Hore
Workshopy

Report z workshopu "Portrét v Mirbachovom paláci"

Koncom mája sme organizovali v jedinečných historických priestoroch Mirbachovho paláca  pod vedením lektora Jozefa Peniaka workskshop na tému Portrét. Ůčastníci si mohli vyskúšať prácu s modelkou, denným svetlom a externými bleskami.  

Krátky report z workshopu a niekoľko fotografií prinášame najmä pre tých, ktorí rozmýšľajú nad tým  či sa investícia do takéhoto spôsobu vzdelávania oplatí.



Report z workshopu

Fotografovanie žien – či už štýlom portrétnym alebo módnym patrí dlhé roky medzi najpopulárnejšie žánre fotografie. Na internete nájdeme tisíce návodov a rád, no aj tak sa stále oplatí ísť na workshop – prečo je to tak?

Foto: Timotej Jančár


Prvým a zrejme najhlavnejším dôvodom, prečo sa fotografovi oplatí fyzicky (aj psychicky) byť na workshope je interakcia. Má pred sebou modelku, svetlá, lektora. Všetko môže konzultovať v reálnom čase a keď niečomu nerozumie tak sa jednoducho opýta. Takúto možnosť vám videonávod neponúkne. 

Ďalšia interakcia je s modelkou – ak chcete fotiť ľudí, musíte sa s nimi naučiť pracovať – opäť vec, ktorú sa naučíte iba reálnou praxou – a kde to ide lepšie ako na workshope s profesionálnou modelkou a pod dohľadom lektora? 

Foto: Timotej Jančár

Posledná interakcia je s technikou a s ostatnými účastníkmi workshopu. Chcete si vybaviť ateliér a neviete čo si do neho kúpiť? Aké modifikátory svetla si zaobstarať? Ako ktorý ovplyvní scénu? Aký objektív si vybrať pre daný štýl fotenia? Na tieto otázky vám často okrem lektora dokážu odpovedať aj samotní účastníci, prípadne si v reálnych situáciách môžete všetky tieto veci vyskúšať, vymeniť, zapožičať a potom doma skúmať fotografie. Veď ktorý obchod vám len tak požičia nejaký objektív alebo svetlo len preto, že si ho chcete vyskúšať na fotení? 

Foto: Timotej Jančár

Druhým dôvodom je praktické učenie sa. Áno, sám sa veľa vecí o fotení učím z internetu – čítam, alebo sledujem videonávody a je to neskutočne nápomocné. Ale je nutné povedať, že radšej si to raz vyskúšať ako desaťkrát vidieť. Poznám fotografov-teoretikov, ktorí všetko vedia a všade boli, ale nevidel som od nich jedinú dobrú fotku, pretože keď už niečo idú nafotiť a nemajú to predtým nacvičené, dopadne to.. ako na prvý raz. Výhodou workshopu teda je, že ak tam ste, fotíte, skúšate a vidíte na mieste, ako ktorá vec ovplyvní vaše fotografie. Čo ich vylepší, čo ich môže pokaziť – v návodoch vám často ukážu konkrétny postup, ktorý nemusí fungovať na inú situáciu. 

A tretím dôvodom, prečo sa na podobný workshop oplatí prísť sú samotné fotky. Chcete začať fotiť? A nemáte žiadne portfolio? Ideálna možnosť na to nahrabať si pár dobrých záberov – stačí tam byť, počúvať a mačkať spúšť – svetlá vám nastaví profík, modelka zapózuje a vy sa môžete spokojne usmievať, ako vám to dobre ide. 

Foto: Timotej Jančár

Dosť však bolo úvah. Čo ste sa vlastne mohli naučiť minulý štvrtok v Mirbachovom paláci pod vedením nášho lektora Jozefa Peniaka? 

Zahájenie workshopu a prvá diskusia.

Pekná modelka = 80% dobrej fotky. :)

Zatiaľ čo vizážistka usilovne líčila jednu z modeliek – Veroniku, Jozef na druhej modelke vysvetlil základy portrétneho svietenia a základné svetelné modifikátory. Nezabudlo sa ani na prácu s odraznou doskou a jej dopad na svietenie portrétu. Samozrejmosťou bolo rozlíšenie štýlu fotenia a nastavení fotoaparátu pri fotografovaní s trvalými a so zábleskovými svetlami. 

A takto som na základke svietil učiteľkám zrkadielkom do oka. Teraz znalosti využívam pri odrazkách a modelkách.

A toto je čo? Aha Ring Flash, aj ten sa využije.

Druhá časť workshopu patrila samotnému fotografovaniu a práci s modelkami. Fotilo sa za prirodzeného svetla, s využitím zábleskových svetiel Fomei alebo malých systémových bleskov. Vyskúšali sa softboxy, dáždniky, reflektory, beauty dishe. Dokonca sa veľmi dobre využil aj parostroj na dotvorenie atmosféry. 

Jozef v zápale prednášania.


Súdiac podľa nadšenia s akým pri poslednej scéne účastníci stláčali spúšte a prehrievali blesky by som povedal, že akcia to bola vydarená a ani jeden človek, ktorý sa rozhodol prísť teraz neľutuje. Keďže workshop považujeme za úspešný, v prípade záujmu ho radi zopakujeme – či už v Mirbachovom, alebo Pálffyho paláci.

A povinná spoločná foto na záver.



Galéria zo zákulisia workshopu. Foto: Timotej Jančár, Tomáš Muška, Jozef Peniak



Zdieľajte článok
Ohodnoďte článok
4.5 z 5

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
martin.rehacek
2013-06-07 14:48:12
Dakujem ephoto za moznost sa nieco nove naucit a vyskusat. Musim povedat ze to bol velmi prijmne straveny den a urcite odporucam. Pridavam aj link na par fotiek, ktore som pocas workshopu spravil, tak posudte sami, ci bol tento den aj uspesny :

www.ephoto.sk/uzivatel/martin-rehacek/albumy/15921/workshop/
 
blasi
2013-06-07 15:55:45
dobry report a podla mna aj workshop

jedna vec je zaujimava z clanku a to ta, ze tu sa pise ze rozsirit, respektive vlozit si fotku z WS do portfolia ze je to fajn vec
naproti tomu su nazory inych ze fotky z WS nedavat vobec do portfolia a take. Ze fotka z WS nepatri do portfolia lebo nastavenia a vsetko okolo toho nerobil fotograf

Plati vlastne, co clovek to nazor

ja osobne sa priklanam k prvej verzii. ze si obohatit o par zaberov portfolio
 
seifi
2013-06-07 16:06:16
príspevok od: martin.rehacek
Dakujem ephoto za moznost sa nieco nove naucit a vyskusat. Musim povedat ze to bol velmi prijmne straveny den a urcite odporucam. Pridavam aj link na par fotiek, ktore som pocas workshopu spravil, tak posudte sami, ci bol tento den aj uspesny :

www.ephoto.sk/uzivatel/martin-rehacek/albumy/15921/workshop/
to bolo zadarmo robené ?
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-06-07 16:10:00
príspevok od: seifi
to bolo zadarmo robené ?
Co myslite "Krátky report z workshopu a niekoľko fotografií prinášame najmä pre tých, ktorí rozmýšľajú nad tým či sa investícia do takéhoto spôsobu vzdelávania oplatí."
 
fair_play
2013-06-07 17:36:27
mne sa workshop páčil. Niečo také som hľadal. Nespravil zo mňa profíka, ale mám v mnohých veciach jasnejšie. Cena bola prijateľná (čo však nemôžem povedať o parkovaní, za ktoré som po ws zaplatil 18 EUR / 7 hodín).
 
fair_play
2013-06-07 17:51:01
príspevok od: blasi
dobry report a podla mna aj workshop

jedna vec je zaujimava z clanku a to ta, ze tu sa pise ze rozsirit, respektive vlozit si fotku z WS do portfolia ze je to fajn vec
naproti tomu su nazory inych ze fotky z WS nedavat vobec do portfolia a take. Ze fotka z WS nepatri do portfolia lebo nastavenia a vsetko okolo toho nerobil fotograf

Plati vlastne, co clovek to nazor

ja osobne sa priklanam k prvej verzii. ze si obohatit o par zaberov portfolio
to či patrí fotka z WS do portfólia alebo nie, je na zvážení, ale ak už, tak by mal k nej byť uvedený popis, že konkrétna foto je z workshopu. Osobne som presvedčený, že hoci sa fotí rovnaká scéna za rovnakých svetelných a iných podmienok, každému výjdu fotky ináč. "Ak viacerí robia to isté, nikdiy to nie je to isté."
 
Akelan
2013-06-07 18:42:32
Prečítal som si tú reportáž, ale skôr mi to pripomenulo príbeh z poľovačky, keď sťatého riaditeľa vytrepú do posedu, honci naženú zver, riaditeľovi zamieria pušku a ten sa len odtrhne od telefonovania a stlačí spúšť... Najmä tá foto, ako sedí modelka a zoradení workshopisti cvakajú o dušu, toto by som určite nedával ako ukážkovú foto z workshopu, keď sme už na tej foto-stránke, skôr niečo 1:1 modelka fotograf, viac orientované na účastníka ws. A či zverejniť foto z ws v portfóliu? To je ako s tou témou, či zverejniť tú fotogalériu postupne zomierajúcej ženy alebo nie, proste ako si to každý sám pred sebou dokáže ospravedlniť, ostatne ako vo všetkom ostatnom...
 
seifi
2013-06-07 19:56:02
príspevok od: admin
Co myslite "Krátky report z workshopu a niekoľko fotografií prinášame najmä pre tých, ktorí rozmýšľajú nad tým či sa investícia do takéhoto spôsobu vzdelávania oplatí."
otázka nebola kladená adminovi ; pýtam sa Martina, keď tak pekne ďakuje ; že ephoto zarobí, to som rád, ale ďakovať by malo predovšetkým ephoto, že ich službu niekto kúpil;
 
seifi
2013-06-07 20:04:09
príspevok od: blasi
dobry report a podla mna aj workshop

jedna vec je zaujimava z clanku a to ta, ze tu sa pise ze rozsirit, respektive vlozit si fotku z WS do portfolia ze je to fajn vec
naproti tomu su nazory inych ze fotky z WS nedavat vobec do portfolia a take. Ze fotka z WS nepatri do portfolia lebo nastavenia a vsetko okolo toho nerobil fotograf

Plati vlastne, co clovek to nazor

ja osobne sa priklanam k prvej verzii. ze si obohatit o par zaberov portfolio
ak je to tak, ako popisuje Akelan, asi nepatrí foto z workshopu do galerky ani na kritiku; ak ti dajú k dispozícii palác a model a bež a foť sám, asi je to v pohode; jedni si platia worshopy, iní sa odvezú, tiež za peniaze, na Safari a pofotia levy; jedno ako druhé, príde mi; niekto sa dá zase vyviezť vrtuľníkom na vrchol Álp, pofotí východ slnka a OK - oceňuje sa predsa foto podľa nadmorskej výšky; nasadiť systém a pravidlá na tie hry je nemožné
 
fair_play
2013-06-07 20:10:45
príspevok od: seifi
otázka nebola kladená adminovi ; pýtam sa Martina, keď tak pekne ďakuje ; že ephoto zarobí, to som rád, ale ďakovať by malo predovšetkým ephoto, že ich službu niekto kúpil;
mne sa občas stáva, že prídem do reštaurácie, najem sa, zaplatím a nakoniec im ešte aj poďakujem. Ale po tvojom príspevku musím prehodnotiť, či som normálny...
 
seifi
2013-06-07 20:14:03
príspevok od: fair_play
mne sa občas stáva, že prídem do reštaurácie, najem sa, zaplatím a nakoniec im ešte aj poďakujem. Ale po tvojom príspevku musím prehodnotiť, či som normálny...
najskôr zaďakuje predávajúci; ty si našiel niečo také v článku ?
 
seifi
2013-06-07 20:19:04
príspevok od: fair_play
mne sa občas stáva, že prídem do reštaurácie, najem sa, zaplatím a nakoniec im ešte aj poďakujem. Ale po tvojom príspevku musím prehodnotiť, či som normálny...
asi im povieš normálne ďakujem, a nie ďakujem za možnosť ochutnať vašu stravu a najesť sa; skrátka zohnuté máme chrbty od čias Jánošíka aj zaplatíš aj úctivý služobník;
 
tomatito
ocenenie redakciou 2013-06-08 01:02:46
príspevok od: seifi
asi im povieš normálne ďakujem, a nie ďakujem za možnosť ochutnať vašu stravu a najesť sa; skrátka zohnuté máme chrbty od čias Jánošíka aj zaplatíš aj úctivý služobník;
ty co mas za problem? Niekomu sa proste pacil workshop aj keby ho stal 2000 euro tak sa slusne podakoval za moznost tam byt a fotit..to ze ma niekto iny prejav ako ty neznamena ze sa sprava ako uctivy sluzobnicek...dnes clovek otvori uprimne hubu a uz je divny...
 
seifi
2013-06-08 07:08:52
príspevok od: tomatito
ty co mas za problem? Niekomu sa proste pacil workshop aj keby ho stal 2000 euro tak sa slusne podakoval za moznost tam byt a fotit..to ze ma niekto iny prejav ako ty neznamena ze sa sprava ako uctivy sluzobnicek...dnes clovek otvori uprimne hubu a uz je divny...
a ty sa čo ozývaš ? ani tebe som nepísal; po polnoci si mal dávno spať
 
Cyril
2013-06-08 08:26:49
príspevok od: seifi
asi im povieš normálne ďakujem, a nie ďakujem za možnosť ochutnať vašu stravu a najesť sa; skrátka zohnuté máme chrbty od čias Jánošíka aj zaplatíš aj úctivý služobník;
Tebe o co ide? Chalani su nadseni z prostredia a zo skolenia, to s chrbtom nema nic, je to len slusnost, znamka, ze chlapci zahoreli a tak by to malo byt.
Ked som so sluzbami spokojny, vyjadrim spokojnost a rad ju posuvam dalej, plati to aj naopak. Uroven skolenia a vysledky, to uz je ina tema. Ak sa Tebe zda nizsia a myslis si, ze za tie peniaze nie adekvatna, este neznamena, ze to musime vsetko pocarbat. Bolo to podla mna skolenie zaciatocnikov, nadsencov, takze Tvojim reakciam dost dobre nerozumiem, je normalne , ze za to zaplatili.
Chvalim, i ked som sa nezucastnil, ze chalani, ci ephoto, (to je jedno) taketo skolenie zrealizovali v takychto priestoroch. Uroven foto, co som videl, ma az tak nechytili, ale pocin v skutku dobry
 
brki
2013-06-08 10:03:35
zaujala ma poznámka - "pekná modelka = 80 % dobrej fotky". Žiaľ, je to tak, vysoké percento fotiek na týchto portáloch (ephoto zvlášť) sú fotky dievčat. Rád si ich pozriem a pokochám sa krásou...ale to je pohľad chlapa ...Keď sa na ne pozriem z fotografického hľadiska (aj keď nie som aktívnym účastníkom tohto žánru) drvivá väčšina je prvoplánová, bez nápadu, väčšinou kompozične nepremyslená, "prepostprocesovaná"...atď...nesúhlasím celkom s horeuvedenou poznámkou...
 
seifi
2013-06-08 10:13:33
príspevok od: Cyril
Tebe o co ide? Chalani su nadseni z prostredia a zo skolenia, to s chrbtom nema nic, je to len slusnost, znamka, ze chlapci zahoreli a tak by to malo byt.
Ked som so sluzbami spokojny, vyjadrim spokojnost a rad ju posuvam dalej, plati to aj naopak. Uroven skolenia a vysledky, to uz je ina tema. Ak sa Tebe zda nizsia a myslis si, ze za tie peniaze nie adekvatna, este neznamena, ze to musime vsetko pocarbat. Bolo to podla mna skolenie zaciatocnikov, nadsencov, takze Tvojim reakciam dost dobre nerozumiem, je normalne , ze za to zaplatili.
Chvalim, i ked som sa nezucastnil, ze chalani, ci ephoto, (to je jedno) taketo skolenie zrealizovali v takychto priestoroch. Uroven foto, co som videl, ma az tak nechytili, ale pocin v skutku dobry
panebože, do čoho sa človek zapletie ; nešlo mi o obsah a o formu; samozrejme poďakujem a rád som, ako je zákazník aj predávajúci v pohode; to je najlepší obchod; len som štuchol Martina R., že OK, ale nerobili to zadarmo; ty keď niekde niečo kúpiš, objednáš, tiež hovoríš, že ďakuješ, že ti majiteľ umožnil nakúpiť v ich obchode, na ich firme ? určite nie, Martinovi to došlo, a je to v pohode, ale oprie sa do toho admin, ešte jeden a ešte jeden a konflikt je na svete ;
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-06-08 11:06:58
príspevok od: seifi
otázka nebola kladená adminovi ; pýtam sa Martina, keď tak pekne ďakuje ; že ephoto zarobí, to som rád, ale ďakovať by malo predovšetkým ephoto, že ich službu niekto kúpil;
pri cene WS a nakladoch: lektor, modelky, priestor, technika… mate pocit, ze to ephoto robi pre peniaze?
 
daislen
2013-06-08 11:10:15
príspevok od: admin
pri cene WS a nakladoch: lektor, modelky, priestor, technika… mate pocit, ze to ephoto robi pre peniaze?
no, jasné! nič iné ma ani len nenapadlo
 
admin
redakcia ephoto.sk 2013-06-08 11:19:58
sme radi, ze sa WS uskutocnil. Budeme ho niekedy v najblizsej dobe opakovat v inych priestoroch. Toto bol len kratky report z WS akoby pohľadom učastníka, pre lepsiu predstavu ako prebiehal.Za ucasť a zaujem vsetkym dakujeme a tesime sa na dalsie stretnutia Sukromna poznamka: Ja zvyknem podakovat v restauracii za kvalitne sluzby a dobre jedlo Obycajne to ludi, ktori sa o to pricinili potesi a motivuje ich to. Je zrejme, ze to nerobili zadarmo, z niecoho musia zit. A nakoniec nikto z nas nepracuje zadarmo, ale kazdeho potesi, ked okrem penazi sa mu dostane aj trochu uznania.
 
fair_play
2013-06-08 19:01:01
príspevok od: admin
sme radi, ze sa WS uskutocnil. Budeme ho niekedy v najblizsej dobe opakovat v inych priestoroch. Toto bol len kratky report z WS akoby pohľadom učastníka, pre lepsiu predstavu ako prebiehal.Za ucasť a zaujem vsetkym dakujeme a tesime sa na dalsie stretnutia Sukromna poznamka: Ja zvyknem podakovat v restauracii za kvalitne sluzby a dobre jedlo Obycajne to ludi, ktori sa o to pricinili potesi a motivuje ich to. Je zrejme, ze to nerobili zadarmo, z niecoho musia zit. A nakoniec nikto z nas nepracuje zadarmo, ale kazdeho potesi, ked okrem penazi sa mu dostane aj trochu uznania.
Ešte ma napadla taká vec akou je zhodnotenie fotiek účastníkov po WS, bez tejto záverečnej fázy to asi nie je celkom to pravé orechové. Chápem, že pri 10-ich účastníkoch zhodnotiť každému cca 400 fotiek bezprostredne po WS na malých displejoch to nejde a ani čas to nedovolil. Preto mi príde ako dobrá alternatíva zavesit sem na ephoto na kritiku a tnejaký výber tých naj fotieka tak dostať spätnú väzbu od lektora alebo členov ephota čo je dobré a čo zlé. Ja som si dovolil vybrať pár fotiek a poprosím Jozefa Peniaka, samozrejme aj iných členov ephota, o ich zhodnotenie. Vďaka. Link:
www.ephoto.sk/uzivatel/robster/albumy/15929/workshop/
 
transporti686
2013-06-09 10:27:02
príspevok od: admin
sme radi, ze sa WS uskutocnil. Budeme ho niekedy v najblizsej dobe opakovat v inych priestoroch. Toto bol len kratky report z WS akoby pohľadom učastníka, pre lepsiu predstavu ako prebiehal.Za ucasť a zaujem vsetkym dakujeme a tesime sa na dalsie stretnutia Sukromna poznamka: Ja zvyknem podakovat v restauracii za kvalitne sluzby a dobre jedlo Obycajne to ludi, ktori sa o to pricinili potesi a motivuje ich to. Je zrejme, ze to nerobili zadarmo, z niecoho musia zit. A nakoniec nikto z nas nepracuje zadarmo, ale kazdeho potesi, ked okrem penazi sa mu dostane aj trochu uznania.
ja by som o takmto ws uvažoval, ale keby bol termín cez víkend napr. sobota a nie cez týždeň
 
Jozef Peniak
redakcia ephoto.sk 2013-06-09 11:05:26
príspevok od: fair_play
Ešte ma napadla taká vec akou je zhodnotenie fotiek účastníkov po WS, bez tejto záverečnej fázy to asi nie je celkom to pravé orechové. Chápem, že pri 10-ich účastníkoch zhodnotiť každému cca 400 fotiek bezprostredne po WS na malých displejoch to nejde a ani čas to nedovolil. Preto mi príde ako dobrá alternatíva zavesit sem na ephoto na kritiku a tnejaký výber tých naj fotieka tak dostať spätnú väzbu od lektora alebo členov ephota čo je dobré a čo zlé. Ja som si dovolil vybrať pár fotiek a poprosím Jozefa Peniaka, samozrejme aj iných členov ephota, o ich zhodnotenie. Vďaka. Link:
www.ephoto.sk/uzivatel/robster/albumy/15929/workshop/
Jasné už som pár účastníkom hodnotil tu na ephote
 
martin.rehacek
2013-06-09 14:11:15
príspevok od: seifi
panebože, do čoho sa človek zapletie ; nešlo mi o obsah a o formu; samozrejme poďakujem a rád som, ako je zákazník aj predávajúci v pohode; to je najlepší obchod; len som štuchol Martina R., že OK, ale nerobili to zadarmo; ty keď niekde niečo kúpiš, objednáš, tiež hovoríš, že ďakuješ, že ti majiteľ umožnil nakúpiť v ich obchode, na ich firme ? určite nie, Martinovi to došlo, a je to v pohode, ale oprie sa do toho admin, ešte jeden a ešte jeden a konflikt je na svete ;
Seifi, pre vysvetlenie - moje podakovanie bolo hlavne za to, ze chalni taketo workshopy ponukaju a konkretne pri tomto za to, ze ho po minulom roku opakovali (uz minuly rok som sa chcel zucastnit, ale mi to nevyhovovalo). A ked uz ide o to, workshop je v podstate ponuknutie nametu, techniky a v pripade potreby a zaujmu konzultacie s instruktorom pocas fotenia. Takze mi pride moja formulacia uplne v pohode - ponukli mi moznost si zafotit a kedze sa mi to pacilo, tak som im za tuto moznost podakoval.
 
mishik
2013-06-10 11:21:55
Z fotiek to vyzerá na výborný WS.
Osobne by mi asi vadilo, ak by sa 8 ľudí tlačilo a cvakali jeden cez druhého. Tu by mal dostať priestor každý individuálne aspoň na 5-10 minút, aby si skúsil aj prácu s modelkou. Tiež zhodnotenie fotiek lektorom je dôležité, to je snáď nevýhoda jednodňového WS, že potom sa to dá riešiť iba cez galériu.
Je super, že ephoto robí takéto WS. Kto sa pýtal, či to robia zadarmo, ja by som povedal, že tá cena je snáď aj podhodnotená...
Držím palce do ďalšej práce.
 
tengi
2013-06-10 13:35:50
Jozef aj mne môžeš teda okomentovať. Fotky som zámerne nedal do postprodukcie vôbec.

www.ephoto.sk/uzivatel/tengi/albumy/15859/workshop/
 
Cyril
2013-06-10 21:30:52
príspevok od: tengi
Jozef aj mne môžeš teda okomentovať. Fotky som zámerne nedal do postprodukcie vôbec.

www.ephoto.sk/uzivatel/tengi/albumy/15859/workshop/
Po pozreti tych pokusov sa mi natisla otazka: "Na co bol Tebe, chlape, potrebny Mirbachov palac?" Preco ste nevyuzili ten priestor? Takto sa to da podla mna ofotit hocikde. Skoda.
 
koala7
2013-06-11 12:24:42
Pár mojich postrehov  z Workshopu.
Zúčastnil som sa na viacerych aktivitách cez ePhoto,  bol som spokojný.
Z posledného v Mirbachovom paláci mám  pár postrehov.
V pozvánke bolo napísané že “Prístup lektora bude individuálny, maximálny počet účastníkov je preto 8.” Bolo nás 10. 
Pri rozdelení na dve skupiny sa zabudol rozdeliť aj lektor individuálny prístup ?
Privítal by som, keby boli organizátori na mieste v dostatčnom predstihu.
Z môjho pohľadu  sa lektor  nechal uniesť  dymostrojom na úkor tém v pozvánke.
Je pravda že každy si mal možnosť dosatočne zafotografovať, ideálne keď je povedané: čas 100, clona 8 a iso 200.
Dúfam že pri príprave na  podobné wokrshopy sa bude viac dbať na témy, ako na fotografovanie.
S pozdravom Ján
 
tengi
2013-06-13 15:40:56
Súhlasím s Jankom v 100%. Ak by lektor povedal, chalani pošlite mi 10 Vašich najlepších fotiek potom majlom a ja si dám námahu spraviť SWAT na každú, tak by to zachránilo celú recenziu
 
tengi
2013-06-13 15:43:26
príspevok od: Cyril
Po pozreti tych pokusov sa mi natisla otazka: "Na co bol Tebe, chlape, potrebny Mirbachov palac?" Preco ste nevyuzili ten priestor? Takto sa to da podla mna ofotit hocikde. Skoda.
takto bol vedený WS, máme fotky aj z priestorov, ale tie som sem nedal. Dostali sme voľnosť, ale ako neskúsení v komunikácii s modelom a kompozíciou, som nedosiahol želanú kompozíciu "zaujímavú.

Píšeš, že "pokusov", je to potom akože hrozné?
 



  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()
     
  • ()