťaž, najmä ak vám visí na krku niekoľko hodín. Po niekoľkých dňoch máte šiju ako býk a ľavú ruku viditeľne muskulárnejšiu ako pravú. S týmto objektívom je monopod vaším najlepším priateľom. Zároveň oceníte aj druhé telo, aby ste nemuseli s objektívom často manipulovať.

Portrétovanie - na prácu s objektívom som si zvykol za dva dni, kedy mi neprišiel už taký ťažký, aj keď nemotorný zostal až do konca testu. Roky som používal bazárový Nikon AF 80-200/2,8D ED aj na portrétovanie. Ohnisko na 200 mm a clona nastavená na “plnú dieru” istili pekný bokeh. Môže mať teleobjektív taký krásny bokeh ako napr. portréťak 85/1,4? Môže! Ešte lepšia svetelnosť a kvalitnejšia optika urobia svoje. Nikon AF-S 200/2G VR II je “bokeh monster”.  Optika je tak dobrá, že bez váhania využívam clonu f/2, vždy keď to uznám za vhodné. Nechýba ani ten fantastický prenos kontrastu tak typický pre najnovšie objektívy s nanokryštáľovou antireflexnou úpravou.

Akčné fotografovanie - z tohto pohľadu som mu dal zabrať len trochu. Nie som akčný tip a otestoval som ho len na bratislavských čajočkách, teda čajkách. V parte mám ale borca ideálneho na preskúšanie rýchlosti a spoľahlivosti zaostrovania. Marcel Rebro, alias mrco, vyznávač adrenalínových a bojových športov, majiteľ vyše štyridsiatich Nikonov, je mojim akčným testerom. Podľa jeho názoru, pokiaľ vy pri fotení neurobíte chybu, objektív ju neurobí. Je rýchlejší a presnejší pri ostrení, ako akýkoľvek iný objektív.

Plusy

+  špičková optická kvalita
+  precízne mechanické vyhotovenie
+  rýchle a presné zaostrovanie
+  účinný stabilizátor
+  bokeh
+  pamäť zaostrenia
+  puzdro v cene

Mínusy
-  cena
-  rozmery a hmotnosť

Zhrnutie

Tento objektív sa ukázal ako najrýchlejší, najpresnejší, so špičkovou optickou kvalitou. Objektív je odolný voči vzniku reflexov. Ostrosť je brutálna, vynikajúci je kontrast, aj v protisvetle. Sférické skreslenie a chromatická chyba sú takmer nepozorovateľné. Jedinou viditeľnejšou chybou je vinetácia, aj keď nie výrazná. Stabilizátor najnovšej generácie spoľahlivo eliminuje váš roztrasený biceps.

Využitie nájde pri snímaní športu, koncertov, tanečných vystúpení, ale aj portrétov (obľúbené využitie u Joa McNallyho). Oproti cenovo dostupnejšiemu, ale inak fantastickému objektívu AF-S 70-200/2,8G VR II., poskytuje ešte rýchlejšie a presnejšie zaostrovanie a ešte vyššiu obrazovú kvalitu. Oproti všetkým svetelným teleobjektívom poskytuje ešte o stupeň lepšiu svetelnosť, čo sa prejaví v kratších expozičných časoch, či nutnosti zvyšovať citlivosť. Vzhľadom na cenu to nie je objektív pre každého a jeho využiteľnosť musí každý starostlivo zvážiť. Po niekoľkých týždňoch som objektív vrátil do Prahy, ale ostal so mnou ako sen č.1.

Na koniec už len zoznam kompatibilných AF-I a AF-S telekonvertorov:  TC-14E/TC-14E II/TC-17E II/TC-20E/TC-20E II/ TC-20E III.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Robert Simeg
2011-06-10 08:53:15
Mala chybicka ktora by mohla pomylit zaciatocnikov : ) "Nikon AF-S 200/2,8G VR II je “bokeh monster”. Optika je tak dobrá, že bez váhania využívam clonu f/2", takze asi to je AF-S200/2G... nie 2,8.
Pekna recenzia.
 
arpi
2011-06-10 08:58:46
Mrco je fakt sikulka. Na dvoch fotkach v jeho galerii je evidentne on sam a v akcii :
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/123/?index=9
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/123/?index=10
Ako to ten chalanisko vsetko stiha?
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 08:59:49
príspevok od: Robert Simeg
Mala chybicka ktora by mohla pomylit zaciatocnikov : ) "Nikon AF-S 200/2,8G VR II je “bokeh monster”. Optika je tak dobrá, že bez váhania využívam clonu f/2", takze asi to je AF-S200/2G... nie 2,8.
Pekna recenzia.
Dik, opravene.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:05:10
príspevok od: arpi
Mrco je fakt sikulka. Na dvoch fotkach v jeho galerii je evidentne on sam a v akcii :
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/123/?index=9
www.ephoto.sk/galeria/k-clanku/123/?index=10
Ako to ten chalanisko vsetko stiha?
tie dva zabery fotil Polal - chcel som mat aj ja dajake foto
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:06:31
Este par zaberov z haly ... nestihol som dodat do uzavierky vydania
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:09:58
Komplet report z podujajtia nafoteny tymto sklom (+ 85/1.4 na D700 a 50/1.4 na D300) je tutok

www.rebro.sk/foto/msrs11
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 09:13:09
príspevok od: Marcel Rebro
Komplet report z podujajtia nafoteny tymto sklom (+ 85/1.4 na D700 a 50/1.4 na D300) je tutok

www.rebro.sk/foto/msrs11
Fotky z karate pridane do galerie.
 
Ferdo
2011-06-10 09:14:14
krasne sklicko, na sport asi najidealnejsie, ci uz indoor v slabom osvetleni alebo outdoor, popripade s telekonvertormi. Vedel by som si s tym predstavit fotit aj baby, do nejakych modnych katalogov s celou postavou paradne odpichnutou od pozadia na F2 atd..

Na svadby dost zbytocne, na to by som potreboval nosica nakoniec tym trom ukazkovym fotkam to aj tak nepomohlo
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:15:44
príspevok od: Karol Srnec
Fotky z karate pridane do galerie.
vidim ze si naozaj kar-chi nin-ja ... ako fotky miznu z mojho mailboxu, nabiehaju na ephoto
 
blasi
2011-06-10 09:20:08
dobre a vtipne napisany clanok. Paradny objektiv.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:20:49
Este by soim doplnil ze za dobreho svetla sa hodi ND filter - vklada sa do zadu do tela (na primer tohto serbla sa nevyraba). Pri clone f2 je totiz aj 1/8000 niekedy dlhy cas ...
 
arpi
2011-06-10 09:24:31
príspevok od: Marcel Rebro
tie dva zabery fotil Polal - chcel som mat aj ja dajake foto
Myslis dve trochu akcnejsie?
 
bear
2011-06-10 09:34:26
Tie nikonacke puzdra na objektiv sa mi pacia, je to aj prakticky pouzitelne na rozdiel od tych hlinikovych kufrov, co dodava Canon.
 
BlackWolf
2011-06-10 09:35:54
príspevok od: Ferdo
krasne sklicko, na sport asi najidealnejsie, ci uz indoor v slabom osvetleni alebo outdoor, popripade s telekonvertormi. Vedel by som si s tym predstavit fotit aj baby, do nejakych modnych katalogov s celou postavou paradne odpichnutou od pozadia na F2 atd..

Na svadby dost zbytocne, na to by som potreboval nosica nakoniec tym trom ukazkovym fotkam to aj tak nepomohlo
michal jurak hovoril ze ked s tym fotil nejaku slecnu tak sa sice nanosil jak kon v ten den ale ze foil ju aj druhym objektivom a vybrala si vylucne fotky len z tohto vedra takze osobne si myslim ze ten nosic by bodol D: a ku tomu velmi tucna penazenka
 
tadzesi
2011-06-10 09:36:34
Beauty monster ... Skoda ze si nedal fotku ako vizera toto hoviatko na tebe. Tak by sme si vedeli predstavit 3kg mrtveho skla zavesenom na 80 - 90 kg zivej vahy

Fotky chvalim.
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 09:38:23
príspevok od: tadzesi
Beauty monster ... Skoda ze si nedal fotku ako vizera toto hoviatko na tebe. Tak by sme si vedeli predstavit 3kg mrtveho skla zavesenom na 80 - 90 kg zivej vahy

Fotky chvalim.
Z tolkej krasy by si oslepol
 
kristinas
2011-06-10 09:41:12
príspevok od: tadzesi
Beauty monster ... Skoda ze si nedal fotku ako vizera toto hoviatko na tebe. Tak by sme si vedeli predstavit 3kg mrtveho skla zavesenom na 80 - 90 kg zivej vahy

Fotky chvalim.
to by aj mna zaujimalo. a fotky kde mrco fotil mrca su perfektne
 
Ferdo
2011-06-10 09:44:28
príspevok od: tadzesi
Beauty monster ... Skoda ze si nedal fotku ako vizera toto hoviatko na tebe. Tak by sme si vedeli predstavit 3kg mrtveho skla zavesenom na 80 - 90 kg zivej vahy

Fotky chvalim.
nasiel som nejakeho sikmookeho s 200/2 v rukach

http://farm3.static.flickr.com/2242/2235162126_e96734c9ff.jpg
 
IceDive1
2011-06-10 09:44:56
traja krali na sedačke sú aj tak najlepší
 
tomis.ales
2011-06-10 09:45:20
Na Nikon day v BA som si ho vyskusal a nikdy predtym ma ani nenapadlo, ze ostrenie moze byt tak "brutal" rychle (porovnaval som s D700 a 70-200 VR). Bolo to sice na D3s, ale vnutri bolo sero. Vzdy ked som namackol spust, objektiv zaostril aj na menej kontrastne plochy.
Ked budem velky, bohaty a dostatocne silny aby som ho uniesol, tak si ho kupim.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 09:46:21
príspevok od: tadzesi
Beauty monster ... Skoda ze si nedal fotku ako vizera toto hoviatko na tebe. Tak by sme si vedeli predstavit 3kg mrtveho skla zavesenom na 80 - 90 kg zivej vahy

Fotky chvalim.
Keby Karol videl ako s tym sklickom lyzujem lezerne prevesenym cez plece asi by mi nabuduce dal testovat nejaky "nerozbitny" kompakt.

Ale uznavam, ze ked som dal vybavicku Polalovi, mal som pocu ako keby som si supol Cerveneho Bujaka ... s 70-200 lyzujem bezne cely den, ale toto (nasadene na D3ko) je ina kava.
 
garyfisher
2011-06-10 09:51:58
príspevok od: bear
Tie nikonacke puzdra na objektiv sa mi pacia, je to aj prakticky pouzitelne na rozdiel od tych hlinikovych kufrov, co dodava Canon.
veru to puzdro zaujalo aj mna maju to skvele premyslene s kufrom vyzera clovek ako najomny vrah
 
tadzesi
2011-06-10 10:08:50
príspevok od: Marcel Rebro
Keby Karol videl ako s tym sklickom lyzujem lezerne prevesenym cez plece asi by mi nabuduce dal testovat nejaky "nerozbitny" kompakt.

Ale uznavam, ze ked som dal vybavicku Polalovi, mal som pocu ako keby som si supol Cerveneho Bujaka ... s 70-200 lyzujem bezne cely den, ale toto (nasadene na D3ko) je ina kava.
Ano, videl som nejaku tvoju fotku ako lezies v mackach po ladopade s D3 + tusim 70-200 len tak turisticky prevesenom na pleci. Alebo si to nebol ty?
 
tadzesi
2011-06-10 10:25:22
príspevok od: Ferdo
nasiel som nejakeho sikmookeho s 200/2 v rukach

http://farm3.static.flickr.com/2242/2235162126_e96734c9ff.jpg
Tak s takouto rurou je fotograf neprehliadnutelny siroko daleko ...Pri par drahsich sklach ma niekedy napadne ze toto si raz kupim. Pri tomto skle ma to vobec nenapadlo, zvlastne...
 
Snowkill
2011-06-10 10:32:22
No nvm , za ty prachy je to asi opravdu brutal,,,,, jinakcota fotka s tou trubkou a jak mu z toho vychazí ohen ?? nějak to nechapu
 
Rastislav
2011-06-10 10:34:38
Je to určite super objektív, ale zaujímalo by ma akú cieľovú skupinu užívateľov chce Nikon vlastne osloviť vzhľadom na váhu a cenu produktu.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 10:36:55
príspevok od: tadzesi
Ano, videl som nejaku tvoju fotku ako lezies v mackach po ladopade s D3 + tusim 70-200 len tak turisticky prevesenom na pleci. Alebo si to nebol ty?
 
IceDive1
2011-06-10 10:37:26
príspevok od: Rastislav
Je to určite super objektív, ale zaujímalo by ma akú cieľovú skupinu užívateľov chce Nikon vlastne osloviť vzhľadom na váhu a cenu produktu.
Podla mna prave toto je uplne jasne pri tomto objektive.
 
tadzesi
2011-06-10 10:46:11
príspevok od: Marcel Rebro
Ano, toto. Tiez mam techniku nato aby som ju pouzival, ale taketo nosenie 5 000+ EUR na pleci je pre mna extremizmus ...
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 10:52:49
príspevok od: Rastislav
Je to určite super objektív, ale zaujímalo by ma akú cieľovú skupinu užívateľov chce Nikon vlastne osloviť vzhľadom na váhu a cenu produktu.
Nam sa zdaju tieto veci drahe, pretoze si ich ako amteri nemozme dovolit. Dovolit si ho moze ten, kto si nim zarobi. Naviac je to specializovany objektiv a nie unievrzalny. Cielova skupina je velmi mala. To ale neznamena, ze vyroba takehoto objektivu nema svoje opodstatnenie.
Tento rok som dal do objektivov tolko, co stoji tento. Najblizsie roky asi uz nebudem musiet ziaden objektiv dokupovat. Mozno o par rokov si preto budem moct tento kupita vytesovat sa z neho.
Tak ako iny specializovany nastroj, aj tento objektiv dokaze na seba pritahovat zaujem zo strany klientov, pretoze ti ako fotografovi dava moznost odfotit to, co iny nedokazu. Pozri si stranku Jula Kotusa, s Dominikom investovali do helikopterky aj s vybavenim mozno tolko, co stoji tento objektiv. Vdaka jedinecnosti si nasli slusnu klientelu, ktora ma zaujem ich netradicne sluzby vyuzivat a su ochotny za to primerane zaplatit.
 
tadzesi
2011-06-10 10:54:27
príspevok od: IceDive1
Podla mna prave toto je uplne jasne pri tomto objektive.
Ani celkom nie, vidim ze niesom sam koho tato mysleinka napadla. Dajme tomu ze 70-200 2.8 je pomerne bezne sklo ktore mas, kupis si k nemu 200 2? Ak by som potreboval dlhsie sklo tak by som siel do niecoho od 400 a viac. Ano, ceny v tejto kategorii skiel su niekde inde.
 
Marek Janicko
2011-06-10 11:06:16
príspevok od: Ferdo
nasiel som nejakeho sikmookeho s 200/2 v rukach

http://farm3.static.flickr.com/2242/2235162126_e96734c9ff.jpg
Cakal som, ze to bude vacsia obluda. Ma to celkom prijemne rozmery.
 
Rastislav
2011-06-10 11:15:52
Ďakujem za odpoveď. Viem, že niektorí naozaj dobrí fotografi ho naplno využijú. Mňa len napadla taká myšlienka možno na odľahčenie témy - vidno častokrát novinárov s drahou výbavou a ťažkými objektívmi na rôznych podujatiach a nakoniec ich fotky skončia na stránkach novín, kde sa naozaj nedá vychutnať kvalita fotky. Mne to pripadá úsmevné, možno im nie a sprdnú ma ako malého chlapca. :-P
 
dodo_bb
2011-06-10 11:17:58
Asi tak 60% z mojej galérie je fotené týmto sklom. Od kedy som ho kúpil, tak som ho už takmer nezložil z tela. Rozmýšľal som nad jeho kúpou viac ako pol roka, ale neľutujem - je to najlepší objektív na šport od Nikonu (a asi vôbec), čo som v živote držal v rukách... A 70-200 od vtedy prakticky leží v brašni Všetky superlatívy potvrdzujem, váhu a rozmery neriešim, za všetko dobré v živote niečím musíme platiť
ako príklad použitia - http://foto.ornth.sk/archiv/galeria/2011_04_02%20tanec/index.htm
Inak tieto púzdra sú použité aj na 300/2,8, sú totožné, len iné polstrovanie vnútra.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 11:22:49
príspevok od: tadzesi
Ani celkom nie, vidim ze niesom sam koho tato mysleinka napadla. Dajme tomu ze 70-200 2.8 je pomerne bezne sklo ktore mas, kupis si k nemu 200 2? Ak by som potreboval dlhsie sklo tak by som siel do niecoho od 400 a viac. Ano, ceny v tejto kategorii skiel su niekde inde.
Ano 70-200 je super sklicko, ale toto je uplne ina trieda. Na to co fotim (ja) nepotrebujem nic dlhsie. Potrebujem skor odseparovat pozadie. A toto je tento objektiv ako stvoreny. Ked som ho testoval, fotil som celu sutaz (kata) s dvoma pevnymi sklami - 200/2 a 85/1.4 ... neviem si predstavit lepsiu kombinaciu.
 
Matej Michalik
ocenenie redakciou 2011-06-10 11:38:06
Aha, tak to je ten objektiv co mal Michal Jurak na tom NKON DAY....s tym chodit po meste, viem si predstavit tie pohlady ludi
 
Maxx818
ocenenie redakciou 2011-06-10 11:40:38
too much sharp
 
Shooter
2011-06-10 12:00:57
príspevok od: Ferdo
nasiel som nejakeho sikmookeho s 200/2 v rukach

http://farm3.static.flickr.com/2242/2235162126_e96734c9ff.jpg
a som som našiel jedného strapatého

http://www.youtube.com/watch?v=fxY6nIXuaPY&feature=related
 
IceDive1
2011-06-10 12:21:42
príspevok od: tadzesi
Ani celkom nie, vidim ze niesom sam koho tato mysleinka napadla. Dajme tomu ze 70-200 2.8 je pomerne bezne sklo ktore mas, kupis si k nemu 200 2? Ak by som potreboval dlhsie sklo tak by som siel do niecoho od 400 a viac. Ano, ceny v tejto kategorii skiel su niekde inde.
Je jasne ze toto nie je sklo pre kazdeho. A ak nedokazes vnimat pridanu hodnotu ktoru ti ponuka napr. v porovnani s 70-200 2.8 tak ho nepotrebujes. Ja tu hodnotu vnimam ale chvalabohu ho tiez nepotrebujem.
 
tadzesi
2011-06-10 12:38:34
príspevok od: dodo_bb
Asi tak 60% z mojej galérie je fotené týmto sklom. Od kedy som ho kúpil, tak som ho už takmer nezložil z tela. Rozmýšľal som nad jeho kúpou viac ako pol roka, ale neľutujem - je to najlepší objektív na šport od Nikonu (a asi vôbec), čo som v živote držal v rukách... A 70-200 od vtedy prakticky leží v brašni Všetky superlatívy potvrdzujem, váhu a rozmery neriešim, za všetko dobré v živote niečím musíme platiť
ako príklad použitia - http://foto.ornth.sk/archiv/galeria/2011_04_02%20tanec/index.htm
Inak tieto púzdra sú použité aj na 300/2,8, sú totožné, len iné polstrovanie vnútra.
Ano, aj moja 70-200 povatsine lezi v brazni. Nie koli 200 2 ale koli 85 1.4g.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 12:41:47
príspevok od: tadzesi
Ano, aj moja 70-200 povatsine lezi v brazni. Nie koli 200 2 ale koli 85 1.4g.
ako som uz pisal 85/1.4 sa vyborne s 200/2 doplna ...
 
Ferdo
2011-06-10 12:54:34
príspevok od: tadzesi
Ano, aj moja 70-200 povatsine lezi v brazni. Nie koli 200 2 ale koli 85 1.4g.
podobne, az som si jedneho dna povedal, ze 70-200 pojde z domu Peniaze som vyuzil na nakup techniky, ktoru budem pouzivat a nie len nosit v brasni.
 
tadzesi
2011-06-10 12:57:29
príspevok od: Marcel Rebro
ako som uz pisal 85/1.4 sa vyborne s 200/2 doplna ...
Verim. Prijal by som 200/2, netvrdim. Pre sklo za skoro 5000e treba aj najst pracu.
 
izzino
2011-06-10 13:20:39
príspevok od: Rastislav
Je to určite super objektív, ale zaujímalo by ma akú cieľovú skupinu užívateľov chce Nikon vlastne osloviť vzhľadom na váhu a cenu produktu.
Mrco a IceDive. Nic si z toho nerob.
 
Crazy41
2011-06-10 13:56:57
krasny objektiv,mal som ho nasadeny na tele na minulom fotoslovakia,s tou vahou su to potom zasluzene fotky ,a ten bokeh este krajsi,krasne velke svetielka,este pripojim aj ja nake kraviny co som s tym odfotil
 
dodo_bb
2011-06-10 14:21:16
príspevok od: tadzesi
Verim. Prijal by som 200/2, netvrdim. Pre sklo za skoro 5000e treba aj najst pracu.
Prečo myslíš na to najhoršie - na prácu Keď si kupuje niekto auto za 35 000 €, myslíš, že mu hľadá aj prácu? Z toho auta je za 5 rokov takmer nepredajný šrot, tento objektív bude aj za 10 rokov bombová vec.
 
bear
2011-06-10 14:37:54
príspevok od: dodo_bb
Prečo myslíš na to najhoršie - na prácu Keď si kupuje niekto auto za 35 000 €, myslíš, že mu hľadá aj prácu? Z toho auta je za 5 rokov takmer nepredajný šrot, tento objektív bude aj za 10 rokov bombová vec.
Mozem potvrdit, ja moj Canon EF 200/1.8L mam zatial len rok, ale objektiv uz ma 18 rokov a stale je to vyborny objektiv. Kusy co su v dobrom kozmetickom stave (co nie je pripad toho mojho) maju cenu okolo 3000 EUR.
 
Bubak
2011-06-10 14:46:33
príspevok od: bear
Mozem potvrdit, ja moj Canon EF 200/1.8L mam zatial len rok, ale objektiv uz ma 18 rokov a stale je to vyborny objektiv. Kusy co su v dobrom kozmetickom stave (co nie je pripad toho mojho) maju cenu okolo 3000 EUR.
Toto je síce trošku mimo misu, ale keď tu spomínaš ten tú pevnú 200 F1.8, tak ako je na tom Canon EF 50mm f/1.0L USM? Cena je cca. podobná v bazáči, opticky v celku podarený aspoň čo pozerám výstup (naozaj pre milovníkov DOF )...ale výstupov som na nete dosť nenašiel. Každopádne sa mi páči veľmi z Canonu... Viac nedokážeš povedať?
 
tomasGalajda
2011-06-10 16:07:32
BRUTAL ZBRUTALNETY BRUTUS BRUTALNY BRUTALITNY BRUTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL !!!!!
fakt sila...ani nemám slov z úžasom so čítal článok a padala mi sánka pri pohľade na tie fotky.
SKVELE
len tíško závidím....mať niekedy možnosť niečo také vyskúšať...asi by som to už ani z rúk nepustil
 
tomasGalajda
2011-06-10 16:12:17
príspevok od: dodo_bb
Prečo myslíš na to najhoršie - na prácu Keď si kupuje niekto auto za 35 000 €, myslíš, že mu hľadá aj prácu? Z toho auta je za 5 rokov takmer nepredajný šrot, tento objektív bude aj za 10 rokov bombová vec.
to je síce pravda ale objektív ta neodvezie do lekára, do práce, na väčší nákup a pod. V objektíve sa nevyspíš (po prípade), neodvezieš v ňom deti do škôlky....a ďalšie iné veci....
netreba zabúdať, že väčšina nás bežných smrteľníkov si kúpi auto najmä z praktických dôvodov....
 
tomasGalajda
2011-06-10 16:13:00
príspevok od: dodo_bb
Prečo myslíš na to najhoršie - na prácu Keď si kupuje niekto auto za 35 000 €, myslíš, že mu hľadá aj prácu? Z toho auta je za 5 rokov takmer nepredajný šrot, tento objektív bude aj za 10 rokov bombová vec.
PS: zabudol som dopísať:
že to dá logiku, kupovať také skvelé sklo aby na seba aj zarobilo....
 
tomasGalajda
2011-06-10 16:16:52
že ťakžý je to verím
ale čo má povedať tento:

obz. z netu....asi ste už aj videli
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 16:24:39
príspevok od: tomasGalajda
že ťakžý je to verím
ale čo má povedať tento:

obz. z netu....asi ste už aj videli
Mozem byt stastny, ze mam aspon taku nalepku, cely kotuc.
 
dodo_bb
2011-06-10 18:16:22
príspevok od: tomasGalajda
to je síce pravda ale objektív ta neodvezie do lekára, do práce, na väčší nákup a pod. V objektíve sa nevyspíš (po prípade), neodvezieš v ňom deti do škôlky....a ďalšie iné veci....
netreba zabúdať, že väčšina nás bežných smrteľníkov si kúpi auto najmä z praktických dôvodov....
Chcel som tým mojím vstupom povedať len to, že ide o trvalú hodnotu na rozdiel od napríklad auta. A že môžu byť ľudia, ktorí nevyhodia za auto 40 000 €, ale len 12000€, do roboty, k lekárovi a do práce ich dovezie úplne rovnako a ešte k tomu oveľa lacnejšie. A takýmto ľudom potom môže zostať na nejakú tú inú radosť zo života
 
dodo_bb
2011-06-10 18:21:30
príspevok od: tomasGalajda
PS: zabudol som dopísať:
že to dá logiku, kupovať také skvelé sklo aby na seba aj zarobilo....
Na zárobok treba predovšetkým nejakú D700, štandardný zoom a 70-200. Tam kvalitu nikto neocení, pri použití hĺbky ostrosti sa im to bude zdať príliš rozmazané (lebo tetku v treťom rade v kostole poriadne nevidieť) a drať podobnú vec na mizerne zaplatenú svadbu by som ja osobne považoval za hriech Práve na takéto obyčajné kšefty som si nechal 70-200
 
Paulie
2011-06-10 20:18:24
pekná hračka
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-06-10 20:20:32
troska prehnany clanok..brutal sem brutal tam obrovske neviem co..blabla ..moje sklo vazilo 5 a pol kila ..200mm f2 je malicke skielko presne do ruky...aj vaha je super
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2011-06-10 20:22:31
príspevok od: tomatito
troska prehnany clanok..brutal sem brutal tam obrovske neviem co..blabla ..moje sklo vazilo 5 a pol kila ..200mm f2 je malicke skielko presne do ruky...aj vaha je super
Ja by som povedal, priam setak.
 
Marcel Rebro
2011-06-10 20:26:30
príspevok od: tomatito
troska prehnany clanok..brutal sem brutal tam obrovske neviem co..blabla ..moje sklo vazilo 5 a pol kila ..200mm f2 je malicke skielko presne do ruky...aj vaha je super
ved to prave ... ze do ruky ... ani cierne trencle sa na neho nedaju natiahnut ... stale som premyslal co mi na nom vadi ...
 
Paulie
2011-06-10 20:37:45
príspevok od: Karol Srnec
Ja by som povedal, priam setak.
možno telepancake
 
jake
2011-06-10 20:38:51
moje najoblubenejsie sklicko, fotim s nim v halach ale obcas aj portrety a plne suhlasim aj snazorom, ze je to vobec najlepsie sklo ake nikon vobec ma a celkovo sa asi tazko najde nieco aj inde co by sa s nim dokazalo zrovnovat. Skratka Brutus. A pekna recenzia.
 
garyfisher
2011-06-10 20:53:11
príspevok od: Bubak
Toto je síce trošku mimo misu, ale keď tu spomínaš ten tú pevnú 200 F1.8, tak ako je na tom Canon EF 50mm f/1.0L USM? Cena je cca. podobná v bazáči, opticky v celku podarený aspoň čo pozerám výstup (naozaj pre milovníkov DOF )...ale výstupov som na nete dosť nenašiel. Každopádne sa mi páči veľmi z Canonu... Viac nedokážeš povedať?
Canon 50/1 je legenda, bolo urobenych par kusov pre vysoku cenu nemali uspech....myslim ze aj teraz je ho velmi tazko zohnat a cenu si zachovava
 
paoravec
2011-06-10 22:36:32
Bolo by zaujimave vidiet ako to vyfoti takuto "trasu" - Bratislava - Schneberg

://www.ephoto.sk/moje-ephoto/fotografie/203304/z-ba-az-za-wien/
 
Strhak
2011-06-10 22:44:57
príspevok od: jake
moje najoblubenejsie sklicko, fotim s nim v halach ale obcas aj portrety a plne suhlasim aj snazorom, ze je to vobec najlepsie sklo ake nikon vobec ma a celkovo sa asi tazko najde nieco aj inde co by sa s nim dokazalo zrovnovat. Skratka Brutus. A pekna recenzia.
čo by sa s ním dokázalo zrovnať??? Tak napríklad to isté od Canonu a to Canon mal ešte aj predchodcu čo bol ešte svetelnejší
Inak ja som fotil s Canonáckov 200/f2 a to sklo sa mi neskutočne páčilo a tak si myslím že rovnaký pocit by som mal aj pri tomto Nikone. No tie vaše brašne sú praktickejšie na nosenie. Canon nám vymyslel kufre a tie sa hodia tak akurát na safari keď sa prepravujem dákym tým Defenderom
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-06-10 23:18:02
príspevok od: Marcel Rebro
ved to prave ... ze do ruky ... ani cierne trencle sa na neho nedaju natiahnut ... stale som premyslal co mi na nom vadi ...
tak si si mal na neho natiahnut svoje biele kalvin klein trenky...
 
Cako
ocenenie redakciou 2011-06-11 10:44:05
príspevok od: Crazy41
krasny objektiv,mal som ho nasadeny na tele na minulom fotoslovakia,s tou vahou su to potom zasluzene fotky ,a ten bokeh este krajsi,krasne velke svetielka,este pripojim aj ja nake kraviny co som s tym odfotil
zaujimave ze si niekto nechava taketo fotografie
 
Crazy41
2011-06-11 12:22:15
príspevok od: Cako
zaujimave ze si niekto nechava taketo fotografie
nuz mam v tom bordel
 
sunajn
2011-06-11 12:33:55
príspevok od: Marcel Rebro
Keby Karol videl ako s tym sklickom lyzujem lezerne prevesenym cez plece asi by mi nabuduce dal testovat nejaky "nerozbitny" kompakt.

Ale uznavam, ze ked som dal vybavicku Polalovi, mal som pocu ako keby som si supol Cerveneho Bujaka ... s 70-200 lyzujem bezne cely den, ale toto (nasadene na D3ko) je ina kava.
Len aby nedošlo k nedorozumeniu... - ale toto (nasadene na D3ko) je ina kava, či krava..? Vieš, či náhodou nedošlo k nedoklepu
 
sunajn
2011-06-11 12:36:02
príspevok od: garyfisher
veru to puzdro zaujalo aj mna maju to skvele premyslene s kufrom vyzera clovek ako najomny vrah
A s púzdrom zase ako nájomník
 
sunajn
2011-06-11 13:09:00
príspevok od: dodo_bb
Prečo myslíš na to najhoršie - na prácu Keď si kupuje niekto auto za 35 000 €, myslíš, že mu hľadá aj prácu? Z toho auta je za 5 rokov takmer nepredajný šrot, tento objektív bude aj za 10 rokov bombová vec.
Presne!
 
sunajn
2011-06-11 13:17:09
príspevok od: tomasGalajda
že ťakžý je to verím
ale čo má povedať tento:

obz. z netu....asi ste už aj videli
To je ten nosič, čo ho spomínali...
 
sunajn
2011-06-11 13:22:52
príspevok od: dodo_bb
Na zárobok treba predovšetkým nejakú D700, štandardný zoom a 70-200. Tam kvalitu nikto neocení, pri použití hĺbky ostrosti sa im to bude zdať príliš rozmazané (lebo tetku v treťom rade v kostole poriadne nevidieť) a drať podobnú vec na mizerne zaplatenú svadbu by som ja osobne považoval za hriech Práve na takéto obyčajné kšefty som si nechal 70-200
Ma seriete všetci! Rozprávate o 70-200 už pomaly ako o nejakom šmugu! Je to super bomba sklo!!!
No a 200mm F2G ED VRII... tak ten je božský!
 
fotograficek
2011-06-11 15:35:58
Mňa len zaskočila hmotnosť oproti canonu 200mm f2 IS
 
Strhak
2011-06-11 18:33:10
jo jo Canon je o 400g ľahší a to je dosť, ale je aj o 400€ drahší
Skús si pozrieť ale rozdiel nových 400/f2,8 tam je to už skoro kilo v prospech Canon a to je brutál
 
fotograficek
2011-06-11 21:36:39
Strhak presne, a tu je slabosť Nikonu
 
lu_boss
2011-06-11 21:43:20
príspevok od: bear
Tie nikonacke puzdra na objektiv sa mi pacia, je to aj prakticky pouzitelne na rozdiel od tych hlinikovych kufrov, co dodava Canon.
...na novu 70-200 je puzdro celkom fajn, ale aj tak sa to Nikonacke nechyta... Myslienka, ze myslia aj na fotoparat je vysoko ocenitelna.
 
JaroDrobnak
2011-06-12 09:41:40
Au! Vydarene sklo.
 
Marcel Rebro
2011-06-12 09:49:23
príspevok od: tomatito
tak si si mal na neho natiahnut svoje biele kalvin klein trenky...
Co mas vestecku gulu? Mal si 4% sancu trafit moju oblubemu znacku trencli a aj hla ... ale co sa faby tyka skus priatela na telefone ...
 
tomatito
ocenenie redakciou 2011-06-12 11:43:43
príspevok od: Marcel Rebro
Co mas vestecku gulu? Mal si 4% sancu trafit moju oblubemu znacku trencli a aj hla ... ale co sa faby tyka skus priatela na telefone ...
tvojho 4% priatela? nie dakujem
 
tomasGalajda
2011-06-13 09:08:33
príspevok od: dodo_bb
Na zárobok treba predovšetkým nejakú D700, štandardný zoom a 70-200. Tam kvalitu nikto neocení, pri použití hĺbky ostrosti sa im to bude zdať príliš rozmazané (lebo tetku v treťom rade v kostole poriadne nevidieť) a drať podobnú vec na mizerne zaplatenú svadbu by som ja osobne považoval za hriech Práve na takéto obyčajné kšefty som si nechal 70-200
nemyslel som fotenie svadieb...
 
NIKON D666
2012-10-09 21:39:25
Skusal som ho na svojom D2x a aj D4, je to špica...
 
Jubi
2015-05-26 21:07:02
Chcem sa spýtať tunajších , oplatí sa kúpiť predchádzajúcu verziu VR (jedna) alebo je to úplne o niečom inom ako je tento recenzovaný kus? Ďakujem...
 
kiso188
2015-12-14 12:09:00
príspevok od: Jubi
Chcem sa spýtať tunajších , oplatí sa kúpiť predchádzajúcu verziu VR (jedna) alebo je to úplne o niečom inom ako je tento recenzovaný kus? Ďakujem...
aj mna by to celkom zaujimalo
 
Jubi
2015-12-14 14:08:40
príspevok od: kiso188
aj mna by to celkom zaujimalo
už som kúpil takže som si zodpovedal otázku sám
 
kiso188
2015-12-15 08:59:12
príspevok od: Jubi
už som kúpil takže som si zodpovedal otázku sám
VR jedna alebo dvojku?
 
Jubi
2015-12-15 12:02:29
príspevok od: kiso188
VR jedna alebo dvojku?
VR I a je super
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia