Hore

FUJIFILM X-Pro3

Fujifilm uvádza na trh nový mirrorless fotoaparát, ktorý sa vracia späť k podstate fotografie - FUJIFILM X-Pro3.

Spoločnosť FUJIFILM Corporation (prezident: Kenji Sukeno) s potešením oznamuje, že koncom novembra 2019 bude uvedený na trh nový „rangefinder“ mirrorless fotoaparát FUJIFILM X-Pro3 (ďalej len „X-Pro3“).

Prvý fotoaparát s vymeniteľnými objektívmi série X, „FUJIFILM X-Pro1“, bol uvedený na trh vo februári 2012 a jeho nástupca „FUJIFILM X-Pro2“ v marci 2016 s výrazne vylepšenou kvalitou a výkonom. Séria X-Pro bola ocenená mnohými profesionálnymi a nadšencami.

X-Pro3 má jedno z najodolnejších vyhotovení tiel fotoaparátov vďaka použitiu titánu, ktorý má vynikajúci pomer odolnosti k hmotnosti. K dispozícii budú dve farebné variácie s ďalšou technológiou povrchového kalenia DuratectTM pre extra odolnosť. X-Pro3 používa snímač s rozlíšením 26.1MP X-TransTM *2 CMOS 4 s technológiu BSI a procesor na spracovanie obrazu “X-Processor 4”, prvýkrát uvedený vo FUJIFILM X-T3. Použitím tejto kombinácie a nového firmvéru AF s detekciou fáz teraz pracuje aj pri jase -6EV, ktorý je veľmi blízko tmy. Nový „Pokročilý hybridný hľadáčik“ využíva organický panel EL s vysokým rozlíšením 3,69 milióna bodov a vyznačuje sa vysokou svietivosťou a pokročilou farebnou reprodukciou. Novinkou je aj filmová simulácia filmu „CLASSIC Neg“, ktorá simuluje negatívny farebný film, ktorý sa bežne používal pri každodenných fotografiách.

*1 Duratect je ochranná známka alebo registrovaná ochranná známka spoločnosti Citizen Watch Co., Ltd.
*2 X-TransTM je ochranná známka alebo registrovaná ochranná známka spoločnosti FUJIFILM Corporation.

Hlavné vlastnosti

1. Vylepšená odolnosť

  • Telo fotoaparátu je vyrobené z titánu, ktorý mu dodáva dodatočnú pevnosť a odolnosť proti korózii. Verzia „čierna“ kombinuje titán s povrchom najvyššej kvality, ktorý mu dodáva elegantný vzhľad. K dispozícii sú aj verzie „DR Black“ a „DR Silver“, ktoré používajú technológiu povrchového kalenia nazývanú DuratectTM, aby sa dosiahla tvrdosť podľa Vickersa až do hodnoty 1500Hv.
  • Vnútorný rám tela fotoaparátu je vyrobený zo zliatiny horčíka. Tesnenie proti poveternostným vplyvom sa aplikovalo v 70 miestach, čím sa fotoaparátu poskytla zvýšená odolnosť proti prachu a vlhkosti. Fotoaparát je tiež schopný prevádzky pri teplotách až do -10°C.

2. Vylepšený pokročilý hybridný hľadáčik

  • Používatelia môžu prepínať medzi optickým hľadáčikom (OVF), ktorý poskytuje stály pohľad na váš objekt bez časového oneskorenia, a elektronickým hľadáčikom (EVF), ktorý umožňuje kontrolovať expozíciu počas snímania.
  • EVF využíva 3,69-miliónov bodový organický panel EL s pokročilým výkonom. Organický panel EL sa môže pochváliť vysokým kontrastným pomerom nad 1:5000 a maximálnou svietivosťou 1 500cd/m2, aby zobrazoval tie najjemnejšie detaily v tieňoch aj svetlách. Pokrýva 97% farebného priestoru sRGB a poskytuje presnejšiu farebnú reprodukciu.
  • Možnosti zobrazenia EVF v režime „Boost“ teraz obsahujú „prioritu jemného zobrazenia“, kde je medzi každý frame vložený čierny obraz vo frekvencii 100 snímok za sekundu, aby sa dosiahlo jemnejšie zobrazenie, čo poskytuje ekvivalentnú obnovovaciu frekvenciu cca. 200fps. Táto možnosť sa odporúča, keď fotografujete rýchlo sa pohybujúce objekty a potrebujete sledovať náhodný pohyb.
  • Fotoaparát je vybavený aj funkciou „Electronic Range Finder“, v ktorej sa v OVF zobrazuje malé okno EVF, ktoré pomáha kontrolovať nastavenia. V okne EVF sa zobrazuje živý náhľad, zväčšenie bodu AF a nasnímané obrázky, čím sa zvyšuje užitočnosť OVF.

3. Maximálny výkon zo senzora a procesora štvrtej generácie

  • X-Pro3 používa vylepšený algoritmus, ktorý umožňuje automatické zaostrovanie pri minimálnom svetle až -6EV, ktoré je takmer tmou.
  • Fotoaparát je vybavený novou funkciou snímania HDR, ktorá kombinuje viacero súvislých záberov s rôznymi úrovňami expozície a rozširuje tak dynamický rozsah. Tento nástroj určený na vytvorenie veľkého dynamického rozsahu.
  • X-Pro3 má prvýkrát obmedzovač zaostrenej vzdialenosti, ktorý bol doteraz k dispozícii len na niektorých objektívoch. Môžete si vybrať z dvoch predvolených hodnôt alebo použiť zaostrovací krúžok na zadanie ľubovoľného rozsahu zaostrenia. Môžete tak použiť obmedzovač zaostrenej vzdialenosti pre všetky objektívy XF.
  • Fotoaparát spracúva viacero expozícií až do 9 snímok v režime „multiple exposures“. Na každý z obrázkov môžete použiť rôzne režimy filmovej simulácie a vytvoriť tak viacvrstvovú koláž.

   

4. 85-ročné skúsenosti s obrazovou kvalitou a farbami

  • K Filmovým simuláciám bol pridaný režim „CLASSIC Neg“, ktorý simuluje negatívny farebný film . Farby, presne kontrolované pre každú úroveň jasu, vytvárajú bohatý chromatický kontrast.
  • Nastavenie čiernobielej úpravy, ktorá bola pôvodne predstavená pre modely FUJIFILM X-T3 a FUJIFILM X-T30 na aplikáciu teplých a studených tónov na monochromatické fotografie, bola aktualizovaná ako funkcia „Monochromatic Color“. X-Pro3 vám teraz umožňuje zvoliť si kľúčovú farbu z teplých či studených tónov a purpurových alebo zelených odtieňov.
  • „Clarity setting“ bolo zahrnuté ako parameter kvality obrázka, ktorý dopĺňa existujúce nastavenia zvýraznenie tónu. Textúry a obrysy objektu môžu byť zvýraznené alebo zjemnené, pričom sa zachováva gradácia farieb.
  • Vo funkcii Grain Effect, ktorá simuluje fotografický film, môžete nastaviť „silu“ a „veľkosť“ tak, aby ste dosiahli presnejšiu kontrolu zrnitosti, namiesto toho, aby ste mali iba dve možnosti „silný“ a „slabý“.
  • Efekt „Color Chrome“ sa teraz dopĺňa o efekt „Color Chrome Blue“, ktorý dodáva modrým odtieňom na obrázku extra hĺbku a prirodzenú živosť.

5. Vynikajúca manipulácia pri hľadaní čistej fotografie

  • Vyklápací LCD displej s rozlíšením 1,62 milióna bodov dokážete preklopiť približne o 180 stupňov, čo vám umožňuje fotografovať z podhľadu alebo s fotoaparátom nad hlavou. Displej ponúka vysoký kontrast a prirodzenú farebnú reprodukciu a je dotykový.
  • Zadný 1,28-palcový farebný pamäťový LCD displej, ktorý je chránený tvrdeným sklom, zobrazuje nastavenia fotoaparátu bez ohľadu na to, či je fotoaparát zapnutý alebo nie. Obrazovku je možné nastaviť v režime „Classic“, ktorý zobrazuje filmovú simuláciu, vyváženie bielej a ďalšie nastavenia obrazu pripomínajúce filmové fotoaparáty, alebo v režime „Standard“ pre rýchlosť závierky, citlivosť ISO, počet zostávajúcich snímok a ďalšie informácie v číslach a ikonách.
  • Možnosti „Highlight Tone“ a „Shadow Tone“ boli integrované do nastavenia „Tonal Curve“, takže môžete intuitívne upravovať nastavenia pri kontrole tónovej krivky.
  • Kompatibilita so softvérom tretích strán sa zlepšila, takže teraz môžete naplno využiť funkciu „Hodnotenie“.
  • X-Pro3 má port USB Type-C (USB3.1 Gen1) na nabíjanie batérie fotoaparátu a prenos údajov.
  • Vylepšila sa funkcia rýchleho menu „Q“. Teraz si môžete zvoliť počet ikon, ktoré sa majú zobraziť v ponuke -16, 12, 8 alebo 4. Ako nová možnosť pozadia bola pridaná položka Priehľadná, ktorá vám umožní zmeniť nastavenia, ale zabezpečí, že nestratíte prehľad o fotografovanej scéne.

  

Voliteľné príslušenstvo

“BLC-XPRO3” kožené puzdro (pre X-Pro3)

  • Toto puzdro z pravej kože elegantne ukazuje klasický dizajn modelu X-Pro3 a zároveň chráni telo fotoaparátu. Batériu je možné vymeniť, keď je puzdro pripojené k fotoaparátu.
  • Puzdro je dodávané s látkou na zabalenie celého tela fotoaparátu pri jeho ukladaní do tašky.

“MHG-XPRO3” grip (pre X-Pro3)

  • Grip zlepšuje manipuláciu s fotoaparátom, najmä pri použití ťažších objektívov. Batériu alebo kartu SD môžete vymeniť bez toho, aby ste museli grip demontovať.


X-Pro3 body

Dostupnosť: od 28. Nov. 2019

MOC : 1,899 EUR

X-Pro3 DURATECT BLACK Body

Dostupnosť: stred Dec. 2019

MOC : 2,099 EUR

X-Pro3 DURATECT SILVER Body

Dostupnosť: stred Dec. 2019

MOC : 2,099 EUR

https://fujifilm-x.com/sk-sk/products/cameras/x-pro3-teaser/

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
blahoslav J B Art
2019-10-23 10:45:58
velmi pekny fotak s velmi nepeknou cenou
 
JanoB
2019-10-23 11:15:31
nerozumiem prečo tam už nešupnú stabilizáciu snímača, bolo by to veľké plus pri použití pevných skiel
 
vojkovsky
2019-10-23 12:37:37
príspevok od: blahoslav J B Art
velmi pekny fotak s velmi nepeknou cenou
Mne asi ani ten foťák nepáči. Nejako tomu dizajnu neviem prísť na chuť.
 
marcus_labeo
2019-10-23 12:39:30
príspevok od: JanoB
nerozumiem prečo tam už nešupnú stabilizáciu snímača, bolo by to veľké plus pri použití pevných skiel
Súhlas, telo je dosť veľké na to, aby sa tam vošla. A ako píšeš k rangefinder štýlu sa hodia malé sklíčka (ktoré sú bez stabilizácie).
 
marcus_labeo
2019-10-23 12:49:23
Zjavne ide o špecifický foťák pre pomerne úzky segment trhu a špecifických zákazníkov, medzi nich ja nepatrím, ale som rád, že Fuji prináša iný pohľad na fotenie. OVF kombinovaný s EVF je tu už od začiatku, páči sa mi ale myšlienka schovania displeja, aby človek stále nečumel na displej po každej fotke. Štýlovo pôsobí aj ten stavový displej á la priehľadové okienko na film, ťažké retro.
Len tá cena je trochu (dosť) uletená, za technicky X-T3ku v inom kabáte je to veľa.
 
vojkovsky
2019-10-23 12:49:40
príspevok od: marcus_labeo
Súhlas, telo je dosť veľké na to, aby sa tam vošla. A ako píšeš k rangefinder štýlu sa hodia malé sklíčka (ktoré sú bez stabilizácie).
Dnes, keď sa píše koniec roku 2019, nedať do tela s takou cenovkou stabilizáciu je, ako to nazvať slušne, veľmi nepekné od výrobcu.
 
JohnNewton
2019-10-23 13:39:06
príspevok od: JanoB
nerozumiem prečo tam už nešupnú stabilizáciu snímača, bolo by to veľké plus pri použití pevných skiel
Zlé jazyky tvrdia, že to tam pri nasledujúcom modeli už nebude treba, snímač pôjde preč a vráti sa film. Keď retro, tak retro

https://galeriasavaria.hu/termekek/reszletek/muszaki-regiseg/2477882/Fenykepezogep-Zorkij-Zorki-ZORKI-6-eredeti-bortokkal/

Inak chválim aspoň ten EVF s vyšším rozlíšenim.
 
fatality
2019-10-23 14:43:10
príspevok od: marcus_labeo
Zjavne ide o špecifický foťák pre pomerne úzky segment trhu a špecifických zákazníkov, medzi nich ja nepatrím, ale som rád, že Fuji prináša iný pohľad na fotenie. OVF kombinovaný s EVF je tu už od začiatku, páči sa mi ale myšlienka schovania displeja, aby človek stále nečumel na displej po každej fotke. Štýlovo pôsobí aj ten stavový displej á la priehľadové okienko na film, ťažké retro.
Len tá cena je trochu (dosť) uletená, za technicky X-T3ku v inom kabáte je to veľa.
je to taky najLeicovatejsi fotak z ich ponuky..pekny,drahy s niektorymi nie moc logickymi ficurami.. ..
nic pre mna,ale asi sa najde zopar ludi,co to oceni
 
blahoslav J B Art
2019-10-23 15:37:08
A komu sa táto Leica pre chudobných zdá pridraha, je tu Leica pre najchudobnejších, Fuji X-E3 za štvrtinovu cenu
 
landov
2019-10-23 17:16:38
Tak tou cenou to zabili.
 
aesace
2019-10-24 07:26:25
Tento fotak ma byt zjavne streetovy, takze sa ocakava a vlastne je to tou absenciou stabiliazcie pre istotu nanutene fotografovi, aby nebodaj nefotil z ruky nejaku architekturu a krajinku, ale vylucne streetovky s rychlymi casmi...Len ak si ten fotak hovori 'Pro' a cenovku tomu tak aj nastavil, tak by asi nemal byt jednoucelovy..
Pre tuto chybajucu stabilizaciu v tele doposial ani nerozmyslam na Fuji fotakmi, skoda.
 
Johnnny
2019-10-24 07:37:25
príspevok od: aesace
Tento fotak ma byt zjavne streetovy, takze sa ocakava a vlastne je to tou absenciou stabiliazcie pre istotu nanutene fotografovi, aby nebodaj nefotil z ruky nejaku architekturu a krajinku, ale vylucne streetovky s rychlymi casmi...Len ak si ten fotak hovori 'Pro' a cenovku tomu tak aj nastavil, tak by asi nemal byt jednoucelovy..
Pre tuto chybajucu stabilizaciu v tele doposial ani nerozmyslam na Fuji fotakmi, skoda.
Stabilizacia v tele je nepochybne plus, ale toto uz su fakt nezmysly. To akoze architektura a fotografia obecne sa rozsirili az s prichodom IBIS ?

Realny prinos IBIS vidim u Olympusu, ten s nou dokaze zazraky, ale ostatne znacky pouzivaju stabilizaciu v objektive a ucinnost je +/- rovnaka.
 
marcus_labeo
2019-10-24 08:50:36
príspevok od: blahoslav J B Art
A komu sa táto Leica pre chudobných zdá pridraha, je tu Leica pre najchudobnejších, Fuji X-E3 za štvrtinovu cenu
Súhlas, dnes je X-E3 spoly zadarmo, 437 eur je fantastická cena: https://www.eglobalcentral.eu/fujifilm-x-e3-digital-cameras-body-only-silver.html
 
marcus_labeo
2019-10-24 08:55:49
príspevok od: aesace
Tento fotak ma byt zjavne streetovy, takze sa ocakava a vlastne je to tou absenciou stabiliazcie pre istotu nanutene fotografovi, aby nebodaj nefotil z ruky nejaku architekturu a krajinku, ale vylucne streetovky s rychlymi casmi...Len ak si ten fotak hovori 'Pro' a cenovku tomu tak aj nastavil, tak by asi nemal byt jednoucelovy..
Pre tuto chybajucu stabilizaciu v tele doposial ani nerozmyslam na Fuji fotakmi, skoda.
X-Pro mala byť od počiatku štýlovka, lacnejšia varianta Leicy a maximálne sa priblížiť starým filmovým foťákom a túto úlohu spĺňa výborne, v podstate je to "najanalógovejší digitál" na trhu. A teda už z princípu nemôže ísť o univerrzálny foťák pre každého, na to je tu jeho technicky príbuzný model X-T3. To je skutočný univerzál a za nižšiu cenu. Takže vyplakávať, že X-Pro3 nie je univerzál, je ako plakať, že v kabriolete nemôžeš ísť na rodinnú dovolenku do Chorvátska. Proste mimo.
P.S. Fuji X-H1 stabilizáciu v tele má.
 
pa10
2019-10-24 09:00:35
príspevok od: Johnnny
Stabilizacia v tele je nepochybne plus, ale toto uz su fakt nezmysly. To akoze architektura a fotografia obecne sa rozsirili az s prichodom IBIS ?

Realny prinos IBIS vidim u Olympusu, ten s nou dokaze zazraky, ale ostatne znacky pouzivaju stabilizaciu v objektive a ucinnost je +/- rovnaka.
stabilizovanemu snimacu sa vyhyba uz len fuji (s vynimkou x-h1) a canon. olympus, panasonic, sony, nikon, pentax... uz tuto technologiu vyuzivaju. tiez, ucinnost nie je ani zdaleka +- rovnaka, pokial ide o staticku temu, kde nehrozi rozmazanie pohybujucich sa objektov, so stabilizovanym sklom mozes ratat na ostru fotku mozno tak 1/15s, pri kombinacii so stabilizovanym snimacom kludne 1/2s, v zavislosti od ohniska a pevnej ruky
 
aesace
2019-10-24 09:21:52
príspevok od: Johnnny
Stabilizacia v tele je nepochybne plus, ale toto uz su fakt nezmysly. To akoze architektura a fotografia obecne sa rozsirili az s prichodom IBIS ?

Realny prinos IBIS vidim u Olympusu, ten s nou dokaze zazraky, ale ostatne znacky pouzivaju stabilizaciu v objektive a ucinnost je +/- rovnaka.
Praveze to tak nie je, a v dnesnej dobe uz po rokoch odskusanych stabilizacnych systemov v tele a objektive recenzenti celkom jednoznacne poukazuju na to, ze v objektivoch sa zdaleka stabilizacia nevyrovna tej, ktora je v tele, kedze tam je mozne spracovat viac osi otrasov, nez je v objektivne umoznene vobec merat, kedze technika a aj samotny vysledok je obvykle evidovana az v tele fotaku. Stabilizacie v objektivoch su schopne zachytit a eliminovat len tie najnepodstatnejsie osy otrasov, preto to uz niektori recenzenti foto techniky vyslovene beru ako minus, ak telo stabilizaciu nema, aj ked objektivy mat mozu.
 
JohnNewton
2019-10-24 09:47:48
príspevok od: pa10
stabilizovanemu snimacu sa vyhyba uz len fuji (s vynimkou x-h1) a canon. olympus, panasonic, sony, nikon, pentax... uz tuto technologiu vyuzivaju. tiez, ucinnost nie je ani zdaleka +- rovnaka, pokial ide o staticku temu, kde nehrozi rozmazanie pohybujucich sa objektov, so stabilizovanym sklom mozes ratat na ostru fotku mozno tak 1/15s, pri kombinacii so stabilizovanym snimacom kludne 1/2s, v zavislosti od ohniska a pevnej ruky
Fuji má výkonnú stabilizáciu v stredoformáte GFX 100, tak že oni to urobiť vedia, u toho modelu sa jednoznečne predviedli v tom najlepšom svetle. Skôr je otázna tá obchodná politika, pre čo je tých modelov tak málo. Panasonic nerobí drahoty s dual IS ani u modelov za 400 €. Dnes to jednoznačne patrí do fotoaparátov, aj s ohľadom na video.
 
marianr
2019-10-24 14:14:26
Čo je prosím podstata fotografie?
 
blahoslav J B Art
2019-10-24 14:34:05
príspevok od: marianr
Čo je prosím podstata fotografie?
Maľovanie svetlom
 
Marek Janicko
2019-10-25 11:35:30
príspevok od: marcus_labeo
X-Pro mala byť od počiatku štýlovka, lacnejšia varianta Leicy a maximálne sa priblížiť starým filmovým foťákom a túto úlohu spĺňa výborne, v podstate je to "najanalógovejší digitál" na trhu. A teda už z princípu nemôže ísť o univerrzálny foťák pre každého, na to je tu jeho technicky príbuzný model X-T3. To je skutočný univerzál a za nižšiu cenu. Takže vyplakávať, že X-Pro3 nie je univerzál, je ako plakať, že v kabriolete nemôžeš ísť na rodinnú dovolenku do Chorvátska. Proste mimo.
P.S. Fuji X-H1 stabilizáciu v tele má.
"najanalógovejší digitál" je Epson R-D1 len skoda, ze nieje uz na trhu.

Bolo by skvele, ak by Epson spravil reinkarnaciu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Epson_R-D1
 
DanielDaniel
2019-10-28 08:14:06
Krása
 
bobo222
2019-10-28 14:56:11
Jo, na ten Epson spomínam, tuším sa tam musela aj natiahnuť páčka po každom cvaku?
 
JohnNewton
2019-10-29 10:49:35
Nezdielam Vaše nadšenie chlapi, páčok som sa v živote ponaťahoval dosť, aj koliesok na prevíjanie, a ako sme vtedy závideli motorický posun
A na kamere pružinu naťahovať, ako na budíku ....
 
pa10
2019-10-30 11:02:57
príspevok od: JohnNewton
Fuji má výkonnú stabilizáciu v stredoformáte GFX 100, tak že oni to urobiť vedia, u toho modelu sa jednoznečne predviedli v tom najlepšom svetle. Skôr je otázna tá obchodná politika, pre čo je tých modelov tak málo. Panasonic nerobí drahoty s dual IS ani u modelov za 400 €. Dnes to jednoznačne patrí do fotoaparátov, aj s ohľadom na video.
Otazka je, preco dalo Fuji stabilizaciu len do najdrahsich modelov, co je stredoformat a X-H1? Moze to byt preto, lebo vlastnu technologiu zatial nemaju a pre highend modely ju nakupovali externe?
 
tonyfric
2019-11-03 06:45:01
Nechápem prečo tak veľmi riešite stabilizáciu. Fuji foťáky, a zvlášť xpro a x100 rada, sú určené na fotenie ľudí a tam ne vám stabilizácia zbytočná. Pri fotení s pevnými 1,2 a 1,4- kovými sklami je riešiť stabilizáciu úplne zbytočné. Schovaný displej je dobrá vec, nežerie baterku a neotravuje.
 
JohnNewton
2019-11-03 07:19:16
príspevok od: tonyfric
Nechápem prečo tak veľmi riešite stabilizáciu. Fuji foťáky, a zvlášť xpro a x100 rada, sú určené na fotenie ľudí a tam ne vám stabilizácia zbytočná. Pri fotení s pevnými 1,2 a 1,4- kovými sklami je riešiť stabilizáciu úplne zbytočné. Schovaný displej je dobrá vec, nežerie baterku a neotravuje.
WTF " fotoaparát na fotografovanie ľudí", to je niečo ako TV na sledovanie TV novín ?
 
fatality
2019-11-03 08:45:13
príspevok od: JohnNewton
WTF " fotoaparát na fotografovanie ľudí", to je niečo ako TV na sledovanie TV novín ?
chlapec asi myslel streetphotography..
kazdopadne,aspon modely ktore niesu "urcene len na fotografovanie ludi" by uz v roku 2019 tu stabilizaciu mohli mat..xt3,xt30..
 
blahoslav J B Art
2019-11-03 09:51:27
príspevok od: fatality
chlapec asi myslel streetphotography..
kazdopadne,aspon modely ktore niesu "urcene len na fotografovanie ludi" by uz v roku 2019 tu stabilizaciu mohli mat..xt3,xt30..
Veru by mali na tom zapracovať, hlavne keď všetky ostatné značky vo svojich najvyšších modeloch bezzrkadloviek stabilizáciu v tele majú
 
JohnNewton
2019-11-03 17:29:46
príspevok od: blahoslav J B Art
Veru by mali na tom zapracovať, hlavne keď všetky ostatné značky vo svojich najvyšších modeloch bezzrkadloviek stabilizáciu v tele majú
Keby v najvyšších, ale aj v najnižších....
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia