Hore

Fotostĺpček šéfredaktora 51/2019

Zistil som, že experimentovať v bratislavskej zime nebol len tohtoročný nápad.

Napadlo mi to už v roku 2016, paradoxne tiež s fotoaparátom Fujifilm, ale vtedy s bezzrkadlovkou X-T10 a objektívmi Fujinon XF 90/2 R, Fujinon XF 14/2 R, XF 56/1,2 R. Vtedy som to mal ľahšie, pretože som mal k dispozícii aj moje obľúbené dlhšie sklá s výrazným bokehom.

https://www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/bratislavska-zima-v-znameni-x/

Zima s Fujifilm XF10

Bratislavská zima štartuje netradične. Aj minulý týždeň sa počasie menilo ako v apríli, len nesnežilo. Niektoré dni sa objavilo slniečko a potvrdilo, že svetlo je základnou esenciou fotografie. Minulý týždeň som sa zameral na architektonické detaily. Tento týždeň si s Fujifilm XF10 pôjdem užívať vianočnú atmosféru. Už so si urobil prieskum s Nikonom a Olympusom.


#1 Stoličky. Hurbanove námestie.


#2 Koľajnice. Obchodná ulica.


#3 Odraz svetla na múre. Františkánske námestie.


#4 Oblúky. Prechod z Kapitulskej ulice na mestské hradby.


#5 Dlažba s uhlopriečnou kompozíciou. Rudnayovo námestie pri Dóme Sv. Martina.


#6 Lekáreň u Salvátora. Panská ulica.


#7 Schody fontány na nám. A. Hlinku, neďaleko redakcie.

Minulotýždňová séria: https://www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/fotostlpcek-sefredaktora-502019/

Vianoce s Nikonom D800E + AF-S 200/2G VR

Minulý týždeň som vyrazil do bratislavskej zimy aj naťažko, po 100 rokoch som prevetral Nikon D800E. Nasadil som naň AF-S 200/2G VR a vyrazil fotografovať vianočnú električku a vianočnú výzdobu. Zrkadlovkou som nefotil už dlho. Prekvapilo ma, ako som si zvykol na elektronický hľadáčik a živý náhľad so simuláciou expozície. U bezzrkadlovky si expozíciu kontrolujem ešte pred exponovaním. U DSLR som musel kontrolovať nafotené zábery, pretože nočné mesto je expozične obťažnejšie. Vzal som svoju zvyčajnú techniku s použitím predvoľby clony a korekciou expozície. Po dlhom čase sa ako najvhodnejší režim ukázal plný manuál.















Vianoce s Olympusom PEN-F + M.Zuiko 75/1,8 MSC

To som ešte netušil, že neplánovane urobím porovnávací test dvoch veľmi rozdielnych zostáv. O dva dni nato som išiel na ľahko, s Olympusom PEN-F a objektívom M.Zuiko 75/1,8 MSC. Aj keď nemá najlepšiu stabilizáciu zo všetkých Olympusov, predsa len je stabilizácia dosť účinná na to, aby som prakticky všetky fotky nafotil na základné ISO 200. U Nikonu D800E samozrejme vyššie ISO nevadí, naviac má väčší dynamický rozdiel, čo sa ukazuje najmä pri vyťahovaní tieňov. Ale ten Olympus vôbec nedopadol zle, čo poviete?













Overené i neoverené správy

Adobe nedávno vydalo aktualizácie pre Lightroom, Photoshop a Camera RAW. Najzaujímavejšia je aktualizácia Lightroomu pre iOS, ktorá prináša priamy import cez Lightning alebo USB-C. Už nie je potrebné najprv importovať fotky do Camera Roll. Vylepšený je export s podporou JPG, TIFF a DNG, súčasťou exportu je aj nastavenie metadát, vodoznaku a farebného priestoru. Vylepšené je aj zdieľanie súborov.

https://theblog.adobe.com/december-photography-releases/

Apple začal prijímať objednávky na Mac Pro a Pro Display XDR. Mac Pro štartuje na $5.999 a displej na $4.999, stojan stojí $999 a VESA adaptér vyjde na $199. Ak si Mac Pro nakonfigurujete s 28-jadrovým procesorom, 1,5TB RAM, dvomi grafickými kartami Radeon Pro Vega II, 4TB SSD a príslušenstvom, tak vás vyjde na skromných $52.748. To je cena nového BMW Z4 aj s príplatkovou výbavou. Počítač alebo auto? Oboje je rýchle.

Len nedávno sme písali o prípravách na zimu. Fotografov v zime trápi nielen chlad, ale aj vlhkosť. Skvelé zimné načasovanie má novinky v podobe krytky na objektív, so zabudovaným teplomerom a vlhkomerom. Ktosi dobre podotkol, že teraz môžeme strácať nielen krytky, ale aj teplomer s vlhkomerom.

https://dc.watch.impress.co.jp/docs/review/newproduct/1223192.html

  • Podľa Canon Rumors už vybraná malá skupina fotografov testuje Canon EOS R Mark II. Očakáva sa, že bude oficiálne predstavený pred Photokinou 2020 spolu s ďalším modelom EOS RS s vysokým rozlíšením 75 Mpx.
  • Čoraz viac rumorov prináša informácie o Fujifilm X100V. Tento APS-C kompakt by mal prísť vo februári 2020 za $1500. Má mať 26MP BSI CMOS a výklopný dotykový displej. Má mať prepracovaný objektív 23mm f/2, nový procesor, WiFi+BT a 4K video.
  • Canon si nechal patentovať 3 objektívy s RF bajonetom: Canon RF 28-280mm f/2.8, Canon RF 28-135mm f/4, Canon RF 24-170mm f/4.
  • V známom kaňone Antelope a rozhodli ukončiť špecializované prehliadky pre fotografov. Od roku 2020 budú môcť fotografi fotiť len v rámci bežných prehliadok a bez statívu.
  • Nikon dopredáva skladové zásoby modelu F6, spolu s Leicami MP a MA sú to posledné nové fotoaparáty na kinofilm, ktoré sa predávajú. Nikon F6 nájdete u niektorých predajcov za 2.499 USD.

Inšpirácia

Jednou z častých požiadaviek pri videu je vysoký framerate, aby sa z neho dali robiť spomaľovačky. Maniaci z Planet Slow Mo majú špeciálnu výbavu a ukážu vám taekwondo, aké ste ešte nevideli. Sám som taekwondo robil a nebol som oveľa horší ako bojovníci z kórejského demotímu (asi ako keď porovnáte mrzáka so špičkovým atlétom).


Olympus spustil GLOBAL PRO GALLERY, online galériu profesionálov fotografujúcich Micro 4/3 fotoaparátmi Olympus. Z našich končín tam nájdete práce Petra Bambouska a Vitka Ludvika.


Foto: Petr Bambousek


Foto: Vitek Ludvik

https://cameras.olympus.com/gallery/en/

Unknown II, tak sa volá séria atmosférických fotografií lesa Haldon v anglickom Devone. Autorom je Neil Burnell.


Foto: Neil Burnell

https://www.behance.net/gallery/88910715/UNKNOWN-II

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Ninja
ocenenie redakciou 2019-12-16 10:07:47
fu, pozrel som si tú taekwondo spomalovačku a akože sila. Vidieť toto video hneď po výšlape na Rysy, tak ani nedávam dole batoh a hneď dávam kopačku prvému snehuliakovi Dík za inšpiráciu
 
bobo222
2019-12-16 13:49:30
Tá cena mac pro, to je celkom brutál... :O
 
close
2019-12-16 14:14:13
príspevok od: bobo222
Tá cena mac pro, to je celkom brutál... :O
V porovnaní s čím? ....keď to neporovnávaš s autom ale s počítačom určeným na renderovanie s rovnakými parametrami zistíš, že si na tom v pohode
 
Karol Srnec
redakcia ephoto.sk 2019-12-16 14:34:04
príspevok od: close
V porovnaní s čím? ....keď to neporovnávaš s autom ale s počítačom určeným na renderovanie s rovnakými parametrami zistíš, že si na tom v pohode
Veru, ak natacas hollywodsky film, je to vlastne az lacne. Jednoducho je to urcene pre najnarocnejsie nasadenie, kde sa cena prepocitava na hodiny a nie na cenu hardveru. Sen to je ale pekny, nemusiet sa starat o vykon.
 
mirrrec
2019-12-16 19:49:17
Tak trebalo by prevetrat ten Olympus aj na pohybujuce sa objekty. napr. tu elektricku alebo nejakeho cloveka Tam by uz bol badatelny vysledok v prospech FF
 
z80
2019-12-17 18:44:47
príspevok od: close
V porovnaní s čím? ....keď to neporovnávaš s autom ale s počítačom určeným na renderovanie s rovnakými parametrami zistíš, že si na tom v pohode
Za tie peniaze sa da vytvorit renderovaci cluster z niekolkych pocitacov, ktory moze mat aj viac ako 10 nasobny vykon ako ten Mac Pro:
https://www.toolfarm.com/tutorial/in_depth_render_farms_network_rendering_2018_edition/
 
z80
2019-12-17 18:47:32
príspevok od: Karol Srnec
Veru, ak natacas hollywodsky film, je to vlastne az lacne. Jednoducho je to urcene pre najnarocnejsie nasadenie, kde sa cena prepocitava na hodiny a nie na cenu hardveru. Sen to je ale pekny, nemusiet sa starat o vykon.
V Hollywoode nie su az taki blbi aby renderovali na takom drahom HW ako Mac Pro. Za tu cenu sa da kupit/postavit niekolko desiatok pocitacov, ktore v clustri urobia rovnaku robotu za zlomok casu, co by to trvalo na Mac Pro.
 
close
2019-12-18 10:56:01
príspevok od: z80
Za tie peniaze sa da vytvorit renderovaci cluster z niekolkych pocitacov, ktory moze mat aj viac ako 10 nasobny vykon ako ten Mac Pro:
https://www.toolfarm.com/tutorial/in_depth_render_farms_network_rendering_2018_edition/
a teraz si si sámn dal argument prečo tá cena za ten mac je super...je to komfort...toto vybalís doma zapnes jedným tlačidlom a pracujes...to čo navrhujes ty potrebuje minimálne 20hodín pracovného času a pokročilého informatika aby ti to spracoval a to už nehovoríme o servise alebo ked sa niečo "zasekne" ...ver tomu že za to pohodlie aby si mohol nerušene makať a neriešiť blbosti je ochotný profík zaplatiť aj o niekoľko tisíc viac..a to vravím aj z vlastnej skúsenosti a to profík nie som
 
z80
2019-12-18 16:57:34
príspevok od: close
a teraz si si sámn dal argument prečo tá cena za ten mac je super...je to komfort...toto vybalís doma zapnes jedným tlačidlom a pracujes...to čo navrhujes ty potrebuje minimálne 20hodín pracovného času a pokročilého informatika aby ti to spracoval a to už nehovoríme o servise alebo ked sa niečo "zasekne" ...ver tomu že za to pohodlie aby si mohol nerušene makať a neriešiť blbosti je ochotný profík zaplatiť aj o niekoľko tisíc viac..a to vravím aj z vlastnej skúsenosti a to profík nie som
Ano, potrebujes na vytvorenie takehoto systemu a ciastocne aj na prevadzku, IT specialistu (ja nie, ja sa IT zivim ), ale vysledkom je, ze za rovnake peniaze (vratane nakladov na IT specialistu) dostanes niekolkonasobny vykon, co sa skutocnym profesionalom v konecnom dosledku oplati.
To, ze Mac len "zapnes a funguje" je mytus, sam jeden Mac vlastnim a vyskytuju sa tam rovnake problemy ako v inych systemoch (a to som za mojich viac ako 20 rokov praxe v IT tych systemov zazil viac nez dost).
 
MagickVamp
2019-12-19 09:16:17
príspevok od: z80
Ano, potrebujes na vytvorenie takehoto systemu a ciastocne aj na prevadzku, IT specialistu (ja nie, ja sa IT zivim ), ale vysledkom je, ze za rovnake peniaze (vratane nakladov na IT specialistu) dostanes niekolkonasobny vykon, co sa skutocnym profesionalom v konecnom dosledku oplati.
To, ze Mac len "zapnes a funguje" je mytus, sam jeden Mac vlastnim a vyskytuju sa tam rovnake problemy ako v inych systemoch (a to som za mojich viac ako 20 rokov praxe v IT tych systemov zazil viac nez dost).
Tak tak.... ked si pozriem parametre Mac, vzdy som sa len zasmial. Neviem cim to je ale aspon ja co poznam majitelov macov, su to bohati ludia co o technike takmer nic nevedia, pamataju si na win 95 a rozpravaju o tom ako to treba restartovat, ako to mrzne a pada. Siria famy o tom ako si jablcko vyraba vlastne procesory a hardware, ktory predbehol dobu a procesory su nasobne vykonnejsie ako tie co su na trhu pre ine systemy. Potom su ludia co to skusia a tak ako nadavali na win10 tak nadavaju na MAC, mrzne im to a hlasi chyby. Je to zabavne potom sledovat ako sa zaprisahavaju ze uz nikdy v zivote nechcu jablko. Mozno maju lepsi system, neviem nemam jablko, ale ked raz treba surovy vykon tak mat vykonnejsi hardware je vzdy vyhodou.
 
Marek Janicko
2019-12-19 12:41:22
príspevok od: MagickVamp
Tak tak.... ked si pozriem parametre Mac, vzdy som sa len zasmial. Neviem cim to je ale aspon ja co poznam majitelov macov, su to bohati ludia co o technike takmer nic nevedia, pamataju si na win 95 a rozpravaju o tom ako to treba restartovat, ako to mrzne a pada. Siria famy o tom ako si jablcko vyraba vlastne procesory a hardware, ktory predbehol dobu a procesory su nasobne vykonnejsie ako tie co su na trhu pre ine systemy. Potom su ludia co to skusia a tak ako nadavali na win10 tak nadavaju na MAC, mrzne im to a hlasi chyby. Je to zabavne potom sledovat ako sa zaprisahavaju ze uz nikdy v zivote nechcu jablko. Mozno maju lepsi system, neviem nemam jablko, ale ked raz treba surovy vykon tak mat vykonnejsi hardware je vzdy vyhodou.
Patrim ku generacii, ktora zacala na MS-DOS a Win 3.11 v osobnom zivote som skoncil pri Win 7 a ciastocne pri Win 8. Pracujem v sfere IT, kde som nuteny pouzivat Win 10.
V 2014 som presiel na Apple a dnes mam uz druhy stroj od nich a vsetky potrebne ostatne veci.
A bohuzial pri Macu nepoznam problem, ktore som zazival s Win. Ved nie nadarmo sa hovori, ze nedaj na sebe poznat, ze sa ponahlas. Pretoze Windows ti zamrzne.
Platilo to a plati to este stale. A to mam komp kontrolovany pod korporatnou politikou, na ktorom vela osobnych zasahov nenarobis.

Od kedy mam mac, z casu na cas pocuvam presne nazor aky mas ty. No realne mi to skor pride vymysel, ako si nepriznat, ze Win je proste cisty Win.
 
z80
2019-12-19 13:03:23
príspevok od: Marek Janicko
Patrim ku generacii, ktora zacala na MS-DOS a Win 3.11 v osobnom zivote som skoncil pri Win 7 a ciastocne pri Win 8. Pracujem v sfere IT, kde som nuteny pouzivat Win 10.
V 2014 som presiel na Apple a dnes mam uz druhy stroj od nich a vsetky potrebne ostatne veci.
A bohuzial pri Macu nepoznam problem, ktore som zazival s Win. Ved nie nadarmo sa hovori, ze nedaj na sebe poznat, ze sa ponahlas. Pretoze Windows ti zamrzne.
Platilo to a plati to este stale. A to mam komp kontrolovany pod korporatnou politikou, na ktorom vela osobnych zasahov nenarobis.

Od kedy mam mac, z casu na cas pocuvam presne nazor aky mas ty. No realne mi to skor pride vymysel, ako si nepriznat, ze Win je proste cisty Win.
Tak ti prajem, aby ti Mac nesiel do "kernel panic" (ekvivalent modrej obrazovky vo Windows) a pritom so sebou "nezobral" aj externy firewire disk (uz sa nedal rozchodit ani preformatovanim, asi bol ten vypadok tak rychly, ze disk nestihol zaparkovat hlavicku a ta "tresla" do zaznamovej vrstvy a poskodila ju), co sa mne realne stalo pred par rokmi.
Takisto ti prajem aby ti neprestala fungovat ma Mac notebooku, klavesnica:
https://www.macrumors.com/guide/butterfly-keyboard-issues/
alebo displej:
https://www.macrumors.com/guide/flexgate-macbook-pro-display-issue/
alebo aby sa ti neprehriala a nevybuchla baterka:
https://www.engadget.com/2019/06/20/apple-recalls-macbook-pro-battery-overheating/
a kvoli tomu, ze mas takto postihnuty Macbook by ta nepustili do lietadla:
https://www.zdnet.com/article/flying-with-a-macbook-pro-recalled-apple-laptops-face-flight-ban-over-battery-fire-risk/
 
MagickVamp
2019-12-19 13:35:37
príspevok od: Marek Janicko
Patrim ku generacii, ktora zacala na MS-DOS a Win 3.11 v osobnom zivote som skoncil pri Win 7 a ciastocne pri Win 8. Pracujem v sfere IT, kde som nuteny pouzivat Win 10.
V 2014 som presiel na Apple a dnes mam uz druhy stroj od nich a vsetky potrebne ostatne veci.
A bohuzial pri Macu nepoznam problem, ktore som zazival s Win. Ved nie nadarmo sa hovori, ze nedaj na sebe poznat, ze sa ponahlas. Pretoze Windows ti zamrzne.
Platilo to a plati to este stale. A to mam komp kontrolovany pod korporatnou politikou, na ktorom vela osobnych zasahov nenarobis.

Od kedy mam mac, z casu na cas pocuvam presne nazor aky mas ty. No realne mi to skor pride vymysel, ako si nepriznat, ze Win je proste cisty Win.
O tomto som mal siahodlhe rozhovory so svojim totalne netechnickym bratom. On ma vsetko apple, vsetko co nie je apple je zle a mam taku aj kamosku...

Vies problem je v tom ze ked sa niekde robia kompromisy je to na prt....ja mam v praci win a obcas to spadne, tym obcas myslim tak 5 krat za rok. Preco? Lebo pri firemnych pc sa pozera na cenu. Brat ma firemny notebook a nadava ze to seka. Preco? Lebo sa setrilo. Seka a pada moj stolny pc? Nie, preco? Lebo sa nesetrilo. Robi sa kompromis v cenach applu? Nie... Za ceny za ake sa apple produkty predavaju sa predavaju vacsinou uz nekompromisne dobre produkty konkurencie. To iste plati o telefonoch, brat mal vzdy iphone....ja som mal vzdy samsung, S7, potom S8..S9 a teraz S10...NIKDY ale skutocne NIKDY mi telefon nezamrzol, hybe sa svizne, cokolvek na tom robim je bezproblemove....a co spravil brat? Kupil manzelke za par eur nejak samsung low cost...a co sa deje s telefonom no obcas zamrzne..obcas zblbne....a jeho hlaska..no na hovno robi ten samsug telefony, ja uz fakt nic ine ako apple nekupim.... A tak mu mozem len dookola opakovat, chces kvalitu, zaplat, tak ako platis v apply a dostanes ju aj od inych znaciek, dokonca aj za menej, ale uplne lacne to nikdy nebude. Je to ako prist do mercedesu a kupit si S-ko v plnej vybave a potom prist do Audi a kupit si A3 jku v zakladnej vybave...a potom to zacat porovnavat a vraviet aka je ta audina za opicami....

 
MagickVamp
2019-12-19 13:50:29
príspevok od: Marek Janicko
Patrim ku generacii, ktora zacala na MS-DOS a Win 3.11 v osobnom zivote som skoncil pri Win 7 a ciastocne pri Win 8. Pracujem v sfere IT, kde som nuteny pouzivat Win 10.
V 2014 som presiel na Apple a dnes mam uz druhy stroj od nich a vsetky potrebne ostatne veci.
A bohuzial pri Macu nepoznam problem, ktore som zazival s Win. Ved nie nadarmo sa hovori, ze nedaj na sebe poznat, ze sa ponahlas. Pretoze Windows ti zamrzne.
Platilo to a plati to este stale. A to mam komp kontrolovany pod korporatnou politikou, na ktorom vela osobnych zasahov nenarobis.

Od kedy mam mac, z casu na cas pocuvam presne nazor aky mas ty. No realne mi to skor pride vymysel, ako si nepriznat, ze Win je proste cisty Win.
a keby si vzal do uvahy len hlasy ludi co za to vysolili take prachy ako niekto za apple, zistil by si ze ich je mozno este menej ako tych co su nespokojny s applom, len vacsina ludi co nadava na ine systemi ich ma za zlomkove ceny...napriklad moja priatelka samsung J3...tak to by som hodil za psom...na to by som nervy veru nemal
 
Marek Janicko
2019-12-19 14:23:51
Od kedy som presiel na mac, prestal som riesit PC problemy a takisto neriesim problemy ludi, ze ako som si mohol dovolit vyhodit peniaze za mac.
Mam druhy macbook a 2020 alebo 2021 kupim treti. Budte aspon radi, pri kupe macu, odvediem vacsiu dan, ako vy s win kompom co sa premietne do 0,1mm dlhsej dialnice (preklad: pokus o vtip)

No realne, vacsiu pohodu za kompom, ako mam teraz som nikdy nezazil za PC a to som ich vymenil x. X som si poskaladal, vyladoval, ... Toto realne clovek moze riesit len v dobe, ked je student alebo nevie co s volnym casom. A bohuzial v mojom pripade uz ani jedno.
 
z80
2019-12-19 15:29:08
príspevok od: Marek Janicko
Od kedy som presiel na mac, prestal som riesit PC problemy a takisto neriesim problemy ludi, ze ako som si mohol dovolit vyhodit peniaze za mac.
Mam druhy macbook a 2020 alebo 2021 kupim treti. Budte aspon radi, pri kupe macu, odvediem vacsiu dan, ako vy s win kompom co sa premietne do 0,1mm dlhsej dialnice (preklad: pokus o vtip)

No realne, vacsiu pohodu za kompom, ako mam teraz som nikdy nezazil za PC a to som ich vymenil x. X som si poskaladal, vyladoval, ... Toto realne clovek moze riesit len v dobe, ked je student alebo nevie co s volnym casom. A bohuzial v mojom pripade uz ani jedno.
Student uz davno nie som, ale poskladat a odladit si vlastne PC mi robi rovnaku "rozkos" ako mi to robilo pred 30 rokmi, ked som este student bol. Na to si vzdy cas rad najdem Pred 2 tyzdnami som si kupil novy notebook (Thinkpad) a po 3 dnoch ma uz "svrbeli prsty" a musel som ho rozobrat a upgradnut (pridal som pamat a dalsi disk). Pri novsom Macbooku by som mal smolu - vsetko je naletovane a upgrade neprichadza do uvahy.
Dufam, ze v 2020-2021 Apple vyriesi na Macbookoch aspon ten problem s klavesnicou (vraj 16" Macbook Pro uz ma novu klavesnicu) a nebudes musiet ist do servisu, ako ja minuly rok s "nafuknutou" baterkou na iPhone SE.
 
7gismo
2019-12-19 21:08:32
Ako tak čítam diskusiu, každý je spokojný s tým, čo mu funguje na základe vlastnej dlhoročnej skúsenosti. Odsudzovať iný systém - či už Windows alebo Apple len podľa prečítaného na fórach a vydávať to za neodškriepiteľný fakt je prinajmenšom silno krátkozraké. Každá platforma má svoje pre aj proti, počnúc cenou a končiac možnosťou zveľaďovať systém.

Sám používam s radosťou cenovo dostupný Xiaomi android telefón, pretože mi stačí na to, čo bežný užívateľ potrebuje. Ale kvôli tomu nezatracujem užívateľov iPhone, hoci sú násobne drahšie (nie som cieľová skupina 😉). Na druhej strane s radosťou užívam iMac 2017, na ktorý som si pekne našetril a pracuje podľa mojich predstáv (a že mu dávam zabrať!). Predtým som mal Dell XPS 2017 nadupaný laptop, ktorý som však musel vrátiť, lebo ovládače boli veľmi zle odladené, BSOD boli na dennom poriadku... kvôli tomu však Windows 10 nezatracujem. Apple mi nateraz poskytuje, čo potrebujem pri práci s časozbernými videami a Photoshopom, využívajúc potenciál iMacu.

Ak je iný užívateľ maximálne spokojný s našliapanou Win 10 zostavou poskladanou za akceptovateľný vstupný kapitál premenený na parádny silový výstup , super👍. Iphone vs. Android detto. Tieto žabomyšie online vojny sú smiešne a zbytočne mútia internetové vody...

Each to his/her/their own🤝.
 
Marek Janicko
2019-12-19 21:16:19
príspevok od: z80
Student uz davno nie som, ale poskladat a odladit si vlastne PC mi robi rovnaku "rozkos" ako mi to robilo pred 30 rokmi, ked som este student bol. Na to si vzdy cas rad najdem Pred 2 tyzdnami som si kupil novy notebook (Thinkpad) a po 3 dnoch ma uz "svrbeli prsty" a musel som ho rozobrat a upgradnut (pridal som pamat a dalsi disk). Pri novsom Macbooku by som mal smolu - vsetko je naletovane a upgrade neprichadza do uvahy.
Dufam, ze v 2020-2021 Apple vyriesi na Macbookoch aspon ten problem s klavesnicou (vraj 16" Macbook Pro uz ma novu klavesnicu) a nebudes musiet ist do servisu, ako ja minuly rok s "nafuknutou" baterkou na iPhone SE.
To som niekedy tiez robil a v dobe windowsu 95 a bez internetu si musel pracne odhalovat carovnu formulu, ako vsetko zinstalovat a odladit aby to fungovalo aspon stvrt roka. 1 rok pocas brigady v IT firme som naskladal, instaloval a odladoval neurekom kompov. No dnes chcem od kompu aby po zapnuti fungoval po celu dobu zivotnosti co je umna. A za to som ochotny zaplatit. Takisto uz neriesim OS. OS je premna nieco, ako v aute benzin alebo diesel. Ten tiez nikto neriesi. A nie ten ma fungovat ale programy ktore potrebujem ku praci. A pokial je zaklad hardware a OS problemovy, tak softver si to uz len odskace.
Vo vysledku premna nieje dolezite co to bude ale ako to funguje. A bohuzial na trhu je iba jedina komplexna zalezitost, ktora to ponuka a to je Apple. Pokial niekto vytvori napr. Pinksoft a bude lepsi, ako Apple, rad k nim prejdem.

Siel som do toho, ako neznaly apple ekosystemu, musel som si dat dokopy +/- a vyskusat to na vlastnej kozi. Pritom kopec ludi ma odhováralo, no dnes mam len a len pozitívnu skusenost.

A chyby co si vypisoval hore. No boze, Apple robi razantne kroky, rozhodnutia vo svete, kde ma proti sebe x klasickych vyrobcov, tak zakonite musi spravit v niecom chybu. Ved kazdy z nas z pracovneho sveta pozna hlasku: "Ked nerobis, nic nepokazis." No za to, Apple sa velmi solidne stavia k problemom, ktore nadrobil.
Moj prvy macbook patril do kategorie problemovych s antireflexom. Po 2rokoch pouzivania LCD vykazovalo velmi malicke miesto s defektom. Posledny den zaruky som ho doniesol na reklamaciu a LCD vymenili kus za kus.
iPhone 6s ohlaseny problem s bateriou. Na konci dvojrocnej doby som ho odniesol do servisu, bez znamok problemov a vymenili bateriu bez poplatku. Iba z dovodu oficialnej zvolavacke.
Klavesnicu v macbooku 2016-2018 mam tiez, doteraz ani jeden problem.

Asi sa zhodnme na tom, ze do firmy ako je Apple, Microsoft, Google, Facebook, ... vzdy ked sa naskytne prilezitost, tak si kazdy rad kopne a chce z toho este ziskat peniaze.

No mam napad na zaver dna. Se... na techniku a podme sa venovat fotografii. Caka ma este uprava jedneho foto projektu na zaver roka a zacat robit modbordy na buduci rok.
 
z80
2019-12-20 07:37:18
príspevok od: 7gismo
Ako tak čítam diskusiu, každý je spokojný s tým, čo mu funguje na základe vlastnej dlhoročnej skúsenosti. Odsudzovať iný systém - či už Windows alebo Apple len podľa prečítaného na fórach a vydávať to za neodškriepiteľný fakt je prinajmenšom silno krátkozraké. Každá platforma má svoje pre aj proti, počnúc cenou a končiac možnosťou zveľaďovať systém.

Sám používam s radosťou cenovo dostupný Xiaomi android telefón, pretože mi stačí na to, čo bežný užívateľ potrebuje. Ale kvôli tomu nezatracujem užívateľov iPhone, hoci sú násobne drahšie (nie som cieľová skupina 😉). Na druhej strane s radosťou užívam iMac 2017, na ktorý som si pekne našetril a pracuje podľa mojich predstáv (a že mu dávam zabrať!). Predtým som mal Dell XPS 2017 nadupaný laptop, ktorý som však musel vrátiť, lebo ovládače boli veľmi zle odladené, BSOD boli na dennom poriadku... kvôli tomu však Windows 10 nezatracujem. Apple mi nateraz poskytuje, čo potrebujem pri práci s časozbernými videami a Photoshopom, využívajúc potenciál iMacu.

Ak je iný užívateľ maximálne spokojný s našliapanou Win 10 zostavou poskladanou za akceptovateľný vstupný kapitál premenený na parádny silový výstup , super👍. Iphone vs. Android detto. Tieto žabomyšie online vojny sú smiešne a zbytočne mútia internetové vody...

Each to his/her/their own🤝.
Ja mam aj ten Apple (iPhone SE ako moj pracovny mobil) a aj ten Xiaomi (Mi 9 SE ako moj sukromny mobil) a bohuzial problemy som mal s tym iPhone (nafuknuta baterka) hoci stal asi 2x viac ako Xiaomi. Ak jednoducho zaplatim viac, vyzadujem aj vacsiu spolahlivost a to mi Apple jednoducho zarucit nedokaze. Ak si pozries moje prispevky vyssie, nepisem len o forach ale na zaklade mojich osobnych skusenosti.
 
close
2019-12-20 13:13:40
príspevok od: z80
Ano, potrebujes na vytvorenie takehoto systemu a ciastocne aj na prevadzku, IT specialistu (ja nie, ja sa IT zivim ), ale vysledkom je, ze za rovnake peniaze (vratane nakladov na IT specialistu) dostanes niekolkonasobny vykon, co sa skutocnym profesionalom v konecnom dosledku oplati.
To, ze Mac len "zapnes a funguje" je mytus, sam jeden Mac vlastnim a vyskytuju sa tam rovnake problemy ako v inych systemoch (a to som za mojich viac ako 20 rokov praxe v IT tych systemov zazil viac nez dost).
to že si ITčkár som pochopil okamžite pri porovnávaní macu s clustrom lebo len IT maník môže porovnávať stroj určený pre tvorcov opakujem tvorcov ale chápem naháňaš si takto prácu pre seba ako ITčkára lebo udržovať v chode cluster je celkom dlhodobá záruka pravidelného príjmu stále porovnávaš neporovnateľné a to je komfort...ja som užívateľ oboch systémov a objektívne tak ako sa vyvíjal WIN vyvíjal sa aj MAC ...už len daj si vedľa seba stroje s rovnakým výpočtovým výkonom čo beží na Macu a čo beží na WIN pusti si tam Adobe premier a uprav jedno a to isté video...no a čuduj sa svete pusti si aj stopky a zistíš že na tom Macu to ide akosi predsa len lepšie...a takýchto príkladov máš plný zoznam...obyčajný lightroom cítiš pocitovo rozdiel v prospech Macu...
 
close
2019-12-20 13:16:44
príspevok od: z80
Ja mam aj ten Apple (iPhone SE ako moj pracovny mobil) a aj ten Xiaomi (Mi 9 SE ako moj sukromny mobil) a bohuzial problemy som mal s tym iPhone (nafuknuta baterka) hoci stal asi 2x viac ako Xiaomi. Ak jednoducho zaplatim viac, vyzadujem aj vacsiu spolahlivost a to mi Apple jednoducho zarucit nedokaze. Ak si pozries moje prispevky vyssie, nepisem len o forach ale na zaklade mojich osobnych skusenosti.
a to že reklamácia prebehla výmenou za nový kus zatiaľ čo pri Xiaomi by ti ho otvorili pekne rozvrtali dali repasovanú batériu to už nespomenieš všetko sa dá vytrhnúť z kontextu
 
close
2019-12-20 13:20:31
príspevok od: 7gismo
Ako tak čítam diskusiu, každý je spokojný s tým, čo mu funguje na základe vlastnej dlhoročnej skúsenosti. Odsudzovať iný systém - či už Windows alebo Apple len podľa prečítaného na fórach a vydávať to za neodškriepiteľný fakt je prinajmenšom silno krátkozraké. Každá platforma má svoje pre aj proti, počnúc cenou a končiac možnosťou zveľaďovať systém.

Sám používam s radosťou cenovo dostupný Xiaomi android telefón, pretože mi stačí na to, čo bežný užívateľ potrebuje. Ale kvôli tomu nezatracujem užívateľov iPhone, hoci sú násobne drahšie (nie som cieľová skupina 😉). Na druhej strane s radosťou užívam iMac 2017, na ktorý som si pekne našetril a pracuje podľa mojich predstáv (a že mu dávam zabrať!). Predtým som mal Dell XPS 2017 nadupaný laptop, ktorý som však musel vrátiť, lebo ovládače boli veľmi zle odladené, BSOD boli na dennom poriadku... kvôli tomu však Windows 10 nezatracujem. Apple mi nateraz poskytuje, čo potrebujem pri práci s časozbernými videami a Photoshopom, využívajúc potenciál iMacu.

Ak je iný užívateľ maximálne spokojný s našliapanou Win 10 zostavou poskladanou za akceptovateľný vstupný kapitál premenený na parádny silový výstup , super👍. Iphone vs. Android detto. Tieto žabomyšie online vojny sú smiešne a zbytočne mútia internetové vody...

Each to his/her/their own🤝.
ja s tebou plne súhlasím využívam obe platformy...ale hovoriť tu o niečom že to je zbytočné lebo niečo iné viem za tie peniaze vyskladať niekoľkonásobne silnejšie je blbosť pokiaľ to nemá tie výhody ktoré tá platforma ponúka...prečo je toľko výrobcov čo má medzi android telefónmi toľko vlajkových lodí a čuduj sa svete všetko sa to predáva aj keď možno za peniaze jedného dostanem ďaleko viac od druhého? no lebo aj napriek tomu že to má ten istý systém jednoducho ten druhý nemá a preto nemá zmysel riešiť cenu
 
7gismo
2019-12-20 15:29:51
príspevok od: close
ja s tebou plne súhlasím využívam obe platformy...ale hovoriť tu o niečom že to je zbytočné lebo niečo iné viem za tie peniaze vyskladať niekoľkonásobne silnejšie je blbosť pokiaľ to nemá tie výhody ktoré tá platforma ponúka...prečo je toľko výrobcov čo má medzi android telefónmi toľko vlajkových lodí a čuduj sa svete všetko sa to predáva aj keď možno za peniaze jedného dostanem ďaleko viac od druhého? no lebo aj napriek tomu že to má ten istý systém jednoducho ten druhý nemá a preto nemá zmysel riešiť cenu
Čítať s porozumením, prosím🙏. Za zbytočné považujem tie nikdy nekončiace diskusie typu "ja mám väčší preto lebo..." Každý nech si používa čo považuje za najlepšie, nech to stojí, čo chce (či už hotový produkt alebo poctivo poskladaná zostava). Hlavne nech je každý spokojný 👍
 
close
2019-12-20 16:01:23
príspevok od: 7gismo
Čítať s porozumením, prosím🙏. Za zbytočné považujem tie nikdy nekončiace diskusie typu "ja mám väčší preto lebo..." Každý nech si používa čo považuje za najlepšie, nech to stojí, čo chce (či už hotový produkt alebo poctivo poskladaná zostava). Hlavne nech je každý spokojný 👍
keby si čítal diskusiu od začiatku tak by si si uvedomil že vlnu porovnavania tu spustil niekto uplne iný...ja som iba podotkol že keď sa porovnáva POROVNATEĽNÉ takt to nie je odveci cena...a bodka...nič viac nič menej...žiadne porovnavanie značiek
 
7gismo
2019-12-20 16:33:38
A píšem snáď niekde, že patríš medzi "porovnávačov"? Nikomu nič nepodsúvam ani nevyčítam.
Ak si to tak vyložil, s tým nič nespravím. Zámerne sa od začiatku snažím vyjadrovať nekonfliktne a čo najobšírnejšie... fakt neviem, ako inak polopatisticky to podať.

Anonymné diskusie sa mnohokrát berú príliš osobne až emocionálne. A pritom nie je na to dôvod. Jedine ak chcú diskutujúci vyhľadávať výmenu názorov za každú cenu, to nech si posúdi každý sám.

Ale na jednom sa snáď všetci, čo prispeli názorom do vlákna, zhodneme: príjemné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok🤝.
 
close
2019-12-20 16:46:59
príspevok od: 7gismo
A píšem snáď niekde, že patríš medzi "porovnávačov"? Nikomu nič nepodsúvam ani nevyčítam.
Ak si to tak vyložil, s tým nič nespravím. Zámerne sa od začiatku snažím vyjadrovať nekonfliktne a čo najobšírnejšie... fakt neviem, ako inak polopatisticky to podať.

Anonymné diskusie sa mnohokrát berú príliš osobne až emocionálne. A pritom nie je na to dôvod. Jedine ak chcú diskutujúci vyhľadávať výmenu názorov za každú cenu, to nech si posúdi každý sám.

Ale na jednom sa snáď všetci, čo prispeli názorom do vlákna, zhodneme: príjemné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok🤝.
Aj tebe napodobne
 
z80
2019-12-20 18:59:04
príspevok od: close
a to že reklamácia prebehla výmenou za nový kus zatiaľ čo pri Xiaomi by ti ho otvorili pekne rozvrtali dali repasovanú batériu to už nespomenieš všetko sa dá vytrhnúť z kontextu
Nedostal som novy kus, dostal som repasovany kus. Dolezite je, ze na Xiaomi sa mi bateria nenafukla
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované