Hore

Panasonic Leica DG Elmarit 200mm F2,8 Power O.I.S.

Olympusácky teleobjektív M.Zuiko 300/4 PRO výrazne zmenil svet wildlife fotografie a spôsobil, že pozornosť wildliferov pritiahol Micro 4/3 systém.

Aj Panasonic, ako člen 4/3 konzorcia, vsádza marketingovo na wildliferov. Dokonca aj pri ultrazoomoch. Stačí spomenúť reklamné kampane s Matém Bencem v hlavnej úlohe. Olympus sa osvedčil, 300 mm objektív je ekvivalentom 600 mm plnoformátového objektívu. Chýbal tu však svetelnejší teleobjektív do ťažších svetelných podmienok. Medzeru na trhu vypĺňa nový prémiový teleobjektív Leica s ohniskovou dĺžkou 200 mm (EQ 400 mm) a svetelnosťou F2,8.

Panasonic Leica DG Elmarit 200/2,8 Power O.I.S. je uhlom záberu ekvivalentom 400 mm plnoformátového objektívu. Má svetelnosť F2,8. Hĺbkou ostrosti je to ale ekvivalent clony F5,6. Čo láka fotografov, sú menšie rozmery a nižšia hmotnosť, v porovnaní s plnoformátovým objektívom ekvivalentných parametrov. Môžeme si Leicu porovnať napr. s Nikonom AF-S 400/2,8E FL ED VR. Rovnaký uhol záberu, rovnaká svetelnosť, Nikkor samozrejme vie výraznejšie rozostriť pozadie.

Nikkor má rozmery 159,5 × 358 mm (bez sl. clony) a hmotnosť 3800g. Leica 87,5 x 174 mm a 1245g. Odporúčaná cena Leicy sa pohybuje tesne pod 3000€, Nikkor prekračuje cenu 12 000€.

Nebudem tu niekomu tvrdiť, že je Leica plnohodnotným ekvivalentom Nikkoru. Je to skôr alternatíva. Menší a lacnejší objektív, a vlastne celý systém, s výbornou kvalitou a veľkou úžitkovou hodnotou. Veľa fotografov prešlo na M43 systém kvôli úspore hmotnosti. Neskôr zistili, že sú tu aj iné výhody vyplývajúce s konštrukcie bezzrkadloviek.

Parametre


Schéma optickej konštrukcie objektívu.

Konštrukcia objektívu

15 prvkov v 13 skupinách (2 šošovky UED)

Nano vrstva

Áno

Úchyt

Micro Four Thirds mount

Optický stabilizátor obrazu

Áno (POWER O.I.S.)

Ohnisková vzdialenosť

f = 200 mm (35 mm ekvivalent fotoaparátu 400 mm)

Typ clony

9 lamiel clony/kruhový tvar clony

Maximálna clona

F2.8

Minimálna clona

F22

Minimálna ostriaca vzdialenosť

PLNÝ: 1,15 m/3,8 stopy, 3 m-OBMEDZENIE: 3,0 m/9,8 stopy

Maximálne zväčšenie

Cca 0,2x / 0,4x (ekvivalent pre kameru)

Priečny uhol pozerania

6,2°

Odolnosť voči vplyvom počasia

Odolnosť voči striekajúcej vode, prachu a mrazu

Veľkosť filtra

φ 77 mm

Max. priemer

φ 87,5 mm/3,44 palca (okrem držiaka na externý statív)

Celková dĺžka

Približne 174 mm/6,85 palca (od špičky objektívu po základňu montážneho prvku objektívu)

Šírka

Približne 1245 g/43,92 unce (bez krytu objektívu, zadného krytu objektívu, clony objektívu a držiaka na externý statív)

Štandardné príslušenstvo

DMW-TC14 (Telekonvertor 1.4x), kryt objektívu, zadný kryt objektívu, držiak na externý statív, clona objektívu, puzdro na uloženie objektívu


https://www.panasonic.com/sk/consumer/fotoaparaty-a-videokamery/objektivy-lumix-g/h-es200.html

Konštrukcia a dizajn

V prednej časti je prstenec ovládania clony. Ak vám tento spôsob nevyhovuje, ako mne, môžete clonu ovládať aj rollerom. Nasleduje široký prstenec manuálneho zaostrovania. Za ním sú dva prepínače a jedno tlačidlo. Jedným prepínačom je limitér, druhým sa prepína funkcia tlačidla. To môže slúžiť ako pamäť zaostrenia alebo programovateľné funkčné tlačidlo. Zišlo by sa ešte jedno tlačidlo, lepšie dostupné pri fotení na výšku. Ďalšie dva prepínače sú až takmer pri bajonete. Je tu prepínač AF/MF a prepínač optickej stabilizácie obrazu.


Dizajn a spracovanie je typické pre objektívy Panasonic Leica.

Detail ovládacích prvkov.

Pri takto veľkom objektíve nesmie chýbať noha pre upevnenie na statív. Škoda, že nie je Arca-Swiss kompatibilná. Samotná noha je demontovateľná, prstenec ostáva na objektíve. Rozmerná slnečná clona sa upevňuje skrutkou a má vrúbkovanú vnútornú plochu.

Objektív pri zaostrovaní nemení veľkosť a ani predná obruba sa pri preostrovaní neotáča. Jej priemer je 77 mm.


Slnečná clona je rozmerná, aretuje sa skrutkou.

Objektív v praxi

Objektív som otestoval na fotoaparáte Panasonic Lumix G9 aj s dvomi konvertormi. Na pomery M43 výbavy to nie je malá zostava, ale v porovnaní s FF systémom je to veľmi kompaktná a ľahká výbava. Uvedomil som si to naplno pri návšteve ZOO. Techniku som mal v malon mestskom batohu Lowepro m-Trekker 150. So zostavou nie je problém fotiť aj pol dňa, bez únavy (až na tie nožičky). Pri zlom počasí sa ukázala prednosť účinnej stabilizácie. S FF zostavou by som bol rýchlo unavený, musel by som zvoliť vyššiu citlivosť (nárast šumu) a použiť aspoň monopod. Toto je veľký benefit wildlife zostavy, zloženej z M43 techniky. Áno, M43 fotoaparáty majú potencionálne horší snímač. Výhody tento hendikep výrazne eliminujú a v praxi máte menej odpadu a fotiť môžete aj vtedy, kedy by ste FF zostavu už zabalili.

Pri fotení som využil limitér, aj tlačidlo, ktoré môže mať tri funkcie. Niekedy som ním zablokoval ostrenie, inokedy sa viac zišla pamäť zaostrenej vzdialenosti.

Minimálna zaostrovacia vzdialenosť a mierka zväčšenia

Najkratšia zaostrovacia vzdialenosť je 1,15 m od roviny snímača. Vtedy je ekvivalentná mierka zväčšenia 1:2,5. Vyššie spomínaný Nikkor zaostruje od 2,6 m a má mierku zväčšenia 1:6,5. V prospech Leicy tu funguje menší snímač s faktorom orezu 2x. Objektív tak využijete nielen pri fotení väčších zvierat, ale aj tých menších a väčšieho hmyzu. V prípade potreby je možné zväčšiť mierku aj použitím telekonvertora.



Stabilizácia

Viac ako účinnosť, o ktorej viem, že je u Panasonicu špičková, ma zaujímalo, či nebude skákať pri sledovaní objektu. Niektoré objektívy majú dva režimy stabilizácie, jeden práve pre špecifické použitie. U niektorých Olympus objektívov nasadených na fotoaparáte Panasonic sa mi občas stávalo, že obraz poskakoval do strany. Panasonic má kombináciu G9 a 200/2,8 odladenú a k žiadnym problémom nedochádza. S duálnou stabilizáciou som udržal čas až 1/15 s. Na ekvivalent 400 mm je to výborný výsledok.

Zaostrovanie

Zaostrovanie je rýchle, k tomu nemám najmenšie výhrady. Problémy robí typický nešvár bezzrkadloviek, AF sa dá rád oklamať členitejším pozadím. Tento problém by u G9 mal riešiť nový firmvér, ktorý som však nainštalovaný nemal. V režime AF-S zaostruje v kombinácii s G9 pomerne rýchlo aj za zlých svetelných podmienok, prekvapujúco na to, že G9 nemá fázovú detekciu.

Obrazová kvalita

O niektorých chybách sa bežný užívateľ nedozvie, pretože sú kompenzované priamo vo fotoaparáte a to aj pri formáte RAW.

Vďaka veľkej slnečnej clone nemá objektív problém s bočným svetlom. Neprekvapí ho ani priame svetlo. Nanovrstvy sú účinné.


Objektív výborne odoláva bočnému aj priamemu svetlu. Samozrejme neodporúčam ho namieriť priamo do silného slnka, ak nechcete do snímača vypáliť dieru.

Miera rozostrenia zodpovedá plnoformátovému objektívu 400 mm so svetelnosťou F5,6. Bokeh preto nedosahuje krásu F2,8 teleobjektívu. Pri snímkach zblízka vie byť pekne hladký, ale s rastúcim sa odstupom od fotografovaného objektu sa stáva obyčajným. Pri fotení preto treba viac kalkulovať s pozadím.

Na druhú stranu, keď potrebujete väčšiu DOF, nemusíte toľko cloniť. Vďaka tomu vám vychádzajú kratšie časy a nemusíte tak dvíhať citlivosť ISO.


Pri detailných záberoch vie byť bokeh krásne hladký.


Pozadie tvoria sklenené dvere.


Bokeh pri členitom pozadí.

Objektív je ostrý už od f/2,8. Veľmi dobrá je kresba nielen v strede, ale aj v rohoch. Vďaka tomu je objektív použiteľný od najmenšieho clonového čísla. Najlepšie výsledky dosahuje okolo f/4,5. Fotografie predátorov zo ZOO sú snímané cez mreže (rys), alebo cez sklo (levy, leopard, tiger), čo vplývalo na kvalitu fotografií.


MFT graf objektívu. Zdroj: http://www.photodo.com


MFT graf objektívu v kombinácii s TC 1,4x. Zdroj: http://www.photodo.com

Odporúčam pozrieť si kresbu v rohoch, pri clone f/2,8.
 

Ostrosť objektívu často testujem na pletive veže Dómu sv. Martina. S vykreslením jemných liniek nemá objektív problém ani pri clone f/2,8.
 

Pri clone f/8 je ostrosť vynikajúca, čo ocenia tí, ktorí ho príležitostne použijú pri fotení krajiny a detailov architektúry.
 

Objektív bude najčastejšie používaný pri fotení zvierat. Rys ostrovid na clone f/2,8. Výborný výsledok aj na "plnú dieru”.
 

Rys na clone f/4,5.

Objektív a telekonvertory

Štandardne sa k objektívu dodáva 1,4-násobný telekonvertor, ktorý predĺži ekvivalentnú ohniskovú dĺžku na 560 mm pri svetelnosti F4. V ponuke je aj dvojnásobný telekonvertor predlžujúci ohniskovú dĺžku na 800 mm pri svetelnosti F5,6. 1,4-násobný telekonvertor som použil v ZOO. Obraz je mierne mäkší, ak nepricloníte, ale stačí v počítači mierne doostriť. Pri clone f/6,3 kreslí objektív aj s 1,4-násobným telekonvertorom veľmi dobre.


Bez telekonvertora, clona f/5. Výborná kresba aj v rohoch obrazu.


S 1,4x telekonvertorom, clona f/6,3. Kresba je mäkšia, ale stále pekne vidno detaily jednotlivých škridiel na streche.


S 1,4c TC, clona f/4.

Rozpačitý je môj dojem z 2-násobného telekonvertora. Obraz je pri otvorenej clone mäkký. Skúšal som ho pri fotení vtáctva, ale domov som nedoniesol žiadnu použiteľnú fotku. Relatívne slušne si viedol pri fotení architektúry na clone f/8.


S 2x telekonvertorom na clone f/5,6 je kresba mäkká.


Po priclonení na f/8 sa kresba výrazne zlepší a 2x TC je pri takomto motíve dobre použiteľný.

1,4x TC je v cene objektívu a určite ho občas využijete, 2x TC ale neodporúčam, ak chcete fotografovať s odcloneným objektívom.

P.S. Pri fotení hradu bol nad mestom vzdušný opar, čoho dôsledkom bol nižší kontrast, ktorý som musel upraviť pri posprocesingu.

Záver

Panasonic Leica DG Elmarit 200/2,8 Power O.I.S. je vítaným rozšírením portfólia objektívov pre Micro 4/3 zrkadlovky. Veľmi dobre dopĺňa profesionálny superteleobjektív od Olympusu. Oproti nemu je kratší, ale svetelnejší. V prípade potreby je dobre použiteľný 1,4x telekonvertor, ktorý je k objektívu pribalený. 2x telekonvertor si s objektívom tak dobre už nerozumie a skôr ho neodporúčam.

Až na vyššiu cenu nemožno objektívu takmer nič vytknúť. Prevedenie je profesionálne. Kresba je výborná aj pri clone f/2,8 a to aj v rohoch. Duálna stabilizácia umožňuje snímať z rukami časmi, o ktorých sa zrkadlovkárom môže len snívať. Vzhľadom na dvojnásobnú hĺbku ostrosti, v porovnaní s plnoformátovým ekvivalentom, musí fotograf viac pracovať s pozadím. Na druhú stranu nemusí kvôli väčšej DOF toľko cloniť.

Objektív nájde uplatnenie najmä u fotografov zvierat. Wildliferi využijú limitér, aj pamäť zaostrenia. Uhlom záberu je to ekvivalent 400 mm objektívu. Potencionálny kupec musí zvážiť, podľa toho čo fotografuje, či mu ohnisková dĺžka vyhovuje. Ak potrebuje ešte silnejší teleobjektív, stojí za zváženie Leica DG 100-400 alebo spomínaný 300 mm Olympus.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
martin.k1
2018-11-12 07:52:16
V článku som nenašiel, či je duálna IS kompatibilná s Olympusom? Niekde som čítal, že nie.
 
Marcel Rebro
2018-11-12 09:37:49
Ja som siahol po jeho menšom, lacnejšom (a univerzálnejšom) bračekovi - 50-200/2.8-4. Jasne že nemá taký bokeh ako 200/2.8 (dupľom FF 400/2.8), ale pre moje účely príležitostného wildlife fotiča úplne postačuje ... a myslím že nie vždy je len rozostrenie pozadia to čo robí foku fotkou.
 
Otecadams
2018-11-12 11:08:42
200 F2,8 by bol presne objektív, ktorý by som bral na divú zver v kombinácii s M4/3 snímačom. Clona F4 je na naše podmienky už trochu málo. Ale tá hmotnosť tomu zas uberá na praktickosti (cenu som radšej ani nepozeral), veď alternatívy vážia okolo 800g. To už väčší zmysel dáva kombinácia APS-C a 300/4.
 
Otecadams
2018-11-12 11:19:34
Inak fotky presne potvrdzujú moju skúsenosť s telekonvertormi. V kombinácii so snímačmi s vysokou hustotou úplne strácajú zmysel. Predlžujú použiteľný čas závierky, zväčšujú hmotnosť a rozmery zostavy, a výsledný obraz degradujú tak, že na snímke bez telekonvertoru sú niektoré detaily prekreslenejšie, ako s telekonvertorom.
 
marcus_labeo
2018-11-12 12:24:39
príspevok od: Marcel Rebro
Ja som siahol po jeho menšom, lacnejšom (a univerzálnejšom) bračekovi - 50-200/2.8-4. Jasne že nemá taký bokeh ako 200/2.8 (dupľom FF 400/2.8), ale pre moje účely príležitostného wildlife fotiča úplne postačuje ... a myslím že nie vždy je len rozostrenie pozadia to čo robí foku fotkou.
Pekné, podľa suly modronohej, leguána a pod. si bol zjavne na Galapágach. Spravíš aj nejaký report? Rád by som si prečítal.
 
Marcel Rebro
2018-11-12 13:11:21
príspevok od: marcus_labeo
Pekné, podľa suly modronohej, leguána a pod. si bol zjavne na Galapágach. Spravíš aj nejaký report? Rád by som si prečítal.
Bol som sa primárne s rybkami topiť. Suchozemský program bol len ako doplnok. Skúsim niečo spáchať ...
 
marcus_labeo
2018-11-12 13:14:26
príspevok od: Marcel Rebro
Bol som sa primárne s rybkami topiť. Suchozemský program bol len ako doplnok. Skúsim niečo spáchať ...
Paráda, leguán je výborný a ten húf žralokov kladivohlavých by mi asi zafarbil spodné prádlo (keby nejaké v neopréne bolo).
Tak skús niečo spísať, rád si prečítam.
 
DenisBede
2018-11-12 16:10:27
Celkom zaujímavé je porovnanie s novým Nikkorom 500mm f/5.6 PF... na Z6 vzniká ekvivalentná FF zostava, je tam síce rozdiel cca 1 200 eur v neprospech Nikonu, ale len nejakých 200gramov na váhe a zopár cm na rozmeroch... zároveň ale 100mm v prospech Nikonu
 
Johnnny
2018-11-12 17:22:40
príspevok od: martin.k1
V článku som nenašiel, či je duálna IS kompatibilná s Olympusom? Niekde som čítal, že nie.
Ziadny Panasonic nema rovnako to plati aj opacne.

Inak objektiv je vyborny, ale cena podla mna zase trochu mimo realitu.
 
mirrrec
2018-11-12 20:15:56
To uz radsej CANON EF 300 MM F/4 L IS USM + nejaky speedboster a ostane aj na dovolenku
 
Johnnny
2018-11-12 20:43:08
Tak zase z Canonu by si asi taku ostrost nedostal. Ten objektiv nebude stavany na taku hustotu pixelov aka je u mFT. Na druhej strane, pre moderne objektivy by to nemal byt ziadny problem.
 
fatality
2018-11-12 21:10:51
príspevok od: Johnnny
Tak zase z Canonu by si asi taku ostrost nedostal. Ten objektiv nebude stavany na taku hustotu pixelov aka je u mFT. Na druhej strane, pre moderne objektivy by to nemal byt ziadny problem.
z Lkoveho objektivu? hocikedy
 
Johnnny
2018-11-13 05:38:25
príspevok od: fatality
z Lkoveho objektivu? hocikedy
Zaujimal by ma vysledok, ale osobne si to nemyslim. Lkove objektivy su vyborne, to bez debaty, ale 300 f4 je nejakych 15 rokov stary objektiv stavany pre vacsi snimac s nizsim rozlisenim. Nejaka jeho moderna varianta by s tym nepochybne problem nemala, ale tento dedusko najskor ano.
 
marcus_labeo
2018-11-13 08:28:22
príspevok od: DenisBede
Celkom zaujímavé je porovnanie s novým Nikkorom 500mm f/5.6 PF... na Z6 vzniká ekvivalentná FF zostava, je tam síce rozdiel cca 1 200 eur v neprospech Nikonu, ale len nejakých 200gramov na váhe a zopár cm na rozmeroch... zároveň ale 100mm v prospech Nikonu
To si tomu dal. Síce je ten Nikon Z oveľa drahší, ale ťažší a väčší. To je podobné ako keby si povedal "mám síce krátky, ale zato tenký".
 
marcus_labeo
2018-11-13 08:34:19
príspevok od: Otecadams
200 F2,8 by bol presne objektív, ktorý by som bral na divú zver v kombinácii s M4/3 snímačom. Clona F4 je na naše podmienky už trochu málo. Ale tá hmotnosť tomu zas uberá na praktickosti (cenu som radšej ani nepozeral), veď alternatívy vážia okolo 800g. To už väčší zmysel dáva kombinácia APS-C a 300/4.
F2,8 je síce pekná, ale tá cena a rozmery... Osobne by som išiel mrcovou cestou, teda Pana-Leica 50-200mm/2,8-4, síce na dlhom konci o EV horšia svetelnosť, ale o polovicu nižšia cena a hlavne polovičná hmotnosť (655 vs 1245g), a to nehovorím o variabilite zoomu vs. pevné sklo.
 
MagickVamp
2018-11-13 09:09:39
príspevok od: Johnnny
Zaujimal by ma vysledok, ale osobne si to nemyslim. Lkove objektivy su vyborne, to bez debaty, ale 300 f4 je nejakych 15 rokov stary objektiv stavany pre vacsi snimac s nizsim rozlisenim. Nejaka jeho moderna varianta by s tym nepochybne problem nemala, ale tento dedusko najskor ano.
Pravdu ma aj fatality aj ty..ty cisto technicky, fatality zas realne...... Tento objektiv od panasonicu je myslim kvalitnejsi. Keby si dal nejak canon 300F4 na 20Mpx 4/3 system tak by preniesol urcite menej detailov ako tento panasonic. Ale ked ho realne nasadis na FF ci APSC tak prenesie detailov vzdy viac ako tento panasonic nasadeny na 4/3...
 
fatality
2018-11-13 13:16:42
príspevok od: Johnnny
Zaujimal by ma vysledok, ale osobne si to nemyslim. Lkove objektivy su vyborne, to bez debaty, ale 300 f4 je nejakych 15 rokov stary objektiv stavany pre vacsi snimac s nizsim rozlisenim. Nejaka jeho moderna varianta by s tym nepochybne problem nemala, ale tento dedusko najskor ano.
to bol vtip..a narazka na jedneho preLkovaneho typka.. ..
 
Johnnny
2018-11-13 14:39:39
MagickVamp: Neviem ... sushlasims prvou castou, ze 300 f4 na mFT by valne vysledky nepriniesla, ale ci by priniesla vyrazne lepsie, alebo vobec lepsie vysledky an 20Mpix FF si isty nie som. Podla mna skor nie je, ale samozrejme by to chcelo realne porovnanie a nie domnienky. V prospech Panasonicu hra vyrazne modernejsia konstrukcia.

fatality: ok, sorry. To som nepochopil.
 
roka222
2018-11-13 15:39:43
príspevok od: fatality
to bol vtip..a narazka na jedneho preLkovaneho typka.. ..
Citát od p. acton
Ani jeden z nich nie je Lkovy objektiv, co s cim vlastne porovnavas?
 
MagickVamp
2018-11-14 08:20:40
príspevok od: Johnnny
MagickVamp: Neviem ... sushlasims prvou castou, ze 300 f4 na mFT by valne vysledky nepriniesla, ale ci by priniesla vyrazne lepsie, alebo vobec lepsie vysledky an 20Mpix FF si isty nie som. Podla mna skor nie je, ale samozrejme by to chcelo realne porovnanie a nie domnienky. V prospech Panasonicu hra vyrazne modernejsia konstrukcia.

fatality: ok, sorry. To som nepochopil.
Cim mas mensi cip, tym potrebujes kvalitnejsi objektiv ak chces z neho dostat tolko detailov ako z vacsieho cipu. 4/3 objektiv musi byt neskutocna pecka aby preniesol tolko detailov co len priemerny objektiv nasadeny na FF.
 
Johnnny
2018-11-14 14:39:39
príspevok od: MagickVamp
Cim mas mensi cip, tym potrebujes kvalitnejsi objektiv ak chces z neho dostat tolko detailov ako z vacsieho cipu. 4/3 objektiv musi byt neskutocna pecka aby preniesol tolko detailov co len priemerny objektiv nasadeny na FF.
Tomu samozrejme rozumiem, ale stale si nemyslim, ze je to nevyhnutne problem. Problem mFT objektivov nie je v tom, ze by neboli spickove, ale v tom, ze musia byt spickove a teda drahe. 300 f4 je proste strasne stary objektiv. KEd som pozeral myslim Canonom vydany zoznam doporucenych skiel pre 5DS R, 300 f4 tam nebol. Canon zaroven ale tvrdi, ze vsetky skla vyrobene po roku 2010 su pre 5 DS R vyhovujuce. Z toho mi vyplyva, ze ostrost a schopnost zvladat vysoke rozlisenie je proste prirodzena vlastnost modernych objektivov s tym, ze tie Panasonic a Zuiko profi skla idu (lebo musia) este trochu dalej.
 
Otecadams
2018-11-14 16:34:54
príspevok od: MagickVamp
Cim mas mensi cip, tym potrebujes kvalitnejsi objektiv ak chces z neho dostat tolko detailov ako z vacsieho cipu. 4/3 objektiv musi byt neskutocna pecka aby preniesol tolko detailov co len priemerny objektiv nasadeny na FF.
Čo som pozrel na DXO, najlepšie objektívy na M4/3 vykreslia nejakých 15Mpix a Canoňácka tristovka na 5DsR 18 Mpix, takže by to mohlo byť teoreticky porovnateľné.
 
mirrrec
2018-11-14 16:38:51
Ak mam na mobile pidi cip tak tam mam akoze najlepsi najostrejsi objektiv ?
 
Johnnny
2018-11-14 17:54:03
príspevok od: mirrrec
Ak mam na mobile pidi cip tak tam mam akoze najlepsi najostrejsi objektiv ?
Tak ono tie fotky z mobilu asi nie su uplne najostrejsie a najspickovejsie, navyse tipujem, ze konstrukcia tych objektivov je vyrazne jednoduchsia, co tiez asi moze pomoct Magic ma ale samozrejme pravdu, co je logicke. Vacsia hustota pixelov (nemusi byt len kvoli malemu chipu. Mat 80Mpix na FF je to iste) proste vyzaduje kvalitnejsi objektiv.
 
mirrrec
2018-11-14 18:56:01
Hustota mi je ale nanic, ked nemam MPX. Objektiv co by mal zvladat vysoke rozlisenie 80 MPX pre FF by stal neskutocne prachy oproti 4/3 co ma 20 MPX. Cize ak by malo platit ze je hustota rovnaka aj cena by mala byt rovnaka.
 
MagickVamp
2018-11-15 11:37:10
príspevok od: Otecadams
Čo som pozrel na DXO, najlepšie objektívy na M4/3 vykreslia nejakých 15Mpix a Canoňácka tristovka na 5DsR 18 Mpix, takže by to mohlo byť teoreticky porovnateľné.
No ak si to das 20 Mpx vs 20Mpx..tak si to nasadis na 6D tak vykresli 14Mpx..otazka ci tento panasonic bude patrit k absolutnej spicke a vykresli 15Mpx alebo 14Mpx.........presne preto ano stary FF objektiv a prenesie tolko co nove spickove objektivy na M4/3. Objektivy na APSC maju bezne ostrost 8 - 9 Mpx na 20Mpx fotakoch... preto klobuk dole pred tymi M4/3 objektivmy, len porovnavat to s FF je velke susto.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia